Goddag 21 juni
I dag är det rena rama medelhavsvärmen här. Jösses säger jag bara. Tur man har semester
Har varit hos frissan och utfört lite ärenden. Jordgubbsförsäljarna har fullt upp, köerna ringlar sig lååååååånga.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Värmen börjar komma här också! Får byta från mjukisbrallor till något tunnare 
Värme, ledig, underbart! Men vad händer då?! Stackars älskling blev varslad idag
han som verkligen älskar sitt jobb! Vi oroar oss inte så mycket ekonomiskt, det löser sig alltid men känns hemskt att han blir av med det jobb han verkligen vill ha! Som han längtade tillbaka då han blev varslad då under den värsta finanskrisen och sen fick han ju komma dit och han var så glad
men det löser sig det här, det tror jag verkligen
God eftermiddag. Pagan, tur att din beställning på semesterväder gick igenom! ;) Pellis, så surt! Tur att du har förtröstan, hoppas det ordnar sig. Själv fik jag svar på två jobb jag sökt, bidde intet för mig:( Känns motigt och jag känner mig ledsen men liksom Pellis litar jag på st det här ordnar sig. Ska deppa lite idag men sen får det räcka. Sommar, ledig och har massor att se fram mot. Inte minst ikväll när maken kommer hem:) Ha en skön kväll alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Här e det oxå varmt o skönt har varit ledig idag så jag har övat med mina kortlekar tarotkorten som jag haft i 12 år svarar bra o enligt frågorna den nya orakelkortleken svarar än så länge ut i det blå :/ men men skam den som ger sig
Pellis , wow! Har du du gjort den? Så fin. Ja jag tar gärna en bit. Tröstäta utan kalorier kan ju inte bli bättre!
/ Skogshumblan
Ja :) gubben har gjort några av blommorna :) är citronmousse och violfluff som fyllning :)
Nämen, plutopellis! Wow vad du är duktig!
När jag gifter mig får du göra tårtan, tror jag. ;) Den är helt underbar!
Jag hoppas att det löser sig för er, Skogis och pluto.
Jag fick några tråkiga nyheter idag jag också. Tydligen har jag råkat gå på minus på mitt konto utan att veta det. Bankomater har alltid sagt stopp när jag försökt ta ut med än vad jag har, men tydligen inte den här gången. Jag bara gissade på vad jag hade (jag måste ju översätta allt från svenskar till euro, och då blir det ibland lite gissningar även om man vet hur mycket pengar man har) och den spottade glatt ut pengarna. Och nu sitter jag här med ett skuldbrev i handen. *suck* Det är inte mycket, men det känns surt. Och så har mitt eu-sjukförsäkringskort gått ut också insåg jag idag, så nu sitter jag lite i sticket om jag blir sjuk. Jag kan glädja mig med att det hade kunnat vara långt mycket värre.
Ingen lek idag heller. :( Lite less börjar jag bli.. men jag måste försöka se positivt! Den kommer kanske imorgon istället då. ^^
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Ruzicka, Pellis och om någon annan är deppig, vi får ta en skön stund och deppa lite i kväll, sen så laddar vi om och har positiva tankar så vi får oss och livet på rätt köl i gen.!
/ Skogshumblan
Precis Humblan, så gör vi
här har vi frossat i pizza och nu har vi chips och läsk 
Tack Ruzicka! Tanken är ju att jag ska baka mina egna bröllopstårtor till bröllopet i december så därför passar jag på att göra tårta då och då eftersom jag innan typ aldrig bakat tårta. Detta är min tredje täckta tårta, täckt med sugarpaste som är sockermassa istället för marsipan. Blommorna övar vi på också, gubben har gjort den tvåfärgade tulpanen samt den vita på kanten, så duktig så
men den blir inte sådär slät och fin som proffsen men det kommer kanske ju mer man bakar, annars är jag nöjd med den.
Det kommer ett jobb till dig humblan, när det rätta dyker upp.
Surt ruzicka, men hoppas det inte är så mycket. Här i Sverige dras ju minuset så fort pengar sätts in på kontot så behöver man inte bry sig. Hoppas du får löst med försäkringskortet så du kan bli sjuk om du behagar bli det
(men vi vill ju inte att du ska bli det men i alla fall)
Men ska du gifta dig i december!Najs, vi gifte oss på vår femårsdag, en vecka innan jul. Mamma var måttligt förtjust men alla vi hade att göra med var heltända, florister, catering, smink etc. WOW!
/ Skogshumblan
Ja, 121212 
Om vi alla hugger in på Plutopellis tårta så blir vi nog alla glada, och glömmer alla ledsamheter och tråkiga besked.
#5. Vilken fin tårta Plutopellis, den smakar nog sommar! Berätta gärna senare hur den smakar!
Här är också fint väder och varmt, har känt av huvudet i dag så jag har tagit det lugnt. Sitter här framför "burkarna", äter pizza som blev över från i går och dricker te.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hoppas huvudet blir bra snabbt Tarotstollan!
Häpp! Magiskt datum åt magiskt par!
/ Skogshumblan

# 14. Tack, det är redan på bättringsvägen. Tror att det har med väderomslagen att göra.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tarotstollan låter ju inte helt fel med lite dumburkar och pizza.
Jag väntar på min make som kommer hem i kväll . Snart hoppas jag.
/ Skogshumblan
Nej, jag har deppat nog, Skogis! Här blir det myskväll istället med en film och kanske lite glass..? Ibland får man synda lite. ;) Men inget deppande. Det är så lätt att falla tillbaka till gamla mönster igen om man väl börjar.
Din TREDJE täckta tårta? Plutopellis, jag tror minsann att du har talang för det där, och gubben också. Och det behöver inte vara så rakt, det ser mycket verkligare ut om det inte är så himla snett. Dessutom skall det kunnas ses lite att man har gjort den själv, annars är det ju inget kul, ju. ;) Och giftemål, grattis! Jag blir lite avundsjuk.. ;)
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Tack Ruzicka! Ja, det är väldigt roligt faktiskt och jag förstår inte alls varför jag inte testat tidigare! Men var sak har sin tid så är det ju.
Rätta takter med deppandet, jag ägnar inte heller kvällen åt depp. Vill gubben deppa förstår jag men han är pappaledig nu, sen har han rätt till a-kassa om han inte väljer att gå tillbaka till förra jobbet så det finns inget att deppa för förutom att det självklart suger men det är inget superstort problem som kommer sänka oss. Så nej, inget depp men lite tröstätande går alltid ner 
Hoppas gubben din kommer hem snart Humblan så du får lite sällskap 
Godkväll allesammans. 
Här har ni varit i farten ser jag.
Pluto det var tråkigt med din gubbe. Jag vet ju hur det känns, har ju blivit varslad två gånger från mitt jobb och kommit tillbaka igen efter ett tag. Ska hålla tummen för det. Vilken tjusig tårta du och gubben gjort.
Ruzicka, sicken otur. Jo det där med att av misstag tagit ut för mycket pengar har jag också råkat ut för, för rätt många år sedan. Känns så rent ut sagt j*kligt. Hoppas det löser sig med ditt eu sjukförsäkring. Och att din lek kommer snart, mycket snart. 
Skogis maken har väl kommit hem nu, och du har inte tid att sitta här. 
Vad har jag gjort då. Spelat spel på facebook
Sen har jag slöat därute med hunden, medans maken röjt en del sly och klippt till häcken. Ikväll har provat att pyssla lite försiktigt. Handen känns rätt bra nu, men jag måste fortfarande vara försiktig med den.
Önskar alla en skön kväll.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Ja du Isa, det var som de sa till gubben för han får gå i oktober men så sa det att det är långt kvar och man vet aldrig vad som händer till dess men då sa gubben faktiskt nu att han kommer ju aldrig sitta säkert där då de får för sig att göra såhär lite då och då och istället för att då rensa ut sånt folk som inte fungerar så placerar de om de som varit där längst och måste utbilda dessa och frisläppa de med mest kompetens för att de kom sist. Företagsledningar är ju inte kända för att tänka ordentligt
antar att sist in först ut är det lättaste att få igenom med facket istället för att bry sig om arbetsmoral och kompetens.
Så gubben är inne på ett helt nytt arbete och jag tänker bara finnas där för honom. Puschade lite att han skulle plugga för han började plugga sist han blev fastanställd men så tog han uppehållsår då de nyanställde för det var ju det jobbet han ville ha och då föreslog jag att han kunde ta upp studierna igen om han ville. Får se hur han gör. Rent ekonomiskt bör vi klara oss så det är ju det minsta problemet..
Oj, det blev massa tjöt!