Element och Energipåfyllning
Har läst flera artiklar och tycker att det är så barnsligt roligt när teorier förklars och bkräftas av naturen och/eller det oförklarliga.
Kom precis att tänka på mitt eget element som är jord och var jag faktiskt hämtar min energi - vid havet.
Det är solklart - eller hur? ;)
Hur är det för er, vilka element tillhör ni? Och var hämtar ni energi?

Jag är jord och för mig är det skog och små insjöar som gäller:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Hur vet jag vilket elemnt jag tillhör 
Googla ditt stjärntecken 
Eld… Behöver jag ladda energi lägger jag mig antingen nere i källaren annars är det skogen som gäller! 
Eller ett ordentligt ösregn! Det är mys på hög nivå!
Jag är skytt, och därmed är mitt element eld. När jag behöver ladda energi omsluter jag mig i vatten. Ösregn passar utmärkt, att bada sent på kvällen när andra inte är ute fungerar också jättebra. Det bästa är förstås att bada i ösregn - bättre än så blir det inte!
Hur det hänger ihop med eld fattar jag inte alls - min mor sade alltid att jag var en guldfisk i mitt förra liv. 
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Jag är med eld eftersom syrran är det.
Håller med er andra, ösregn och bad!! Annars skogen.
Jag tillhör lufttecknet. Jag gillar när det ösregnar, stormar eller när snön vräker ned. Jag vet inte om det hör ihop med mitt tecken eller inte, men jag gillar när naturen verkligen visar vem som bestämmer!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Åh, snö!!! Jag ääälskar verkligen snö!!! 
Jungfru som trivs på torra land är jag:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ja eller ett ordentligt åskväder, med dunder och brak, ösregn och dans ute - det är att vara ett med elementen
fast jag har respekt för blixtar. En vän till mig dog i ungdomen, slagen av blixten, satt med fötterna i sjön
Men det har faktiskt inte gjort mig rädd - men som sagt jag visar respekt!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Men fy vad sorgligt…Jag har också blivit träffad när jag var liten, men klarade mig. 
Har också vädigt stor respekt….
(Jag menade inte var vi trivs när vi är ett med elementet utan när vi är på kant och behöver komma på bana igen)
Ush vad hemskt Pagan 
Men oj C Stark! Du har verkligen testat det mesta! Får man kapa tråden och fråga om du minns något av det? Jösses så otäckt!
Jo, jag minns det väldigt väldigt tydligt… var 8 år ca, det blev orkan samtidigt som vi var ute o lekte och blixten slog den ner bredvid mig samtidigt som jag höll i en järnkätting till gungorna i lekparken.
Lycligtvis så höll jag bara tag med ena handen så det gick rakt ner i marken, annars hade det nog varit godnatt.
Min pappa hörde mig skrika två kvarter ifrån…
(Jag skyller jämt på det om någon är dryg. "Well, jag har blivit träffad av blixten - vad är din ursäkt?" *fniss*

*asg* Men fy så otäckt! Gjorde det ont? Fick du några skador? Du får säga ifrån om du inte vill svara men har aldrig "träffat" någon som blivit träffad blixten 
Nej, det är ingen fara… 
Obeskrivligt ont, kan känna det än idag. Men inte ont som att bryta benet utan med sådan obeskrivlig kraft. Klarade mig dock utan några bestående men.
Har ni sett filmen Lida med Stephen King när hon lägger en planka mellan hans fötter och slår sedan av dem med slägga?
Så kändes det ungefär…
Håller mig på behörigt avstånd nuförtiden. 
Nej inte sett den men… Ja fy, det är ju en enorm kraft! Skönt att du klarade dig! En sån grej att råka ut för *brrr*
Indeed. 
C Stark vilken tur att du klarade dig!
När jag nu blir påmind av er så känner jag att jag faktiskt älskar åska också! Har faktiskt inte tänkt i de banorna innan, när jag var liten var jag faktiskt PANIK slagen av rädsla för åskan. Växte ju upp ute på landet och där är det verkligen skillnad på åska jämfört med inne i stan. Jag satt under bakbordet och bara vrålade ut min rädsla för dundret inte blixten! Hade ändå täckt över så det var kolsvart, men dundret gick ju inte att göra något åt!
Sen var det en gång när åskan gick, det blixtrade ur varenda kontakt, blixtrarna korsade varandra i köket ur alla möjliga håll! Åskan dånade så blommorna hoppade i fönstren, några ramlade på golvet och regnet det slog och dånade så det går inte att beskriva……
Då tänkte jag att dör jag inte nu, så kommer jag att överleva allt i från naturen och sen har jag inte varit rädd mer för åskan. Respekt ja, men ingen rädsla.
Tyvärr eller bra hur man ser på det så blir det ju inte sådana åskväder inne i en stad, i alla fall har jag inte kommit nära något sådant mer.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jag är jordtecken och hämtar min kraft med hjälp av fiskmåsar och klippor vid havet.
Och precis som Pagan älskar jag också havet "helst öppet brusande och full storm"!
Gärna öronbedövande!
Har också kännt en kompis som blivit träffad av blixten, hon var på väg till bilen och blixten träffade ett träd sen henne. Hon fick minneslucka och hjärtproblem som var övergående och balansproblem som tog lång tid att kurera. Om jag inte minns fel fick hon lite brännskada av silverhalsbandet också.
Usch, vilka otäcka historier..
Tur att ni klarat er bra, C Stark, Tarotstollan och Fridelfinas kompis..
Kul tråd detta! Intressant
Jag är Tvilling och har luft som element.
Känner mig instängd och får ibland svårt att andas när jag är inomhus för mycket. Måste uuut och hämta energi och ny luft. Älskar fart och fläkt och blir fort uttråkad om saker går för sakta…
Njuter av naturens olika skiftningar och älskar att vara ute i alla väder. Har ett jobb som jag kan vistas ute mycket (arbetar på förskolan) skulle nog "dö" om jag blivit tvingad att arbeta i fabrik eller nåt..
Medarbetare på Tarot
Jag är oxe alltså jord. Mest avslappnad blir jag vid havet, men även att sitta i skogen ger mig ro. Måste ha grönt omkring mig (men inga gröna fingrar) Och grannar på lagom långt avstånd. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Fytusan! jag kan tänka mig att den smärtan och känslan är svår att beskriva ja. Naturens krafter är starka