Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1021 ggr
Pagan
0

Lördag 28 april

Vaknar till strålande sol, vindstilla och värme.Skrattande Nu ÄR det vår. Så himla härligt!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

God förmiddag. Önskar alla en skön lördag. Tjolahopp!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
0

Jag läser här och jag läser på Facebook och alla pratar om den här strålande solen!? Jag ser ingen?? Men det gör inget, mulet men skönt. Idag blir det lite småaffärsbesök och köpa sånt vi inte haft råd med innan. Passa på innan pengarna tar slut ;) Kram på er alla!

Isa56
0

Hm Pluto. Jag älskar pengar och pengar kommer lätt till mig. De tar inte slut. FlörtKyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
0

Godmorgon allesammans. Skrattande

Lite trött idag. Ska nog ta Skogis råd och lägga mig och läsa och bara vara idag. Kyss

Ingen sol här men fåglarna kvittrar och löven börjar spricka ut. Riktigt skönt ute. Tungan ute

Ha en skön dag.

Kram Isa

[C Stark]
0

Här strålar också solen å det soligaste, och jag är på mitt allra solgaste humör. Kaffe utomhus och måla utemöbler står på agendan så jag kan sitta ute med mina skolböcker senare!
Härliga lördag!!

#2 & 4:
Sol inne - sol i sinne!! Flört

Amandla
0

Jag ska strax iväg och träffa min allra bästaste vän på hela jorden! Hon är världens bästa Gittan Skrattande vi ska lulla runt på stan litegrann och fika.

[Momiji]
0

Hallå!

Är äntligen hemma efter att ha varit med min kusin i mormor och morfars hus några dagar(har bara farit hem för att ta hand om kaninerna dessa dagar). Har haft sån otrolig hemlängtan idag så att det inte är sant. Pappa fyller år idag så jag for dit innan jag for hem, men efter bara 1,5 timme var jag tvungen att fara för att jag så gärna ville komma hem. Borta bra men hemma bäst som man säger Flört

Pagan
0

Ja här är solen försvunnen. Men den var här iallafall. Känner mig slapp & slö idag, så det blir nog inte många knop under resten av dagen. Välkommen hem Momiji, ja borta bra med hemma bäst, helt klart! Det bästa med att åka bort är att komma hem

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Slapp på hög nivå när gubben åkt på bio och peppar peppar men tror sonen kommit till rätta i sängen. Har en halv påse ostbågar att mumsa i mig sen men vet ni vad? Jag mumsar i mig gubbens pringels först! Tungan ute undra hur glad han blir imorgon när han ser det? SkämsOskyldig

Imorgon kommer mamma och stannar över natten och hon har goa Nora med sig. Så glad Theodor ska bli!! Kyss

Skönt att se dig här igen Momiji! Glad

Pagan
0

smaska på du pellis o gubbens pringels smakar säkert ljuvligt. jag smaskar just nu på  cashew nötter, himla smarriga.

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Haha, jag gillar inte ens pringels men jag blev tvungen att äta dom ändå! Konstig? Vem? Jag? Tyst Fick bli te och macka också så jag inte spyr sen! *asg*

Tarotstollan
0

Godkväll!

Jag sitter här och dricker te och äter brödgåsar(inget fett på).

Den underbara filmen"Da Vinci-koden" börjar precis. Har sett den flera gånger, men blir alltid tårögd i slutet. Tänk om det är så?

Är det någon som läst böckerna och kan säga om de är bra?

Innan solen gick ner var himelen alldeles kanon lila och rosa, underbart vackert! Så nu skall det bli väderomslag hoppas det blir varmare, jag går med min vinterjacka ännuSkrikandes!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
0

Åh! Tarotstollan! Läs dom!! Alla hans böcker är helt underbara! Du har verkligen missat något Tungan ute

Tarotstollan
0

Tack, då skall jag läsa dem. Jag har dem, men de blev liggande under den hysterin som var runt Dan Brown ett tag. Sen kom andra böcker emellan osv. Ni bokmalar vet ju hur det kan bliFlört

plutopellis
0

Ja gud ja, har en hel hög med böcker liggandes! Sen jag fick sonen har bokläsandet minskat drastiskt, men inte köpandet Oskyldig Och sen jag hittade denna sidan har det minskat till obefintligt! Jag skyller allt på er! Tungan uteSkrattande

Pagan
0

hahaha, nämen pellis dåTungan ute

Har läst dem tarotstollan, tycker alltid böckerna är bättre.

Jag tycker det är så himla gott att lyssna på böcker. När man ska träna, diska, skala potatis, städa, köra långt…..love it! Lyssnar just nu på Liza Marklund - du gamla du fria, spännande!

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Böcker ja. Älskar dem, badar med dem också ibland (nope än har jag inte tappat den i vattnet) Oskyldig

plutopellis
0

Isa, det är nog enda gången jag tar mig tid att läsa så är det i badet Glad har just läst ut första boken i millenium triologin, men håller även på med sista boken i fantasy serien Eragon, riktigt bra tegelsten men tyvärr hindrar mina dåliga handleder mig att läsa denna längre stunder Rynkar på näsan

Hehe, ja Pagan?? Förvånad

Pagan
0

Du e en busSkrattande

ja millenium triologin sicka kanonböcker, Eragon var det han med draken?

Har Ni läst Diana gabaldon, snacka om bra tegelstenar där. Älskar dem!! Men de är verkligen svårt att läsa dem i sängen i början, lutar betänkligt.

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Det är jag det Skrattande

Ja det var han med draken, fyra böcker allt som allt. Lyckats ta mig igenom tre som sagt. Efter att ha läst boken och sen sett om filmen (tyckte filmen var bra så ville läsa böckerna) förstår jag varför de bara gjorde en. En total flopp av boken! Filmen är en bra film, men inte som Eragon för det är lite för många fel i den filmen som man inte förstår hur de tänkt fixa till om de gjort fler filmer.

Inte läst Diana Gabaldon nej, vad är det för slags böcker? Jag är mest för deckare eller fantasy om man då räknar Eragon, Harry Potter och Sagan om ringen annars har jag inte läst fantasy. Glad

Tarotstollan
0

O ja, badrummet är väldigt bra att läsa i! Har också en förmåga att ligga för länge i badet för att det är för spännande att sluta läsa. Kommer upp som ett skrynkligt russin/torkat plommonObestämd!

Har faktiskt tappat Free en gång i bubbelbadet, luktar fortfarande gott om den tidningen, skrynklig, javisst men vem bryr sig, den går ju att läsa!

Håller på och läser Ylva Trollstiernas :Tarot "korten på bordet", just nu.Fast inte i badkaret, den är lite för dyr att doppas i bubbelbad om det skulle hända!Skrattande

Pagan
0

Dianas böcker handlar om Claire som i första boken befinner sig på 1940 talet bland stenarna i stonehange och reser tillbaka till 1700 talets skottland och hamnar mitt i brinnande krig och möter jamie fraiser och hans bundsförvanter. Skitspännande kan jag säga. Spänning, action, kärlek, historia och scfi - i en o samma bokserie. Senaste boken som ett eko har jag ännu inte läst, för sonen snodde den först.

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Får nog ta och kolla upp dessa böcker. Sparar namnet i min lilla map här på datorn som så fint heter boktips Tungan ute

Pagan
0

du har väl läst völvastavens vandring va? Annars ett annat tips till din mapp

Isfolket, häxmästaren, solens rike?Skrattande

älskar böcker!!

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Nä, jag är nog i en helt annan genger (hur i hela friden stavas det?!) än dig låter det som Pagan. Men ska spara in dessa namn Glad

Doris
0

Hej Idag har jag haft delad tur började kl 7 30 i morse kom hem en stund på eftermiddagen Sen tillbaka halvfyra och slutade halv nio. Har lite ont i benen efter allt spring ! Har även hunnit med att baka till i morgon Just nu har jag 3 sockerkakor i ugnen De ska vara till gåbingo i morg Det är kaffe och hembakt efter gåbingon! och det var våran tur att fixa den här gången. I morgon är jag ledig och det känns bra

Ha en bra kväll/natt alla

Kram

Allting är möjligt

Isa56
0

#21 hehe, ja vissa böcker är lite för dyra att chansa med. Flört

Pluto och Pagan glöm inte Hälge böckerna suverän humor på hög nivå. Tungan ute (Hm blev det fel nu igen?)Oskyldig

Tarotstollan
0

Har alla delar som kommit ut av Diana Gabaldon också, 7 st just nu, men ej läst dem heller! Snacka om tegelstenar! Där har man väl att läsa till det är dags för träfracken.

Pagan
0

har Ni time care Dolla?

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Isa då! Tsss Skrattande

Doris
0

#29 Ja det har vi! Vi har nyss börjat att använda det systemet den 23 april. så det är nytt för mig!

Allting är möjligt

Isa56
0

Hej Dolla jösses vad flitig du är. Kyss

Doris
0

#32 Jo man har ju fått ny energi på äldre dar När man har nått över en viss ålder så börjar man ju om på nyttSkrattande

Allting är möjligt

Pagan
0

tarotstollan!!! Träfracken,Skrattande nä så lång tid tar det inte jag lovar! men du kan ju fortsätta läsa på andra sidan, även där måste vi ju förkovra oss.

Isa, ja denna där Hälge, en filosof ut i fingerspetsarna verkligen!!Tungan ute

Höll ju på att glömma hildebrandts böcker om Freja, Idun och Saga - jättebra!

Mer bra: Mons kallentoft, Åsa Larsson, Anne Holt, Lars Keppler, Karin fossum, Michael Connelly, Johan Theorin, Marie jungstedt, Dean Koontz, Paulo Coelho, Betty Shine, Eric Pearl, Patricia Cornwell, Butler & Öhrlund….Här mest deckar författare och jättebra.

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Håkan Nesser Kyss

Pagan
0

jajamensan har läst dem alla. fast filmerna var ju skit tyckte jag. Där tar de ju t.o.m bort en karaktär i första filmen, så FÅR man inte göra. Gillar Sven Wollter men som Van Vetereen blev han ingen hit tyvärr.

Även Helen Turstens böcker är dåliga kopior på film. Anna Janssons är något bättre som film, men oftast blir man ju besviken. Hanne Vibeke holst däremot blev ju bra film också.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Jag gillar också Sven Wolter men som Van Vetereen, där blev jag väldigt besviken. Har nog läst de flesta av Håkan Nessers böcker.

Finns ju Åke Edwardsson om man fortsätter i deckar genren. Maria Lang. Skönliiteratur. Viktoria Holt, kärlek, spänning, intriger på 17-1800 talet.

plutopellis
0

Själv har jag bara läst hans Barbarotti-böcker och de faller mig helt i smak. Tror dock jag har den sista liggandes i "att läsa högen" Obestämd

Isa56
0

Hehe, när man går på mammaledigt, så tror man att man ska hinna med så mycket. Efter ett år står man förvånad och undrar var tiden blev av, och inget av allt det man planerad har blivit av. Förvånad Det är då andra mammor säger, välkommen i klubben. Flört

plutopellis
1

Ja, det var ju inte alls som man tänkt sig men det blev nog ganska bra i alla fall för en underbar son som i stort sett alltid är superglad är ju beviset på det Kyss

Isa56
1

Pluto VÄLKOMMEN I KLUBBEN "FÖRVÅNADE MAMMOR". KyssFlört

Med världens goaste ungar. Obestämd

Skrattande

plutopellis
0

Hahaha! Man tackar! *bockar och bugar*

Isa56
0

Tungan ute