Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1221 ggr
Jessica Holländare
0

Godmorgon 7/7

Godmorgon mina underbara tarotpolare!! Skrattande

Natten har varit riktigt seg. Ska bli så himla gott att komma hem och få sova ett par timmar.. Solbrännan svider, bränner och kliar. Inte behagligt att ha kläder på sig.. Obestämd

Hoppas att ni alla får en lugn och skön lördag.

Isa56
0

Godmorgon Jessica och alla andra. Skrattande

Missade att du gjort en godmorgontråd, så jag tog bort min och kopierade hit. Flört

Mulet men skönt ute, perfekt körväder. Satt uppe med makens barnbarn (hon är snart 22) Och snackade till ett inatt. Så himla roligt, har ju följt denna tös sen hon var runt 3 år. Vi har alltid haft en bra kontakt, och den fördjupade vi nu, med lite tjejsnack på nattkröken när maken lagt sig. Tungan ute

Så! Vad tusan gör jag uppe nu? Vaknade vid 6 och var hungrig. Oskyldig

SEMESTER. SEMESTER. Om någon nu missat det så har jagSEMESTER. Tungan ute Fyra långa lata lediga ljuvliga loja veckor. Då ska jag, bara vara. Jodå det kan vara rätt meditativt att sortera grejor i en källare också. Jag kan pausa när jag vill, jag tillhör dom där som kan få tag i en bok och sätta mig ner mitt i all villervalla och försjunka in i boken ett par timmar. Cool Jag kan göra det mitt i natten om jag vill. Inga deadlines inga tider att passa. Passar mig perfekt. Oskyldig

Mer mys med barnbarnet idag, så kommer in senare ikväll.

Ha en underbar lördag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
0

Vad underbart det låter isa! Jag börjar få panik inför måndag! Ush hur ska jag orka gå upp? Jaja gubben får sparka ut mig ur sängen :) Seg, rastlös och orkeslös. Fungerar bra ihop? Haha

[C Stark]
0

Godmorgon töser!

Hoppas du får sova gott Jessica!
Isa - när börjar din semester egentligen!?
Pellis, det är lördag idag - inte måndag!

Önskar alla en härlig dag. Jag beger mig genast ner i färgburken igen… Peace.

Kyss

plutopellis
0

Haha, du har så rätt så C Stark! Som vanligt Kyss

[C Stark]
0

Njut! Glad

Pagan
0

Godmorgon, fullt ös här som vanligt. Låter ju härligt Isa, njut av ledigheten. Hahaha Pellis, lugn och fin. Vissa saker ska man INTE ta ut i förskott. Måla lugnt Cs. Jessica sovit gott?

Min frys kom äntligen i går så jag ska in och stoooorhandla! Mycket välbehövligt kan jag säga. Här är det grått, inget regn än, men det ser ut att vara på väg. Så gott att slippa vattna ute va`Obestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Haha, sant Pagan!

Skönt! Vi har en pytte frys, den är mindre än den vi hade i lägenheten! Och vi är så vana att kunna laga storkok så både jag och gubben har lunchlådor hela veckan sen men det kommer inte gå till hösten med denna sketna frys Skrikandes men när vi gift oss och fått massa pengar SkämsOskyldig då ska vi köpa helfrys/kyl. Och en torktumlare! Tungan ute

Någon som har förslag på vad man kan göra en gråmulen dag med gubben och sonen? Jag är rastlös men att gå typ en mil eller så det klarar jag inte… Så om nån har tips på vad man kan göra, hit med dom! Tungan ute

Pagan
0

bygga en koja i trädgården?

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Oj vad avancerat! Hmmm…. Inget att bygga med direkt, vill ju gärna inte dra ut kuddar och sånt… Sen är det MIN trädgård inte sonens *asg* Alla tycker jag är knäpp i huvudet som har förbjudit rutchkana, pool, studsmatta mm Skäms

[C Stark]
0

Kom hit och måla!

plutopellis
0

Nu förstår jag inte alls vad du pratar om C Stark FlörtTungan uteSkäms

Pagan
0

Då får ni gå på upptäcktsfärd och kolla var currykorsen är starkaGlad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
0

Gud så härligt Pagan - jag avskyr att handla, men att komma hem o fylla kylen med nya färska varor är högst värdefullt!!

plutopellis
0

Haha, ja det hade nog faktiskt varit en ide Pagan för jag sover mycket bättre i gästrummet än i min säng så där finns det nog något.. Tungan ute

Pagan
0

Ja Pellis så tänkte jag också, kan ju vara idé att kolla iallafallFlört

Håller med Cs, älskar att handla hem mat men hatar att stå i kassan och det trista jobbet med att dela upp i mindre föckpackningar när jag kommer hem, men känslan då allt är välfyllt den är härligGlad Då är man rik

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Trött som sjutton idag, funderar allvarligt på att gå och lägga mig igen en stund… *gäsp* Fick åtminstone Pixie badad igår, har tänt mig att klippa henne idag men återstår att se om jag orkar med det. Det är inte bara att jag är lite slö, utan känns i kroppen som om jag varit vaken i sådär sjutton timmar eller nåt. Vädret bidrar inte precis med uppiggande energier heller, det är helt igenmulet och så fuktigt i luften att det nästan känns som om det regnar.

Pagan
0

Låter som du borde börja om dagen AmandlaKyss

Nyss hemkommen från stora affären. Massa mat omhändertagen, nya frysen full och go. KatarsisGlad Nu ska jag fortsätta ommöbleringen jag påbörjade i natt

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Jag la mig i min solstol på balkonen och har läst ett par timmar, känner mig lite bättre nu. Fast det vore fortfarande skönt att sova…

Tarotstollan
0

Här är mulet och fuktigt.  Har sovit dåligt i natt, fick gå upp och fylla på allergi medicinen och sen sloknade jag vid 6-tiden och vaknade vid 15.15Tungan ute Har legat med drag från fönstren i natt så jag är lite stel i nacken nu, men vad skall man göra i denna värmen?!

Har inte orkat göra något, utan gick in hit till er direkt.Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
0

Goder afton på er!

Har varit ute och cyklat på kvällskvisten - jisses vad svettigt! Förvånad

Det gör jag inte om i denna värme och luftfuktighet…

Börjar som Pellis fundera på måndagen då jag åter börjar jobba efter tre veckors ledighet. Men känner mig utvilad och laddad så det är ok. Har ju en till vecka till början av aug.

Jo, har ju varit och klippt mig också idag, det var behövligt, hade en tova i håret som frisören vart tvungen att klippa bort… Obestämd hihi, jag har visst varit lite slarvig med borsten de senaste dagarna…

Önskar er alla fortsatt trevlig lördagskväll och en riktigt god natts sömn (trots värmebölja)!

Skogshumblan
0

God kväll allaGlad

Isa *funderar* när var det du hade semester nu igen?ObestämdTungan ute

Pellis, lugn och fin, var dag i sin tur och ordning tack!
Cs jag kommer gärna och målar, gillar det!

Tarotstollan, trist med allergi, hoppas det vänder snart.

amandla  skönt att P är fixad.

HOppas inte jag glömt någon, ber om ursäkt i såfall.

Klabbigt väder men en kanonfin dag på alla sätt, känner att jag vill ha det såhär oftare, värme men ändå så man orkar göra saker.

Jag älskar livet och livet älskar mig tillbaka, pengar dras till mig, jag älskar pengar….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
0

Känner du dig bättre Amandla? Är du allergisk tro?

Nämen Fridelfina dåSkrattande tovor fick jag som barn av tuggummi därför klippte min mor till slut av mig mitt lååånga hår. Men va du e duktig, cykeltur. Skönt!

Måndag är efter söndag, njut av sista ledigheten tjejer. Fast jag vet precis hur det känns, usch!

Vad då värmebölja?? Värme ooch luftfuktighet har jag då inte lidit av i dag. Sitter på altan med en pläd över mig, för jag vill vara ute!!

Har fortsatt min ommöblering. Snacka om att jag fått fnatt denna vecka. Lediga slappardagar är väl mer än jag karar av uppenbarligen. Men himla nöjd är jag iallafall.

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, sålänge du inte klättrar på väggar är väl sysselsättningar av olika sort helt okej eller?Oskyldig

/ Skogshumblan

Pagan
0

Jag tror det Skogis, en å annan nytta har jag ju gjort. Synd att jag redan målat om huset i vår, annars skulle jag ju haft det kvarCool

Sajtvärd Tarot

plutopellis
1

Räkbebis! En pytteliten räkbebis! *hoppar runt*

Pagan
0

nähä??? vad kul, en bekräftesle på att de trivs!!! KanonkulSkrattande hoppar??? hm, simmar de inte typ?

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Pagan, ja du kan ju alltid börja fixa ihop den där runkursen som nog är fulltecknad redan …..OskyldigTungan ute

Pellis, ähum? Antar att det är i ett akvarie hos dig det är en räkbebis som orsakar denna glädjefnatt? Eller är det en omskrivning för att du väntar smått själv?

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

Godkväll alla!!

Jag har sovit jättebra. Nu är jag på jobbet igen. "Bara" 40 timmar kvar sen är det SEMESTER!!! Cool

Undrar som alla andra, när var det Isa skulle ha semester?? ObestämdTungan ute

Orkar inte kommentera allt, men jag har läst. Kram på er!!

plutopellis
0

Haha, ja akvarium är det jag själv får vänta lite till ;) det är jag som hoppar runt av lycka pagan! Inte räkan! *asg*

Pagan
0

JassåFörvånad du ser vad ord kan göa PellisSkrattande

Isa HAR semester nu Jessic, sedan i torsdagskväll då hon gick av. nu gosar hon hemma med gubbens barnbarnTungan ute

RUNkurs, ja jag har filurat på den, men så jäkla svårt va på distans. tror inte det finns nån som har lyckats, hur göra??? SkitsvårtObestämd men jag filurar Skogis, belive me

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Ta hjälp av gilla?? Just med hur göra via distans…

Jessica Holländare
0

*asg* Vet jag väl att hon har Pagan!! Cool

Jag vill med vara med på run-kursen. Skrattande

Och grattis till räkbebisen!!!!

Pagan
0

Jo men det är ju viss skillnad med att Tarot har en grundbetydelse och symboler - runorna har ju inte det på samma sätt. Får fortsätta filura.

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Hmmm… Va?? Trodde runorna hade en grundbetydelse?? Förvånad Vad har jag missat?? Nu vill jag veta mer.. Glad

fridelfina
0

Å jag som trodde Plutopellis fått totalfnatt! Funderade på om det skulle vara på Ordleken, men det passade inte in där heller… Sorry! Skäms

Grattis till räkbebisen! Visste inte att man kunde ha räkor i akvarium?

Pagan
0

Hahaha Agda Agda vad du ställer tillSkrattande

Jo Jessica - de har grundbetydelse men inte en enda symbol - så hur kan man förmedla det på distans? Det blir ju som att försöka säga att om A hamnar bredvid B så ska du tolka så här, men om B hamnar för A så ska du göra så här. Jättesvårt ju!

tror att ingången måste vara att alla läst fornnordisk mytologi och vet vad det handlar om och själva essensen

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Haha! Totalfnatt var nog ett bra ord :) åh det finns hur många olika sorter, storlekar, färger, sötsaltvatten som helst!! Jag har den allra enklaste gråtrista saken :) men lika glad är jag för det! Blir väl 1-3 cm stora bara :) bebisen är väl 2-3 mm!!! Hihihi!!!

Jessica Holländare
0

Oj då Pagan.. Jag som bara tolkat mina runor rakt av… Obestämd

Pagan
0

Ja, var kommer runorna från ursprungligen? jessicaFlört

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Jag har ju faktiskt läst dina artiklar! Tungan ute Men jag är en såndär som tror att alla svar ska stå i böckerna…

Pagan
0

Hahaha, ja mycket står ju där ocksåSkrattande

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Jag tror nog att Tarot är det jag mest ska syssla med egentligen, det är mycket "lättare" för mig att förstå och alla kort har ju som sagt sin betydelse…

Pagan
1

Ja, man ska göra vad som känns bäst, det som man känner ger något. Allt har sin tid.

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Fast jag vill ju göra allt!!! Tungan ute *hihihi*

Amandla
0

Tack Pagan, jag mår hyfsat nu!

Vill bara säga att jag läser alla inlägg, men kommenterar inte allt. Är orolig att jag ska missa någon och att någon inte ska känna sig sedd…  men jag ser er ALLIHOP! 

Jessica Holländare
0

Och vi ser dig med Amandla. Kyss

Amandla
0

*smack* Kyss

Jessica Holländare
0

*hihihi* Nu blev jag generad!! Skäms

Amandla
0

Naw, tycker jag inte du behöver bli, du är duktig på att se andra Glad

Jessica Holländare
0

Tycker att vi är duktiga allihopa faktiskt. Glad Ett riktigt härligt gäng!

plutopellis
1

Glöm inte räkbebisen!!! Hihihihi!! *galen* Syrran, borde du inte typ öh jobba? Haha Nä, sov gott alla underbara!

Tarotstollan
0

# 21. Har ingen "vanlig " allergi, utan får kliande partier  som hoppar runt på kroppen som kliar något så in i %(/!?=)¤2Skrikandes

De har testat mig flera gånger, men de vet inte vad det är. Inga djur i alla fall, och det är ju det viktigaste! Reagerar t o m på pennan som de drar med. Så jag tar ½ tablett Atarax varje kväll för att slippa klådan, den slår alltid upp på kvällen/natten. I går hade jag ätit några små tomater och då blir det alltid värre, men jag hade glömt det och bara tagit ½ tablett, skulle tagit en hel. Ja, jag vet att jag skall undvika tomater och kiwi, vilket jag gör för det mesta men ibland blir man sugen. Kiwi äter jag inte alls eftersom det ger klåda i munnen!

Pagan
0

Jobba!!?? vad är det.Tungan ute räkbebisen, glömmer vi väl inte,  nä vi ser den hoppa!!Glad

Gott AmandlaKyss du tror inte det var en allergisk reaktion?

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Jag vill se kort på räkbebisen!!!

plutopellis
1

2-3 mm stor räkbebis och Mobilkamera? Ska försöka imorgon :) om jag hittar den lilleskiten igen!

Pagan
0

jag blev så sugen på ostbågar igårFlört gissa vad jag nyss öppnat?

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Mums!!!

Jessica Holländare
0

*asg* Duktigt Pagan! Tungan ute

Själv sitter jag och äter vindruvor.. *blää* Men jag ska försöka vara nyttig inatt…

Pagan
0

smarrigt å jag som inte ska synda!! men det blir bara idag resten får ynglen imonTungan ute

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Det är ju faktiskt lördag! Skrattande

Pagan
0

detta var intressant

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Oj, menar du att jag ska läsa allt nu?? Jösses, jag är ju helt snurrig i huvudet.. Förvånad

Amandla
0

Nope, ingen allergisk reaktion. Snarare min kropp som påminner mig om varför jag är sjukpensionär Obestämd Jag skulle inte vilja säga att jag har kroniskt trötthetssyndrom, det är jag för det mesta för pigg för, men blir mycket lättare och mer kraftigt trött än friska människor. Det har ändå blivit mycket bättre med åren, särskilt sen jag började äta Levaxin och i synnerhet senaste året när jag äntligen börjat sova.

Jessica Holländare
0

Jobbigt Amandla.. Jag har också problem med att fort bli trött.. Jag har ju tydligen fibro. Skrikandes Men, men.. Jag mår betydligt bättre än vad många andra gör så jag är nöjd. Glad

Pagan
0

hm ska jag tolka det som det går åt rätt håll AmandlaObestämd låter inte så himla najsKyss

Bra jessica. Både du & Amandla är positiva - trots era symptom, gottGlad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
0

Låter inget vidarevare sig Amandla eller Jessika, jag vet verkligen hur det är att bara orka sova. Hoppas att ni får ordning på det! Kyss

Och även du stollan. Har du funderat på om det finns andra orsaker till att din kropp säger ifrån? Ibland reagerar kroppen med ex allergier när man lever undrer inre stress eller har obearbeteade trauman som inte tagit itu med. (talar från egen erfarenhet)

Ps, Skogis - du är välkommen,  jag bjuder på vin till alla ambitiösa hantverkare! Flört

Skogshumblan
0

Cs vi kan byta tjänster, jag hjälper dig och sen hjälper du mig. Har närmare 100 kvm att få ordning på (hall, ett finrum och hela övervåningen) plus 1585 kvm trädgård att få ordning på. Dynamit någon?

/ Skogshumblan

Amandla
0

Det är _väldigt_ mycket lättare att stå ut med tröttheten än med värk, kan jag lova! När det började för mig hade jag kraftig värk i nästan hela kroppen, det blir man också väldigt trött av. Numera är jag bara trött Flört

Pagan
0

hahaha, ja det var ju ett steg åt rätt riktning det AmandlaGlad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

# 66. Ja, min allergi startade strax efter väldigt störande grannar flyttade in över mig. De är nu borta kan man säga, men min allergi är fortfarande kvar, tror att jag ätit den medecinen i ca 10 år nu. Glömmer jag att ta den börjar det klia direkt, vem vet mina nerver kanske är förstörda för all framtid?! Det är ju inte mycket jag kan göra åt det som varit, bara ta det lugnt och koppla av i nutid!

Skogshumblan
0

Stollan så tragiskt att läsa:( Gå in på healing och leta upp en tråd Pellis skrev där, hon fick många bra tips!

/ Skogshumblan

Tarotstollan
0

Tack för tipset! Skall göra det.

[C Stark]
0

De har väl hamnat i obalans. Kroppen är väldigt duktig på att berätta för oss när något är fel, men vi vill sällan lyssna utan vill få det överstökat så snabbt som möjligt. När man börjar lösa knutarna istället för att släta över dem så brukar mycket ge med sig…

Hoppas att du får ordning på det iaf! Kyss

Tarotstollan
0

Ja,  jag hoppas att jag skall kunna sluta med medecinen inom några år. Bara inte det blir nya grannar och skiten börjar igen, det har "bara" varit hellugnt i ett år. Mamman och hennes sambo är trevliga och lugna, det var hennes "yngel från helvetet" som ställde till det. De är nu utflyttade med både steriodunk, sambosar och barnbarn! mm mm mm……

[C Stark]
0

Det är just det jag menar… stressen sitter inte i grannarna - utan i dig själv. När man kommer till insikt och tar tag i det för att kunna släppa det,  så släpper mycket i kroppen också…Glad

Ps. Det är ingen uppmaning om hur du ska göra utan bara vad jag själv erfarit och vill dela med mig.