Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 978 ggr
Skogshumblan
0

God fredag 6/7.

God morgon! Här är mulet och grått idag men det gör mig inget. Jag kan tycka det år skönt med några sådana dagar mellan soldagar. Om ett par timmar ska jag träffa läkare ang. min arm som spökar. Jag hoppas på operation men inser att lätt uttalade besvär knappast är prio:/ För övrigt är det slappa & njuta av livet som gäller. Är så glad att jag lever och att mitt liv är så bra som det är! Ha en alla tiders dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0

Godmorgon Skogis och alla andra här. Skrattande

ja mulet är det här med. Eftersom jag ska jobba några timmar i eftermiddag, så gör det inte mig något. Då blir det inte så varmt på jobb. Sista arbetsdagen, sen 4 veckor ledigt, inget planerat direkt mer än att  jag ska ta en raid ner i källaren och kolla vad där egentligen finns i de där kartongerna som stått där sen vi flyttade hit för snart 5 år sedan. Misstänker att har vi inte behövt det på hela den här tiden så lär vi inte behöva det sen heller.  TystSkrattande

Önskar alla en skön dag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Elpida
0

God morgon!

Isa, vad gör du upp nu om du inte ska jobba förrän i eftermiddag??Förvånad Jag går ju oxå på semester idag så det var inte så jobbigt att stiga upp när klockan ringde! Bubblet lagt på kylning tills vi kommer hem från IKEA ikväll..Flört

Imorgon ska jag göra en festuppsättning på äldsta dotra, hon ska på bröllop. Undanbad mig först för jag är verkligen inte så duktig på det där.. men hon fick inte tag i ngn annan så jag offrar mig. Som tur är gillar hon det enkelt så det blir nog bara nån fläta och lite lockigt i topparna! Ett spänne här och där..

Lycka till hos dr Skogis!!!

Fin dag till er alla!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
0

Jag vaknade strax efter 6 imorse och gick upp. Bara 5 timmars jobb idag, sen kan jag vila. Tungan ute

Jag tror du fixar en tjusig frisyr på henne. Så det blir säkert bra. Kyss

[C Stark]
0

God morgon!

Hoppas att det går bra hos läkaren skogis! Jag väntar på detsamma. Varje gång jag ropar att livet har börjat igen så händer dt ngt… har nu en massa småproppar som plötsligt poppar upp en efter en och det gör mig lite orolig.
Glad
Ikea ska jag också till i helg. Skulle glatt sätta upp kök igår bara för att upptäcka att de levererat fel färg…. snark… blir ett sånt pusslande när jag är beroende av andra som måste hämta både mig o bära mina grejjer, haha… men den som väntar på ngt gott har man ju hört talas om? Flört
Grattis till semestern Isa - snart får du njuta av lata dagar med en n lek!
Och hoppas på ett fantastiskt kalas Elpida!
Och till alla önskar jag en mys helg!

Kyss

Isa56
0

Ja, kan ju inte bli bättre. Tungan ute

Nu ska jag nog ramla ut med hunden en runda. Flört

Ruzicka
0

Godmorgon kära vänner!

Det här är egentligen alldeles för tidigt för mig att vara uppe, men någon håller på att flytta in i huset. Det märks tydligt när någon som inte varit här tidigare kommer - dörren smälls igen och de släpar fötterna efter sig i trapphuset. Det tar ett tag innan man som nyinflyttad eller gäst inser att alla kan höra om man tappar en nål i trapphuset. Men jag är inte bitter, det tog ett tag för mig också att fatta när jag flyttade in. Han lär sig nog snart. Glad Och då får jag sova på morgonarna igen. Flört

Jag hoppas att det går bra hos läkaren och att du får vad du vill, Skogis.

Härligt med semester, Isa! En källarraid kan vara riktigt uppfriskande. Vi gjorde en här för inte allt för länge sedan, och jag kände mig som en ny människa efteråt. Tungan ute

Jag hoppas att du får riktigt kul på IKEA, Elpida. Tungan ute Och det blir säkert bra med frisyren. Vad du beskriver låter inte så enkelt för mig, så jag tror att du kan rätt bra egentligen. Glad

CS, vad drygt att det blev fel färg! Jag hoppas att det blir bra till slut, och att även du får den hjälp hos läkaren du vill ha. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
0

Ush då! Proppar är inte att leka med! Mina hamnar alltid i lungorna Skrikandes Hoppas verkligen du får hjälp med det och att dom kommer på varför du får dom!

Hoppas alla andra får en toppendag. Jag är seg men ganska så pigg faktiskt av någon anledning. Håll tummarna för gubben min idag! Mer säger jag inte just nu Glad

Massa med kramar till er alla för att ni är så underbara hela högen! Kyss

[C Stark]
0

#7 Oj, verkligen inte bra… Vet du vad det beror på Pellis?

[C Stark]
0

#7 Oj, verkligen inte bra… Vet du vad det beror på Pellis?

plutopellis
0

Ja då, p-piller och graviditet så det är under kontroll Glad

Nu har jag lämnat meddelande på sjukgymnastens telefonsvarare att jag vill ha tid till basal kroppskännedom Tungan ute

[C Stark]
1

Hmmm… jag har och är inget av dem så det måste vara ngt annat för min del! Flört

Vad kul!! Hoppas att hon eller han är bra på det dom gör, och ge det lite tid - det var väldigt frustrerande i början. Men sen gav det resultat! Har blivit av med både smärta,sömnlösa nätter,  spänningar och fått tillbaka livsgnistan  Glad

Ruzicka
0

Jag hoppas att du får svar snart, plutopellis. :D Det låter spännande med basal kroppskännedom. Du får berätta om det sedan! :)

Vad gjorde ni på den basala kroppskännedomen, CS? Jag tycker att det låter jätteintressant!

plutopellis
0

Har de gjort några undersökningar varför du bildar cs? Jag bildar när jag har för hög halt östrogen i kroppen och det är ju vid p-piller eller graviditet och då åt jag waran eller fragminsprutor…

Ja, jag ska ge dit tid men har höga förväntingar nu tack vare dig cs! Tungan ute och ska självklart tala om vad det är när jag får reda på det! Haha

Pagan
0

Goddagens har det ju hunnit bli, här var det redan full rulle.

Skogis, lycka till hos doktorn i dag.

Skönt Elpida, semester är ett härligt ord att uttala.

Källar röj, ja jösses Isa antingen upptäcker du att du har guld i lådorna och ännu mer att fylla skåpen med - eller så blir det som du säger. Kanske bäst att inte öppna allsTyst

Jasså nya grannar Ruzicka, ja det är på gott och ont att samsas med tunna väggar emellan. Vet att jag hörde grannen över mig pinka och grannarna brevid då de "roade" sig på kvällarna - det fick mig att fundera på vilka ljud de observerade från migObestämd

Proppar Cs, nämen herre jösses, verkligen inte bra, blir oroad här, har du blivit ordentligt undersökt??

Tumar hålles här Pellis, nyfiken!!Tungan ute Gott att du känner dig piggare i dag.

Här har vi grått och regn, men jag säger som Skogis att det är rätt skönt att varva vädret, men det är ju gärna så att högtrycken låter vänta på sig då det väl börjat regna.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
1

Drog Demeter ur nya leken i dag - hon representerar magikern. Hon säger att:

I Magikern – The Magician – Demeter

Ett vetekorn, en droppe vatten, en stråle sol och ett andetag. En magisk alkemistisk kombination och mirakel uppfylls. Jag är Demeter, den grekiska gudinnan över fälten. Låter som jag får en kanondag, ytterst lite behövs för att behålla den goa magkänslan och de positiva intetionerna.

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
1

Väggarna är egentligen inte så tunna. Jag har aldrig någonsin hört mina grannar från lägenheterna, men trappuppgången är en helt annan femma. Jag har aldrig varit med om en så lyhörd trappuppgång! Men förhoppningsvis är det inte ett problem så länge till. Flört Sambon skall på anställningsintervju i Malmö andra veckan i augusti. Det som är himla bra är att företaget inte har sökt efter nya anställda, så konkurrensen kommer inte vara skyhög. Inte för att jag hade varit orolig om det vore så - sambon är mycket duktig, erfaren och älskar sitt yrke. Klart att han kommer få jobbet! ^^

plutopellis
0

Hoppas han får jobbet Ruzicka! Håller massa tummar redan nu Kyss

Ruzicka
0

Tack! Kyss Jag vågar inte hoppas på för mycket själv, men det känns som att han kommer få det. Jag tror det.. Men som sagt, inte hoppas på för mycket! Då blir man bara så väldigt besviken när det inte blir något av det..

plutopellis
0

Ja, jag vet hur det känns. Sitter i den sitsen just idag Flört

Ruzicka
0

I slutändan skall du se att vi båda får vad vi vill ha, pluto, även om det kanske tar lite tid. Kyss

plutopellis
0

Så är det Glad jag har verkligen förtroende till att allt kommer lösa sig på ett eller annat sätt. Nu eller sen, helst nu men sen fungerar också Flört

Skogshumblan
1

God middag alla. Har läst era inlägg. Elpida ibland är det enkla finast! Hoppas det går bra att fixa fint:) Cs så surt med köket! Blääää för sådant. Ring Ikea för de borde hämta och leverera det här de ställt till! TACK för era tumhållningar idag. Jag blir op i slutet av juli/ augusti någongång. Läkaren trodde inte det var karpaltunnelsyndrom utan han kommer öppna upp i hand och armbåge för att kunna lätta trycket eller vad han behöver göra. Känns så bra att veta att det blir bra. Sen hände en härlig sak idag. Ni vet min renaissancelek som jag nära på sålt? En vän till mig hjälpte mig förstå vad leken vill! Så nu kommer den komma till sin fulla rätt. Och jag känner mig så glad över livet som är så gott! Hoppas ni får en fortsatt fin dag!

/ Skogshumblan

plutopellis
0

Så skönt att läsa Humblan! Både med handen och leken Glad

Amandla
0

Jag NJUTER av att vara ensam hemma! Första dagen på månader, känns så skönt Skrattande

[C Stark]
0

Nej, jag har inte fått någon grundlig undersökning ännu. Förut trodde de att det var hjärtat, men när inte hjärtat visade något så sa de att jag ibillade mig.Precis som dom säger om allting när de ser att man haft trauma diagnostiserat.
(På akuten exempelvis tänkte de skicka hem mig med "lilla gumman, du har panikångest - det är bara en liten magsjuka" trots att jag blivit inkörd med ambulans då jag tuppat av eftersom jag förlorat massa blod och tjocktarmen gått sönder.)
Men nu väntar jag på en ny tid äntligen, när jag börjar bli frisk så orkar jag bråka igen.
-Bring it on! Cool

Så sjukt dock att man ska behöva bråka för att få hjälp i vården. Tänker varje gång på de som inte orkar eller de som inte har någon som bråkar för dem… välfärdssverige my ass.

Ruzicka - alltid ta ut glädjen i förskott än att inte glädjas alls!!!
Gud så härligt Amandla - Grattis!
Pellis - man ska ha höga förväntningar! Men glöm inte att det är du som måste göra jobbet efter att du fått verktygen!

Kyss

Jessica Holländare
0

Ja C Stark, det är sjukt. När jag var inne med min särbo för några år sedan och de sa att det inte var något fel på honom räckte det med en riktigt ilsken blick från mig som var höggravid för att de skulle ha kvar honom. Sår på tarmen och akut operation dagen efter.

Skogshumblan
0

Ja käretid vad man ska orka bråka för vård. Cs hoppas du och  Pellis

får svar på vad ni kan göra för att må bättre, svar som ger goda goda resultat.

Känner igen det där om att bråka sig till vård, intuition är något som vården bör lära sig pronto vad det är och hur det funkar.

/ Skogshumblan

Pagan
0

Ja jag har hört en del horribla historier om de som som sökt vård. man blir ju riktigt mörkrädd. Att behöva kämpa som en tok för att bli tagen på allvarSkrikandes som du säger Cs, inte alla som pallar med detGråter Glad att höra att Ni även har trevligre erfarenheter. Jag är såååå tacksam över att vara frisk!!!

Jag hoppas och håller tummarna här Ruzicka, gör som Cs säger, ta ut glädjen i förskott. Enligt LoA får man ju det man tar för givet!! Samma för dig pellis. Bara tacka å ta emot.

Vad skönt Skogis, så snabbt också! Gott att höra.

Amandla njut av friden. Minns knappt då jag var helt ensam hellerObestämd svårt för oss som kräver ensamhet då och då för att må bra. Inte så att ynglen kräver uppmärksamhet i tid å otid, men själva grejen att vara helt ifred är något jag läääängtar efter.

Idag fick jag värsta rycket - har röjt som en tok och möblerat om. Skitnöjd just nu. Ska bara…..en del grejer ….innan jag är helt tillfreds å ha pengar till…..sen….. blir det riktigt bra.Flört

Sajtvärd Tarot