Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 2484 ggr
Skogshumblan
0

18 juli godmorgon

Good moooorgoooooon! Här är strålande sol, + 30 grader och lite loj vind:) nä- men jag kan väl få drömma och visualisera? :P Näpp det är som vanligt men ändå lite trevligt att leva. Idag åker mamma hem, hon har varit här i en vecka, tror inte hon har varit här så länge i sträck sen *tänker så det knakar* tja sen väldigt länge tillbaka. Ska bli skönt att få hänga med er på kvällarna igen;) Ha en finfin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
0

Ja strålande sol!! Emellanåt i alla fall.. Cool

Tänkte ha en låååång sovmorgon idag, bara för att jag kan. Men vaknade prick klockan 9, den tiden jag brukar gå upp.. Enda positiva är att jag inte blivit väckt av Nora hundra gånger. Min underbara snutt. Saknar henne hela tiden när hon inte är här. Kyss

Nu tänkte jag dra lite runor innan det blir frukost på sängen. Kram alla!

Isa56
1

Godmorgon Skogis och alla andra. Skrattande

Sol, 30 och loj vind. Jag överger make och hund och kommer på stört Skogis.Tungan ute

Fast sol har vi med här. men lite kyligare vindar. Idag ska maken få ledigt från köket och naturkatastrofen Isa ska härja vid spisen. FörvånadOskyldig

Ja kan man få köttfärslimpa att smaka grillad kyckling, då har man inte riktigt koll på kryddorna. Flört Det blir kokt falukorv (Pagan kravla genast upp från golvet och sätt dig på stolen igen, sicket sätt, skratta sådär Flört) pepparrotssås och rivna morötter. Tungan ute

Ha en bra dag med ett citat av Brigitte Bardot.

"Jag har gjort många dumheter och det tänker jag fortsätta med. Det är dem som är kryddan i livet."

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
0

Hej Jessica, du hann emellan när jag skrev. Skrattande

Jessica Holländare
1

*hihihi* Jag sitter med och skrattar åt falukorven. Cool Och hej på dig Isa!!

Isa56
0

Det är makens val. Tungan ute

[C Stark]
2

God morgon finingar!

Haha… bra citat. Jag gillar Brigitte väldigt mycket känner jag!

Jag sitter åter i målarbyxor o gör det jag gör mest… vitt och fint blir det i hallen nu! Tapetserar  o ska kolla på golv i veckan. Det blir så fint så fint…

Önskar er en härlig dag! Kyss

Skogshumblan
1

Men Isa, det var ju jag som dråsa i golvet. SÅ illa kan det inte bli. Eller jo kanske, min man har dödat färdig pytt i panna med herbamare. Gick inte att få nära munnen ens…

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

Blir knäpp när ena boken säger en sak och den andra en annan!! Vad ska man tro på liksom?? FörvånadSkrikandes För det mesta kompleterar dom varandra bra, men inte alltid.. *urk* Kanske bara skulle tagit ena boken.. Men nu är jag i alla fall färdig med mina runor. Nu ska det bara renskrivas och slängas in i tråden. Skrattande

Isa56
0

Haha, fast ungarna gillade den där köttfärslimpan den blev god ändå. Det är några år sedan.Tungan ute

Min förste make tog fel på curry och kanel en gång. Det blev en intressant smaksättning på den Nasi gorengen, som det skulle blivit. Obestämd

Pagan
0

Hahaha, ja en får ju anledning att vakna till ordentligt, Gott med falukorvTungan ute

Jag ska grilla korv i dag tror jag, nere vid sjön om nu vädret fortsätter att ha uppehåll vill säga. Var lite hoppfullt igår, men sedan kom ju skurarna. Svårt att inte hänga läpp i bland denna sommar.

Ha en underbar dag - vad Ni är tar er för. har ett möte inplanerat kl.13, som jag inte ser framemot, men som tur var så drog jag Habondia i dag. Det känns tryggt!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Du behöver inte oroa dig för mötet Pagan. Lita på dina känslor så kommer allt gå bra. Kyss

Pagan
0

Tack Jessica, ska försöka göra just så. Kram

Sajtvärd Tarot

Amandla
2

Jag har varit vaken över en timme! Det ni Skrattande Jag behöver inte riktigt så många timmars sömn längre nu när jag sover såpass bra.

Igår fick jag veta att mina underbara föräldrar köpt en ny tvättmaskin åt mig! Hurra! Ingen mer tvättstuga, nu kan jag tvätta när jag vill Skrattande

Pagan
0

Nämen sicken himlans turkäring du eGlad köp dig en lott!! Gott på alla fronter, så jäkla skönt när allt plötsligt börjar flyta på

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2

Gud en sån härlig dag det verkar vara… blir glad att läsa om alla framgångar och falukorvar!

Isa56
0

Haha, maken var salig. Tungan ute

Jag brukar koka korven med lagerblad och några kryddpepparkorn. Och naturligtvis egengjord sås. Så det var riktigt gott. är ett tag sedan nu. Min handled har inte tillåtit sådana rörelser på någon månad nu.

Så roligt Amandla, och så skönt att slippa släpa tvätten ner till allmän tvättstuga. Skrattande

Ruzicka
2

Godmorgon kära vänner!

Jag hoppade till lite i stolen när du skrev 30 grader, sol och loj vind, Skogis.. Tänkte att "wow, äntligen får de det väder de längtat efter!".. och sedan såg jag att det var ett skämt. >.< Stackare.. Jag kan väl inte säga att det är bättre här, men det gör ju ingen skillnad när jag inte går ut i alla fall.. Vi är också lite halvglada att din mor åker hem, vi har saknat dig på kvällarna! Jag hoppas att ni hade det trevligt i alla fall ^^

Äsch då, Jessica. Så brukar det vara - när man kan ta sovmorgon vaknar man tidigt, när man inte kan försover man sig. Flört Livet är hårt, men brutalt!

Tss, någon naturkatastrof tror jag minsann inte att du är, Isa! Min vän (som utgjorde sig för att vara en utmärkt kock) lyckades bränna spaghetti i botten på kastrullen. Och inte bara lite! Det var två cm förkolnad spaghetti på botten.. och inte gick det att äta resten heller. XD
Försök du skylla ifrån dig, Isa, men den där falukorven var nog egentligen ditt val trots allt.. Flört

Ja, det blir verkligen fint, CS. Som sagt, om du vill byta lägenheter så är det förslaget fortfarande öppet.. Oskyldig

Du sitter väl på mötet just nu Pagan, men jag håller tummarna för att det inte blir så illa som du trodde.

Härligt amandla! Vilken generös present! Här har vi egen tvättmaskin, som alltid i Tyskland (tvättmaskin/tvättstuga och kök ingår aldrig i hyreslägenheterna - det får man köpa själv), men inte hjälper det. Vi får inte ha den i lägenheten, utan den måste stå i källaren. Och dit kommer bara vatten till en maskin åt gången - så vi har minsann tvättider precis som i tvättstuga.. Skrikandes

Här blir det storshopping idag. Jag skall kolla igenom några recept och se vad vi kan tänkas behöva. Kanske skulle någon hämta upp två råttbebbar idag. Annars blir det en lugn dag. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
0

Är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen!

Allt känns fel idag Gråter

Ruzicka
0

Stackars pluto! Här kommer en bamsekram från mig som kanske kan hjälpa dig må lite bättre i alla fall! *bamsekram*

plutopellis
0

Tack Ruzicka!

Skogshumblan
0

Pellis, det kanske känns så men för mig är du helrätt  så länge du är ärligt mot dig självKyss

Isa lät gott det ska jag prova någongång.

Ruzicka, jag har saknat er men sen mamma och jag gjorde upp för ett par år sen blir det bara bättre och bättre. Affirmationer funkar.

Har just ätit, rester men efter att ha klämt 5 km på 39 minuter var jag inte så knusslig, mer desperat vrålhungrig

/ Skogshumblan

Pagan
0

Jo Ruz mötet gick bättre än väntat, lättad att det är över. Är det inte oftast just så att man tar ut det jobbiga i förskott åsså blir det aldrig riktigt så illa som trott ändå. Blir så less på mig själv. vad händer i hjärnan egentligen?? Jag vill bli omprogrammerad tack! Ja affirmationer var det ja, tack Skogis å visualisering.

Här skulle jag grillat korv vid sjön, men det struntar jag i det blåser och regnar så jag har liksom inte lust.Tyst tror jag gör det imorgon istället. Får se till att beställa bättre väder tills dess.

Pellis, låter mindre bra. Vad känns fel och varför? Trött, vad har dränerat dig i dag?

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lite inspiration…

Det här är sånt jag går i gång på.  Hon ser inte mycket ut för världen, INGEN verkar tro det hon säger, jag tror inte hon gjorde det själv ens men si Simon har ståpäls!

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

Mååååånga kramar till syrran!!!! Kyss

[C Stark]
0

Du är välkommen Ruzicka, jag tycker om sällskap!

Bra gjort Pagan, jag känner igen mig väldigt i det du skriver. Men som sagt, en del saker skall ma inte ta ut i förskott…

Pellis - tack gode gud för att dagen snart är lut!

Ååå,skogis - visst är hon underbar den där tanten!! Jag gråter varje gång! Flört

Jag har varit på myrorna o gjort storfynd. Två taklapmpor för 10:- vardera - tokgilla!!

Och på tal om runor - är det någon som har runkort? Har förökt få tag på men hittar ingenstans…

Jessica Holländare
0

Jag har runkort. Fick med det i klubben själ, kropp och ande.

plutopellis
0

Åh så fina Ruzicka!

[C Stark]
0

Ja, jag vet hur de ser ut. Men jag undrar var man kan köpa dem? Förvånad
vad är det för hemlig klubb tro? Är det en sån där som mommer en gång i mpnaden?

plutopellis
0

Kollat adlibris? De brukar ha det mesta bara man vet vad den leken man vill ha heter Glad

[C Stark]
0

Nej, jag har inte hittat någon stans…Obestämd

plutopellis
0

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8883953614

dom fanns i alla fall, men inte de andra från länkarna ovan…

[C Stark]
0

Jag har försökt hitta helt plain utan massa målningar och krusiduller, helst bara med tecknen på… har sett dessa men hittar inte dem någon stans…

[C Stark]
0

Och tack. Glad

[C Stark]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Typ såna här:

plutopellis
0

Fast lättast just med adlibris tycker jag är att om man hittat en man gillar ska man söka på det namnet för att bara söka typ runor då dyker inte allt upp. Fattar inte alls hur deras kategorier fungerar…

[C Stark]
0

Haha… jag tror inte de vet själva. De verkar som att de har noll koll på vad de säljer när man pratar med dem i tel… Flört

Isa56
0

Jag köpte en runlek på Vattumannen. men i en bok jag har finns de mindre kort på pärmarna.Ska se om jag hittar dem.

Precis kommit upp från källaren sortera gamla papper är både roligt och tråkigt. Obestämd

Haha hade boken här på skrivbordet, Den heter lägg runor om din framtid. Av Carl-Gustaf Hansson. Utgiven av Solrosens förlag. Tror jag köpt den på Vattumannen. Men har man bara namnet är det lätt söka.

Isa56
0

Här är två kort från min lek "The power of the runes"

plutopellis
0

Syrran tipsade att du kan göra dina egna runkort på datorn och skriva ut på fotopapper Glad

Isa56
0
Ruzicka
0

Wow, jag gillade verkligen den från handfaste!

[C Stark]
0

Å vad många roliga trådar, inspiration insppiration inspiration…. Glad

Jag har oxå tänkt tanken att göra egna, men nu får jag faktiskt inte dra på mig fler projekt. 10 åt gången är max Cool

Skogshumblan
0

*skriker* Vad vill vi ha?  Pagans RUNKURS!

När? NU NU NU!

Såå var det tydligt nog?TystKyss

/ Skogshumblan

Pagan
0

Öh jag hörde jorden rucka på sig härOskyldig

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
0

Hallå på er! Har nyss kommit hem från min korta men mycket givande semester. Har inte orkat läsa igenom tråden men hoppas att ni haft en lika bra dag som jag(har solat, varit på skogspromenad, spelat/sjungit, myst med katter och massor med massage och prat om allt möjligt). Ska lägga mig nu på en gång då jag ska på vårdcentralen imorron klockan 9. Har blivit helt friskförklarad fysiskt men kroppen reagerar mycket värre nu under attackerna och jag har börjat svimma av under kortare stunder. Så jag bestämde mig för att boka in en tid med läkaren innan jag råkar ut för en olycka. Gonatt på er :)

Pagan
0

Vad säger du MomijiFörvånad bra att du har en läkartid tidigt i morgon. herre gud! Hoppas du får sova gott. Jösses tjejen detta låter ju riktigt hemskt!

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Momiji, jag saknar ord, kan bara läsa det du skriver men känner att du ändå mitt upp i allt det här är så otroligt klok och stark!

Jag hoppas du får hjälp och svar på vad det här är och vad man kan göra för att du ska må bra.

Tveka aldrig på att be om pepp eller hjälp här om du behöver.

Stora varma kramen!

/ Skogshumblan

Amandla
0

Nej men oj, Momiji! Sådär kan du ju inte ha det Förvånad Måtte läkaren imorgon hitta vad som felas. Kram!

Pagan
0

Pellis, haft en bättre eftermiddag?Kyss

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
0

Usch, Momiji! Stackare! Jag önskar innerligt att de hittar vad felet är imorgon. :/

Nu har jag styckat och portionerat ut 5 kilo inälvor. Vad gör man inte för sina pälsbollar.. -_- Ett visdomsord kan jag ge er - titta inte på grafiskt explicit zombiefilm just innan du sätter dig för att stycka inälvor. 
Jaja, nu är det äntligen över. Det kändes som att shoppingpåsen med köttet var som mary Poppins handväska - det fanns inget slut på den!

Skogshumblan
0

Ruzicka, styckat inälvor? Bläää vilken grej säger jag. hoppas de små liven ( inte råttorna ?)som fick " härligheten" uppskattar det!

/ Skogshumblan

Pagan
0

Ja fy, vad gör vi inte för våra darlingsTystgrafiskt explicit zombiefilm? öh som är vaddå?

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
0

Det var till katterna. ^^ Fast råttorna hade med all säkerhet uppskattat det - de brukar få resterna. Flört

Äsch, sade jag fel nu igen? :/ Det här med ordkunskap är inte min starka sida.. (Och så har vi en svensklärare här på forumet.. kära nån som jag måste göra bort mig! Skäms) Jag menar en zombiefilm som är väldigt blodig och äcklig och inte drar sig för att visa både det ena och det andra i bild.

Pagan
0

Hahaha Ruz,

som tur är så ska jag sova nu och tänker inte googlaCool bon apitite Tungan ute

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
0

Vad jobbigt momiji - får du någon hjälp undrar jag? KBT exempelvis?

Isa56
0

Momiji, hoppas din doktor hittar felet på dig, så du får hjälp. För så där kan du ju inte ha det. Kram Kyss

[Momiji]
0

# 57 ska börja med det till hösten

Jessica Holländare
0

Här är framsidan av mina runkort!

Och för övrigt, jag har den boken Isa pratar om. Aldrig tänkt på att jag kan klippa ut runorna som är där. Tungan ute

Skogshumblan
0

Så fina Jessica! Kanske ska ta tag i den här drömmen om att fixa runor själv, har ju en idé….

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

Och på baksidan av runkorten står dess betydelse så man behöver inte ens en bok.Tungan ute Har dock aldrig använt korten då jag har mina fina runor jag gjort själv. Och tarotkorten säger mig mer. Flört

[C Stark]
1

Å, hur många kort är det? Orkar du skriva vad alla de korten/runorna heter tro? Nu måste jag göra egna iallafall… Flört

Eller så köper jag dina när de blir till salu Oskyldig

Jessica Holländare
0

Tack humblan! Jag gillar dom, fast jag inte använder dom. Mysiga..

Jessica Holländare
0

24 kort är det. Kika i Pagans artiklar om runor där står allt. Skrattande

Jessica Holländare
0

Såg att runornas namn inte står med i Pagans artiklar, men dom är vääldigt läsvärda!!

Runorna är indelade i tre ätter, Frejas, Hagals och Tyrs, med åtta runor i varje.

Frejas ätt:

Fehu, uruz, thurisaz, ansuz, raidho, kenaz, gifu, wunja

Hagals ätt:

Hagal, naudiz, isaz, jera, perdhra, eihwaz, algiz, sigil.

Tyrs ätt:

Tiwaz, biork, ehwaz, mannaz, lagaz, ingwaz, dagaz, othala.

Sen kan det liksom inom Tarot förekomma vissa namnändringar. Tex Hagal kan även kallas för Hagalaz.

Men jag är absolut ingen expert på runor. Tycker bara dom är fina. Glad

Pagan
0

va står de inte med??Förvånad

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Gjorde de visst, PUST! Gladhttp://tarot.ifokus.se/articles/4f3bfe64d3b4fd47eb008e78-runornas-betydelse?articles-2

Men jag blev lite nyfiken på dina runkort. Var har du funnit dem? Vad heter de?

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Där var artikeln jag tänkte på ju!!! Som jag letade.. Måste blivit blind!! Tack Pagan!!

Dom runkorten har jag fått i en bok-klubb eller vad man ska kalla det för många år sedan. Själ, kropp och ande hetter den. Så dom har nog inget namn. Speciellt uttagna för den klubben..

Pagan
0

ja det var ju typiskt!

ja jag blev konfys ett tag ang artikeln, hade ju bestämt för mig att…

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

att vaddå?Tungan uteFlört

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

Jag var själv en aning konfys. Var det inte här jag såg den?? o.O

Ja det är typiskt. Mysiga små kort. Och betydelsen står ju på baksidan sån man behöver inte ens någon bok med sig..

Skogshumblan
0

att vaddå?Tungan uteFlört

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

*hihihi*

Pagan
0

HahahSkrattande

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Ja kom inte å säg separera, renovera och bli Sajtvärd här för det köper jag inte. DU ser Pagan, runkursen ger dig inte ro förän första ( och enda?) klassen är i mål- examen avklarad.

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

På henne bara Humblan!!! Tungan uteSkrattande

Ruzicka
0

Jag kan bussa mina råttor på henne om hon inte gör som vi vill. Flört

Pagan
0

Öh, nu hör jag ju så där dåligt igen, å ser suddigt, que, vad händer liksomCool tror jag får starta om datorn.

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Och min Göran! Han bits!! Tungan ute (illern på min avatarbild)

Skogshumblan
0

Äsh då Pagan. Kanske är läge för de där vibrationera du skrev om i visdomsorden. Kan ju kanske vibrera loss dina egenhändigt ihop-och ditsatta vaxproppar och få polletten att ramla ner ;) På mig skulle de behöva vibrera fram en sjutusans massa rätt självbildsrelaterat. Tror det är ur produktion här.;)

/ Skogshumblan

Pagan
0

Ok vi börjar med Oden då. vem kan säga nåt om hur man fick runorna till sig - hängades upp Å nerTungan ute varför valde han detta tillvägagångsätt tro och vad ledde fram till det? å vad hade Frigg att säga om det? Freja vem var hon och hur var hennes inblandning?

CoolSkrattande

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

# 69 Jessica, jag har ju också varit medlem i den klubben så då borde jag ju ha dessa runkort någonstans! Får väl ta och leta reda på dem. Kan ju vara bra att ha dem nära till hands.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
0

Här är ju så mycket att läsa så jag missar mer än hälftenSkäms!

Skulle säga:# 39 Isa, jag gillar dina runkort jättemycket. Får väl sätta upp dem på vill ha/skall köpa listan! Plats:  ca 286834 Flört!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
0

Pagan, du får föreslå en bok som är bra om detta så får vi alla göra något slags "ingångstest" för din kurs :)

[C Stark]
0

Prima… Glad

Pagan
0

Kanske nåt att fundera på ja.

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Oden bad att få vishet, ville få skriftens och runornas kraft. Därför valde han att genomgå initieringsriter/ test på sin vilja. Freja var den som kunde runor, både att spå och skriva och det var enbart kvinnor som fick spå. Oden var alltså tvungen att köra "queer" för att få sin önskan. Tror det var något däråt. *ler försiktig och räcker diskret fram ett fint rött äpple till fröken. springer därefter snabbt och gömmer mig bakom Jessica, Göran, Isa & Agda;))

/ Skogshumblan

Pagan
0

hahaha ja men se där, vilken bra start.Glad tack för äpplet

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

*kikar fram lite försiktigt bakom Agda och viskar:* hade jag liiiite rätt?!

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

*asg* Göran och jag skyddar dig alltid!!! Cool

Jessica Holländare
0

Tarotstollan - syrran har med varit med i den klubben, men hon hittar inte sina runkort.. Helt försvunna..

Isa56
0

Jag tror jag gav bort dem.Obestämd Till dotra, men har ju andra. Tungan ute

Skogshumblan
1

Tack Jessica! *smackelipuss!*

/ Skogshumblan

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.