Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1252 ggr
wolfheike
0

God morgon 27 Juli

Goder morgon i stugorna !

Hoppas ni alla sovit gott och njuter av morgontimmarna.Solen skiner men bjuder ingen värme ännu i alla fall.Det har visst vart varmt på många håll men ingen riktig värme här i Leksand.

Ha en underbar dag och njut av livet Glad

Jessica Holländare
0

Godmorgon!!

I helgen är det SEMESTER!!! Cool Ska till Uddevalla och jäsa hela helgen.

Ha det bäst alla!!

Pagan
0

GodförmiddagGlad

Här skiner solen ytterligare en dag, ska ju bli sämre i helgen så man får passa på att njuta. Idag är jag allena i huset, såååå gött! Undrar vad denna dagen för mig.

Ha det gott i Uddevalla Jessica.

Heike mås det liiite bättre i dag?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

wolfheike
0

Härligt med semester Jessica hoppas du får sköna veckor med mycket sol Cool

Tackar som frågar Pagan,något bättre är det men en rethosta som inte ger med sig ännu men åt rätt håll går det i allafall Glad

Pagan
0

Ja alla steg åt rätt håll får man ju vara glad för, sug på choklad det hjälper mot hostan.

Sajtvärd Tarot

wolfheike
0

Tack för tips och ett gott sådant Tungan ute det var nytt hade ingen aning om att choklad kan dämpa hosta så det måste provas på Cool

Amandla
0

Morrn! Kan tänka mig att det är lite samma väder här som hos dig, Heike. Värmen har inte slagit till riktigt, det blir kännbart kallt när solen försvinner. Och inte en enda syrsa (eller är det gräshoppor?) har jag hört här ännu, de brukar komma runt första veckan i juli…

Idag ska jag med min mamma, svägerska och brorsdotter till Gammelvala (Gammelvärlden) i Arvika. Det är som ett friluftsmuseum kan man säga, där man visar mycket av hur livet såg ut för sådär 100-150 år sen. Det brukar alltid vara hiskligt varmt just den här veckan så det blir ju… intressant… annorlunda att faktiskt orka titta på allt. OM det nu är samma väder där, vill säga, det är kanske 6 mil nånting dit.

Pagan
0

Låter najs Amandla, kanske kameran får följa med?Tungan ute

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Hm, jag tar väldigt sällan kort mer än på hundarna. Vill du gärna, för då kan jag visst ta bilder Cool Något särskilt?

Pagan
0

Kul att se hur de levde förr, så lite blandat sånt vore ju kulTungan ute

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Ok Glad

Pagan
0

Najs, då har jag nåt att se fram emot duGlad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Hej alla! Sitter i bilen på väg mot uddevalla med la familia! :) precis fikat lite, man måste ju rasta sonen :) Ska bli underbart att komma iväg under helgen! En vecka kvar med halvtid sen heltid, semester och sen tror jag minsann att jag ska gå ner till 80% :) men inget bestämt ännu så vi får se hur det blir.. Nu ska jag bara njuta, bada och slappa hela helgen!!! Kram på er!

Tarotstollan
0

Vad trevliga saker ni verkar ha för er!

Inget trevligt här inte.

Solsken och varmt men jag har tvättstugan!

Dessutom behagade den ena maskinen gå sönder mitt i tvättandet. Upp och ringa vaktmästaren, men tror inte han kommer förrän på måndag. Fick ut den blöta kladdiga tvätten och den fick jag ju tvätta om igen naturligtvis!

Sen hade jag ju mer tvätt,  men blev så xxxxxx så jag slängde allt i samma maskin. Orkar inte stå där nere i källaren hela dagen. Man skulle ju tycka att det är svalt i källaren när den ligger halvt under jord men icke sa Nicke. Kokande på sommaren och iskall på vintern!

Skall gå ner och ta hand om det sista nu, så ses vi nog senare!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
0

Sorry Pagan, bidde inga bilder… var för mycket folk ivägen och inga direkta aktiviteter när vi var där. Kexchoklad- och polkagrisförsäljning hade jag däremot fri sikt mot, men det är inte direkt unikt för Arvika Obestämd

Pagan
0

Hahaha SkrattandeAmandla hoppas Ni hade en trevlig dag iallafall, fast det inte bldde några foton.

Ha det underbart i Uddevalla Pellis,mingel med familjen, hoppas vädret håller i sig.

Oj Stollan, låter som en trist tvättdag du, så typiskt!

Här fortsätter jag njuta av friden. kunde inte varit bättre!

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

Amandla synd du inte tog kort på kex-choklad och polkagrisar! Jag hade gillat att titta på dem, fast det är ju klart godare att stoppa i munnenFlört! Fast ni hade väl roligt ändå?

Amandla
0

Haha! Skrattande Jodå, trevligt var det. Särskilt Albinpudeln uppskattade mycket dagens lunch, våffla med grädde och sylt Tungan ute Han brukar inte få smaka så mycket av det jag äter, men idag fick han Flört

[C Stark]
0

Härliga tråd! Visst smittar sommaren av sig på humöret! Glad
Jag kommer inte synas mycket här inne denna vecka… Cool

Kram på er!

Tarotstollan
0

# 17. Ja, ibland behöver djuren få lite extra mycket kärlekKyss,bara det inte blir för ofta för då sätter sig "kärleken" runt magen på dem. Jag har dragit ner mycket på allt extra till mina katter, de är lite väl runda om magen numera.
Förut köpte jag allt möjligt godis  ibland flera gånger i veckan till dem, men det är slut med det nu sen förra året. Numera får de bara lite tonfisk någongång i månaden och någon skiva skinka när jag köpt det vilket inte blir mer än ca var tredje månad.

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gokväll allesammans. Skrattande

Här har det varit full fart som vanligt.

Dagens Kluring.

Var tusan har jag ställt mitt ärvda knappskrin i ljusgult lackerat trä?Obestämd Arvegods efter min mormor, jag behöver en knapp nu, eller rätta sagt igår. Har letat igenom källare och bottenplan två gånger idag. SkrikandesTungan ute

Mellan varven har jag läst "oändliga möjligheter" Och försökt komma underfund med vad jag vill bli när jag blir stor. Flört

Önskar en trevlig kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
0

Albin fick en våffelbit som var sådär 3x3 cm och så en msk grädde. Sylten trodde jag inte att han skulle ta, men tji fick jag Skrattande Han lägger lätt på sig, därför är jag försiktig med vad han får. Jag har dragit ner litegrann på hans vanliga mat idag…

Tarotstollan
0

# 20. Isa, har du tittat under sängen?Flört

Pagan
0

har du kollat ordentligt i garderoberna Isa, fick för mig att det är mörkt där den står.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Amandla visst är våra husdjur stora personligheter, vår plockar jordgubbar, eller försöker. Han äter dem, blåbär, vindruvor och banan däremot ratar han helt hallon. Ja det är ju inga mängder han får.

Har upptäckt att både hundar och katter tycker om sött. Hade en katt som åt pepparkaksdeg om jag inte hade koll på honom. Till frukost på söndagarna skulle han ha en bit av min rostade macka med marmelad. Tungan ute

Stollan inget under sängen, där bor ju dammråttorna. Flört

Pagan Jo, jag en typ gammaldags garderob som man kan gå in i, eller rättare sagt kan om den är tömd. OskyldigSkäms Där åker nog in en del annat också, Hantlar, väskor, så "suck" får nog tömma den helt imorgon. Jag har letat där. Men har en känsla av att jag aldrig bar ner den till sin plats i källaren. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻