Knight of Wands
Idag är en dag när det händer saker, nu är man på väg någonstans. Man har mycket energi och känner sig pigg och redo att ta itu med något man tänkt göra. Känner också att idag ska man följa sina impulser och inte tveka på sin magkänsla. Det här kortet utstrålar självkänsla och jag tänker att det är viktigt att om man saknat lite av den varan är idag en dag att göra saker för att öka sin självkänsla och sitt självförtroende.
Det finns en önskan om att ändra riktning i livet på något sätt, att kanske söka det där jobbet man funderat på , starta upp ett projekt, söka en ny kärlek. Att röra sig i en ny riktning och att göra det med mod och iver. En perfekt energi att använda för att ta sig ur sin vanliga vardagslunk.
Jag tänker att på ett plan av Knight of Wands energin handlar det om att bli medveten om hur man förverkligar sig själv. Den ena vägen genom vilken man kan förverkliga sig själv är att att identifiera sin själs drömmar och den andra är hur man genom den materiella värld vi lever kan förverkliga dessa drömmar. Så en fråga att ta tag i idag är: Vet jag min själs dröm? och hur kan jag förverkliga den?
Ett kort som säger: Face your fears and do it anyway!
**Hur tänker ni andra om Knight of Wands som dagens kort eller i en läggning???
**
Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com
Impulsiv energi, iver, hastigt mod, saker händer, saker blir gjorda.
De här trådarna är så lärorika och spännande!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Att här är man på väg mot målet. Ser framåt och med energi är beredd att kämpa på för att komma vidare. Vet att det är en bit kvar men har målet i sikte, och vet att man klarar det!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Alltså, du skriver så detaljerat och bra Aracco! Jag tycker det är roligt att läsa.
Det är lite komiskt att du skriver just om det här kortet, då det kortet förföljer mig för tillfället.