"appen" gav mig gåshud!
För er som inte känner till finns det en app till smartphone där man tar en bild på någon och sen fixar appen till ett gäng år. Min vän gjorde detta skickade bilden till mig och *cencur* vad läskigt! Känslor/ minnen jag anat från tidigare liv kom på plats. Läskigt, kusligt och härligt!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Oj! Otäckt! Och spännande! Det där med tidigare liv alltså, inte att se sig själv som gammal ;)
Ja Pellis vissa insikter om hur man varit är kanske inte så kul men det var rätt skönt att få förstå vad jag bara känt eller anat. Läskigt på ett härligt sätt.
/ Skogshumblan
Åh, var du ingen snäll människa?
Pellis, jodå men jag har hört av andra som minns mindre trevliga saker om sina tidigare liv.
I mitt fall är det jag minns sådant som i våra ögon idag inte är comme il faut men som då var helt ok och legitimt.
/ Skogshumblan
Ok :) coolt! Hade varit roligt att höra om något av sina tidigare liv. Jag vet dock att jag och Theodor har levt tillsammans i mer än ett av våra tidigare liv. Han har valt mig :) och det är underbart att veta! Men jag vet att vi kommer ha massor av konflikter i framtiden för vi är så lika :)
Pellis, jag tror det kommer komma upp till ytan på dig som det gjort med mig och så kan man ju göra regressioner där man går tillbaka till tidigare liv.
Jag har som en liten dröm att få göra regression med min vän och se vad vi minns av tidigare liv och på så sätt få klarhet i vilka vi är här ohc nu.
Fick exempelvis insikten att min dotter är en som levt med oss tidigare, frågan är bara med vem av oss och varför hon kom nu.
/ Skogshumblan
Att hon kom nu är ju självklart! Ni behövde henne :)
Jamen Pellis såklart!
/ Skogshumblan
Jag ska ge min regressions-cd en ny chans i helgen! Första gången gick det lite för fort för att jag skulle hänga med, så jag "kom inte till ett tidigare liv".
Men nog är det spännande!
Går att lägga Tarot för tidigare liv också! Hur spännande som helst!
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 

#0 Hm, jag tror att jag har blivit fotad av någon med den där appen nångång för länge sedan men vad jag minns så reagerade jag inte mycket mer än att - jo, det visste jag nästan.. Spännande att du fick en sådan flashback!!!!
Har gjort regression med cd med varierat resultat, de gångerna det blir bra är fantastiska… och lite läskiga ibland..
.
En bekant till mig (som är utbildad häxa) berättade att det tog tid för henne att arbeta fullt ut medialt. När hon gjorde en regression såg hon sig själv som en mycket elak "häxa" som hade ihjäl barn.. jag tror till och med att det fanns kannibaltendenser
. Hon hade lite bearbetningstid efter den… Men det var med guidad hjälp, inte på egen hand och de gick igenom och lämnade det på ett bra sätt. Jag tror inte vi går ner så djupt med en cd än att vi kan avbryta det på egen hand om det blir för svårt att deala med. … Nu kanske jag skrämde upp någon med det var absolut inte min mening!!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag tror inte vi minns mer än vi kan hantera eller få hjälp att hantera. De här minnena jag har började som en tanke från "ingenstans" och har under många år växt till.
/ Skogshumblan
Jag har ganska lätt att få upp minnen från tidigare liv, har även sett en del ur mitt nästa liv
För mig triggas minnena igång av allt möjligt, något jag läser, ser på tv, bilder, häromdagen hittade jag den här länken till en sida med massor av historiska kläder, det var en del där som jag kände igen. http://www.kostym.cz/Anglicky/obsah.htm Det finns ett fotogalleri man kan klicka på, Costume gallery står det.
Jag tycker sånt här är sååå spännande!! Jag har bara fått lite berättat för mig av min sambo som är medial. Men inget som jag själv sett. Däremot kan jag relatera till en händelse han berättat, så det är ju spännande! 
Jessica jag visst är det!
Det du skriver om är ju råhäftigt, även om han inte duger som sambo så håll fast vid er vänskap är min spontana tanke till dig.
/ Skogshumblan
Ja du, han är min allra bästa vän!! 

/ Skogshumblan