Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1020 ggr
Tarotstollan
2012-05-01 01:15
0

1 Maj 2012.

Skööööönaaaa Maaaaaaaj Vääääääälkooooooooomeeeeeeeeeen…….

Ja, sköna Maj välkommen! Ni skrålar väl ikapp med de som firar med för mycket innanför västen.Vi här inne får vifta extra mycket med våra kort!Skrattande !

Här spelat grannarna så väggarna dånar, mina katter är rädda och så är jag! Tycker alltid sådant här är jobbigt, skall jag vänta eller ringa till störningsjouren. Samma fråga och samma visa varenda gång det är storhelg.Skrikandes

Hoppas att ni har det lugnare!

Sov gott Sverige, när ni får sova! Så möts vi senare under dagen Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
2012-05-01 06:51
0

Oj! Hoppas ni fick sova något! Jag är väldigt känslig med sånt men brukade knacka på framåt natten när jag bodde i lägenhet och säga att jag vill sova ;) nu bor vi på lugna gatan, hehe! Jag är vaken en sväng men tänker somna om strax igen! Solen skiner ute, blir nog en underbar dag idag också. Besöka älsklings syster med familj i eftermiddag och kanske lite grävandes i trädgården innan. Idag är min allra sista mammadag! Imorgon blir det jobb jobb jobb. Nu börjar jag känna att jag inte vill längre, är nog latmasken i mig för de uppskattas nog inte om jag vilar mitt på dagen, hehe! Kram alla!

[C Stark]
2012-05-01 08:51
0

För och nackdelar med att bo i lägenhet - säger dock som Pluto; knacka på och be dom dämpa sig, det brukar fungera förvånansvärt bra!

Jag avundas din trädgård Pluto. Fy vad jag saknar att plantera och botanisera bland växter. Har gjort ett tappert försök att göra en lite oas på min balkong nu men det väger liksom inte upp trädgården jag hade förut…

Jag ska ägna dagen till studier i solsken. Fantastisk vad allt blir lättsamt med lite sol ute!

Go och mysig 1a maj alla!Glad

Isa56
2012-05-01 08:52
0

Godmorgon Stollan, Pluto och alla andra. Skrattande

Stollan trist med grannar som inte tar hänsyn.

Pluto ja det tar ett tag att kommma igång igen efter lång ledigt från jobb.

Ljuvligt väder ute idag. Blir nog en fin dag. Föreningen som har klubbstuga intill oss hade majbrasa så vi behöver inte gå ut. Vi sitter på förstaparkett och kan titta på.Tungan ute

Förra året var det eldningsförbud och året innan var det så blött att nästan inte fick någon brasa, den dog hela tiden.

Önskar en skön 1 maj

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-05-01 10:38
0

Ja nu har vi sköna maj. Känns lite underligt, sade vi inte nyss gott nytt år

Låter ju himla jobbigt Tarotstollan. Jag har upplevt det jag också när jag bodde i lägenhet. Usch!

Här är det strålande väder och jag ska fortsätta ute.

Njut av sista lediga dagen Pellis, nä skulle inte tro du får en siesta mitt på dagenGlad men å andra sidan så lär du ha så fullt upp att du inte tänker på det, kanske kan lura efter middagen i stället nu i början.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-05-01 11:54
0

Besöka älsklingssyster?? Vad har jag missat??? Förvånad

plutopellis
2012-05-01 12:10
0

Två ord syrran! Mickes syster! ;) men hon mådde inte bra :(

Jessica Holländare
2012-05-01 13:05
0

Åh, typiskt… Gråter

Tarotstollan
2012-05-01 16:27
0

Kom ju på senare att jag inte skulle skrivit så med alla bokstäver efter varandra, det skulle föreställa skönsång!

Jag ber alla våra handikappade vänner om ursäkt, förlåtSkäms!

Det blev tyst ca 2.45. De som störde bor i trappuppgången jämte, jag har ringt en gång förut och klagat på dem. Det är alltid jag som får ringa eftersom de andra skyller på att de inte vågar , har inget nr osv.

Vi har nyligen fått upp nr till störningsjouren i trappan, efter ca 3 månaders väntan då jag påpekade det för styrelsen i december månad! Det efter att jag ringt runt till halva Sverige mitt i natten för att få reda på vilken jour som hade med oss att göra. Det tyckte styrelsen var roligt,men det tog jag snart ur dem! De trodde att Securitas hade sina nr i trappuppgångarna redan, vilket de inte hade men det är ju åtgärdat nu.

Nu skiner solen och det är tyst och lugnt. Jag var uppe på vinden igår och hämtade ner mina balkongstolar och dynor. Hade tänkt att sitta där ute en stund. Men båda stolarna är upptagna av fyrbenta som solar magarna, så matte får väl som vanligt vänta till sistSkrattande!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2012-05-01 16:38
0

Jag är ute hos mina föräldrar över dagen. Strålande sol, en lätt bris från sjön, livet är härligt! Hundarna har rusat runt runt på gräsmattan och sen sprungit ner till stranden och druckit sig otörstiga. Nu ska vi strax äta kladdkaka och grädde Tungan ute

plutopellis
2012-05-01 17:30
0

Åh underbara sol och underbara väder! Denna underbara dag! Dock min sista lediga dag! Imorgon börjar jobbet Förvånad men idag har jag njutit!

Fick ordentlig sovmorgon så riktigt utvilad! Sen var det frukost och iväg för att gå runt ön som det kallas fast det är en sjö med en skogsrunda runt med rastplatser. Tar ca en timma att gå runt och vi hade med lite fika. Kanelbulle och mjölk till sonen han var helt överlycklig! Sen hem och laga mat som vi satt ute och åt, sonen undrade lite, hihi Kyss sen åkte gubben och sonen iväg till farmor och farfar till deras husvagn och jag har röjt röjt röjt i min lilla hörna i trädgården! Ser tyvärr nästan likadant ut fortfarande! Tyst brännässlor och övervuxen hallon, kliar gott över hela armarna nu! Men sen åkte alla frön och frösådder ut, det får bära eller brista för är trött på att ha dom inne. En del har vuxit på tok förmycket inne och de tog lite skada nu vid utplantering men det får bli som det blir. Sått lite blommor samt de vanliga grönsakerna Glad nu har jag tagit ut kaninen, datorn och en kopp te och tänker inte röra mer på mig!

Hoppas alla har haft det lika underbart som jag!

Jessica Holländare
2012-05-01 17:36
0

Håller med alla om det underbara vädret! Ligger på altanen med datorn, illrarna gräver hål i gräsmattan och Nora har hittat några att leka med.

Vi satt med ute och åt idag! UNDERBART!!!

Jag har sytt en bolero idag. Riktigt stolt över mig själv.. Tyvärr räckte inte min stuvbit till klänningen.. Har ett mönster på en annan klänning som kanske passar, men vilket jobb det var att hitta den på mönsterarket!!! Insåg mina begränsningar och gav upp…

Packt endel också..

[Momiji]
2012-05-01 19:50
0

Hallå! Ligger i sängen och har ont i magen. For till coop för att köpa glass för ett tag sedan men då var min favoritglass slut(laktosfri gräddglass med choklad i) så jag tog det som var närmast i smaken. Tyvärr var inte den glassen laktosfri så nu får jag lida för det.

plutopellis
2012-05-01 20:44
0

Men Momiji!det var väl onödigt! Förvånad Vet inte om jag ska tycka synd om dig när det är självförvållat Flört men skickar ändå över en "kryapådigkram"

Pagan
2012-05-01 22:29
0

Nu säger jag nattinatti. Ska ju jobba imorgon efter 4 lediga och sköna dagar. Hur är det pellis? pirrigt? Jobbigt? nu börjar en ny vardag för dig.

Sov gott gänget. Ses imonKyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-05-01 22:32
0

Ja, lite pirrigt är det allt. Kom på precis nu att jag måste ju ställa klockan! Haha, det ska nog bli bra det här Glad