Vad ska jag göra?
Blev uppringd igår av en kompis som storgrät.
För ca. 1 år sedan ville hon att jag skulle spå henne i en fråga och det gjorde jag. Hon var inte nöjd med svaret hon fick och skulle ha mig att spå om henne. Efter många om och men så gjorde jag det(vet att jag skrev en tråd om det vid den tidpunkten och bad om hjälp med vad jag skulle göra för att få hon att sluta be mig spå om samma fråga hela tiden).
Samma svar kom upp hela tiden. "Det måste gå riktigt dåligt innan det börjar gå bra"
Sen efter det har allting flytit på och jag har inte hört något mer om just det hon bad mig spå henne om. Tills igår.
Hon ringde då upp mig storgråtandes och bad mig att komma hem till henne. Efter ett tag lyckades hon få ur sig "Du vet läggningen som du gjorde, den håller på att slå in"
Jag visste inte riktigt då vad jag skulle göra. Kramade henne och försökte övertyga henne om att allt kommer att bli bättre, men det känns som att det inte riktigt gick in. Efter 4 timmar hade hon lugnat ner sig och for iväg till en kompis som just kommit hem från Frankrike.
Men, vad ska man göra i sånna situationer? Om någon man har spått ringer upp en efteråt och är helt förstörd för att spådomen börjar slå in. Försöker alltid när jag gör en läggning få fram det positiva och lägger mest vikt på det. Men ja, vad ska man göra i sånna här situationer?
Men oj då.
Ja det är inte lätt i den situationen.
Min första tanke är att din kompis tar läggningen som spikad och inte som en möjlig väg. Din kompis har alltså slagit sig till ro med att så blir det.
Vad jag minns och det du skriver nu, så verkar det som hon har lite svårt att ta in det du säger. Hon tolkar alltså det som hon vill och kan sen inte omvärdera sina åsikter och handla utifrån det. (Hm blev nog lite svamligt) Men istället för att ta läggningen som en vägledning har hon tolkat den bokstavligt och inte gjort några egna val. Hänger du med i det jag skriver?
Det är tråkigt när det händer, men du ska inte ta det personligt och låta det påverka ditt liv. Stötta och prata om det positiva som kommer, i den mån du orkar och det känns bra. Hon känns lite envis, din kompis.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Håller med Isa, stötta precis som du skulle gjort med vilken kompis som helst som har det svårt. Hennes motgångar är ju inte ditt fel..
Jo, jag sa ju redan då jag gjorde läggningen förra året att det är ju inte skrivet i sten bara för att korten säger en sak. Man kan ju alltd göra andra val och ändra på det som ska komma.
Får fortsätta övertyga henne om att det kommer bli bättre snart då, och hoppas det sjunker in för hon snart.
Usch vad jobbigt det låter..
Hoppas att hon förstår snart och att det vänder för henne. Många styrkekramar till dig och din vän! 
Momiji, känn ingen skuld för dina läggningar någonsin! Har du gjort ett bra jobb och varit ärlig i din tolkning så kommer det ibland fram sådana här jobbiga saker också, men det som kommer fram i en lägging är det som man behöver få veta för att kunna ändra eller bara famna det som komma ska. DU har ingen skuld eller del i det här utan din kompis fattade inte allvaret förrens nu när hon inte kan ändra.
Jag brukar se det som att vi får små små korta glimtar eller aningar om vad som kan bli, det är aldrig hugget i sten och får man sådana läggningar som din vän kanske man ska ta varningarna på allvar och om möjligt försöka få reda på vad man kan och ska göra för att undvika det som komma ska om man kan det, allt kan man ju inte undvika men kanske lindra.
Jag förstår att du känner detta som en jobbig grej men som sagt, det är varsel och föraningar vi får från våra vänner på andra sidan ( eller hur man nu vill benämna det) och inget du kunnat styra över eller påverka.
Varm kram, skriv gärna av dig här eller i pm om du behöver. FInns här ohc lyssar gärna.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Har pratat med hon lite idag och hon verkar då må bättre, hon hade sovit över hos kompisen och sen varit med han och hans flickvän hela dagen och hittat på massa skoj. Själv har jag tagit fram några stenar som jag ska ha framme på sängbordet inatt för att försöka rensa ut allt det här från skallen.
Tack så mycket allihopa, ni är verkligen underbara!