Upp och ner vänd
Ja jag tolkar både negativa och positiva meningar av både Tarot och orakelkort. Tycker det känns vilket som avses. I bland kan ett rättväntkorts negativa aspekt komma fram, iaf är det så för mig.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag är ju fortfarande i nybörjarstadiet enligt mig själv så jag kör endas med rätvända. Jag blandar så att de inte ska hamna upp och ner men skulle något ändå göra det brukar jag notera att det är upp och ner men sen inte mer 
Tack för era svar :)
www.mediumjina.se
Tvärtom… Jag började med alla formationer men det blev rörigt sig så jag övergick till bara rättvända. Det känns tydligare och svaren har blivit mer initiutiva och talande tycker jag…
Jina , lite ot men bilden i din Avatar och på din personliga presentationssida är jättevackra! Är de från någon lek?
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
# Ja exakt
De är från mina fina änglakort
www.mediumjina.se
#4 Så känner jag också ibland, därför testade jag ett tag med bara rätt vänd och det funkade bra
www.mediumjina.se
#5 " Ask your giudes oracle card" heter de
www.mediumjina.se
Nä nu var det struntprat, så heter ju mina andra änglakort, sorry. Leken heter " The Enchanted Map Oracle cards"
www.mediumjina.se
Jättevackra bilder 

Jag lägger alltid mina kort rättvända - hamnar de trots det i omvänd ordning så tolkar jag dem i negativ mening…..ja iallafall oftast. Kan ju i många fall vara av betydelse vilka kort som ligger bredvid. Är det flera "positiva" kort så kan jag se solens upp & nervändhet som ett slags utropstecken kanske, Men är det kortet för just i dag så…….ja då är det i tvärtombetydelse.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Jag tolkar alltid mina kort rättvända. För mig känns det fel med omvänt. 

Gå efter din egen känsla och följ den.
Ibland vänder jag på kortet ibland tolkar jag det upp och nervänt.
Det är så olika från gång till gång i bland en negativ tolkning o i bland en positiv tolkning.
Vissa lär ut att man ska tolka kortet tvärtemot när det ligger upp och ner.
Andra att det har en negativ innebörd och vissa har även grundbetydelser på upp och ner vända kort.
En lärare i tarort korten gav oss en lista på vad alla korten hade för grundbetydelse för henne kort för kort och dels vad dom betydde rättvända och dels vad dom betydde upp och ner för henne.
Men som sagt vad är det ingen som tolkar en bild lika och bilderna är inte heller lika varandra från lek till lek så går inte använda en grund betydelse som ngn annan gjort för sin lek.
Så gå helt och hållet på er egen känsla och vad som känns bäst för er.
Det som känns rätt för en person kan kännas helt fel för en annan och inget är mer rätt eller fel för vi alla är individuella personer.
Lasse
Jag läser alltid mina rättvänt. Tycker det finns tillräckligt med negativa kort så jag behöver inte öka det. Dessutom är det tillräckligt svårt att tolka när de är rättvända.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
TACK
Jag är jätte tacksam för era svar. Det hjälper mig mycket. 
www.mediumjina.se