Godmorgon 28/6
Godmorgon på er!
Som vanligt har jag inte lyckats somna ännu, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag skiter i det totalt.
Om ett tag ska jag ta itu med städningen, sortera tvätt och kanske baka också om jag inte blir för trött och somnar. Senare tänkte jag motionera Leo (hunden) eftersom han är så himla rastlös nu när han är ensam vovve i familjen.
Så nu är det jag som får agera lekkompis och sysselsätta honom med lite allt möjligt.
Vad händer idag?
Kram!
Morrn, jag väntar på min då och då-daghund… *gäsp* Jag tog bort ditt andra inlägg Felicia, det räcker med en godmorgontråd, blir så förvirrade lagom av att det är morgon ändå… 
#1 Är också jättetrött, men för sent att sova nu.. *gääsp* Vad ska ni göra då? 
God morgon Felicia, amandla & andra! Är trött men nöjd med gårdagens kalas. Sonen var så nöjd med sitt berg av presenter ( farbror är singel, mormor & farföräldrar har bara våra två troll- räkna ut resten själva:)) Roligast i går var när Agda oväntat kom förbi. Skulle göra köttbullar och smeten var lite hård så jag skulle ha i mjölk. Öppnade kylen, högg tac i mjölken som står längst ut där den brukar. Börjar hälla och upptäcker att det inte är mjölk utan äpplejuice! Som tur var blev det bara en liten skvätt och köttbullarna tog inte smak. Jaja, shit happens! Idag verkar det vara soligt här, mormor/ min mamma är här så vi får se vad vi gör idag. Känner jag mina barn rätt blir det inte lugnt iaf ;) Ha en fin dag alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#3 Haha äppeljuice till köttbullar.. 

Ja men alltså, i dörren längst ut brukar mjölken stå så jag högg liksom bara tag i paketet som stod där. Kan väl inte minnas att mjölken tagit slut på morgonen….* flinar*
/ Skogshumblan

God morgon
Äppeljuice i köttbullesmeten kanske kan bli en ny smaksensation!
Felicia, du får gratulera vovven på hans namnsdag idag!
Här är det faktiskt sol ute, än så länge. Jag hoppas det håller i sig tills jag kommer hem så även jag får njuta av den lite. Dessutom ska 17-åringen städa och tvätta min bil så då får det ju gärna vara lite uppehåll. Mina tjejkollegor ska bjussa på lunch i dag, det ser jag fram emot. Vi ska till restaurangen som ligger nere vid sjön så är det bara lite varmt i luften kan vi sitta ute.
Må så godis allihop!
Var det förresten i dag som Pagan ger sig ut på kanotfärd?
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Japp det var idag hon hoppas ge sig iväg. 
Vad alla var uppe tidigt idag!!
Jag hade vääldigt svårt att öppna ögonen idag.. Dels pga trötthet men även att de är så torra och att de gör så himla ont!!
Men nu är dom öppna i alla fall…
Sol idag.. Weird..
Hade en psykad dröm inatt igen. Drömde att all min lön tog slut innan månaden ens hade börjat, igen. Tur att det inte är så för en gång skull…
Kram alla!!
Godmorgon!
Så fruktansvärt att förlora två hundar på så kort tid, Felicia.. Många styrkekramar till dig.
Jag blir lite avundsjuk, amandla. Jag skulle så gärna också ha en daghund! Det blir både sällskap, nöje och motion under dagarna när jag annars sitter själv och degar.. Jag har sett grannen komma och gå med två bichoner av något slag, och jag blir så sugen på att ringa på och fråga om jag får gå ut med dem någon gång då och då. Det funkade alltid när man var yngre, men om en nästan-vuxen kommer och ringer på, pratar som en grottmänniska med stark accent och säger att hon vill ta hand om dina hundar.. Jag tror i alla ärlighet att de skulle ringa polisen. 
Haha, Skogis! Snacka om förvirring. Fast jag är inne på samma spår som Elpida, att det kanske blir en ny smaksensation? 
Kram på er allihopa! Tror ni förresten att leken kommer idag då? <.<
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Ja, eller hur, Jessica, weird med sol på sommaren?!
Det har vi inte blivit bortskämda med, direkt. =P
"Drömde att all min lön tog slut innan månaden ens hade börjat, igen." Story of my life, tyvärr. Drömde du kanske om mig inatt?
Då får vi önska Pagan en jättetrevlig resa, om det nu blev av. 
#6 Namnsdag?
Det hade jag helt och hållet missat!
#8 Tack för din omtanke Ruzicka, kram på dig med!

Ja det var ju meningen, men vädret är ju inte hoppfullt och ösregn vill jag inte ha på kanotfärden - så jag avvaktar
Mycket ledsamt Felicia
miste min tik förra sommaren och det känns fortfarande förfärligt.
Här är det uppehåll och en sol verkar vilja ta sig fram, vi får hoppas på det
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Vi har strålande sol och klarblå himmel idag Pagan. Du kan komma hit och kanota på Tranemosjön! Då kan jag ta kort när du ramlar i! *hihihi* 
Här är det SOMMAR! 
Ruzicka, när du kommer till Sverige kan du sätta upp lappar i mataffärerna om att du vill vara hundvakt/passa daghund. Jag vill inte ha så varje dag, men emellanåt är det bara roligt. Mina hundar tycker också att det är trevligt, men Albin blir så uppjagad att han mest skäller och Pixie passar på att försöka visa vilken bitch hon skulle kunna vara om inte jag hade tummen i ögat på henne
Fast mest leker de.
Här är Juni som är hos mig idag!
Åh vilken lite sötgris, amandla! Ja, jag tror att jag skall göra så. Jag drömmer ju om hund som du väl vet, så det skulle vara så trevligt!
Vad fin snigel, pluto! Jag kan ju inget om fiskar, men fascineras av snäckor. De är så vackra. ^^
Ännu en dag utan leken. Och utan svar från företaget också. Så jag skickade ett surt mail och anklagade dem för dålig kundservice. Då blev det fart på dem, och tjugo minuter fick jag ett svar (det tog dem tre dagar att svara förra gången.. dumma brittiska muppar. >.<). De säger att jag får välja mellan att få pengarna tillbaka eller att de skickar ut ordern på nytt. Jag är kluven - hoppet att den inte kommer är ju trots allt inte helt ute, den skulle kommit 20-24:e. Så det optimala vore ju att få pengarna tillbaka och hoppas på att den anländer förr eller senare, och så kan jag använda de återbetalade pengarna till att köpa en till rolig lek! Men samtidigt är det just den här jag vill ha.. men jag vill ju inte sitta med två likadana i slutändan.. Gaahh. Svårt. Hur hade ni gjort?
Hade nog tagit pengarna tillbaka och hoppats att den dyker upp men riktigt svårt
irriterande att de inte kunnat svara innan! Gör ju att man inte riktigt vill handla där mer precis.
Jag 7 sniglar, tre rosa, två vita, en lila och en gul/brun
jättefina! Och enorma! Som en femkrona nu nästan, de var som en ärta när de anlände på posten för någon månad sen
roliga djur.
Trött idag men annars vid gott humör. Rensat lite lite lite i landet 
Åh, vad fint! Som en liten regnbåge i akvariet. :D Jag gillar speciellt de blåa, av det lilla jag har sett. Fast rosa och lila är ju aldrig fel. ;) Och så stora! Hur stora blir de när de har växt färdigt?
Jag, jag lutar att åt begära pengarna tillbaka. Jag förlorar ju inte något om jag bestämmer mig för att köpa den igen när jag har tappat hoppet, menar jag.. Men någon gång måste den väl dyka upp? Eller? Min stackars lek, fast i limbo.. 
Ush stackars leken 
Ja blå vill jag ha men hon som jag beställde av hade inga leveransklara då så den kommer dyka upp i framtiden
vet inte exakt, vad jag hört växer de hela sitt liv men runt en golfbollsstorlek kanske. Enorma! Jättehäftigt, gubben tycker jag är knäpp när jag bara sitter och glor på dom när de susar fram i akvariet. De är ju riktigt snabba också! Och så helt plötsligt släpper de taget och singlar ner mot botten. Roliga små varelser
har även några räkor men har bara sett fem av dom på ett tag nu 
Golfbollsstorlek?! Wow!
Vad gulligt det låter! Jag som trodde att de var väldigt stilla och långsamma.. Jag blir lite sugen själv, fast jag är ju egentligen mer för djur som man får personlig kontakt med. Har du några fiskar också, eller "bara" snäckor och räkor?
Det är klart att jag skall ha leken, Pagan! :O Men blir det inte nu blir det senare. ^^ Jag skickade i alla fall ett mail och begärde pengarna tillbaka.
Blev tvungen att köpa till fyra rasbora brigittae (minifiskar) härom dagen för hade över matat och fick nematoder. Tipset jag fick var att låta fiskar äta upp dom för de skulle garanterat kommit tillbaks om jag resat ur hela akvariet så då köpte jag dessa. Kunde ju inte ta vad som helst för de ska ju vara så små så de inte kan äta räkorna ju. Sen har vi ett annat akvarium med fisk typ scalare och sånna vanliga
skickar med en bild på de fruktansvärda nematoderna! *ryser ända in i märgen*
Kommer när jag får bebisar på sniglarna sälja några
men det dröjer nog ett tag till innan de börjar lägga ägg tror jag 
Fresta mig inte, pluto! >.< Jag är inte redo för fler djur i vilket fall som helst på ett långt tag. Det gör så ont att jag måste göra mig av med råttorna, och jag känner mig som en fruktansvärd matte. Jag har väldigt svårt att acceptera en anledning till att sälja vuxna djur, eftersom i de flesta fall handlar om dålig planering i grunden. I mitt fall också. "Jag skall flytta" är ingen acceptabel ursäkt, men det kommer inte gå att ta med dem. Så innan jag kan förlåta mig för detta så är det strikt djurstopp hos mig.
Förstår dig
dum fråga men varför går det inte att ta med dom?
Vi sitter ju i en jobbig sits just nu ekonomiskt och eftersom jag inte klarar av att jobba eller plugga just nu, och i Tyskland får man inga pengar av staten om man är sjuk, så sitter vi bara med sambons pengar. Hans ex var lite sjuk hon också, och köpte galet mycket grejor, allt i sambons namn, och betalade aldrig, så han har skyhöra skulder att betala nu, som alla är hennes. Vi har 200 euro per månad att leva på sammanlagt just nu.
Därmed måste vi bo hos mina föräldrar i någon månad medan vi hittar arbete till sambon i Sverige, och eventuellt lyckas se till att jag kan få en inkomst också, annars har vi aldrig råd till lägenhet. Och mina föräldrar vägrar råttorna. Om de skall hjälpa oss flytta måste vi göra oss av med dem, säger föräldrarna, och vad skall man säga mot det..?
Åh
vart bor de? Inga vänner där som de kan bo hos tills ni kommit på fötter?
Föräldrarna bor i Lund. Nej, jag har ingen som vill ta hand om dem. *suck* Vi vet ju inte hur lång tid det skulle ta, heller. Uppfödaren skall ta tillbaka dem, så vi vet att de hamnar i goda händer, men jag kommer sakna dem så mycket.. 
Synd, jag är väl ganska skraj för råttor men hade det varit i Halmstadtrakten mot att du kom och skötte dom varje dag hade de kunnat stå i typ tvättstugan eller så här
så tråkigt. Men det kommer bli bra i slutändan 
Råttisarna kan bo hos mig!!
Jag typ samlar på djur.. *hihihi*
#11 Tack för omtanken Pagan. Ja dom blir ju en stor del av familjen, så..
#14 Sniglar?
Det är inte alls min grej.. Haha!
#30 nä alla kan inte gilla sniglar
tycker dom är roliga att titta på. Fina färger och annat än bara fisk liksom. Men vad man annars egentligen ska ha dom till går över mitt förstånd *hahaha*
Syrran - Vad är en nemator för något? Alger eller?? Antar att det är de vita grejerna på bilden…
Ja, de vita och de lever! Typ maskar *brrrrr*
Vad snällt av dig att erbjuda det, pluto! Ja, jag måste ju hoppas på att det blir bra. Det går ju inte annars.
Haha, jag blir lite orolig, Jessica. "Samlar på".. vilket ordval! 
Haha, syrran tar hand om alla sina samlarobjekt på ett bra sätt 
Det gör jag!
Jag ger dom till och med lite mat och vatten någon gång per månad. 

Usch!! Maskar i akvariet!!! 
Är dom borta nu då??
Nästan alla är borta. Tydligen får man finna sig i sånt, massa tjat om naturliga invånare i ekosystemet och så *brrr* Var tydligen vanligt i räk och snäckkar då man matar mycket med grönsaker och så. Fiskar äter upp dom så blev tvungen att införskaffa
har massor på g nu med växter och sånt. Man kan göra riktiga fynd inne på akvarium iFokus! Fick hem fyra pyttesmå ursöta mossbollar idag gratis för en ville ha åsikter om kvaliten 
#35 Egentligen vet jag ju också det, såklart.
Jag tyckte bara det var ett roligt ordval.
Jag ser att du har gerbiler, Jessica? Det hade jag när jag var yngre, en agouti hona (som visade sig vara en hane..) och en svart hona. Och sedan hade jag en massa bebbar.. <.<
#36 Vad härligt, Jessica. Då känner jag att jag verkligen kan lita på dig!
… 
Oj, ja det var ju koolt!!! Jag vågar inte vara där inne för jag är redan galen i massa annat ju..
Sitter inte alls och virkar nu…
Men syrran då! Jag som väntar på dig inne på fejjan! Hehe
tanken är ju att jag ska dumpa alla mina bebisar och övervuxna växter och sånt hos dig sen ju 
Klart du kan lita på mig Ruzicka!!! 
Jaha, då kanske jag ska logga in där då syrran.. Och ja, jag tar gärna överblivna grejer från dig.
Billigt och bra.

Jag känner mig så besviken. Mina lekar som jag sett fram emot så länge.. i och med att företaget erbjöd ersättning tror de inte att korten kommer dyka upp. Och då tappar jag också hoppet lite.
Jag tänkte att jag kunde köpa någon annan lek för pengarna jag fick tillbaka nu när jag får råd, men så finns inte den leken jag helst vill köpa. Och jag är egentligen inte så köpglad alls just nu. Jag ville ju ha min lek jag beställde från början ju.. 
Meh.
Gah så irriterande Ruzicka! Vänta nån dag i alla fall och se om den dyker upp annars får du väl helt enkelt beställa den igen 
Ja, jag får göra det helt enkelt.. *suck*
Om jag beställer den från Amazon (jag har bara Amazon och det företag jag beställde från nu att välja på) så skriver de att det kommer ta dem 4 veckor att skicka ut den eftersom de inte har den på lager just nu. Så om jag väntar kanske två veckor på att leken skall komma trots allt och den inte gör det, så måste jag vänta ytterligare 4 på att den skall komma med den nya beställningen. Jag vet att jag är otålig och att det är något jag måste jobba på, men jag vill inte behöva jobba på det just nu. Just nu vill jag bara ha min efterlängtade lek..
Åh vad gnällig jag är. Jag tror att jag är tre år gammal igen, helt plötsligt.. Fast jag får sörja lite ikväll, jag har ju väntat så länge. Imorgon skall det dock sluta!
Jag hade blivit tokig!! Ingen som kan beställa i sverige och sen posta till dig?

klart du är besviken Ruzicka, som du väntat och väntat varje dag när brevbäraren var på ingång å nu visar det sig att det aldrig var på väg någon lek, så himla tråkigt å på toppen av allt annat också just nu. Du hade verkligen behövt lite goda nyheter. Jätte trist!!
Vi får hoppas att våra gemensamma positiva tankar kan få leken hemlevererad till dig innan veckan är över. Jag håller tummar och tår
Sajtvärd Tarot
Godkväll allesammans 
Nu är jag lite trött. Vi har haft makens barnbarn här idag.
Det var en 5-6 år sedan vi träffades sist och nu är hon unga damen på snart 22. Så fin hon är, lika förtjusande och naturlig som innan. Ätit gott, skratta och pratat minnen, har ju följt henne sen hon var 3 år, vi har haft henne en hel del helger när hon var mindre. Maken har precis kört henne hem.
En superrolig dag och nu är man mätt och slö.
Ruzicka jag har letat och letat men kan inte hitta vad det är för lek du beställde?
Har läst alla inlägg men orkar inte kommentera allt ikväll. Om ni ursäktar. 
Ha en skön kväll/natt
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Oooo, vilken lång tråd…. jag orkar faktiskt inte läsa alla inlägg nu. Är nyligt hemkommen efter en lååång resa och skulle egentligen kasta mig i sängen direkt. Men kunde inte hålla mig, har ju saknat er medan jag varit borta! Ville bara tassa in och säga hej…

Hoppas att ni alla mår och har det tip top! Imorgon ska jag ge mig i kast med trådarna.
Puss kram 
Jag vet inte, pluto.. Det är så dyrt med posten i Sverige. Om jag skall beställa från adlibris måste jag betala 70 kronor i frakt per artikel jag köper. Mycket billigare skulle det nog inte vara att skicka privat heller, är jag rädd för..
Vad bra det känns när ni tycker lite synd om mig, hörrni. ^^ Det gör liver lite lättare att leva. Tack, Pagan. ^^
Vad härligt det låter, Isa. ^^ Då sover du säkert gott inatt. Jag beställde två lekar, vara en orakellek, som jag tänkte sätta ihop till en och testa hur det går. Tarot of Metamorphosis och Dream Cards.

Hej Cs!! vi har saknat dig också
har du haft det trevligt i Norrland? Bra väder? Midsommar vädret här var ju skit i kvadrat. Sedan har det bara fortsatt. Hoppas du tog med dig solen hem. Sov så gott, borta bra men hemma bäst, egen säng är ju alltid skönast. Vi får höras mer i morgon. Kramis
Så roligt Isa, låter som rena rama nostalgitrippen ju.
Tror att Ruzicka beställde Tarot of the Metamorphosis och Dream Cards
Sajtvärd Tarot
Fy farao vad tråkigt ruzicka! När man väntar på en ny lek är en dag för lång tid!! Jag hade gärna kunnat beställa och posta till dig, men har ingen koll på hur mycket frakten blir..
Hej CS! Självklart har vi saknat dig också!
Jag hoppas att du hade det jättetrevligt på resan. Kram!
Tack för svaret Ruzicka.
Ja Pagan, så roligt att man trots några års frånvaro hittar tillbaka direkt, och tar upp tråden som vi träffats igår. Och vi har haft varmt och soligt hela dagen, så vi kunde sitta ute i eftermiddag och äta tårta, vad annars när barnbarn kommer på besök.Kvällsmat pizza såklart.
Nästa gång sover hon över så då blir det ännu mer mys. 
Vad snällt av dig, Jessica!
Jag tror däremot att portot kommer bli lite för högt, och som ni vet har jag inte så mycket pengar över att betala extra fraktkostnader för.. :/
Ni är så underbara här inne. Jag hoppas att ni vet det! 
Du har sådan himla koll på allt, Pagan! Som en frisör, nästan! 
Fraktkostnaden blir ju tyvärr lika hög från tradera som från vem som helst. :/ Jag har kollat på tyska ebay, men hittade inget. De lekarna är inte jättevanliga/populära, så de är lite knepigare att få tag på på sådana sajter. Även på amerikanska, brittiska och australiensiska ebay letade jag men hittade ingenting.
I slutändan får jag nog helt enkelt vänta i 4 veckor på att Amazon skall få tillbaka leken i lager.
Oj, nu började det åska här!
Nej, hörrni. Nu skall jag nana. Stackars sambon har försökt få oss i säng innan midnatt i en vecka nu, och idag lyckas vi nog - med en minuts marginal. ;)
Kramar på er allihopa! 
Hej CS har saknat dig med.
Välkommen tillbaka 
Cs välkommen hem!
/ Skogshumblan

Hej Cs och välkommen hem (var det inte Martin Stenmarck som sjöng det?) 
Ruzicka, hade jag haft ett större hus och råttgladare man hade jag kunnat ta en del av dina råttor. Skönt att de ska tillbaka till uppfödaren iaf så du vet att de hamnar i goda händer! Du får affirmera din tarotlek, se framför dig hur du redan har den, hur du plockar med den. Tacka universum för att den kom till dig så billigt dessutom. Man ska inte underskatta tankens kraft! 
Isa, vad härligt det låter. Och tårta i solen dessutom! Förstår att ni hade riktigt myspys 
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tack alla! Jag uppdaterar nyheterna i dagens tråd!