Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarot-allmänt
Läst 746 ggr
Ruzicka
2

Hur mycket styr korten er?

Jag satt och funderade lite på hur mycket man skall låta korten styra en. Låt mig komma med ett exempel för att förklara bättre..

Säg att du skall träffa ditt nyblivna ex på stan idag för att försonas. Du vet med dig att den här träffen mest sannolikt kommer sluta i total katastrof och att det i så fall kommer påverka dig en längre tid, men du är redo att ge det en chans ifall det trots allt skulle gå väl. På morgonen drar du ett kort för dagen, och du får ett kort som berättar om en dålig dag, om lögner eller depression eller vad som helst som är dåligt.

Skulle ni i så fall strunta i mötet? Hur tänker ni runt detta?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
0

Jag går mer på magkänsla än vad korten råder. Korten är ju inte en fast framtid, om de varnar för katastrof kan man ju själv välja att ändra på detta genom att gå dit men att välja vad man vill tro då exet säger något. Kanske du väljer att ta hans ord med en nypa salt? Fast just i det exemplet du skriver hade nog min magkänsla sagt till mig när mötet bokades att detta är ingen bra ide så jag hade aldrig bokat något Flört men som sagt, korten styr inte mitt liv, de kan ge en en hint om det är något man ska vara observant på under dagen men annars styr magkänslan.. Gah, känns som om jag babblar men inte får fram något. Hoppas du hänger med på vad jag menar…

Isa56
0

Jag låter inte korten styra. Däremot hade jag i det exemplet du skissar, gått men varit mer observant på mina egna reaktioner och mer kritisk till vad han säger. Inte köpt allt. Och hållt mitt humör i styr. Flört

Korten råder, men styr inte, för jag har hela tiden ett val.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Maikailoa
0

Det exemplet du tar upp är mer komplicerat än man kanske tror.

Att spå sig själv på det viset är vanskligt, man är partisk i tolkningen. För att lyckas bör man ha en klart definierad fråga och opartiska tolkningar.

Så som du framställer exemplet kan ju svaret bekräfta din förmodan.

Ruzicka
0

Bara för att förtydliga, exemplet har ingenting alls med mig att göra, det är helt enkelt bara ett exempel. ^^

Plutopellis, jag förstår lite hur du menar. Men för mig förstärker korten magkänslan. Om jag skall göra något jag redan är tvekam till och jag drar ett dåligt kort för dagen vill jag göra det ännu mindre än innan.

Det låter logiskt, Isa. Men svårt om man som jag totalt saknar självbehärskning..! XD

[C Stark]
0

I en sådan situation skulle jag inte dra något kort innan för hur dagen kommer bli, snarare hur jag själv kan vara mittt bästa jag i den situation som kommer att komma… Flört

Ruzicka
0

Maikailoa, det blir svårt att inte ha opersonlig tolkning på dagens kort i det fallet.

Menar du att du inte drar dagens kort, eller att du hade struntat i att dra just en dag när du har planer du redan har tankar om? Eller hur hade du gjort?

Ruzicka
0

Smart, CS! Det låter som ett bättre sätt att dra dagens kort på.. kanske för vilken dag som helst egentligen!

Om vi tänker lite i förväg istället då. När ni sitter i valet och kvalet att bestämma tid med detta ex i #0s exempel, frågar ni korten om råd? "Hur kan jag utvecklas om jag gör detta? Vad kan hända om jag inte gör detta?", ungefär. Kan ni tänka er att göra det, och välja utefter kortens svar? Eller tycker ni alltid att det är en "no-no" att göra val utefter korten?

Pagan
0

Jag ser korten just som vägledning. Drar jag ett kort för den dagen/situationen du beskriver Ruzicka så skulle jag blir mer förberedd, ha lite framförhållning sas. Som Ylva säger; att det ska regna innebär det ju inte att vi ska stanna hemma, utan att vi ska ta med ett paraply.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot