Lägga tarot?
Hejsan allihopa! Jag införskaffade mig en tarotlek för ett tag sedan, som jag bara bläddrat igenom. Hur lägger man? Är det någon speciell ordning och hur många kort lägger man? Står inte så mycket i beskrivningen förutom lite kort om korten.
Tack på förhand 
Hejsan!
Tja, det enklaste är att börja med så kallat kort för dagen, du drar ett kort och sen tolkar det som vad du ska ha med dig under dagen. Sen när du känner dig redo finns en helt del olika stjärnor att lägga här till vänster under Tarotstjärnor 
För mig tog det lång tid att komma igång, köpte, "lekte" och den föll i glömska i ca tio år. Nu har jag kommit igång sen snart ett år bakåt
felet jag gjorde var att läsa för mycket, bättre att känna efter vad bilderna vill säga dig och sedan läsa om man vill det 
Lycka till och hojta till om du behöver tolkningshjälp! Häär hjälper vi varandra 
Tack så jättemycket Pluto för ditt svar :) Då får jag börja "känna" leken lite och testar med att dra ett kort om dagen då :)
Skönt att man inte behöver läsa så mycket då, för jag tyckte det blev jättekomplicerat när man skulle läsa och komma ihåg massor med en gång 
Kommer säkerligen hojta till en del med tolkningshjälp med 
Ja fy ja! Tror nästan ingen kan allt utantill här inne! En del har stödord som gör det enklare att komma vidare, jag drar runt med en stor pärm! Kommer säkert fler som säger hur dom gör :)
Ja, det är tur det, för det kommer jag behöva :)
Dagens kort blev prinsessan av bägaren. Det ända som stod i häftet var nyfikenhet. Vilket jag dock har mycket av :)
Kolla in sidan uppe till vänster, tarotkortens betydelse, den har jag printat ut och har i min pärm :)
Ja, jag läst lite där med :) Kanske jag med borde printa ut :)
Finns även förslag på tarotstjärnor under egen flik.
Mitt förslag är en enkel kortsläggning: dåtid, nutid, framtid.
Det är lätt att komma in i korten och vad de vill säga när man lägger för sig själv eftersom dåtid och nutid (oftast) är ganska uppenbara… 
#7 Tack så mycket för ditt råd