6 stavar
Jag tänker att detta är ett väldigt positivt kort som visar att även om det finns hinder och utmaningar i ens väg just nu så visar denna energi att det är fullt möjligt att ta sig igenom dem och segra. Jag tänker att firande är passande idag, att glädjas över gjorda framsteg och förändringar till det bättre. Det är när vi möter utmaningar och kämpar oss igenom dem som vi lär oss vår sanna styrka.
Jag tänker att man har kommit i kontakt med en djup glädje inom sig och man känner att man är på rätt väg och gör rätt saker. Idag har man uppnått inre växande och yttre mål efter hårt arbete, nu belönas man med bemästrande av livsläxor och materiell framgång.
Energin i detta kort är snabb och känns upprymmande och spännande, den är även bestämd och modig, den känns djärv och det är ju när man bestämmer sig för vad man vill ha kör på det, som man faktiskt får det man vill ha..
Idag be om det du vill ha och tro på att du är värd att få det!
**Hur tänker ni när ni får 6 stavar som dagens kort eller i en läggning? **
Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Min stavsexa visar en ung atletisk man med lagerkrans, han har Jupiters symbol på sin klädnad. I bakgrunden ligger ett majestätiskt lejon med krona och studerar honom. Solen skiner starkt och det känns optimistiskt. Han har en stav i sin hand, de övriga ligger och väntar på sin tur, ser ut som han övar sig på att kasta spjut.
Kort för en dag skulle jag tyda som en bra dag och att det jag tar mig för blir lyckat och framgångsrikt. Kärleksmässigt skulle jag säga att denna unge man visar på styrka i förhållandet och att det är värt ansträngningen. För ekonomin är jag framgångsrik och bemästrar pengarna jag får in på ett bra sätt.
Hela kortet talar om framgång och vinst. Det går som en dans och allt andas frid och balans.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Pagan var det den där snygge James Dean- liknande killen? Din lek är en dreggellek! ;) Stavsexans betydelse som ni tolkat den stämmer bra med hur min dag varit:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Hahaha nope det var nio i stav det Skogis
Sajtvärd Tarot
Ah, skit samma, en lek full av snyggingar är inte fel
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag säger ungefär samma som Aracco och Pagan, dock vill jag tillägga att det behöver inte vara materiell framgång som man strävat efter och vunnit. Typ som ett fotbollslag eller ett gäng smågrabbar som ger sig ut på något äventyr.
6 stavar antyder någon sorts samarbete.
Någon springer först över den ranka spången, vilket blir inspirerande för de övriga att följa efter, och när alla kommit över blir man till freds med detta.

Pagan vilken lek är det du har med alla snyggingarna Skogis pratar om ?? 
Skogis härligt med bra dagar!! Min dag blev oskcå jätte bra!!
Maikailoa jag tänker mycket på den psykologiska biten och den andliga aspekten av våra inre när jag kollar på korten. och jag tänker att framgången även kan vara ett inre genombrott att man lyckats med något man kämpat med ett tag. Att det är någon som inspirerar och andra följer efter tar jag till mig och lägger till i nyligen lärda bra saker om korten!! Tack för detta!!
Tack för era tankar om detta kort 

Det är Cosmic Tarot Aracco
Sajtvärd Tarot

Ahh men den har jag ju Pagan får kolla igenom den…..
han på Nine of Wands är inte fel.