Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1813 ggr
Pagan
0

Godmorgon 1 juli

Hej på er. Sitter här och nattugglar. Letar efter vettiga priser på häckväxter. Har levt i förvissningen att Plantagen är ett billigare alternativ. Men 229:- för en Tuja kan ju bli hur dyrt som helst när det ska plateras 40 meter häck.

Nån som har koll på växtpriser?

Annars så hoppas jag Ni sovit gott, drömt härligt och känner att er söndag kan fyllas med precis vad som helst.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

PiganX
0

Hej på dig med, jag är också vaken ännu. Idag åker jag till Kiruna, stannar där i två veckor och bor hos en kompis. Jag hoppas att jag får sömn innan det, så jag är helt utvilad. Fyller år på fredag också! Glad

Har tyvärr ingen koll alls på växtpriser. Obestämd

Tarotstollan
0

Sitter här och ugglar också, tittar på Rebus (deckare). Funderar lite på vad för skor jag skall ha på mig i morgon nere på hundutställningen, gummistövlar två dagar i följd känns inte bra! Min rygg kommer att mörda mig i morgon kväll, men jag lär nog inte ha mycket val efter vad för väder de lovat!

Skall se färdigt på Rebus sen skall jag gå och lägga mig. Hoppas att ni får en god natts sömn så ses vi förhoppningsvis här senare under dagen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
0

Godmorgon alla godingar!! Snart blir det godnatt för mig efter att ha överlevt en natt på jobbet! Tungan ute 

Jag har ingen koll på priserna Pagan.. Har du kollat Cramers?? Dom finns i Hillared.. Dom har hemsida med. Vet inte om dom har billagare eller dyrare. Dom har bra kvalitet på sina växter i alla fall, enligt mig som inte kan något. FlörtTungan ute

Destany
0

Godmorgon sitter här på jobb o väntar på att jag ska få gå hem o sova efter mitt nattjobb. Tyvärr har jag ingen koll på växter

Jessica Holländare
0

Inte bara jag som nattisjobbar!! Skrattande Sov gott sen Destany!

Skogshumblan
0

God morgon. Herrejösses vilka goa nattugglor ni är här inne. Pagan har du kollat Rongedala trädgårdshandel? Nätet? Själv sitter jag här och laddar om. Släktkalas i går och sen ska här levereras mamma hem, fixas lite åt henne hemma ock sen hem i tid till 13 i morgon. Det är tur att jag bara är människa så jag orkar :P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0

Godmorgon allesammans. Skrattande

229 för en tuja. Låter mycket. Jag har sett billigare. men det beror nog på hur stora du vill ha dem också.

Hoppas du får sova lite Felicia. Kyss

Stollan ja stövlar är ingen höjdare för ryggen tyvärr, kanske skaffa inlägg till dem? Kyss

Sov gott Jessica och Destany. Kyss

Skogis tänk så tyst och lugnt det ska bli sen. Flört

Vad ska jag göra då? Så lite som möjligt. Fortsätta läsa i "Skapa dig själv på nytt" Och kika in här med jämna mellanrum.

Ha en skön dag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
0

Åska och ösregn när vi ska på loppis!!

plutopellis
0

Hittade ingenting av värde, gubben köpte en brunröd skinnsoffa (2sits) för 30 kr till biorummet annars blev det inget. Var så äckligt mycket folk, fruktansvärt underlag (på en gräsplan efter ösregn) och folk med paraplyn och grinig Theodor och jag var trött. Men skönt att komma ut lite. Vi har ju gångavstånd så nu är jag hemma och Theodor vilar, gubben hämtar sin soffa och skulle kanske gå en runda till Glad inte ens några spännande böcker! Haha, jag var nog trött Flört

Pagan
0

Låter som samma väder som vi har här Pellis. Vaknade av att det dundrade på ordentligt vid 5 i morse. Men jag håller mig hemma jag.

Har Ni fått sova gott?

Helst ska de ju vara 4 meter höga Isa, men jag har inte råd. Plantagens är 140 cm och det verkar vara någorlunda samma höjd som de flesta har. Vill gärna ha krukodlade.

Ska kolla din länk Jessica, Yes Skogis har kollat Rångedala - det verkar vara rätt bra, de har rabatt om man köper 50st och uppåt. Får ta och mäta och kolla bästa planteringstiden. Tujor är tydligen kinkiga för torka. Ingen risk denna sommar vaTungan ute

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Sova? Lite överskattat tycker jag FlörtSkrikandes

avon
0

God dag! Nu börjar jag komma igång :) Tog en ordentlig slapparmorgon. Låg kvar och läste länge i sängen. Skönt och välbehövligt. Nu laddar jag med en stor kopp te framför datorn. Snart sätter dagens bestyr med städning, matlagning och övertidsarbete igång.

Hoppas ni alla får en bra dag!

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Amandla
0

Pagan, har du kollat Blocket och liknande sidor? Vet att ibland säljs hela häckar på rot när folk tröttnat på dem… Vet att det är nån i Värmland just nu, om den inte är såld förstås.

Jag ska också på loppis idag, har lagt undan en kaffeservis genom loppisens facebooksida. 100 kr för 24 delar, bland annat kaffekanna och tårtfat av Bodas Blåklint! Fyndpris, även om priset är rätt lågt på den servisen just nu så kommer det att stiga snart igen.

Pagan
0

nämen vad säger du - måste ju kollas direkt tack AmandlaGlad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Tror jag spyr snart så trött jag är! Attans att det inte kan bli bra! *mutter och morr* Första dagen denna veckan som jag gömmer mig i källaren för jag orkar verkligen inte med Obestämd

Amandla
0

Loppisen stängd pga regn… får väl åka dit nästa helg istället.

Jessica Holländare
0

Sovit jättegott idag!! Var riktigt spöregn när jag åkte hem.. Nu är det sol!!Förvånad

Vad fint det ska bli i biorummet syrran. Du får gå och lägga dig tidigt idag och sova heeela natten. Massa pussar på syrran!!! Kyss

Tarotstollan
0

Ja nu har jag varit hemma i några timmar efter hundutställningen. Kan tala om att en mycket vacker släthårig foxterrier tog hem segern!

Ja vädret var inte alls lika bra som igår, det ösregnade redan 10 när det öppnade och sen blev det åskregn, men vid 14 tiden slutade det och då kom solen fram. Sen höll sig den uppe ända tills det var slut.

Ja det blev gummistövlar idag igen och det var väl tur som det vräkte ner! Jag hade lagt i två extra sulor i dem, så min rygg känns inte som att den skall gå av på mitten. Värker gör den men jag kan gå normalt även om det går sakta!

plutopellis
0

Oj oj! Jag åskregn hade vi också men det avtog strax innan elva här sen hade vi uppehåll hela dagen.

Hoppas verkligen att ryggen blir bättre. Du får passa på att vila dig nu Glad

Pagan
0

Häxans Tid - börjar strax på ettan. Kanske kan vara nåt? har inte sett på TV på flera veckor så det ska ju bli spännande att se om jag håller mig vaken.

Isländsk kriminalserie från 2010. Avsnitt 1 av 4. Einar, journalist på den isländska tidningen Kvällspress, och hans fotograf Jóa gör reportage om ett mystiskt försvinnande av en skådespelare. Samtidigt faller en kvinna ur en gummibåt under konstiga omständigheter vid en forsränning. Einar söker sanningen. Efter en roman av Árni Thórarinsson. Häxans tid valdes härom året till bästa isländska kriminalroman. Även 02/07 i SVT1.

Häxans tid är Árni Thórarinssons första roman som ges ut på svenska. Den har tidigare utgivits i en rad europeiska länder och blev utsedd till bästa isländska kriminalroman 2005 och samma år nominerad till Isländska litteraturpriset. Adlibris

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

Ja nu skall här vilas! Kommer säkert att sova till 14 i morgon. Jag är jättetrött men brukar alltid piggna till fram på kvällen men jag skall tvinga mig att gå och lägga mig tidigare. Det är ju bara en gång om året och jag älskar att se alla hundar och klappa och prata med alla olika mattar och hussar, så det är värt lite extra värk i fötter ben och ryggTungan ute. Det går ju bort efter några dagar! Till på köpet har jag blivit solbränd i år också! Jag är ju ganska så ljushyad så även om det är molnigt så brukar jag bränna mig, inte så konstigt med tanke på att  Viskan rinner precis jämte och så ingen skugga på fotbollsplanen.

Jag tror att åskan har börjat att dundra här nu, men jag ser inget regn men det kommeer väl.

Tarotstollan
0

# 20. Jag får titta på reprisen i morgon för jag missade den nu ikväll, dessutom skall jag titta på reprisen av Morden i Midsomer nu om en stund.

Jag har läst någon bok av honom Árni Thórarinsson, tror det var "Glasbruket" den hette och den var verkligen bra.

Pagan
0

Hm, ja jag är nog liiite besviken, men den kanske blir bättre, ska ju trots allt bli 4 avsnitt. Nu återstår ju attt se om jag lyckas komma ihåg att titta nästa vecka. Påminner mig om Sommar med Ernst. Missade varenda avsnitt förra sommaren som ju tydligen var himla jättebra, nån som har koll på när det börjar?

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

enkel googel sökning säger den 5:e och såååå typist så har de visat repriserna från förra sommarenRynkar på näsan uppenbarligen INTE meningen

edit

Eller så var det ju det, kolla vad jag hittadeSkrattande

Sajtvärd Tarot