Smutsiga kort
Hur gör ni när korten blivit smutsiga och tröga?
Det är väl skrap ifrån fingrarna mest tror jag, men det gör så att det är svårt att skjuta ihop leken.
Gör rent dem:) En lätt fuktad trasa eller tvättsvamp med vatten ock någon mild såpa? Torka noga efter varje kort tvättats.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Håller med ovanstående två inlägg 
Jag gjorde misstaget att inte torka ngr kort ordentligt efter att jag rengjort dem och ja de svällde lite och släppte i kanten efteråt.. Så var jätte noga med att torka dem!!
Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com
Jo, det är ju det som man är rädd för, att kanterna ska ta skada.
Men det är alltså ingen fara att använda såpa då?

Jag som sagt använder inga kem, men det är ju för jag använder mirakeltrasa men jag har har inte vågat använda kem då jag är rädd att färgerna bleknar eller att det blir för blött, vågar inte svara på det. Såpa har rätt högt PH värde så det är inte det skonsammaste precis. Kanske diskmedel då om du måste, eller en svag shampolösning
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Varning här nu!
Nu har jag tvättat korten med vatten och schampoo, men det höll på att sluta i katastrof!
Kanterna tar åt sig vatten direkt. Hu jeda mej.
Men jag blev ändå tvungnen att gå över allihop så att alla blir lika. Nu ligger dom på tork, och det ser ut som att dom repar sig.
Peppar, peppar.
Schampo???
Hade nog valt en fuktig trasa bara och undvikit kanterna… Och torka dom direkt efteråt.
Scampo?? Oj, du är modig…Hoppas att dom klarar sig!
Jag kanske kan få tipsa om Waite's transparanta lek med plastkort som man med all säkerhet kan ställa in i diskmaskinen när det behövs! 
Leken blev ungefär dubbelt så hög mot vad den var tidigare, nu känns den lite grann som ett magdeburgerspel.
Tja, jag tog lite schampoo i varmt vatten, och så gnad jag över korten med fingrarna. Blöta blev dom ju.
Har provat en gång tidigare med bara en fuktig handduk men det gjorde ingen som helst nytta.
Nu verkar dom i alla fall blivit rena… fast stora.

Får säga att du är modig i ditt korttvättande 
Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com
Ett undermedvetet sätt att framtvinga ett inköp av nya kort? 
#9. Tack för liknelsen, jag fick mig ett gott skratt
Tror du att du kan använda dem igen? Har de torkat? Sitter bilden kvar?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jag gör inget alls alla lekar blir slitna och smutsiga efter hand men dom fungerar lika bra ändå.
Får nästan känslan att dom fungerar bättre jag har ju köpt nya lekar efter hand men använder fortfarande den första jag köpte.
Även om delar av paplepret har lossnat och den är jätte sliten och även smutsig så fungerar den alldles utmärkt.
Så bara en ren mental skillnad mellan en ny och fräch lek eller en gammal och sliten lek.
Tror jag har 7 lekar av den lek jag brukar använda som jag turas om att använda och dom är väldigt olikt slitna och smutsiga för har aldrig gjort rent en lek under alla dessa år jag lagt tarotkort.
Lasse
"Tror du att du kan använda dem igen?"
Som svar på den frågan drog jag tre kort ur den nytvättade och blandade leken.
Omvänd djävul, omvänd hängman och omvända älskare.
Korten säger: Aldrig mer att du får göra så mot oss!
Trams och ego och dåligt omdöme, risk för skilsmässa, du får skärpa dig Maikailoa!

#16 Förlåt, men nu skrattar jag faktiskt högt… *fniss* 
SJälv tvättar jag heller aldrig mina kort. Torkar bordet och tvättar händerna räcker… 
ja, tvättat korten har jag aldrig gjort. Gör mer som C Stark tvättar händerna och torkar av bordet.
Men det är en intressant och lite smårolig tråd. 
Räcker nog med en fuktig trasa. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
hur stark lösning använde du? och hur blött? Sicken attans osis. Jag har torkat av mina flertal gånger utan att det slutat så.