galltvål! Min bästa bort med fläckar lösning, funkar tillskillnad från rosa och allt vad där är.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag har hört att rakskum på speglarna ska göra att det inte blir imma på dom. Aldrig provat dock.
Också kan man lägga plastfolie ovanpå skåp mm som man inte vill damma så ofta, tex köksskåp. Bara att byta plasten och det är rent och fint. 
tandkräm för att putsa rostfria saker, typ vattenkranar, funkar finfint.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ja tandkräm funkar på silver också. har man diskmaskin och en tekula så kan man köra guldgrejerna i den. Gjorde jag ofta själv då jag hade diskmaskin - nu äger jag inte ens disktabletter
Rakskum på speglar, ska ju klart testas i morgon.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Galltvål har jag ju hört talas om. Kan man kleta in kläderna dagar innan tvätt eller ska det ske omgående - kleta på och tvätta? Vet då jag körde med vanisch (?stavning) så fick jag blekta kläder då jag sprayat men inte tvättat direkt. har kört med den blå tabortsprayen länge nu.
Sajtvärd Tarot
När jag var liten, hostig och förkyld så smorde min mormor in bröstet på mig med smör och la en kamelhårslapp över. Sen brukade jag få varm mjölk med smör. Äckligt? nja jag var ju uppväxt med de gamla huskurerna. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Avkok på lök ska ju vara bra mot slemhosta eller lägga en delad lök i rummet när man ska sova och är förkyld..

ja å du blev ju rekorderlig…..liksom
så det måste ju ha funkat. Var hittar man kamelhårslappar i dag tro?
Jag fick bröstkorgen insmord med vicksblå, stark mentholdoft, och ibland fick jag en dutt under näsan också så jag blev rinnig och svedd - men det var uppenbarligen efektivt. vet inte om den "hemskeburken" finns än i dag. men bara doften gjorde att jag undvek förkylningar.
Eucalyptoskulor var också himla vanligt - varm äcklig mjölk och i med dessa äckelpeckel så var man ok på en dag. Eller så var det en uppenbarelse av att vara friskförklarad för att slippa reprisen
Sajtvärd Tarot
Vicks finns fortfarande. 
Oh Pagan, jag som verkligen tycker om doften av Vicks Mentolsalva. Fast numera kör jag mest med Tigerbalsam, det rekomenderas också vid förkylning.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
För att diska flaskor/termos som diskborsten inte går ner i: Fyll med lite vatten, diskmedel och tyck ner lite hushållspapper. Sätt på locket och snurra/skaka så gör pappret sitt. Pappret blir så mjukt av vattnet att det sedan utan problem går att hälla ut.
Fred och god växt!
#19 Funkar utmärkt utan honung/sirap också. Toppen mot bananflugor!! Jag har provat. 
Japp. Jag har för mig jag hade vitvinsvinäger, vatten och diskmedel..
Äckligt!!
Den jag hade fick jag bara bananflugor i, så ska man ta andra flugor låter din mer vettig..
Alla mina flugor oavsett storlek tar mina katter. De kan sitta i timmar och vänta ut en liten blomsterfluga! Skaffa katt till flugorna i stället, så får ni lite roligt att titta på samtidigt
!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har två katter, ingen jagar flugor :(
Mina jagar ibalnd, men är aldeless för lata för att ta någon! 
#13 Pagan, det finns än idag
Jag och min kompis blev dunderförkylda när jag kom upp till Vittangi och hälsade på henne, så hennes mamma smorde på oss det.