Söndag 24 juni.
God morgon finingar! Hoppas ni sovit gott. Här är mulet ute med lite blåst. Går nog att få en dag av detta också. Min mamma kommer i veckan så jag har ett gästrum att leta fram… Dagens och veckans utmaning är att tacka, visa tacksamhet för allt det fina & goda i livet. Är ni på? Ha en skön dag!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
God morgon från djupa södern.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Godmorgon! Här är det underbart ösregn! Stod och tittade en stund när min snutt cyklade. Nu är hela ryggen paj.. Idag blir det jobb..
Inget regn här! Som igår, solen kikar fram lite nu och då, sådär 16 grader varmt eller kallt, beroende på vad man tycker 
Hej alla!
Sovit om möjligt ännu värre i natt! Hopplöst
gubben började tjata om att jag inte får jobba imorgon. Nä, i den frågan får han inte bestämma! Det är min ta igen mig tid på jobbet.
Hade en lugn och trevlig dag igår i alla fall. En kompis kom hit med hennes nya spel. Ticket to ride rekomenderas starkt! Vanliga gamla hederliga brädspel
gubben är så dålig förlorare så det är riktigt roligt att spela med honom. Vi spelade även ett annat krångligt spel som jag inte minns namnet på och det var så roligt för man såg nästan hur hjärnan arbetade i huvudet på honom för att försöka hänga med. Dögulligt 
Nu har gubben tagit sonen och åkt iväg för att handla. Min dumma blåsa gör att bantning är att fundera på men åt soppa och en halv pizza igår och har ätit lite tårta nu faktiskt
fortfarande god! Hihi, violfluffen blev verkligen underbar!
Har ganska mycket dåligt samvete över att gubben måste göra allt, jag försökte gå upp i morse så han fick sovmorgon. Efter en timme stoppade jag ungen i säng för att jag ville sova
slutade med att gubben gick upp ändå men han var väldigt tacksam över den lilla sovmorgonen och att jag försökte i alla fall
så nu blir det att ringa läkaren imorgon, såhär ska man inte vara så nu får hon ta mig på allvar och leta fel för något mer är det det känner jag på mig. Det är inte "bara" depression.
Kram på er alla!
Pellis, kanhända att jag tjatar (minns inte om jag frågat dig förut) men har de kollat sköldkörteln på dig? Den kan ställa till det ordentligt! Be att få veta värdet, om det ligger nära gränsen för underfunktion så be att få prova låg dos på Levaxin.
Så var det för mig, jag hade mått dåligt i så många år, läkarna tog prover men tyckte värdet låg normalt, vad nu normalt är när det gäller sköldkörteln, jag har lärt mig nu att det kan vara väldigt individuellt! Till slut var det en läkare som ändå ville testa Levaxin på mig, och på den vägen är det.
Nu har jag ätit det i sex år och mår oändligt mycket bättre. Som jag sover nu har jag inte gjort sen jag var barn
och min värk är nästan helt borta! Migränen likaså.
Ska fråga, hade ju brist på b12 och folsyra men kände ingen skillnad då det blev normalt så.. Minns inte men tror hon kollade även sköldkörtlen för vet att hon sa att det kunde ge sånna symtom men hörde aldrig värdet sen.. Och du är välkommen att tjata hur mycket du vill :)
#7. Jag har ätit Levaxin i över 25 år. Vad jag vill säga dig och det är viktigt att du vet, alla läkare har en tabell över vad som ligger inom normalnivå, men de tolkar det olika! Så det kan vara bra att olika läkare kollar ditt värde.
Varje gång jag varit och tagit sköldkörtelprov (blodprov) så har nästan varje gång läkarna velat höja eller sänka dosen. Till slut sa jag till dem att nu får de bestämma sig vilken dos jag skall ha, för jag orkar inte ha det på detta viset att hålla på och greja med det här var tredje månad.Så nu har jag haft samma dos i några år! Inte sagt att jag kanske måste ändra igen eftersom kroppen ändras genom åren.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ja du Tarotstollan, så är det. Jobbar själv på labb så är väl insatt i de där gränsvärdena. Har även ätit Waran där maxgränsvärdet ändras beroende på i vilken del av landet man bor
helt sjukt! Men så är det…
#9. Vad bra att du visste det. Jag har träffat folk som varit livrädda för alla dessa upp och ner beskeden av läkarna och ingen av dem har vågat att fråga läkarna varför!
Har du möjlighet att kunna testa ditt eget blod på labbet eller måste det skrivas in och anmälas till läkaren?
Nu jobbar jag på patologen så har inte hand om blodproverna men jobbade en sommar på kemlab och då testade jag mitt egna när vi körde kontroller men nu är allt så strickt med streckkoder på allt så det är ganska svårt att få in sitt egna utan remiss tyvärr, eller egentligen är det väl bra men.. 
#11. Ja det är ju både fördelar och nackdelar med allt. Får hoppas att du får hjälp nu så fort som möjligt!
Tack
ska ringa imorgon och boka tid så får vi se. Är sjukt trött på detta och vill må bra så nu jäklar! 

Bra Pellis, att vara taggad är halva grejen. Läkarna måste ta dig på allvar. Din livskvalitet blir ju allt sämre. Naturligtvis kan de göra nåt åt det, å det ska ske nu!! Kanske kan du jobba halvtid en period då? Att gå på heltid, sova dåligt, må allt sämre med allt vad det innebär är ju inte bra. Kanske det vore bra med halvtid en övergångsperiod bara, så du får laddat batterierna lite. Nu kör du slut på dem och hinner ju inte ladda upp innan helgerna är över. Har du semester snart? Kramar om dig sötis. 
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Ja du pagan, idag valde jag att vara hemma sjuk faktiskt. Semester två veckor i augusti så får se vad de säger om jag får en tid idag helt enkelt..
Pellis, jag skickar alla "taggar" du kan behöva idag och så massor av god energi så du kryar på dig! Är ärligt orolig för dig.
/ Skogshumblan
Sjukskriven två veckor :( massa blod taget.. Suck!
Ja Pluto, De älskar att stickas på såna där ställen.
Bra att du tar tag i det, nu ska vi hoppas att du får den hjälp och tid som behövs för att må bra. Kram 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Bra Pellis! Det är bättre att bli sjukskriven nu när du har goda chanser att bli pigg igen än när du kraschat för då tar det betydligt längre tid 
Håller med klokingarna här ovan. Se till att vila dig nu Pellis. Tänk inte på om & sen, allt kommer ordna sig känner jag.
/ Skogshumblan
Men det är mot bättre vetande :/ fast det känns skönt ändå! Och fått insomningstabletter så i natt och imorgon ska jag SOVA!!! :) tack snälla ni! En stor puss och kram på er alla!
Sov gott vännen!
/ Skogshumblan