Tarot iFokus

Tarot

Etikettorakelkort-änglakort
Läst 1390 ggr
Maggan71
0

Drar Orakelkort imorgon

Imorgon, tisdag 1:a maj, drar jag ett Orakelkort ur min lek "Earth Magic" åt de fem första som svarar i denna tråd. Om man inte skriver någon fråga, så drar jag "kort för dagen/att tänka på".

Tack för att jag får chansen att öva och lära känna leken bättre! *ler*

Godkänt från sajtadmin, Pagan. Kör på MagganGlad

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

plutopellis
0

Jag vill ha ett kort för dagen! Glad

Silent_Hill
0

Jag kan också ta ett :-)

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

liawilson
0

¨jag vill ha ett gärna=)

*Kärlek & lycka*

liawilson
0

hur kommer maj månad bli?

*Kärlek & lycka*

Tarotstollan
0

Jag tar gärna ett kort för dagen/att tänka påGlad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maggan71
0

Plutopellis:

OCEAN; Ebb and Flow

Det är viktigt att du följer med i flödet av känslor. Du ska inte ta dem på för stort allvar, men du ska inte förringa dem heller. Det är bara känslor. Du kan inte stanna havets rörelser och du kan inte hindra dina känslor från att bölja fram och tillbaka. Gå i flödet.

Maggan71
0

Silent_Hill:

FIRE; Passion

Vad har du för passioner? Vad är det som får din inre glöd att brinna? När du upplever frånvaro av passion handlar det om frånvaro av inre glöd. Även om passionen kan initieras av yttre händelser, så¨kommer den inifrån. Vi sätter ofta likhetstecken mellan sex och passion. Det är ETT uttryckssätt, men det finns så mycket mer. Hitta din passion och försök finna sätt att uttrycka den.

Maggan71
1

liawilson:

RAIN; Purification

Renhet. Maj månad handlar om att rena kropp och själ. Identifiera felaktiga "sanningar" om dig själv, sådant som hindrar dig från att leva livet fullt ut i varje stund.. Rena ditt hjärta genom att andas in/ut välsignelser och förlåtelse, så att du kan älska innerligare.Tillåt dig själv att sörja. Tårarna renar och läker de själsliga såren.

Maggan71
0

Tarotstollan:

Du fick samma kort som Silent_Hill. Jag övervägde att ta ett nytt kort, men det kändes ändå som att det var som det skulle. *ler*

FIRE; Passion

Vad har du för passioner? Vad är det som får din inre glöd att brinna? När du upplever frånvaro av passion handlar det om frånvaro av inre glöd. Även om passionen kan initieras av yttre händelser, så¨kommer den inifrån. Vi sätter ofta likhetstecken mellan sex och passion. Det är ETT uttryckssätt, men det finns så mycket mer. Hitta din passion och försök finna sätt att uttrycka den.

plutopellis
0

Tack Maggan! :) låter som mig och något jag behöver höra :)

Skogshumblan
0

Får man be om ett kort? Ingen fråga utan låter universum tala fritt:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Maggan71
0

Klart du får ett kort, Skogis! Efter maten. *ler*

Silent_Hill
0

Tack så mycket! Känns helt rätt med det kortet i nuläget Glad

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Tarotstollan
0

Tack för kortet. Ja det stämmer bra på mig också. Det gäller bara att hitta just den rätta passionen!

Har fått indikationer på att det kan ha med färg och/eller i kombination med Tarot. Funderar fortfarande på vad det kan vara efter snart ett års tänkande, det går inte fort här som ni märker. Fast jag är väl inte Våg för ingenting hellerTungan ute!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maggan71
0

Skogshumblan:

DNA; Karma

Du har fysiska/biologiska DNA som du ärvt av dina förfäder. Men det finns också en annan aspekt, Karma, som "är DU". Du är förutbestämd att följa en viss karma, men med insikt och medvetenhet/upplysning kan du ändra din bana och förändra förfädernas biologiska DNA-design.

Detta är en sån tid. Du känner själens väg, den som är biologisk i ditt DNA. Men du känner också den ihållande och kärleksfulla vägen från ditt Högre Jag som föreslår en karmisk väg du känner igen sedan länge. Det är ditt val. Varje gång du lyssnar till ditt Högre Jag förändras din mänskliga medvetenhet. På sätt och vis handlar det om ett val mellan "destiny" och "fate" (det blir bättre att behålla de engelska orden).

Det var så solklart i min skalle när jag läste/översatte, men sedan ser det inte lika klockrent ut i (min egen) svenska översättning… Hoppas du ser det jag ser och förstår bilden, Skogis! *ler*

Skogshumblan
0

Maggan. Klockren! Allt jag har att säga, ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
0

Verkar som du fått ett gäng glada medlemmar på sajten Maggan. Skrattande

Dina kort ska jag hålla utkik efter.

Vill du jag ska låsa tråden nu?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Maggan71
0

Helt ok att låsa tråden, Pagan! :) Tack!

Inlägget är låst för nya kommentarer