Godmorgon 26/6
Godmorgon på er! Har inte gått och lagt mig ännu, men tänkte att jag ändå passar på att skriva ett godmorgon-inlägg
Är knappt trött alls, men ska försöka somna snart iallafall. Vid 3-tiden i eftermiddag ska jag iväg till vårdcentralen och kolla upp lite småproblem jag har, inget allvarligt. Sen får vi se vad som händer och sker, ska försöka hålla mig vaken tills ikväll efter det så man kan få tillbaks dygnsrytmen.
Kanske går till sjön med min vovve senare om vädret blir lite bättre, så att han får göra av med all överskottsenergi han har nu när han inte längre har nån att busa med. Vår andra hund gick bort förra veckan efter en opreration pga tarmproblem.
Just nu längtar mest till nästa söndag då jag får åka hem till Kiruna, ska bli så skönt!
För övrigt tycker jag att tarotkedjan står ganska stilla justnu. (Påminner bara, hihi)
Hoppas ni får en bra dag, och en bra vecka. Kramis!
God morgon Felicia och alla andra tarotlovers. Kanske ska man säga godnatt till dig Felicia? Hur som hoppas jag att allt går bra på vårdcentralen. Beklagar sorgen efter er hund. Hoppas sorgen tar sin tid och ha fina minnen med sig också. Idag ska jag städa gästrummet. Det är ett sådant där rum som vi bara ställt in allt vi inte vill ha framme eller sånt som ska bort mm ännu inte kommit bort. Och i sängen står Gillas Gotlandstavlan och väntar på att min tumme ska leta tavelkrok och hänga upp den. Jaja städa och ordningssinne är min mans starka sida, jag är mer stökliberal- tyvärr. Ska hinna baka & pilla ihop två tårtor idag. Eller iaf baka två tårtbottnar och göra tårta av den ena idag. Den andra ska vi ha i helgen:) Ha en fin dag.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#1 God morgon Skogshumblan. Ja godnatt blir det ju egentligen, men jag hade tänkt hålla mig vaken hela dagen så att jag kan vända tillbaks dygnet istället för att fortsätta såhär 
Tack så mycket. Ja jag tror inte jag riktigt fattat ännu att han är borta, men jag känner mig (förvånansvärt) positiv, så jag hoppas det håller i sig.
Jag gjorde tårta häromdan, eftersom det var "mitt emellan" min och farsans födelsedag, så vi fick en gemensam tårta. Jag är däremot mer lat och köper tårtbotten i affären 
Felicia, oj hålla sig vaken hela dagen-jag är impad! Är tur du är ung och orkar sånt! Jo man kan ju köpa men det är roligt att baka:) ska försöka få med sonen till affären så han får vara med o välja saker till sin tårta. Skulle bott närmare Pellis känner jag, vilka tårtor man kunde fått då !
/ Skogshumblan
Två godmorgon trådar, den där Pagan bara fånar sig och startar egen när det redan fanns en 

Sovit så gott i natt, är seg och slapp i armarna men mår riktigt bra. Tror att vetskapen att jag inte behöver gå till jobbet gör det hela mycket lättare. Men det skrämmer mig lite att det är så för måste ju börja jobba framöver, sen om det inte är heltid eller ej men dit måste jag ju. Men det får bli nästa veckas tankebanor, denna veckan ska jag bara njuta!
#4 Hihi hon kanske inte såg att jag redan gjort en 
Skönt att du har sovit gott! Och jag tycker det låter som en bra idé att leva i nuet denna vecka och bara njuta. 
Tack 
Beklagar sorgen för hunden Felicia. Hoppas den positiva känslan håller sig kvar. 
Vad härligt syrran!!! Man behöver sova ordentligt för att må bra. Puss och kram till dig!!!
Idag ska jag slappa, slappa och slappa. 
#7 Tack så mycket Jessica. Ja det hoppas jag med!
Slappa låter härligt
Då är vi två om den saken! Eller ja, har nyss blivit Medarbetare på Svåra Tider och en hel del inlägg som behöver sorteras där.. Men jag får ju iallafall sitta stilla på min datastol 
Godmorgon allihopa!
Inget svar från Amazon om spårnummer till leken än. Tänk så vill leken inte flytta in hos mig? 
Grattis till, ja vad säger man.. medarbetarbefodran.. medarbetarskapet.. medarbetarheten Felicia! Det förtjänar du. ^^
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#9 Godmorgon på dig med!
Hm, de kanske har semester där? 
Tack så himla mycket, värmer att höra!
Kanske.. dumma lek i så fall! Den tänkte säkert "Åh nej, inte Tyskland!" och bestämde sig för att stanna i sitt tedrickande land där Gud skall rädda drottningen. >.< .. Det hade jag gjort. <.<
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
God eftermiddag allesammans 
Beklagar sorgen Felicia. Vet hur ont det gör när det händer, även om det är det bästa för djuret. Kram på dig. 
Skogis, om du vill kan jag skicka en tavelkrok till dig, min tumme behöver ingen för tillfället.
Tårtor och tårtor. Vill också ha, men nej inte förrän på måndag då min Hm andra hälft fyller år. 
Pluto det låter härligt, stanna i nuet nu och njut av den.
Jessica slöfock. Hehe Njut av friden, tids nog får du stressa. 
Men Ruzicka då. Va trist att den aldrig kommer och att du inte får svar på ditt mail. Får kanske skriva och tjöta på dem igen. 
Ha en bra kväll
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#12 Tack så mycket Isa.
Isa ja kom hit och hjälp mig hänga upp tavlan också. Så får du tårta i morgon:) Hittade ett gästrum under allt hurv och nu står sockerkakstårtbotten i ugnen. Har ett recept från kokbok från sent 1930-tal som bli så bra ock fluffig. Vit marsipanlock, röda cocktailbär, pyntgele i grönt ock rött är inköpt. Sonen valde själv. Ja käre tid. För sex år sedan gick jag höggravid och förmodligen sov jag gott i soffan såhär dags;) Nu är det en lång, spinkig trollunge med attityd som en tonåring… Ush det går för fort! Fast jag är fortfarande 25 såklart!
/ Skogshumblan
Beklagar din vovves bortgång, säger som de andra fokusera på de ljusa minnena. Det är svårt nog ändå.
Allt detta prat om tårtor får mig alldeles "skogstokig"haha, får väl ta och baka mig en och sätta i mig alldeles själv!

Mitt recept på bra tårtbotten: 3 st ägg, 1½ dl socker, 2 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver, 1 tsk vanillinsocker, ibland någon sked med vatten om smeten blir för tjock. Sen cocosar jag formen istället för bröar, in i ugnen på 175´ i ca 35-45 min, när kakan släppt kanten är den färdig. Jag har aldrig misslyckats med den och jag har nog bakat den 50 ggr. Detta är egentligen ett muffins recept, men alla i våran familj använder det till tårtbotten också.
Vädret här i dag har verkligen varit växlande: regn, ösregn, åska och åskregn, uppklarnande och sen strålande sol som fortfarande är uppe!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hm, jag bakar aldrig sockerkakstårtor. Här ska det vara maräng eller kolapaj och så vidare, mycket godare i min mun 
#15 Tack så mycket. Ja idag gick ju en till av hundarna bort (pga ålderdom) så det gör det ju inte lättare.
#16 Åh, jag älskar maräng!
Nej, har du förlorat två hundar på så kort tid! Hu så jobbigt… vet hur ont det gör att mista en pälskling.
#18 Ja det är inte alls kul när det händer.