Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 2125 ggr
Tarotstollan
0

Positivt-Negativt!

Visst kan man väl "älska" en Tarotlek, men inte tycka om den helt 100%! Eller?

Har ni några lekar som ni känner er kluvna inför?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
0

Absolut, klart man kan.

Jag känner så med min renaissancelek. Det är en jättevacker lek med ljuviliga bilder som jag kan dregla över länge men att lägga med den funkar inte alltid.

Jag tror att vi alla känner så för lekar vi har. Att de kanske är enbart ögongodis eller att vi inte alltid är på topp ihop.

Jag tänker att det är så med vänner och människor vi har runt oss så varför skulle det inte vara så med våra lekar?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
0

Såklart! Jag är inte riktigt nöjd med nån av mina lekar… och tycker det är helt hopplöst svårt att hitta någon ny att köpa. Men, å andra sidan så triggar de kanske tankar och känslor hos mig som den perfekta leken inte klarar av?

Tarotstollan
0

Själv har jag lite kluvna känslor för Doreen Virtue´s Angel Tarot Cards.

När jag såg den första gången så kände jag bara att jag "måste" ha den. Köpte den och älskade den. Färgerna är så mäktiga, det känns som om jag sugs in i korten. De är så vackra att titta på, men bara på avstånd!

När jag sen ville studera korten på nära håll, blev känslan bara besvikele. De ser klumpigt målade ut, färgerna flyter ihop på något sätt. Det går inte riktigt att se eller studera detaljerna.

Sen bilden på The Fool/The Dreamer och The Devil/Ego är ju exakt samma man på och i vilken konstig ställning han står i! Dessutom gillar jag inte att hon bytt ut namnen på Narren, Översteprästen, Hängde mannen, Döden, Djävulen, Tornet, och Yttersta domen. Detta har hon tydligen gjort för att hennes " fans" är rädda för tarotkorten!Flört

Detta enligt en person som läst hennes hemsida och skrivit om detta på Aeclectic.

Men som sagt jag älskar den leken ändå!Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
0

Oj… jag passar verkligen inte in i detta ledet.
Jag älskar mina tarotlekar till 200%. Har bara sådana som jag "måste" ha. Alla är perfekta på sitt sätt och till olika saker.
Den enda jag inte känner något särskilt för är egentligen min wait som jag köpte för 15 år sedan snart. Men då fanns det inte andra att välja bland heller, hade heller inte räknat med att jag skulle fastna för Tarot. och verkligen inte att jag skulle syssla med detta långt senare.
Men även den har en speciell plats både i min bokhylla och i mitt hjärta, för det blev ju startskottet på en fantastisk framtid…

Glad

Skogshumblan
0

Starkis, så underbart att du känner så. Väl förunnat!

/ Skogshumblan

[C Stark]
0

Peppar peppar - ska jag kanske lägga till så jag inte får bita mig i läppen nästa gång! Flört

Men faktum är att jag har väldigt svårt att tycka illa om människor också så det är ingen större skillnad. Jag är väldigt öppen av mig.

Skogshumblan
0

Tycka illa och att trivas 100 % är helt olika saker för mig men jag håller med om din inställning starkis!

/ Skogshumblan

Elena-Maria
0

Jag älskar min Cosmic Tarot, den är så fin. Har dock en Celtic Tarot som jag alltid haft svårt för, eller i alla fall stora arcanan i den, lilla arcana tycker jag mycket om. De andra jag har tycker jag om men använder inte så mycket så jag vet inte… Cosmic känns mest rätt kanske. I alla fall än så länge.

Fred och god växt!

Pagan
0

Jag har en raider waite som jag inte gillar, men säger som Elena-Maria, jag älskar min cosmic. Nu har jag börjat lära känna min Universal Goddess och gillar den allt mer. Lite kluven kan jag nog vara till vissa lekar, och de säger mig mindre då. Men å andra sidan så är vi ju alla lite upp & ner i livet så det kan ju ha med det at göra också. Var sak har sin tid.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, om din RW vill ha ett nytt hem så är min famn öppen…

/ Skogshumblan

plutopellis
0

Jag har en da Vinci lek, jag kände rån första stund jag såg den på nätet att denna måste jag ha men jag skrämdes lite av bilderna och visste att jag inte var redo att använda den och kommer nog aldrig bli helt redo men jag bara måste ha den. Så fick den i födelsedagspresent av syrran och jag älskar den men är som sagt inte redo att använda den. Har dragit några kort och så men mest är jag bara nöjd att få äga den och ha den här hos mig Glad

Pagan
0

Ska fundera på det Skogis

Så är det ja pellis, var sak har sin tid. Men eftersom du kände att du bara måste ha den så kommer den kanske att växa i dig och du ser bilderna annorlunda om ett tag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Ja så är det nog Pagan Glad