Veckans/Dagens kort
Ni som drar kort varje dag eller vecka, antecknar ni korten i någon almanacka eller bok och sen efter årets slut går igenom den och gör årsslut?
Jag läste om detta någonstans, minns tyvärr inte var!
Viktigt var att också titta på de kort som aldrig kom upp under året!
Jag började göra det för tre år sedan, förra året hade jag tre, fyra kort som aldrig kom upp! Idag har jag precis gått igenom 2011 års kort.
I Stora Arkanan hade jag fått upp mest kort i 10 Hjulet och 16 Tornet med vardera 8 st.
I Lilla Arkanan hade jag 83 kort i Mynt varav 8st i 6an, 8an och Riddaren. I Svärd hade jag 71 kort, varav 13 st i Svärd Kung därefter kom 7st i 5an och 7an. I Bägare hade jag 69 kort varav Esset med 9st, och Knekt med 8 kort. I Stavar hade jag endast 48 kort varav Ess och Knekt med 7 kort var.
I korten 2 Översteprästinnan, Bägare 8, i Stavar 7 och Drottningen i Stavar hade jag endast ett kort var på hela året!
Så förra året var alla kort i leken med
.
Vad tycker ni intressant, tråkigt, något att spinna vidare på eller vad?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Har inte gjort en sammanställning. MEN ett kort dyker upp väääääldigt ofta för mig och ger mig huvudbry. I nu läget så ser jag kortet som positivt men då det började komma flera gånger i veckan så var mitt liv i en jobbig fas och jag kunde verkligen inte förstå dess budskap. Till slut blev jag totalt låst i min tolkning eftersom det dök upp i alla möjliga lägen.
Kortet är 2 i stav - min tolkning av kortet är förändrat i dag kan jag ju säga.
Jag drar ett "kommande veckas kort" på söndagen och ett "dagens kort" varje morgon och gör en sammanfattning varje söndag - jag tycker att korten ger mig bra fingervisning och sammanfattningen på söndagar kan ge mig en ny förståelse för kortens budskap.
Jag har aldrig gjort en års sammanfattning - men eftersom jag har kalendrarna kvar så kan jag ju kanske göra det för 2011 iallafall. Blir lite sugen……..
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Oj, börjar inse att i jämförelse med er använder jag mina kort typ aldrig.. 
Ja det är sant… Det här med kort för dagen är inte min grej. Gör oftast läggningar vid behov. Dock blir jag arg på mig själv för har från början när jag köpte leken skrivit ner läggning/tolkning men sen ingen kommentar efteråt! Och det minns ju inte jag alls nu liksom hur det gick med ex just en specifik tenta..
men man lär sig med tiden förhoppningsvis… 
Yez… jag har också en bok där jag antecknar allt från dagens till större läggningar. Något årsslut har jag dock inte gjort, tycker att man märker väldigt väl vilka som är återkommande bara genom att anteckna dem…
Roligt att gå tillbaka också och se hur saker och ting samt hur man tolkade just då. Ibland får ett kor täven en ny innebörd vilket kan förklara saker som man inte förstod innan.
Det är väldigt utvecklande… =)
Helt rätt… 
Det är ytterst sällan jag skriver upp vad korten betyder för dagen. Däremot om jag lägger en stor läggning skriver jag upp kortens position och hur jag tolkar det. Nu var det länge sedan jag gjorde en stor tolkning, någongång förra våren tror jag det var!
Tycker att det är rätt så jobbigt med alla kort och tolkningar och om det känns rätt eller om det skall vara så istället…..
Dessutom har jag en stor kisse som är väldigt förtjust i att "tarotta" skall alltid ligga mitt på korten! -Jag ser ju inte annars säger han och småflinar åt mig
.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jag drar ett dagens kort varje dag och skriver upp kortets namn och det jag får till mig har hållt på i flera år och har jätte många tarotjournaler… Det är spännande att gå tillbaka och se hur det stämde! Jag srkiver vanlig dagbok också och när jag läser båda samtidigt så ser jag tydliga samband mellan vad som hänt, vad jag känner och mår med vilket eller vilka kort som dykt upp.. Jag kopplar även ihop korten med numerologi och astrologiska händelser, allt hänger ju ihop och jag gillar se sambanden mellan allt…. Guu va nördig jag lät nu HAHAHHA men sån är jag… Skirver upp allt!!!
Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Härligt att höra att jag inte är ensam om detta Pagan
Ja och ibland när jag inte förstått vad korten har velat säga mig har jag efter ett tag när jag går tillbaka och tittar förstått att AHA det var ju så det var ja….. Tror det är bra att skriva upp så man har något att gå tilbaka på, iaf bra när man har ett så fantastiskt bra men oerhört kort minne som mig 
Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

men så skönt att se hur bra det stämmer.