Midsommardagen lördag
Godmorgon
Hoppas Ni sovit gott. Här har det fortsatt regna genom natten och morgonen. Får se vad denna dag bär i sitt sköte. Drog dagens kort som blev:
Drottning i svärd – Queen of swords i Universal Goddess Tarot
Hon sitter på sin tron. Halva hon är vass och spetsig så att säga, hennes klädsel är tudelad, likaså hennes tron. Ena sidan blomstrande, frodig och ljuv. Den andre mer mystisk och vass. Hon är Tara, den Hinduiska stjärnan, med två ansikten. Hon säger att hon är svekfull och grym, hon är också insiktsfull och välvilligt inställd. Ingen vet, utan hon själv, vilket av sina två ansikten hon visar i detta ögonblick.
Vad månda bliva av denna dag??
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
God morgon Pagan och alla ni andra. Pagan låter som du spionerar på mig ;) Här är åskkvalmigt men soligt. Får hoppas det går över för den här spänningen är urk! Ha en fin dag alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Godmorgon (?) alla! God vet jag inte, eller egentligen är den det för har orkat mig upp och varit med när sonen och gubben ätit frukost, den dumma blåsan tycker att jag ska banta :/ Och gubben hittade min skurhink i garaget, vad den nu gjorde där? Så har faktiskt dammsugit och skurat! Sovit tre timmar i natt typ :( fick be om en ångestdämpande vid elva sen låg jag till två då jag somnade och sen vaknade vid fem igen. Halvsovit ett tag efter det så har ju fått vila i alla fall utan ångest så det ska nog gå bra. Känner inte igen mig själv, jag har typ alltid haft mer eller mindre depression men aldrig ångest och panik som jag har nu. Och jag börjar bli svordom trött på det!! Får se, byn har tydligen midsommarfirande idag. Kanske vi går dit och ser vad det är. Annars kommer vännen jag skulle besökt igår hit i eftermiddag för att spela lite vanligt hederligt brädspel. Det gillar vi :) då får hon snällt äta tårta! Massor kvar!! Kram på er alla!
Här börjar solen kika fram, igår var det härligt sommarväder även om det inte var så varmt, det mulnade på framåt kvällen.
Pellis, det är inte utan jag börjar tro att du håller på att bränna ut dig… Då är det bara vila som gäller och att ta bort så många krav som möjligt och sänka kraven rejält på resten. Läste du artiklarna om högkänslig personlighet? http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/hogkansliga-pejlar-in-vagor-i-luften_7074009.svd Här kan du läsa mer och testa dig själv: http://www.hsperson.se/ Jag är definitivt en sådan…
Mmmm, tyvärr fungerar det ju inte nu. Särskilt inte när gubben blev varslad då måste jag jobba heltid samt övertid då det erbjuds så får ta ledigt sen i oktober när han skaffat nytt 
Fast en utbrändhet kommer när den kommer… man kan inte skjuta upp den.
Godmiddag allesammans 
Pagan Ja det var allt eller inget det där kortet. Hoppas på det bästa. 
Skogis ja sådär kvamligt är verkligen urk. Hoppas det blir bättre. 
Pluto, Det låter inte alls bra. Hoppas du får sova inatt. Ska skicka goda tankar till dig senare idag. Kram 
Amandla hoppas din dag blir solig. 
Här skiner solen och rätt som det regnar så kommer det en störtskur. Med andra ord väldigt variabelt väder. Handen bättre men lite försiktig får jag vara fortfarande med belastning.
Ha en skön lördag
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag vet amandla
men man kan ju hoppas att det går bra
självklart ska jag lyssna på kroppen när jag känner att det inte går längre men just nu känns det som om det går. Min läkare har även sagt att det är bara ringa så fixar hon sjukskrivning med en gång så..
Tack Isa 
Envis? Vem? Jag?? Hehe 
Hoppla, såna saker kläcker inte läkare ur sig utan anledning
Försök att ta tag i det innan det känns som att du går sönder.
Här har varit blandat väder, just nu uppehåll med lite blått på himelen!
Har tagit den lugnt idag, sovit länge och nu sitter jag framför burkarna och äter "frukost"!
Har varit inne på Kattpolisen i fokus och lagt in en efterlysning på en "bekants" katt som försvann för ca 14 dagar sedan. Tror ju inte katten återfinns, men måste ju göra det lilla som går att göra! Det kan ju vara någon som hittar honom instängd någonstans.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Har tråkigt
Fast jag vet var det klämmer, jag vill börja på en ny stickning men måste göra klart den nuvarande först. Jag är jätteduktig på att planera och påbörja nya saker men att avsluta och göra klart är det värre med 
Tjenahopp alla!!
Idag har jag firat lite midsommar med mamma, moster och min lilla Nora-bus.
Ja, du Amandla.. Jag har massa virkning på gång.
Alltid lika roligt att börja, men ack vad tråkigt att sy ihop alla delarna sen.. Du som är bra på att sy, min symaskin har helt plötsligt fått för sig att trassla ihop undertråden till en klump och vägra sy.. Aldrig gjort så innan. Den har fungerat toppen…
Vad gör jag??
Syrran, ta hand om dig! 
Prova med att trä om både över- och undertråd se till att du verkligen trär trådarna helt rätt! Hjälper inte det så gör rent i spolkoppen, det står säkert i instruktionsboken hur du ska göra, har du ingen så googla, det mesta finns på nätet 
Eventuellt om den är gammal så behöver den rengöras då och då. Det samlas mycket tygludd under plattan.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jösses, här var många hjälpsamma svar! Tack. Jag ska kika på det i veckan när jag är ledig. Trätt om har jag gjort. Men rengöra behövs nog. Sytt mycket i luddigt tyg.. Kram på er!