Tarot iFokus

Tarot

Etikettofftopic
Läst 1900 ggr
Isa56
1

Egna bilder.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Längesedan vi hade en tråd om våra djur, blommor, barn, barnbarn osv. Så dags igen för er som vill lägga in och visa oss andra.

Det ska vara edra egna bilder, antingen tagna av er eller med tillstånd från fotografen att lägga ut.

Först ut ett favoritmotiv. Vår hund såklart. Labradorhanen som är nio år nu. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
1

Finns bättre bilder på honom. Den här är en favorit i repris. Skrattande

Isa56
1

Mer roligt. Fotot taget den 29 december 2011. Obestämd

plutopellis
1

*asg* Så fina blommor du har mitt i vintern! Tungan ute

Här kommer en bild på mig och nyfödd Theodor, tagen av gubben min

plutopellis
1

Babysim 2011, bilden tagen av instruktör som vi sedan köpt så borde vara ok att lägga ut Glad

Isa56
0

Naw, vad lycklig du ser ut.Och din son verkar ju nöjd han med. FlörtKyss

Ja det som är roligt med Penseerna är att dom självsått sig. För vi hade Blå och lila penseer i den krukan året innan. Och vi satte inget i den på sommaren.

plutopellis
1

Min älskade och saknade katt, han gillade inte Theodor Gråter tror bilden är tagen av sambon min annars av mig.

Isa56
0

Ja, det är ju din son på bilden. Vad han ser glad ut. Den lille charmören. Tungan ute

Isa56
0

En väldigt fin katt. Skrattande

plutopellis
0

Så häftigt Isa! Måste varit en väldigt mild höst och vinter… Jag minns bara 10 grader inne! Hahaha Glad

plutopellis
0

Den underbaraste, kommer aldrig träffa en katt som honom igen och jag kommer aldrig förlåta mig själv för att jag lät avliva honom Gråter men vad gör man?

Ja, Theodor vet hur man flörtar och charmar in sig! Kyss

Isa56
1

Ja, han vet det. jag är alldeles charmad av honom. Kyss

En bit av trädgården åt ena hållet.

plutopellis
0

Vet han? Gråter

Isa56
0

Äsh då, nej han är naturligt charmig. Om du förstår hur jag menar. Alltså jag pratar om din son. Skrattande

plutopellis
0

Åh, jag trodde du pratade om katten.. Ush, har inte kunnat se en bild utan att börja lipa och det är ett år sen nu.. Blev jobbigt.. Kanske inte skulle lagt ut den bilden. Men nån gång behöver jag ju möta honom så..

Ja, sonen han vet hur man gör och jag tror han är väl medveten om det. Haha, man kan inte låta bli att älska honom Kyss

Isa56
0

Ja tog en stund innan jag förstod att du trodde jag pratade om katten. Ja det tar tid att komma över våra husdjur. De är ju en del av familjen. Det är en fin bild. Kyss

Amandla
1

Pixie och Albin :heart:

plutopellis
0

Så söta amandla, det såg riktigt skönt ut att gotta ner sig där Glad

Isa56
1

Så fina de är Amandla. Tungan ute

Tänker på vår gamle blandis Fia, här kommer en kort story om en hund med en otrolig överlevnadsinstinkt. Vissa djur blir så speciella för oss. Inte världens bästa kort, men de är nästan det enda jag har.

Blandrastiken Fia. Hon kom till oss när hon var ca 6,5, förre ägaren var blandmissbrukare. Hon hade på 2år fött 3 kullar och höll på att svälta ihjäl. En bekant till ägaren räddade henne och i all välmening fick hon mat dygnet runt.

Lappen om blandrastiken som sökte hem hängde vid bankomaten, när jag skulle hämta ut pengar. Tog lappen med hem. Vi hade mist vår förra hund en ”flat” i en hjärntumör ett halvår tidigare. Det var en tjock rulta vi fick med hem. Men vilken hund, mentalt klår hon vilken rashund som helst. Någon månad efter ankomst provade vi på eftersök, hon spikade direkt, på de 7 år vi fick glädjas åt henne bommade hon aldrig en enda gång. Vi fick ner henne i vikt och bukt med hennes matstölder (självklart var hon mattjuv när hon kom, hon hade ju nästan svultit ihjäl, med sista kullen valpar som då var ca 5 månader.) Nja riktigt smal blev hon inte, 25 % collie (benen) och 75 % labbe (i resten av kroppen).

Glömmer aldrig när jag kom hem en dag och möttes i hallen av en stolt Fia som hade en rådjurstrofè i munnen. Hon hade ryckt ut den (och tre andra) från väggen med skruv och plugg haha, hon gjorde en gång till sedan begrep hon att vi inte riktigt uppskattade den ”jakten”.

En gång ringde hon hem till mig, jo jag är allvarlig. Min make hade sin jacka med mobilen på sätet i bilen, Fia väntade också där, men tröttnade och hoppade fram la tassen (tror vi) på mobilen som ringde hem.

En annan gång kom jag hem, men ingen Fia mötte i dörren?????????? Gick in i sovrummet, där låg hon på sitt täcke och tittade på gardinstången, där satt en kaja! Livslevande och tittade tillbaka. Jo! vi fick ut fågeln.

Åren gick och mellan jul och nyår när hon var 13,5 år, då svek bakbenen henne och hon fick somna in.

Oj det var ju inte meningen att det skulle bli sorgligt, utan tvärtom en hyllning till en ”vovve” som enligt veterinären normalt inte blir äldre än 9-10 år, på grund av rasblandningen, förre ägaren missbrukare (normalt brukar hunden vara mentalt störd) och övervikten, som delvis kommit tillbaka de sista åren.

Nu har vi en rasren buse på 9 år väldresserad och pigg, en svart kanonkula runt buskarna, vi har både backe och trappor i vår trädgård, och när jag försöker springa upp så blir jag varvad x antal gånger hehe.

plutopellis
0

En sån underbar historia Isa Kyss

Som med mina katter nu, efter Skalman på bilden ovan tänkte jag att jag ska aldrig mer ha katt. Det är han eller ingen. Tills du postade på fb om två katter som var i akut behov av ett hem. De har nu ett hem hos oss Skrattande

Isa56
0

Erkänner mig skyldig Pluto, men har liite svårt för att skämmas sådär på djupet. Oskyldig

Ja, med hennes hårda bakgrund hade hon ett fantastiskt jämnt humör. Aldrig aggresiv, dominant mot andra hundar, men barn gick hon undan för. Det är 6-7 år sedan och jag saknar henne än. Min goa "Fia med knuff" Kyss

plutopellis
0

Ja, man har vissa djur som man aldrig glömmer. Jag har haft tre hamstrar, men det är bara en av dem som jag verkligen minns och saknar något fruktansvärt. Det är personligheten… Och samma med Skalman ovan då, finns ingen katt som han. Man kan ha andra och älska dom men han har satt ett rejält spår i hjärtat…

Nej inte ska du skämmas, hehe! Det är två helt underbara katter! Märkte att jag verkligen älskar dom häromdagen då jag hörde Tiger jama men inte hittade honom, sen var han ute och bråkade med en annan katt och jag var så orolig. Men han kom hem sen helskinnad och verkade vara otroligt glad att få vara hemma Kyss

Isa56
0

Jag är så glad att du tog dem. Var säkert meningen att du skulle ha dem. För jag delar inte så ofta de där inläggena. men det bara kändes så rätt att dela just den.  Skrattande

Isa56
0

Amandla jag måste säga igen, vilka fina hundar du har. De är helt bedårande. Kyss

plutopellis
0

Tror också att det var meningen att de skulle komma hit Glad

[C Stark]
1

Vilken härlig tråd och härliga bilder!!
Jag har dessvärre inga kort på mina husdjur… dammråttorna vill säga. ;)

plutopellis
1

Jag älskar aklejor. Hade aldrig sett en men så var jag och en vän på cykelsemester på Gotland och där fick jag se denna skönhet. De ska få växa som ogräs i min trädgår i alla möjliga färger och former. Bilden är tagen av mig Glad

Isa56
0

Haha, Cs du får nog låna en kamera och fota dem. Flört

plutopellis
1

Och en gul

Isa56
0

Åhh vad vacker den är Pluto. Förstår jag att du vill ha i din trädgård. Tungan ute

plutopellis
0

Finns att köpa billiga frön på tradera Flört jag har små små plantor i landet men de blommar inte förän nästa år. Hoppas jag i alla fall! Funderar på att köpa hem lite fler frön till hösten och kasta ut för de ska helst sås på hösten, då ska de tydligen blomma nästkommande sommar Glad

Isa56
0

Ha koll på "Pippijåglarna" (fåglarna) då. Flört

plutopellis
0

Haha, ja Skrattande

Pagan
1

Vilka historier Ni delar med er av.KyssGråter Så hemskt att förlora en familjemedlem. Den 14:onde för ett år sedan fick vi ta farväl av vår älskade tik. Det gick så snabbt att se henne bli akut sjuk, ilfärd till vet, men hon överlevde inte natten. En jättejobbig period följde på det. Vi fattade nog inte riktigt för det gick för fort. Nu kan jag ju se tillbaka och minnas alla de goa saker den lilla busan gjorde men saknaden förvinner väl aldrig.

Rasse och Moonie har vi kvar fast de bor med gubben för han har mindre trafik. Men jag träffar dem ju hur ofta som helst.

Dotterns eget collageGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Akalejor hade jag en himla massa av tidigare (gamla trädgården) och jäklar vad de förflyttar sig snabbt och tar över. Fick det kämpigt ett tag för de riktigt invaderade och skapade allsköns bebbar i olika varianter. Men om de håller sig där de får vara så är de helt underbara. Fick en massa buketter.

Dammråttor - det är ju änglarnas tofflor CsFlört

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Jag kommer ihåg din sorg Pagan, och din fina tik. Du la in en bild på henne också. Kyss

plutopellis
0

Jag vet Pagan, så det ska bli spännande! Det är underbara blommor Glad

Och håller med om änglarnas tofflor, det låter så gulligt Kyss

Pagan
0

ja fy vilken tid som följde, blir gråtfärdig nu igen juGråter Tur de lämnar så goa minnen efter sig.

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
1

Det här känns ju som en "lip"-tråd.. Massa iunderbara djur att hylla. Kyss

Jag slänger väl in en på Molly som är hemma.. *hihihi*

Isa56
0

Haha den lilla äventyreskan, som var på vift härförleden? Om jag inte missminner mig. Så ledsen du var Jessica. Men det slutade ju bra och hon kom hem igen. Kyss

Jessica Holländare
1

Min Pussel, som för övrigt har vakande ögon över sig nu efter prsenten i soffan häromdagen!! Skrikandes

Isa56
0

Ajaj då, Ja konstiga människor som inte uppskattar presenter. Flört

[C Stark]
1

Men gud så fint uttryck - änglatofflor!! Det snor jag direkt!! Skrattande

SKa dock inte fota dem, ni klarar er bättre utan dem….

Jessica Holländare
0

Japp Isa. Det var Molly som var på äventyr. Min bebis! Vilken panik jag hade… *urk* Och jag är inte så värst förtjust i den sortens present som hamnade i soffan.. *hihihi*

[C Stark]
0

Men jag renoverar iofs, ni kan få se hur det ser ut hemma hos mig…. Ett rum med tillhörande möbler är nästan färdigt Glad

Detta är förebilderna när jag flyttade in…

Är det någon som vågar sig på att gissa hur det ser ut nu? Nu känner ni ju mig lite Flört

Isa56
0

Tror där är lite mer grejor. Obestämd Ser ut att vara ett härligt hem, verkar väldigt ljust. Tungan ute

Ruzicka
1

Vilka rörande historier. Båda vackra och sorgliga. Själv har jag lyckligtvis inte så många hemska husdjurshistorier.. Min första katt Kitzi försvann. Hon var borta i två veckor och kom sedan hem igen för att äta. Men efter det skulle hon ut direkt igen, hon var inte ens inne i 10 minuter. Jag minns att jag grät och grät, men pappa var väldigt förståndig och sade att vill hon ut, så skall vi släppa ut henne. Sedan såg vi henne aldrig igen.

Hos mina föräldrar bor två bondkatter, själv har jag två småttingar på 9 (Queena) respektive 7,5 månader (Eevee).

Eevee är min lilla fåntratt. Här har hon nyss vaknat ur sin skönhetssömn inuti vår lampa.. -_-

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Ruzicka
1

Ursäkta den dåliga bilden.

Såhär brukar hon sova. Skrattande

Isa56
0

Naw vad söt hon ser ut där hon tittar upp. Tungan ute

Och vår tråd vinglar vidare med härliga bilder och historier som är både roliga och lite sorgliga. 

plutopellis
0

En sån underbar katt Ruzicka! Men jag tycker mig känna igen bilden då den sitter i lampan, varför gör jag det? Men gud så söt!!! och snygg sovstil Cool

Lila och massor med gröna växtre C Stark?

Pagan
0

skulle tro att där är mer färg Cs, mer tyyyyyg!!! och kuddar va?? mysfaktor!! hur ska du inreda balkongen?

hahaha Ruz sicket troll du har som lurar i lampan - ett riktigt ljushuvud måntroSkrattande Sicka ursöta små öron.

Nä jessica jag tackar också nej för sådana "presenter" vedervärdigt!!

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
1

Detta är Queena, och hon är också en liten fåntratt, fast på ett annat sätt än Eevee. Hon är så naiv och börjar skrika så fort hon inte har oss i sikte. Kommer alltid på inkallning. Flört Hon är som en liten hund med separationsångest. Och så är hon gjord av gummi, vilket är lämpligt när man vill gosa. Skrattande

Isa56
0

Haha,Ruzicka vilken skön sovställning. Tungan ute

[C Stark]
0

Haha… vilken söt R, hon ser nykläckt ut! ;)

Jo, det är ett bra hem. Men det var det inte när jag flyttade in… usch, ostädat, sunkigt… ja, äckligt rent ut sagt. Elen fungerade inte, massa trasigt. Bostadsvärden var på semester och jag grät… men det tar sig! Flört

Haha… inte färg inte. Jag är alldeles för färggrann och rörig som person - när jag kommer hem måste jag ha peeeace and quuiiiiiiet!  *fniss*

Nu ser vardagsrummet o möblerna ut så här:

plutopellis
0

Pagan då! Det är ju Ruzickas katt i lampan och syrrans katt med presenten Flört

Isa56
0

Åh vad fin hon är din Queena, blå ögon är inte så vanligt väl?

plutopellis
0

Meeeen! Det var varken lila eller grönt där inte! Men snyggt är det minsann Skrattande

Ruzicka
1

Jag har nog visat den innan på katter.ifokus till exempel.. Ja, det är få som inte smälter av hennes ansiktsuttryck, pluto. Flört (Se bild)

Oj, jag får nog passa på den, CS! Men färg tror jag, liksom Pagan, på. ^^

plutopellis
0

Helt underbar! Blir ju helt förälskad!!! Kyss Vill krama! Haha Skrattande

[C Stark]
1

Men gud så söööt. Jag är ingen kattmänniska, men jag tror att jag kan behöva en sån där med klotögon faktiskt!

Isa56
0

Tjusigt Cs, det blev verkligen snyggt. Du har fått lugn utan att det blir tråkigt trots de få färgerna du valt. Tungan ute

Ruzicka
0

Isa, på kattrasen Ragdoll, som Queena är, är det faktiskt standard. Hon har ovanligt bleka och "tråkiga" ögon för att vara Ragdoll. Men vi älskar henne i alla fall.

Tack, pluto och CS! :D

Wow vad snyggt det blev, CS! Förvånad Får man flytta in? ;)

Nu när jag letade hittade jag några fler bilder. På en liten tragedikatt. :/ Jag hittade henne två dagar innan jul för ett par år sedan påväg att frysa ihjäl. Och antagligen hungra och törsta ihjäl också. Jag tog in henne på mitt rum och matade henne lite, och hon var livrädd för mig. Men jag satt uppe hela natten och lockade på henne och tillslut fick jag gosa med henne. Sedan gick vi och lade oss tillsammans i min säng och sov på morgonen istället. <3 Min lilla Skrutt. Mamma och pappa ringde polisen som kom och avlivade henne dagen därpå. Jag vet inte om jag någonsin kommer förlåta dem för det. Jag hade väl i alla fall kunnat få en vecka på mig att hitta hem till henne.. :/ Snygg var hon inte, men hon hade världens karaktär och verkade frisk. Hon borde ha fått en chans..

(Nej, nu har jag suttit och väntat på den här bilden i tio minuter, och den är på 22%! Bilden kommer när jag startat om datorn)

Pagan
0

ja jösses pellis, ni är ju så snabba att jag inte hängde med där ett tag - har rättat mig nuSkäms

jamen Cs där ser man, jag trodde du hade en himla massa färg och kuddar mm, men som du säger är man en färgstark person så behöver man balansera sig hemmavid. Bra feng shuiGlad

Sicka ursöta kissar du har ruz, mycket de ögonen talar om.

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
1

Nu så! ^^ Här är min lilla Skrutt..

Tack Pagan. :D Ja, alltså.. lär man känna henne lite inser man att ögonen inte säger så mycket som det verkar. Ibland är det lite tomt därinne, så att säga.. Flört

Åh, jag gillar bildtrådar! Får man vara så hemsk och fråga om någon vill lägga upp en bild på sig själv här? ^^ Jag är så nyfiken på hur ni ser ut! :D

plutopellis
0

Åh lilla kissen! Kyss

Jag har lagt ut en på mig, nyförlöst och allt *asg* Flört

Isa56
0

Vilken personlighet den katten ser ut att ha Ruzicka.

ja min bild finns ju redan. Här till vänster. Flört

Jessica Holländare
1

Åh, vilken hemsk historia om en underbar katt Ruzicka… Gråter

Här är jag och min familj. Kyss

plutopellis
1

Här är en bra bild på mig *asg*

Pagan
0

jasså, så uttrycksfulla som de båda såg ut. tsss mitt jag vill jag inte publiceraTungan ute din skrutt ser lite tyken utSkrattande

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
1

Jag var tvungen att kolla upp vad tyken betyder, har aldrig hört det ordet förut. "Arg, ilsken", betydde det tydligen.. inte alls. Hon var lite svullen och hade nog blivit lite misshandlad.. det var kanske därför. Inte var hon tyken heller, hon var jättesnäll, denna lilla stackare..

Åh, vad fina ni är! :D Jag antar att jag också borde lägga upp en bild, eftersom jag bad er göra det..

Seså, Pagan. Nu har till och med jag laddat upp en ful bild på mig i myskläder, otvättat hår och utan smink i mitt ostädade kök - värre än så blir det inte! Skrattande

Ruzicka
1

Men när jag bodde i Japan var jag såhär snygg. Tungan ute

Man kan väl få låtsas att det är min naturliga skönhet och inte fotoautomaterna som manipulerade mina fula anletsdrag? Flört

Jessica Holländare
0

Vi brukar använda tyken som lite tuff, bitsk och kanske lite uppkäftig till och med. Inte arg eller ilsken…

Mysiga bilder på dig Ruzicka. Myspys råtta!! Kyss

Pagan
0

Ursöt juKyss både nu och då. Följer ett visst temperament med det håret troFlört

En annan är ju Göteborgare Ruz, så för mig betyder tyken - kaxig på ett bra sätt. har någon varit stygg mot den sötisen?

Nämen vad alla fick inspiration nu dåTyst

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
0

Jaha! Då har jag lärt mig något nytt idag! Glad

Men inte ens det var hon. Hon var bara ynklig och ensam och rädd..

Mysiga skulle jag inte säga att de är, men jag bidrog i alla fall. ^^ Råttan är väl det enda mysiga, det är min lilla Zombie. ^^

Pagan
0

tror inte ens jag har en enda bild på mig….faktiskt ……..sorryOskyldig

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Men Pagan då!! Vi vill ju se våran Sajtvärd!! FörvånadTungan ute För min del kan jag lägga ut en bild på PlutoPellis, vi är ju likadana.. Flört

Isa56
0

Haha, Pagan då. Flört

Ruzicka vad fin du är. jag drömde alltid om att vara rödhårig när jag var liten istället var jag tråkig brunett, med tre nyanser i håret. Numera fyra, lite grått också. Flört

Ruzicka
0

Vad menar du med det, Pagan..? Temperament..? Har jag aldrig märkt något av..? Oskyldig (Man kan ju trösta sig med att naturligt rödhåriga sägs ha högre smärttröskel också. Något måste man ju ha om man skall orka släpa på det här himla humöret genom livet. Tungan ute)

Angående katten kanske vi inte förstår varandra..? Kan jag be dig att läsa #63 (EDIT: #61 menar jag ju!) en gång till för att förstå vilken katt jag pratar om? Glad

Jina.
1

Hej på er.

Vilka fina bilder ni har. Jag älskar djur, jättefina bilder!

Här är en bild på min dotter Julie.

www.mediumjina.se

plutopellis
0

En sån goding Jina Kyss

Jina.
0

Tack plutopellis <3 <3

www.mediumjina.se

[C Stark]
0

Fina är ni alla!

Isa56
0

#78 Åh vilken sötnos. Skrattande

Jina.
1

Tack Isa <3

www.mediumjina.se

Pagan
0

ja du Ruz, ditt inlägg på #61 missade jag, då hänger jag ju med. Stackars liten kisse. Tänk att bara ett par timmar en natt kan bli till minnen för livet. de har så mycket att ge.

Sajtvärd Tarot

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.