Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1860 ggr
Ruzicka
0

Morgan's Tarot

Nu har den kommit! Skrattande Jag tänkte berätta lite om den. Någon kanske är intresserad. ^^ Om inte annat är det roligt att berätta. Skrattande

Jag är otroligt fascinerad av den. Trots att bilderna på korten är "slarviga" svart-vita skisser är den så tydlig att den nästan tyder sig själv. Inte bara korten är fräcka, även LWB:n är helt otrolig. Jag gick nyss igenom hela leken mha LWB:n, och mitt huvud är fullt av "va?". Tungan ute

Den består av 88 kort helt utan inbördes ordning och korten är rätt tjocka, så den är en rätt tjock lek. Den publicerades 1970 första gången, så den sprudlar av peace, love & understanding, flower-power och new age. På baksidan av korten står det "Love is God", och vi har kort som Mushroom, Grass och Drug Dragged. Tja, ni förstår. Tungan ute

LWB:n börjar med Överstemästaren av Storkommittén av Inre Cirkeln av etthundrafjortonde nivån av Jargonitsektionen av Kasargalaxen, som önskar att informera Rakbladskontingenten av Den Gyllene Galaxen om något mycket viktigt. Och sedan fortsätter den att tönta sig lite. Tungan ute Jag citerar, översatt till svenska av mig:

Someone Is Laughing At You - "Allvarligt talat, jag vet inte vad det här kortet betyder, och inte skrattar jag heller."
The Path - "Vägen börjar i mitten och sträcker sig så långt som ögat kan se, förbi öknen, genom bergen i sydöst. Därifrån förenas den med Interstate 10 och lämnar igen ungefär en fjärdedels mile bortom den tredje viloplatsen."
What Are You Feeling Now -  "Allt det här har mycket lite att göra med de japanska vindspelen som låter utanför mitt fönster."
Who Is Watching The Cosmic Drama - " Några svar: A) Du. B) Jag. C) Det har inte börjat än. D) Vi (gudarna såsom de grekiska gudarna från Olympen) uppfann dramat för nöjes skull och sedan glömde vi vilka vi var och började tro på att allt var sant. 
BOO!!! -  "Utseendet av det här kortet kan indikera att något läskigt kommer hända, men det finns ingen anledning att ta det så seriöst."
Let George Do It -  "George gillar att göra saker. Det gör honom glad att han är mer kompetent och mindre lat än 99,9% av resten av mänskligheten. Slappna av och låt intuitionen guida dig. George gör resten."

Fräck är den i alla fall, och mycket tydlig. Jag är redan väldigt glad i den. ^^ Scrollar ni ner här kan ni se ett par kort, och på Aeclectic finns också några. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pelle Långlös
0

Du får gärna testa den på mig. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Skogshumblan
0

Pelle, vi gör inte gratisläggningar här, tråkigt för en del och skönt för andra ;) Sajtens syfte är att vi som är intresserade ska få ha en sajt där vi träffa likasinnade. Vill du vara med i våra tarotläggningar går det jättebra, kolla våra regler och håll ögonen öppna för tarotcirkeln eller tarotkedjan.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pelle Långlös
0

Okej. Det var första gången jag var in hit. Flört

Tänkte mest om TS ville testa sin nya kortlek så fanns jag. Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Skogshumblan
0

Pelle, kul när någon ny kikar in. Hoppas du känner dig välkommen hit in trots våra regler;)

/ Skogshumblan

Skogshumblan
0

Ruzicka, ursäkta min brist på vett… Så spännande din lek verkar, tack för att du delar med dig!

/ Skogshumblan

Pelle Långlös
0

Tarot är intressant och skulle vilja lära mig själv faktiskt. Glad

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Skogshumblan
2

Pelle, då är du på rätt ställe ;)

/ Skogshumblan

Ruzicka
0

Pelle: Tarot är jättespännande, du är hjärtligt välkommen in hit! Vi hjälper till så gott vi kan om du vill lära dig. ^^
Jag får bekanta mig lite med den först. ^^ Om du är kvar här när jag känner mig redo kanske vi kan göra ett utbyte och öva på varandra. Glad

Skogis, tack! Den är jättespännande. Jag visade för sambon och han trodde den skulle vara jättesvår, men jag tror som sagt tvärt om.

Pelle Långlös
0

Hur får jag tag i en egen tarotlek?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

Nu har jag inte koll på exakt vilka butiker som säljer tarotlekar, de har säkert de andra koll på (?). Om inte annat kan man beställa från nätet. Glad

Ruzicka
0

adlibris.se har en massa. ^^ Annars finns vattumannen.se också, tror jag.. Jag bor i Tyskland, så jag har inte så mycket koll på Sveriges utbud. Skäms

plutopellis
0

Ja, nätet är billigast. Jag är en stor förespråkare av adlibris.se fast då behöver man oftast veta vilken man vill ha men det är bara googla runt så hittar du. Eller kolla runt här inne, tror vi har en tråd om det…

Och GRATTIS! Till din nya lek GladKyss

Pelle Långlös
0

Jag bor inte  i Sverige heller men adlibris kan jag kolla in den finska sajten.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Skogshumblan
0

Pelle, mitt råd är att gå in på aeclectic och dreggla dig igenom utbudet där och sen googla namnet på den leken och se om ex adlibris, bokus, inre eller vattumannen har den.

För dig som är helt ny kan jag rekomendera att köpa en lek med tydliga bilder som tilltalar dig men inte är för krångliga.

Jag tror man känner när det är rätt. Själv var jag precis som du helt ny när jag köpte min första lek och det har ju gått  bra så kör på och lyssna på vad som kännns rätt för dig! Lycka till!Skrattande

/ Skogshumblan

Ruzicka
0

Kan du beställa från amazon från Finland..? Där har de också en del. ^^

Aeclectic är en bra sida, precis som Skogis säger. Om du tittar i vänsterspalten så kan du välja olika teman på lekar att titta på, eller olika förlag eller.. tja. Allt. ^^ De har nästan alla lekar listade där, och du kan också se exempelbilder på kort. ^^

Ruzicka
1

Tack Pluto! :D

Jag drog ett kort för skojs skull om hur god maten skulle bli - "Drink Gold". Flört

plutopellis
0

*asg* Drink gold! Smakade maten bra då? Lät som om den var super Tungan ute

Ruzicka
0

Den var mycket god, ja. Tungan ute

Jessica Holländare
0

Grattis Ruzicka!! Roligt att den verkar fungera så bra också!!

Välkommen hit Pelle! Jag förespråkar med aclectic  (länkade direkt till en jättelång lista på alla tarot-och orakellekar de har) och sedan söka på tex adlibris för att se om de har tarotleken inne.

Pagan
0

Låter ju som du funnit en lek att verkligen bli kompis med RuzSkrattande De är klart utanför mina vanliga "vill ha" lekar, men nu när jag kollat lite mer … " LWB:n börjar med Överstemästaren av Storkommittén av Inre Cirkeln av etthundrafjortonde nivån av Jargonitsektionen av Kasargalaxen, som önskar att informera Rakbladskontingenten av Den Gyllene Galaxen om något mycket viktigt." låter ju hur kul som helstSkrattande

Pelle kul att du hänger på, välkommen in i gänget

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
1

Tack Jessica!

Javisst, Pagan! Vi kommer nog bli bundisar, men jag kommer nog få be den att inte köra upp den där "peace, love & understanding"-attityden i mitt nylle ibland.. Flört Vi verkar vara rätt lika, envisa som åsnor båda två. Flört

Jag har haft sådan himla tur med mina lekar, har köpt alla online och ändå känns de så rätt när de kommer! Aldrig att jag har blivit ens lite besviken. Jag är så glad för allihopa! Skrattande

Pagan
0

Så himla gott, kan bara säga grattis.

Viskar…min shadowscapes, som var min önskelek lääänge, säger mig ingenting, den är helt ointressant och tyst. Den som var så vacker på håll…….får ge den mer tid. liiite besviken

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
0

Tack. Glad

Den kanske säger dig något om ett tag..? Om du lägger undan den och glömmer den lite, så ni kan börja på ny kula om några månader eller så? Jag hoppas att det löser sig, jag kan bara föreställa mig hur tråkigt det vore om någon av de lekarna jag längtat efter så länge är helt tyst när den äntligen kommer.. :/ Hur har det gått med din Goddesslek? ^^

Tarotstollan
0

Grattis får jag väl säga till din nya störtsköna halgalna lek. Även om jag inte gillade bilderna, så låter den helfestlig med sina knasiga  kommentarer. Jag tror att du kommer att få jättekul med denSkrattande!.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
0

Goddess är helt underbar. Helt över min förväntningarKyss

Sajtvärd Tarot