Spådam eller siare?
Hej,
jag har upplevt att vissa som jag lägger Tarot åt, tror att jag är en siare.
Hur kommer det sig?
Om jag skriver att jag lägger Tarot, då lägger jag ju Tarot och inte mer, visst jag låter min intuition ta över ibland, eller oftast men det är kanske bara ett plus.
Hur ser ni på saken?
Kram på er!
www.mediumjina.se
Ja du… En väldigt intressant fråga först och främst! Jag tror såhär på rak arm att det har att göra med gamla "traditioner" & tankar. Vi som känner till hur det är vet men de andra som går till någon/ får anlita någon förstår inte och då lever gamla "myter" kvar om hur det är. Jag tror många säger spåtant eller spågubbe för så vet alla vad man menar. Säger man något annat är det inte givet att folk ens förstår vad man varit på etc. Jag brukar fråga de jag lägger för om de varit med om ex tarotläggningar innan och förklarar att jag inte ser framtiden som den blir huggen i sten utan kan se utifrån här och nu vad som _kan_ komma som man kan behöva veta. Har varit med om en kvinna som varit hos andra och spått sig men inte fått höra hur det funkar. Tycker det är vår skyldighet att tala om hur vi funkar, vilka saker vi kan se/ inte, vad vi står för så att säga med läggningen. Till de jag har runt mig som kan det här berättar jag vad någon/ jag själv gjort. Ex någon pendlade/ la orakelkort etc. Känner att jag svamlar… Ursäkta. Svårt med formuleringar såhär dags på dygnet :P
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Tack för ditt svar, tycker du beskrev det verkligen bra.
Det är vissa som inte förstår det och vissa vet exakt vad det innebär. Och de som vet vad det innebär brukar vara som nöjdast.
www.mediumjina.se
den var klurig =/… jag har nog inte själv klurat ut under vilken katogeri jag vill lägga mig =/
kanske e dax haha!
Jina tack, jo så är det nog. Klokt sagt!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.