Godmorgon 7 juni
Vad innehåller er dag? Sitter här med mina nya kort och min nya bok, ska bli intressant att lära känna dem. Här är det grått och risk för regn. Så det är ju trevligt att ha en sysselsättning som tillåter stillasittande inomhus i dag.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
God morgon!
Vad spännande Pagan - visst är det härligt när det är dåligt väder ibland så man kan sitta inne med gott samvete.
Här är det dock ganska fint väder, har spenderat förmiddagen med kaffe bok och solstol.
Nu ska jag ta en powernap - mina nya morfinplåster ger sig till känna.
Blir en grym dag idag. Ska vidare på rehab senare och blir dessutom alldeles allena bostadsägare!!
Firade gjorde vi i förrgår, tant är forfarande trött haha… 
Kram
Grattis Pagan! Jag hoppas att boken och korten är som du förväntade dig. ^^
Sambon är ledig idag (det är någon sorts hedra-de-döda-dag idag, lite som Halloween fast i tysk tappning, typ) så vi har hela dagen för oss själva. Jag hoppades på att gå och bada, men vädret är för dåligt. Det blir nog en slappardag (igen
).
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

God middag!
#0 Ja det är väl egentligen det som behövs för att du ska sitta still ett tag
. Kul med ny lek, berätta gärna vad du tycker om Shadowscapes eftersom jag oxå har leken.
Har precis varit och ätit lunch med mina kvinnliga kollegor och firat av en tjej som börjar nytt jobb snart. Min vänninna som är mammaledig hade med sig sin guldklimp så jag är alldeles bebisgosad <3, Trött som en gnu (varför de nu skulle vara så trötta..) och tror det är blandning av envis förkylning och vädret. Lite värme och sol skulle nog göra susen!
Hoppas ni får en fortsatt skön, och värkfri, dag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#0 Lät skoj med nya kort!
Här är det också grått och trist :( Suttit med näsan i "kurslitteratur" större delen av dagen känns det som. Har även försökt städa upp inför sambos hemkomst, alltid trevligt att komma hem och det är fint (men han är väl kanske inte så himla petig). Snart åker dock benvärmarna på för ikväll har jag danslektion. Lite skönt att röra på sej efter att ha suttit större delen av dagen.
Ha det fint alla!
Fred och god växt!

Nämen vad säger du Cs, ska du flytta??
Ja det är väl ungefär så Elpida
Jag satt en stund iallafall, fick dammsugit och skurat golven också, sedan har jag röjt som en tok i garaget, kört ett par vändor till återvinningen och nu letar jag plantor på nätet. Har en otroligt ful rabatt vid entrén som jag vill omskapa. Fick för mig att lila buskar skulle göra sig fint till den nya grå fasaden, helst buskar som blommar heeeela sommaren, men det verkar svårt.
Någon som har buskförslag?
De ska vara fina, vara lila, dofta gott, helst inte högre än 1 meter, växa snabbt, blomma länge, gärna vintergröna också, inte kräva massa omsorg, trivas i mager jord, verkar inte finnas sådana
Sajtvärd Tarot
Någon slags try kanske? De finns inte i riktigt lila, men rosa-rött och vitt… http://www.blomsterlandet.se/Sortiment/Ute/Prydnadsbuskar/Ovriga-prydnadsbuskar/Prakttry/
Jag har varit en sväng till Försäkringskassan med lite papper, var sedan och justerade mina glasögon. Då var det mulet och regnet skvätte lite.
Sen gick jag in i "shopen" och pratade lite om tarotkort med en annan kund därinne, sådant är ju alltid trevligt. Just nu verkar det som om solen har brutit igenom de tjocka gråa molnen.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hej hej alla!
Idag har jag hmmm, haft en minst sagt bisarr dag. Har en på jobbet som är vikarie, h*n kommer inte få förlängt för det fungerar inte med denne. Jag satt i samma rum som h*n idag när h*n hjälpte en utan läkarna att skära ut och jag måste säga att det var så plågsamt att jag fick ont i hela kroppen! H*n förstod verkligen ingenting och jag hörde på läkaren hur frustrerad han blev av detta men försökte vara trevlig. Jag och tjejen framför mig la oss i ibland för vi kunde inte vara tysta! Så otäckt att jag fick värsta ångesten och nästan hjärtklappning så plågsamt det var! Jisses!
Imorgon är jag ledig tacka gud för det för hjälp vad de har att göra imorgon! Folk som är sjuka, lediga mm så det blir trippelt arbete för samtliga plus en otrolig mängd snabbsvar. Jag njuter! Hade fått ledigt innan kaoset satte igång för ska till läkaren på förmiddagen och sen psykologen på eftermiddagen så blev lättast att ta ledigt. Ska be att få en annan modell på tabletterna för mår fortfarande fruktansvärt av dom och känner inte att jag är gladare. De har gett mig mer ångest och panikkänslor, mycket ger dom mig det av bara vetskapen att jag måste ta dom. Igår mådde jag så bra på förmiddagen, sen tog jag tabletterna och hela dagen var förstörd
så dom vill jag inte ha! Ska även gnälla över att hon faktiskt får ta tag i mina handleder nu för nu börjar det bli riktigt tröttsamt.
Oj, detta blev ett lång gnäll inlägg kände jag nu och det var ju inte meningen!
Massa kramar på er alla! 
Hoppas du får den hjälp du behöver Pellis! 
Plutopellis
Jag förstår vad du går igenom. Har också panikånget och hade massa med panikattacker med. Men nu med rätt medicin blev det faktiskt ganska bra, hoppas det löser sig för dig.
Kram
www.mediumjina.se
Tack jina och amandla! Nu ska jag sova! Är så trött. Får sovmorgon imorgon :) skönt! Natti natt och kram på er!

Har kollat på praktry också amandla, de är ju himla fina. Tittar även på http://www.rangedala-plantskola.se/Category.aspx?id=0&SubId=0&SelectionId=0&SortId=55439&Search=tok men då får jag komplettera med nåt i lila, lavendel?? kan det bli snyggt i hop??? De verkar ju klara torka rätt bra båda två iallafall.
Pellis, sicken hemsk dag med vikarien och vad jobbigt du har det med medicineringen. Så arbetsamt att hitta rätt i djungeln kan jag tänka mig så vi alla reagerar så olika. Hoppas du får hjälp till dina handleder. Har du provat Ingefära eller Gurkmeja?
Som jag läääängtar till semestern. Imorgon är det skolavslutning och dottern har plötsligt ändrat sig kring hela outfiten vi inhandlat, tårarna har sprutat, håret är ju totalt fel, klänningen urful och skorna totalt ute, för att inte tala om jackan!!!! Allt som var rätt för 3 veckor sedan är totalt kasst i dag. Ja jösses. Dessa hormoner. Tyvärr inte mycket att kunna åtgärda klockan 19 en dag innan avslutningen. Hoppas hon sover på saken och får andra funderingar imorgon.
Får kolla Rångedalas sortiment lite till, om inte annat så lär det nog lugna nerverna
Sajtvärd Tarot
Ölandstoken tycker jag är lite tråkig i så fall, men tålig är den definitivt! Hos mamma blir de nedbetade varenda sommar av hästarna, men växer kvickt upp igen och blommar flitigt 
Vitt och lila är fint! Kanske nån salvia eller näva istället, lavendel tål väl inte alltid den svenska vintern… eller fråga på en lokal plantskola, de känner ju till klimatet på din plats.

Tack mandla
Håller med, ölandstoken är ju så taskigt hanterad i de offentliga planteringarna, men en mer tålig, blomvillig överlevare finns nog inte att finna. Den jag tänker på är ju ganska låg och mer av en marktäckare. Lavendeln blir 45cm. Om jag läser zonkartan rätt så ligger jag mellan 2-3
Men kanske en salvia eller näva kan bli bra. Hade en del höga sorters nävor där jag bodde tidigare, eller Nepeta kanske…………fytifasiken vad småjobbigt ilandsproblem
Sajtvärd Tarot
God kväll. En smått galen och härlig dag är snart slut.Blev väckt i morse av min chef på vikariepoolen, jag skulle börja jobba 50 minuter senare. 2 barn och jag skulle alltså göras i ordning fixas till rätt ställe i rätt tid och kan ni tänka er jag var på jobbet 10 i åtta!
En sak hände idag, känns som en cirkel sluts. I höstas började jag ju vicka i en grannkommun. Första jobbet var i en åk två på den skola jag sen kom att vicka mest på och trivas bäst på. Orsaken var att läraren vabbade. Idag var det samma klass, samma orsak till vicket och samma skola. Känns lite för bra för att inte vara en vink….
Min mamma har feber igen och vet inte om hon får komma hem som tänkt, min sminkväska är borta och jag är trött i huvudet men livet är så gött.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Flyttat har jag inte, men de har ombildat min lägenhet till bostadsrätt och jag kan nu stoltsera som nybliven bostadsägare - skål!!!

Pellis, jag vet vad du går igenom. Ge inte upp för tidigt. För mig tog det 2 månader innan kroppen hade vant sig - det är värt det, jag lovar!
Syrener Pagan, jag säger bara Syrener… de blommar inte särskilt länge men är man så vaker o luktar så gott kommer man undan med det… mmm…. Annars är "djävuls spirea" jättefin även när den inte blommar med sina svart blad och passar grymt bra med lila blommor intill.
Det beror ju såklart på hur högt upp i landet du bor.
/Floristen