Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 1423 ggr
Ruzicka
3

OT - Min tarotbok!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skaffade min första tarotlek för inte alls länge sedan. Jag köpte ett skrivblock och började skriva ner kortens betydelse enligt mig och mina känslor, och kortens betydelse enligt häftet jag fick med leken och enligt den här sidan. Jag hittade massa intressant och började göra utstickare om runor och symbolik och läggningar och glyfer, och insåg snart att mitt tråkiga skrivhäfte inte räckte till. Det var kort, opersonligt och jag blev inte inspirerad av det, helt enkelt. Jag började leta efter andra skrivhäften, men bor dessvärre i ett land som inte har uppfunnit blanka block än, och det ville jag ha. Så jag struntade i det, och bestämde mig för att göra en egen bok! Jag har aldrig tänkt tanken förr och har ingen erfarenhet, men med internets hjäp fick jag till det tillslut!

Boken är långt ifrån perfekt och jämn, men hade den varit det hade den ju inte varit speciell. ^^ Jag använde lite tjockare papper än normalt, eftersom jag kan tycka det är lite jobbigt om det syns vad man skrivit på andra sidan. Allt som allt är det 240 sidor i boken.

Så, voilá! Min personliga tarotbok om allt som kan behöva vetas inom ämnet! (fast just nu är den ju tom. Flört)

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Ruzicka
0

Innanför omslaget.

Ruzicka
0

Och inuti!

Jag har 6 bokmärkesband som gör att jag kan dela upp boken i 7 delar eller kapitel.

(Bandet som knyts runt boken skall fixas till lite, det skall inte ha tejpade ändar för evigt. Flört Jag måste bara hitta någon pärla eller liknanade som kan passa där.)

Isa56
0

Attans vilken jättefin bok du gjort. Tungan ute

Jag är slö och klistrar bara vanligt glitterpapper. Och lite klistermärken. Kul det med.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
0

Tack Isa! :D

Jodå, om man bortser från limfläckarna på omslaget och lite Rosa Pantern-tyg (det enda jag hade i så små bitar >.<) som sticker ut vid ryggen och alla band som jag fortfarande inte eldat så ser den nästan legitim ut. Tungan ute

Ja, det funkar ju också mer än väl! Den här boken är ju inte bättre eller mer funktionella än dina på något sätt. Men ibland känner man för pilla lite extra, bara för skapandets skull, liksom. ^^

Amandla
0

Men så fin bok! Vad duktig du är! Skrattande Jag håller mig till vanliga kollegieblock, randiga eller rutiga beroende på vad jag råkar ha hemma när jag vill skriva.

Ruzicka
0

Tack amandla! Vad glad jag blir när ni säger att ni tycker den är fin! :D

Jina.
0

Vilken fin bok!!! Blir ju avis med en gång Tungan ute

Kanske ska ta och göra en jag med. Tack för idén!!

www.mediumjina.se

Ruzicka
1

Tack så mycket! :D

Det var faktiskt jättekul, så det tycker jag att du skall! Det finns många bra steg-för-stegbeskrivningar på internet. ^^

Lynxkissen
0
Ruzicka
0

Tack! :D

Elena-Maria
0

Så himla fin! =) Det ska vara lite snett och vindt tycker jag, det visar att det är ett hantverk. Blir pysselsugen när jag ser ditt fantastiska alster =)

Fred och god växt!

Ruzicka
0

Tack så mycket! Vad gulliga ni är allihopa! Kyss

Tarotstollan
0

Wow vilken bra idé! Vad gullig den var!

Hur lång tid tog det att göra den?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
0

Tycker din bok är otroligt vacker och kan tänka mig att när du skrivit upp allt i den kommer den nästan skaka av energier just för att du gjort allt själv! Otroligt vacker! Nästan så man vill beställa en av dig ;) för jag inser mina egna begränsningar och tänker inte ens försöka göra en egen! Hihi :)

Ruzicka
0

Tarotstollan, tack! Det tog inte så lång tid att göra den, det handlade mest om att limmet skulle torka. Det som tog längst tid var nog att sy ihop papprena med varandra (Jag ville inte häfta ihop dem, så jag sydde med vit tråd istället. Det syns inte lika mycket. ^^) eftersom jag ville ha boken så tjock. Jag gjorde 10 häften (med 6 A3 papper i varje) och det tog kanske 2 timmar att sy ihop..?

Tack plutopellis! Du gör mig generad! =P Ja, jag tror och hoppas att den kommer vara sprakfull med energi när jag är klar. ^^ Det är faktiskt inte alls svårt att göra själv, det handlar bara om att se det i etapper! Först delar man upp papper i högar om 6 papper i varje.. och det klarar du. Flört Sedan viker man högen. Det klarar du också. Sedan gör man 5 hål längsmed vecket med en nål. Där kan man inte heller misslyckas. Sedan syr du upp och ner genom dessa hål några varv, och gör en knut. Faktum är att vi band sådana här böcker, fast utan omslag då, när jag gick i ettan och var 6-7 år gammal. Så att det är över din förmåga tror jag inte alls på! Glad

Här är steg-för-steg-guiden jag använde mig av om någon vill prova. ^^

Elena-Maria
0

Åh, den ska jag spara ifall det fortsätter vara tråkväder i sommar ;) Gjorde en egen liten bok när jag var typ 14 som jag band ihop med ett brunt snöre. Slog hål genom pappren för snöret med hammare och en stor spik ;) Den är dock inte på långa vägar lika elegant som din :)

Fred och god växt!

Jessica Holländare
0

Men vad fin boken är!!! Helt underbar!! Och du, du har inte sett syrran, PlutoPellis, pyssla! Flört *asg* Det kan gå hur galet som helst!! Helt underbart att titta på. Tungan ute

[C Stark]
0

Å, den är jättefin! Synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars hade vi kunnat starta en cirkel för detta!

Jessica Holländare
1

Ni får ha en cirkel över nätet. Finns säkert många här inne som vill vara med. Jag tillexempel! Tungan uteGlad

Tarotstollan
0

Om vi skulle kunna beställa en bok handgjord av dig!Tungan uteFlört Hur mycket skulle den kosta?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
0

Oj vilken fin bok och vilket arbete du lagt ner! Var med all rätta stolt och mallig!Glad

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
0

NämenFörvånad så otroligt fint!! Ruzicka!!

Vad duktig du är. Nu kliar det allt i skaparnerven. Vilken inspirationskälla du ärSkrattande Massa kramar till digKyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot