Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 2398 ggr
Tarotstollan
0

Konstnärer.

Såg denna frågan inne på Aeclectic och tyckte den var så intressant så jag tänkte fråga er detsammaFlört!

Har ni någon konstnär som ni beundrar eller tycker så mycket om att ni önskar  att h*n hade gjort en Orakel-eller Tarotlek?

Själv skulle jag gärna velat ha en lek var av John Bauer och amerikanen Thomas Kinkade.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
0

Oj, jag som blandar namn hejvilt. Men John Bauer hade jag också velat ha en lek med.

Picasso kanske, kunde bli en riktigt sprakande lek. Tungan ute

Bruno Liljefors, han målar djur, om jag inte blandar ihop det alldeles. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

Hahah jag tänkte på denna fråga igår när jag var hemma hos en släkting som har många tallrikar av Björn Winbladh! Såhär ser hans verk ut: http://www.google.se/search?q=björn+winblad&hl=sv&client=safari&prmd=imvnso&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=0B0BUPf8OYjN4QS2vYSSCA&ved=0CGQQsAQ&biw=320&bih=416#p=0

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
0

Då säger jag nog Gilla som var våran förra Sajtvärd. Hon är duktig. Känner inte till några konstnärer direkt..

[C Stark]
0

Jag säger också John Bauer efter favoriten Hokusai ! Glad

Ruzicka
0

David Shrigley. Konst som talar till min själ. <3 Fast det hade nog snarare blivit en orakellek i så fall, lite som Morgan's Tarot.

Men jag kan hålla med om John Bauer också. Det hade passat bra på en tarotlek tror jag. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
0

Ja John Bauer vore väl nåt eller leonid Afremov kollade in Thomas Kinkade också Stolla, underbara bilder han gör

Men satt och filurade lite på Astrid Lindgrens böcker, Lotta på bråkmakargatan som bägarsviten, Emil svärdsviten, Pippi Pentagram och hm undrar just vad som skulle bli stavsviten då….Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
0

Jag har ju förmånen att få jobba med en tarotlek målad av en av mina favorit konstnärer Hans Arnold.

Det var anledningen till att jag på allvar började lägga Tarot kort.

Hade en Universal White som jag inte använde speciellt ofta.

Men När denna tarotlek målad av Hans Arnold kom blev jag så fachinerad över dessa bilder och allt jag kunde se i dessa bilder så det blev nästan som ett gift att hitta nya saker i bilden.

Använder denna lek fortfarande även om det händer att jag använder ngn annan lek då och då.

Men även idag så händer det att jag hittar nya bilder i bilden en helt fantastsik lek enligt mig.

Det  är Jolanda den 3es tarotlek.

Lasse

Tarotstollan
0

Vilka många vackra och trevliga konstnärer ni hittade. Ja, kanske inte de själva men deras alster Kyss!

Bruno Liljefors, Björn Winbladh, Gilla och Leonid Afremov (som jag inte kännde till, gillar hans bilder skarpt lagt in sidan på favoriter) skulle jag mer än gärna köpa lekar av.

C Stark, hamnade på en helnaken man med hela paketet i full segelSkrattande haha. Men bilderna var stilfulla, bilden på Mt Fuji finns som "segerbild" på det Mahjong spel jag brukar spela. Tycker den stilen är vacker så jag skulle köpa en sådan japansk lek om jag hittade en sådan.

Sorry, Ruzicka inte min smak. Förstår att du gillar dem, med tanke på våran tidigare diskution. Samtidigt intressant att det finns.

Tarotlasse jag har Jolandas lek också, faktiskt två en grå och en blå. Tycker jättemycket om den, dessutom är det extra roligt att ha som minne efter honom nu när han är borta.

Borta är också Thomas Kinkade han gick bort i april i år, tror jag det var.

Tarotstollan
0

# 6. Pagan hur går det med Astrid Lindgren leken?Flört

Den hade ju varit underbar!

Skogshumblan
0

Ja Astrid Lindgrenlek vore verkligen något jag ville ha.

och Elsa Beskows karaktärer. Tänk er  Herr Blå som Djävulen. Petter och Lotta som de älskande osv….

/ Skogshumblan

[C Stark]
0

Hahaha… va? Jag länkade ju till en bild på ett hav!!??

Tarotstollan
0

#11. Jag hamnade på en omdirigerinsmeddelande och evelina….tokyo… Kolla själv så får du se.

Pagan
0

jag blev också länkad dit Cs,Tungan ute Japanese gay art

Skulle det vara Madicken då som stavsviten? just för det kreativa dåGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
0

Haha… undersidan, men  länken går till en bild. Jag har också prövat länken….

Detta är Hokusai iallafall *skrattar så hon blir tårögd* Jag vill inte!! ha en tarotlek med nakna karlar på

Skogshumblan
0

Pagan. Stavar är ju Ronja såklart! Eller Rasmus på Luffen?

/ Skogshumblan

Ruzicka
0

Ronja tänkte jag också som stavar.. Men hur fungerar Lotta på Bråkmakargatan som bägare? Det var så länge sedan jag såg/läste Lotta så jag minns ingenting, förutom att hon alltid var så stygg och ljög och gjorde dumma saker.

Vad roligt, stollan! Du har verkligen full koll på mina preferenser inom tarotvärlden! Tungan ute Det är ju jättesmidigt, då vänder jag mig till dig när jag är osäker själv någon gång. Flört

Jag kan tycka att det är fint med "nakna karlar" ibland.. Är det jag som är lite knäpp kanske? Jag tänker typ The Fool ur Mary-El. Det blir en fin brytning till all den kvinnliga nakenhet som finns överallt.

[C Stark]
0

Låtta på bråkmakrgatan? Det är ju jag! Tungan ute

Jag säger Bröderna lejonhjärta för Bägare.
Lotta på bråkmakargatan för Pentagram.
Mio min mio för Svärd.
Och madicken eller Ronja för Stavar.

Pippi utnämner jag till styrkan i alla bemärkelser. Glad

Ps. Ruzicka. Ja, den bilden var ju iaf lite mindre stckande i ögonen än den andra… Flört

Tarotstollan
0

#16. Javist, självklart jag vet ju allt!!!!!! hahahahaFlört.

Vad sägs om den här:http://www.aeclectic.net/tarot/cards/phantasmagoric-theater/

Tarotstollan
0

#1. Isa, såg ju att du också nämnde Picasso vilket jag helt missade.Skäms Du har helt rätt, det skulle nog bli en riktig färgsprakand sak. Skulle jag tycka vore kul att ha. men den skulle nog bli svårtolkadTungan ute!

Ruzicka
0

Jag såg inte dina nakna män, CS. Länken ledde dit den skulle för mig, så jag vet inte hur illa det var. Flört

Jag förstår inte hur du gör, stollan. Förvånad

Isa56
0

#19 Stollan tror den leken ska vara rund så man kan snurra den. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
1

# 20. Tryckte du på den länken som var i #4, då kom herrn med " vind i seglen" upp först?Skrattande

Var det en lek du gillade? Eller vad menade du? Jag har en katalog som jag tittade i och denna leken låg närmast din smak tycker jag.

Jaaaa Isa, vilken bra idé! Den hade jag definitivt gillat!Tungan ute

Ruzicka
0

Ja, jag gillar den jättemycket. Har tittat på den många gånger, men tror att den skulle vara svår att läsa med. Men drömma kan man ju.. ^^

Jag tittade lite extra nu och såg "snyggingen".. eh. Ja, jag kan väl också skippa en sådan lek, kanske. Flört