The devil
Hej,
har ni också vissa kort som typ aldrig dyker upp?
För min del är det mest the devil, the tower och the death.
Kollade igenom min favolek, bara för att se på bilderna igen, det var länge sen jag tog mig ordentligt tid för det och då kom jag och tänka på det.
Och vissa kort kan man nästan utantill för de dyker upp så ofta.
Konstigt dock.
Kram på er! 
www.mediumjina.se

Ja precis så är det. Har ju själv fått de kort du räknar upp så de saknar jag inte direkt, men stjärnan tror jag aldrig att jag fått, inte solen heller och det är ju en hel del till som aldrig visar sig. Men min stavtvåa fortsätter gäcka mig, minst en dag varje vecka dyker den upp.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Tack för ditt svar Pagan
Så kortet gillar dig minsann 
Det är nästan så att man undrar hur vissa korten egentligen ser ut ju.
Men stjärnan och solen får jag upp då och då.
Ett tag så la jag jämt svärd 9, då gick jag också igenom en svår period, men blev ju alltid påmind om det när kortet kom fram
.
Kram
www.mediumjina.se

Ja, stavtvåan har blivit "mitt kort"
Svärdnian är ju inte så himla upplyftande nej, då gäller det verkligen att omges av positivitet, även om rädslorna mest sitter i huvudet och det är ett evigt ältande. Fast när stavtvåan började dyka upp så var min tolkning en helt annan än vad jag har för det kortet idag, då var det en massa bekymmer i mitt liv och jag höll på att bli tossig av vad jag inte fattade i budskapet, men nu kan jag ju se att jag inte tog till mig vad den stolte mannen representerade. Ibland kan det ju bli lite tokigt om man haft en annan lek under en längre period att se dess nya betydelse i den nya leken sas, tar ett tag innan poletten ramlar ner. Tarot ger oss ständigt nya aha upplevelser.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Aldrig skulle jag nog aldrig säga. Det är snarare i perioder. Och man kan se det väldigt tydligt (ja, jag antecknar) när man går tillbaka om hur korten följts åt i både bra och dåliga skeenden i livet.
Vissa perioder bara bägare, andra bara svärd osv…
Det beror väl på var på narrens resa man befinner sig, och hur många resor man sedan gör under sitt liv.

Förra året dök 4 kort upp endast en gång var på hela året. Däremot dök Kung i Svärd upp 13 gånger! I år har han hittills dykt upp 3 gånger! Om han nu hade dykt upp flera dagar i sträck hade det varit lättare att förstå vad det är han vill visa mig. Nu bara jag gissar och letar i blindo. Så småningom kommer jag väl på det, men det är irriterande att inte veta nu!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!