Fredag 18 maj.
God morgon på er! Hoppas ni sovit gott, att ni slipper jobba idag utan får vila idag också. Idag grattar jag min gamla dagmamma som fyller 84 år. En pigg och alldeles ljuvlig människa! Tanken var att få något gjort. Vet bara inte vad man kan göra när man näst intill går i sömnen;) Ha en skön dag alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

God morgon Skogis!
Jag sitter på jobbet och försöker samla inspiration till att starta dagens arbetsuppgifter… liiite svårt måste jag säga. Jag är själv i huset och i huvudbyggnaden skramlar det väl runt en eller två kollegor…
Ikväll ska minstan ha pyjamasparty så jag ska hem lite tidigare och förbereda. Det beställdes muffins med glasyr på bland annat. Muffinsen är bakade men glasyren fick ju vänta. Sitter även och klurar på min 40-årsdag. Ska jag fira, ska jag fira stort, ska jag ha öppet hus? Vad bjuder man på då som blir smidigast?? Ja ni förstår. Har ni bra förslag så mottages de tacksamt.
Nähä, dags att börja jobba på allvar!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Elpida. Buffé eller paj som går lätt att göra i förväg och värma på när det är dags. Eller grillknytis?
/ Skogshumblan
God förmiddag alla!
Sitter också på jobbet och hänger och inspirationen är på noll ungefär. Men men, sen är det helg! Ska upp och hälsa på familjen lite annars blir det till att vara hemma och installera katterna. Den ena har varit ganska orolig i natt så..
Idag var det en del samtal att ringa, larmet och meddela att vi numera har djur, banken för värdering av huset efter bergvärmen och sotaren och meddela att vi inte eldar längre. Sotaren hade tagit ledig denna dagen!
larmet fixat men banken öpnnars först tio så det får vänta lite till.
Nähä, jobba innan nån ser mig?
Kram alla!

#2 Jag var ju inne lite på grillknytis. Alla får ta med eget kött/fisk/veg vad man nu vill grilla och jag står för tillbehören. Och så ber vi till änglarna om vacker väder…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Elpida, låter hur bra & mysigt som helst! Pellis, jobba inte ihjäl dig bara. Själv ska jag se om orken finns i botten av kaffemuggen;)
/ Skogshumblan
Jobba ihjäl mig? Det är så dött på jobbet idag så den risken är väldigt liten ;) sen är jag ganska bra på att dra benen efter mig, haha :)

Godmorgon alla
Jag har tagit ledigt idag, ska förhoppningsvis slippa regnet och få skrapa och grunda det som är kvar och sedan….lite seg start på dagen här, inspirationen ligger på noll, förstår inte varför, det är ju så himla kul att skrapa och måla sååååå
Grattis till dagmamman
Tycker jag låter som en ypperlig idé Elpida, klart det blir bra väder!!
Ojdå Pellis fullt upp redan.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Pagan vi kan byta. Du får ta hand om mina kottar så fixar jag din skrapningsteknisk. Är ju skapt så att jag går igång på strykning, skrapa färg och sånt som ingen annan gillar. Mina barn är lättroade. Sonen behöver bara internetuppkoppling ock dotera är glad bara hon får vara med :)
/ Skogshumblan
Godmorgon allesammans. 
Här är ledigt företaget stängde helt så vi fick ta ledigt bäst vi ville. 
Hm Nörd eller inte? Gick upp strax efter sju och fastnade i dataspelens värld!
Jo grattat mitt äldsta barnbarn som blir myndig idag.
Fick födelsepengar av pappsen igår. Så nu klurar jag på vad jag önskar mig.
Blir nog att klippa gräset idag. Maken försöker övertala mig, med glimten i ögat.
Och ja jag klipper hellre gräset än lagar middag.
Annars tar jag dagen som den kommer.
Ha en skön fredag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Isa haha inga tarotlekar? Finns massor av fina inne på adlibris! ;)
/ Skogshumblan
Jo men hittar inga svenska överhuvudtaget där.
Söker nog fel, för visst sjutton hade dom några stycken.
God morgon, eller förmiddag!
Jag har varit uppe ett tag nu så "god morgon" känns lite väl sent för mig 
Här är det ledighet som gäller. Så idag tänkte jag åka en sväng till biblioteket och låna ett gäng böcker. Är lässugen på någonting nytt
Gick igår och ryckte i mina gamla böcker men det stod inget nytt i dom. Först är det dock ett läkarbesök som står först på tur.
Fick även igår en drake till mig som ett tecken på att jag kommer klara utmaningarna som står framför mig
Har ett möte tidigt på Måndagen som jag har varit lite nervös för. Men nu känns det mycket lugnare när jag vet att jag har en drake närvarande att få kraft och pepp av.
Så, ja det känns väldigt bra och hoppas dagen blir lika strålande som jag känner mig 
Lycka till med allt Silent. Har goda tankar din väg:)
/ Skogshumblan
God lunch… två timmar hade väckarklockan stått på innan jag sprätte till liv. Klubbad säl var bara förnamnet… nu blir det rivstart på en fantastisk solig härlig dag!
Jag önskar er alla detsamma!! 
Morrn! Jag plöjer morgonens inlägg lite kvickt, min yngste väntar på att få ha datorn några timmar. Så jag kommer tillbaka hit vid sexsnåret nånting
Får väl underhålla mig själv med stickningen, nu har jag gjort halva sjalen och ska påbörja andra delen.

Du har väl varit inne på http://www.inme.se/ Isa. De har en urfin drömfångare - hjärtformad med ditt namn på. Kanske har de fått in något annat trevligt du kan spendera dina födesledagspengar på också.
Nu har jag tagit ledigt för resten av dagen. Himla arbetsamt att skrapa fasad. Kan ju erkänna att höga höjder inte är min specialitet heller. Himla kul med sluttningstomt
Sajtvärd Tarot
Jamenvisst är suteränghus i backe kul? Vi har ju det också. Attans många trappor. 

Hm jag får väl susa in där och kika. Länk med, jo jag tackar här smöras det rejält för att jag inte ska smita undan och spara mina slantar. Haha Tack vännen. 

Hehe, tack vännen, jag hade faktiskt glömt bort dem. 
Jag hittar ingen drömfångare med mitt namn på. 
Nej, jag har inte hunnit kika på allt än. där är ju så mycket vill ha saker. 
Dotra fick en jättefin drömfångare av sin kille, den kostade 1000 kronor. Tror han är rätt förtjust i henne. 
Jag måste vara blind. Har letat igenom dom tre gånger nu. Hittar inte den ändå 
Jo, han skämmer bort henne när han kan. 
Räkor!!!!!!!! Vill ha! Själv har jag ostbågar :) Katterna har funnit sig tillrätta, blivit någon olycka men hoppas verkligen det är övergående! Ni som läser djur kan få fråga tiger vad han vill? Har tyvärr ingen bild för skriver på mobilen just nu. Jaja, ska snart sova. Natti på er!
Vassego smaklig spis. Passande mugg till dig är det också. 
En skön hammock finns med att slappa i. 
Vassego goa Pagan och sov gott sen. 
Hoppas det löser sig. Och katterna finner sig tillrätta. 
Ja det kan jag göra pagan :) Du e la go isa! :)
Det är du med ju. 
Just det! Hade glömt att jag skulle lägga in en bild på katterna. Har bara bilden som katthemmet själva lagt ut på facebook så vet ni vart den är tagen från. Eftersom folk delat hit och dit där tar jag förgivet att det är ok att låna den.
Katten till vänster (gråvit) är Smulan och den till höger är Tiger. Kanske att känsliga personer inte ska prata dåtid med dom för de har ett sorgset förflutet..
Jag får känslan av att Tiger är den som tar ansvar, han tar hand om Smulan och ser till att hon är trygg. Tror han gillar fisk? Han känns som om han håller mer distans till er än så länge. Smulan känns lite blyg i början men hon smälter fort
Fina kissarna! <3
Åh, jag kanske ska slänga in en bild på min Mollyboll med!!
Och konstiga Pussel!!
Jag tror jag ska stjäla syrrans katter.. Me like!!!
Faktiskt amandla så har Tiger varit otroligt go och sovit hos oss från dag ett, men Smulan är blyg ja först idag och inatt hon vågat sig upp och vara med oss. Tiger gör som han vill helt enkelt. Ska testa ge honom fisk
men tror det stämmer med distansen som du säger ändå, tror inte han riktigt litar på att han ska bo här för alltid ännu 

Naaw… vad myysigt! Hoppas att dom bor in sig och finner sig till rätta fort!

sicka raringar Pellis.
Vad gott att de fick ett hem hos er. Min katttjej hämtade jag i Stockholm, på kattluckan. Stackarn hade haft ett jobbigt liv och trots att det gått 2år snart så är hon fortfarande som ett nervöst vrak i vissa fall. Med familjen är det inga problem men med främmande så drar hon direkt. Så svårt att veta vad de gått igenom och det mesta vill man nog helst inte veta heller.
Sajtvärd Tarot
Nej, fy.. Jag vill inte veta mer än det jag redan vet, lider med dom! Men hade gärna velat veta om det är något särskilt vi ska göra för dom 

Kanske kan du ta pendeln till hjälp, känna över dem, där pendeln uppför sig underligt kanske du kan heala, eller så gör pendeln det bara genom att du pendlar dem. Renar deras aura sas. Man vet ju inte vilka energier som följt med.
Sajtvärd Tarot
Jag skulle vilja se syrran heala!! *mohahahaha*
Visst har ni saknat mig?! 

Bra ide Pagan! Det ska jag definitivt göra 
Du ska se syrran in action! Hon är dösöt!!! 
Har varit så tyst och lugnt här utan dig syrran!
hoppas flytten gått bra, ska bli roligt att se lyan imorgon
Ja, healing kan man göra som handpåläggning och det klarar jag av 
Allt har gått jättebra, till och med kroppen har klarat av det bra.
Nu väntar jag bara på min säng som ska komma nästa becka..
Haha, ja att se mig julpyssla eller scrapbooking det är en rolig syn! 
Japp, det är skitroligt! Eler när du syr dig i tummen eller nåt.. *hihihi*
Ja gud ja, ingen symaskin för mig egentligen!