Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 760 ggr
Isa56
0

Lördagsviktigt 26/5 ;)

Godmorgon allesammans

Härlig dag idag också.

Visst finns det hopp för världen när man läser sådant här. Man blir så glad. Kyss

http://hd.se/orkelljunga/2012/04/10/katten-vilken-knipa-i-orkelljunga/

Önskar alla en härlig lördag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
0

Godmorgon! Här är det svalare idag, det tackar vi för för vi ska ut på roadtrip :) blir lite väl varmt att sitta i bilen annars! Ska till universeum i Göteborg :) på vägen ska vi lämna av kaninen vi köpte för ett tag sen till hennes nya hem. Vi var tyvärr inte rätt familj :( men nu har vi hittat hennes rätta hem! Katterna, ja tiger stod och kissade i hallen mitt framför ögonen på oss! Suck! Han fick sig en ordentlig flygtur! Han som bara markerat nere innan så det åtminstone inte var där Theodor är :( så ställde vi maten där han brukade markera och han gjorde inget på över ett dygn och nu bara såhär! Tips? Annars är de underbara :) Kram alla!

Skogshumblan
0

God morgon alla viktiga ;) Här är det svalare och lite mulet idag men det är rätt skönt efter några dagar med nära 28 grader… Full rulle i helgen så nu får jag sätta fart! Trevlig helg alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0

Pluto När vi hade vå katter. Fick vi skaffa två lådor. För den ena honan körde bort hanen så han kissade lite överallt innan vi kom på det.

Ruzicka
0

God morgon!

Idag skall jag på nöjesfält med min pojkvän och våra gemensamma vänner! Det kommer bli tufft, tungt och jobbigt, men samtidigt väldigt kul. Jag har ju inte varit ute, annat än för att handla, på någon månad tror jag.. Men karusellåkandet låter jag de andra stå för. ;) Jag står hellre på marken och njuter av atmosfären.

Jag hoppas att du får det jättetrevligt på universeum, plutopellis! Det är inte alltid det blir rätt kemi mellan människan och djuret, så ta inte på dig någon skuld för att det inte fungerade med kaninen.

Dessa katter, alltså.. >.< De kissar överallt, de attackerar ens tår, de smutsar och hårar ner i huset och de tar upp hela sängen för sig själva så man får sova ihoptryckt i ett hörn.. och ändå är de så underbara! :D Jag har tyvärr inget tips till dig, men det finns väldigt mycket om just markering och att kissa utanför lådan på katter.ifokus. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Ruzicka
0

Isa, man bör ju egentligen ha samma antal lådor som man har katter, plus en. Så har man 3 katter skall man ha 4 lådor, etc. ^^ Fast jag har bara 2 till mina 2 katter och det räcker. Men i alla fall en toalett var borde katterna nog ha, för att undvika sådana problem.

Isa56
0

Ja, nu var det första gången vi fick två katter, så vi hade ingen aning om det. Men vi lärde oss snabbt. (Snabbare än katterna) Flört

plutopellis
0

Ja där kan jag ju gå in och läsa! Att jag inte tänkt på det! Haha :) Vi har två lådor, med olika sorters sand till och med! Haha :) och vill nog inte ha en tredje :) Meeeen, ligger inte denna tråden fel ;)

Pagan
0

Godmorgon

Ja jösses vad rörd jag blev Isa, sicken hjälte.Glad Skulle vi inte använda godmorgonrubriken egentligen va?Flört

Vet inte vad man gör pellis, har haft en sådan innepinkarkatt, i över 6 år höll han på fast han kunde välja fritt att vara ute eller inne. Kattlådan var jag jättenoga med men ingenting hjälpte. Fråga inne på kattforumen. Ha en bra dag på Universeum. Det var ett tag sedan jag var där.

Här är också något svalare, trodde det skulle börja regna för det var bra grått på himlen, men det börjat klarna upp och bli en solig dag idag också.

Idag ska jag vara ute i trädgården. Slutföra lite målning runt fönster mm, och kanske gräva lite och rensa & röja.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Det gör den säkert. Allt ska inte vara lätt här i livet. Nu har du lite att grubbla på. Hm

Visst lät det bra? OskyldigFlört

Isa56
0

Ändrat. Allt för er kära vänner. Tungan ute

Nej inte var det någon miss inte. Jag hittade inte den först. Hehe.

plutopellis
0

Hehe :) Nu öser regnet ner, tur jag slipper köra! Skyller på mina handleder ;) Massa kramar alla och tack för tipsen! Ska ju självklart in i kattforumet och härja runt ikväll :)

[C Stark]
0

God morgon brudar!

Vilken rörande historia Isa, jag håller med - när man minst anar det så dyker det upp tecken på att det faktiskt finns hopp om mänskligheten.

Vilken otur Pellis, jag har tyvärr inget bra råd att ge dig om katten. Hoppas att du får bra tips i kattforumet och att det blir ordning!

Nöjesfält, nu gör du mig gode Avis Ruzicka. Nog att jag börjar bli gammal, men adrenalin växer jag aldrig ifrån. Åk lite för mig med!

O Pagan, lycka till med målningen och hoppas att det nu blir klart!

Själv hoppas jag att det gråa molnet skall bli utbytt av lite sol så jag kan bege mig ut på en filt med en bok, men det verkar döfött så det blir nog en innedag med att snickra på min hemsida och förhoppningsvis få färdigt även den.

Hoppas alla får en härlig lördag - wherever you are! Kyss

Ruzicka
0

Nja, som sagt är jag en fegis när det kommer till karuseller, men jag lovar att njuta av nöjesfältatmosfären för dig också, CS. ^^

Tarotstollan
0

Vi kattälskare får hålla ihop, vilken underbar historia!

Min ena hankatt kan ställa sig rakt upp och fortsätta pinka efter att ha suttit ner en stund. Så nu har jag satt upp plast på väggen som går ner i lådan så det rinner ner i den i alla fall. Ser ju inte vackert ut men hellre plast än pink på väggar, golv och under lådan! Fast ibland vänder han rumpan åt fel håll och då hamnar det på väggen ändå (våttapeter) skall sätta upp plast där också. Skulle egentligen ha två huvlådor, men har inte plats och alla katter gillar ju inte sådana lådor. Jag har två lådor, en öppen och en med huv.

Här skiner solen och det blåser bra. Det är en precis "lagom" dagSkrattande! Skall snart gå ut och plocka liljekonvaljer till mamma.

Sen skall jag fixa något gott till kvällen att ha framför tvn. Skall ni se på Festivalen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
0

Jag hade tänkt det för jag har missat alla låtar/delfinaler tidigare. Har inte ens hört det svenska bidragetFörvånad Men nu har jag en date i kväll och då blir det inget av.

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Men Pagan, nog har du säkert hört det på radion bara du inte vetat om att det var det Glad den spelas jämt! Och är jättebra! Jag ska också se Glad och förodligen somna…

Pagan
0

Nej faktiskt inte hört den, jag lovarCool

Haft en lyckad dag Pellis?

Nu har jag botaniserat på Adlibris och inhandlat:

0738707848 GREER, MARY K.:MARY K GREER'S 21 WAYS TO

0738727326 LAW, STEPHANIE PUI-:SHADOWSCAPES TAROT

8865271051 LESCOT, LUDY:LUDY LESCOT Tarot DECK

0738710067 LO SCARABEO:TAROT DECK-UNIVERSAL GODDESS

så nu börjar den lååååånga väntanTungan ute

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Jag fick mitt paket i tisdags beställde i lördags. Så har du tur kommer det snart. Tungan ute

[C Stark]
0

Åååå, gottegrisar!! Skrattande
Ludy Lescot står på min önskeliste oxå, den är jättevacker!

… jag har väntat flera veckor på mitt paket. En lek var tydligen slut och dom hade glömt meddela… zzzz…

Tarotstollan
0

#15. Pagan den går i repris i morgon bitti kl. 09.05 i Tv 1, om du är vaken och inte bryr dig om då vem som vunnit!

Jessica Holländare
0

Tarotstollan - Det finns ju kattlådor med tak. Flört Jag har en sån, fast tagit bort själva luckan, annars hade de inte fattat vart de skulle gå in..

Sovit bra idag i alla fall. Letat efter min Molly x flera men utan resultat. Hoppas hon dyker upp snart.

Kram på er alla!!! Orkar inte kommentera allt, men jag har läst! Tungan ute

Isa56
0

Det är ok Jessica. Vi vet att du finns här. Kram på dig. Ska hålla tummen att ditt lilla <3 hittar hem igen. Kyss

plutopellis
0

Pagan!! Faktiskt elakt att skriva ut, nu blev jag avis! ;) nä vad roligt! Hoppas de skyndar på så du får gotta ner dig bland alla lekarna :) Ja vi har haft en bra dag, dock var inte regnskogsdelen på universeum speciellt barnvagnsanpassad så vi fick hoppa över den biten :/ men sonen var överlycklig när han fick springa runt bland de stora akvariumen med hajarna :) Har ställt i ordning mitt lilla akvarium med stor hjälp av gubben. Har beställt räkor från en inne på akvarium :) Nu blir det revben och vitlöksbröd till musiken. Ha det gött alla! :)

Skogshumblan
0

Jessica, tänker på er och hoppas Molly kommer hem snart.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0

För pyssel glada. Sitter här och dreglar och fingrarna kliar, vill bara ha och ha. Oskyldig

http://www.barapyssel.se/

Amandla
0

Jag har stått på balkongen idag och klippt Pixie, så skönt i skuggan av parasollet GladHennes päls är så fascinerande, den skiftar i färg ständigt. Just nu gör hon verkligen skäl för färgen silver, pälsen skimrar och ser nästan genomskinlig ut här och där, så vackert!

Nu väntar jag på min kära tant Raffa, vi ska på stan och kolla in uteserveringarna. Karlstad är en av de krogtätaste städerna i landet och det är massor med folk en sån här härlig försommarkväll. Det är ju löningshelg dessutom.

Tarotstollan
0

#21. Jag har en redan, kallar den för huvlåda. Jag har inte plats för mer än en och en av katterna går inte in i den så jag måste ha en av varje.

Jessica Holländare
0

Fy på dig Isa att länka till en sån sida!! Skrikandes Vill ha allt!!! Tungan ute

Isa56
1

Samma här. där ryker skatteåterbäringen. Haha Tungan ute