Obs! EU vill styra ditt uttag av pengar
Den som inte behöver några pengar alls för att handla mat eller betala hyran, räck upp en hand!
EU håller just nu på att diskutera möjligheten för privata banker att begränsa ditt uttag av dina egna pengar!
De kan alltså strypa åtkomsten till dina egna pengar, hindra dig från att ta ut pengar. Banken äger dig och styr ditt liv. Banker är privata företag!
Läs och sprid informationen till så många som möjligt. Detta är INTE okej!
http://www.irishtimes.com/newspaper/breaking/2012/0612/breaking24.html
Jamen så trevligt då, noooot!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Helt vansinnigt, får sluta vara bankkund.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Åh, de stoppar oss från att sätta in pengar, föra över pengar till andra och nu att ta ut… kul *not*
Jag har Ica-banken, många mindre orter har inga bankkontor längre men Ica-affärer finns det ganska gott om. Kostar aldrig något att ta ut pengar, lätt att sätta in slantarna och i övrigt funkar den som vilken nätbank som helst. Rekommenderas!
Blir det så samlar jag mina pengar på hög i madrassen! 
Dubbelt…
Detta får inte mötas med uppgivenhet, suckande eller att man rycker på axlarna för att man tror att man inte har någon egen makt, eller att detta på något vis inte berör en själv eller ligger utanför en själv.
Det måste mötas head on. Och förstås för vad det verkligen innebär. Full kontroll, men vem ska ha den kontrollen? Det väljer du. Är det Du Själv, eller varelser inom EU och de privata bankerna som ska kontrollera dig och ditt liv?
Du måste förstå att DU har rätten på din sida, du har makten över dig själv om du tar den. Om du säger JA till den, för då säger du JA till dig själv.
Men DU måste välja att ta den. Ingen annan kan göra det åt dig! Det är därför jag skriver detta och delar denna information så att människor kan vakna och förstå sin Kraft. Ingen förändring kommer utifrån, från någon annan eller från något system.
Tänk dig detta, om du väljer att gå med på det EU vill… (att vara tyst och tiga still är också att gå med på något. Du måste säga nej till det du inte vill ha, annars bestäms det över huvudet på dig.)
1. Plötsligt upptäcker du att du inte kan ta ut pengar från banken. Dina egna pengar. Du har inga pengar. Alls. De har banken och du kommer inte åt dem. Du har blivit bestulen.
2. Du kan inte åka någonstans, dels för att du inte har några pengar (för de har banken), men också för att du inte FÅR resa fritt inom EU längre. Det har EU sett till genom att upphäva Schengen-avtalet. De kontrollerar dig och dina steg.
Vill du leva så? Inte jag! Jag ger INGEN rätten att bestämma över mig. Gör du?
Jag tror verkligen inte att ni förstår allvaret. Det handlar inte om att sluta vara bankkund eller välja Ica-banken istället.
Ica-banken är en bank lika mycket som alla andra banker. Alla banker är privatägda. Swedbank, Ica-banken, det kvittar. Vem tror ni gör pengarna?
Det handlar på fullaste allvar om att det ekonomiska samhället är på väg mot en kollaps även i vårt land om EU får som de vill.
Okej, du kanske inte kan ta ut pengar från banken, tänker du, men du kan väl betala ändå med kort och via internet?
Om du inte har kontroll över och fri tillgång till dina reda pengar, så har du inga pengar, bara siffror på en skärm. När som helst kan strömmen gå och det går inte att betala med kort i affären. Eller betala dina räkningar på nätet.
Vad gör du då? Tror du att din hyresvärd kommer låta dig slippa betala hyran? Hur ska du betala för din mat utan kort och utan reda pengar i handen?
Europa brinner medan de flesta människor i vårt land verkar tro att allt är frid och fröjd.
Ska du vänta tills lågorna slickar runt ditt eget hus innan du fattar att elden förtär dig också? Den skonar inte dig för att du bor där du bor.
http://www.youtube.com/user/RussiaToday
Det är dags att vakna från sin blåögdhet och det är jobbigt! Men det finns goda nyheter (se mitt tidigare inlägg).
"Du måste förstå att DU har rätten på din sida, du har makten över dig själv om du tar den. Om du säger JA till den, för då säger du JA till dig själv.
Men DU måste välja att ta den. Ingen annan kan göra det åt dig! Det är därför jag skriver detta och delar denna information så att människor kan vakna och förstå sin Kraft. Ingen förändring kommer utifrån, från någon annan eller från något system."
Får väl be F-kassan att få pensionen i kontanter hädanefter!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Cash is king! 
Det verkar ju gälla först och främst i Grekland. Inte för att jag fattar varför hela euron skulle gå under bara för att ett land ger upp euron, om enligt mej är hopplös med alla sina jävla småmynt. Omodernt. Tur att vi röstade nej till det där tramset.
Dessutom tror jag knappast att de som har mycket pengar skulle gilla detta, de har mer att förlora, så det kommer nog bli en del motstånd. Sverige skulle nog inte införa något sådant, tycker det låter orimligt. Varför skulle de låta bankerna ha kontroll över pengarna i ett land som inte är i kris?
Fred och god växt!
#10 Nej, det berör oss alla, det går inte längre att tänka att det som sker "därborta" inte har med en själv att göra. Det är bara ego-centriskt tyvärr. Allting hänger ihop och det finns en galen agenda för att skapa ett globalt ekonomiskt system med syfte att kontrollera människor oavsett land.
Euron är bara ett steg i den planen. Att begränsa uttag av människors egna pengar är ännu ett sätt att kontrollera och skapa inbillad begränsning.
Sverige står inte utanför på något sätt, att tro något annat vore naivt. Det gäller att ta reda på mer, utbilda sig själv så att man förstår mer av den större bilden.
#10 "Varför skulle de låta bankerna ha kontroll över pengarna i ett land som inte är i kris?"
Vem är det som tillverkar pengar, var kommer de ifrån? Har papperslapparna ett värde? Vem bestämmer det? Finns det något som backar upp pengarnas värde, något som t ex guld?
Finns det något som heter Fido-pengar och vad är det? Och vem är som egentligen har kontrollen över pengarna? Tror du att det är Anders Borg? :-)
Jag frågar, eftersom detta är något som de flesta inte har en aning om. Vet du?