Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 854 ggr
Lynxkissen
2012-05-22 18:34
0

Fundering...

Haha Nybörjare som jag är så måste jag ställa en kanske lite *pinsam* fråga.

Jag har testlagt lite nu, och tyckt det gått hyfsat bra faktiskt även om jag precis börjat. Men jag hade inte läst att varje tecken som ex svärdkorten står för vissa specifika "delar". När jag la korten så kanske jag tänkte på en fråga och lade tre kort utifrån den frågan. Dåtid- nutid- framtid i ex ekonomi (fick tips om den metoden om tre kort och det kändes bra). Jag utgick ifrån kortets betydelse och tolka det utifrån just min fråga, gjorde jag fel då?

Tyckte som tolkningen kändes rätt, speciellt när jag lade kort för killen min igår, och hans ekonomi och fick nästan hjärtsnörp när han hörde av sig imorse och berättade de goda nyheterna som jag dagen innan nämnt utifrån korten att möjligheterna var stora…haha Glad

plutopellis
2012-05-22 19:15
0

Nej du gjorde helt "rätt", finns ju inga rätt eller fel men jag tror att det är så de flesta av oss arbetar. Man tolkar korten utifrån frågan man har Glad sen det här med sviternas betydelse och nummerologi är jag väldigt dålig på Skäms tar till det om jag kör fast Flört

Lynxkissen
2012-05-22 19:56
0

Tack pluto! Blev lite förvirrad först bara, men då fortsätter jag med tolkande utifrån mina frågor på samma sätt Glad Frågar på om det är något mer jag undrar över ;)

Skogshumblan
2012-05-22 21:23
0

Känn dig varmt välkommen hit och inga frågor är pinsamma eller dumma.Hur ska vi komma vidare om vi inte vågar fråga och vill hjälpa varandra?
Jag säger som Pellis, man måste inte ha en fråga men om man vill få bästa svar är nog fråga bäst och sen tolkar man korten utifrån den fråga man lagt.

Stort lycka till med dina kort och läggningar!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
2012-05-22 21:53
1

Stämmer in… finns inga rätt eller fel.
Och frågar man inget så får man ingnting veta!
Det bästa är nog att göra precis som du gör, det som känns rätt.
Jag gör sällan några stjärnor efter exakta mallar utan snarare egna påhitt och det passar mig alldeles utmärkt… Flört
Alla sätt är bra utom de dåliga! Skrattande

Lynxkissen
2012-05-22 22:25
0

Tack så mycket båda två, känns mycket bättre igen :)