Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1221 ggr
Skogshumblan
0

God måndag 23 april.

God morgon, Känner mig lätt mör idag. Fick knappt 3 -4 h sömn nu på morgonkvisten. Visste jag inte bättre skulle jag tro att min dotter jobbade som kvalitetsgranskare av svensk sjukvård på kvälls-och nattid. Men nu vet jag bättre o är tacksam att svensk sjukvård finns och funkar så bra, även mitt i natten. :) Nässelfeber var det, överallt och kliande som skam:/ Kråkan dök upp idag igen jag drog dagens orakelkort. Den förföljer mig! VAD är det jag inte fattar? Ha en bra dag alla.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
0

Ush humblan! Jag vet inte ens vad det innebär! Hoppas hon blir snabbt frisk! Ja jag har alltid blivit väl behandlad just på akuten men vc och MVC ger jag inte mycket för tyvärr :/ Här kämpar jag att få sonen att vila. Själv hade jag velat gå och gömma mig en vecka eller något. Börjar bli trött på det här och vill jobba nu! Bara för att få komma hemifrån och vara mig själv. Inte Theodors mamma eller sambo utan mig själv. En vecka kvar, onsdag nästa vecka börjar jobbet. Är tydligen totalt kaos på jobbet och jag vill bara dit och röja runt! Hoppas alla får en bra dag!

Elpida
0

God morgon!

Hoppas det går snabbt över på dottern Humblan!

Pellis - jag förstår vad du menar. Det är så lätt att tappa bort sig själv i sin roll som maka och mor.. Men en vecka kvar fixar du!!!! Heja, heja!

Har haft en skithelg så den gör jag inte om. Fick ialla fall upp alla rhododendronbuskar uppgrävda, en del var 2m höga… Våra förra grannar behövde lite buskar till en backe så de var och hämtade dem. Känns skönt att de får leva vidare.. och ni behöver inte oroa er. Vi har gott om buskar och träd kvar på trädgården ändåFlört.

Ikväll blir det bibblan med lilla fröken hemma, hon är ett lika stort bokmonster som sin mamma!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
0

Godmorgon Skogis, Pluto, Elpida och alla andra. Skrattande

Skogis hoppas din dotera blivit bättre och fått sova. Kyss

Pluto Ja ibland är det skönt att kunna gå till jobb och koppla bort sin roll som mamma och sambo.

Elpida. Vi har också en hel del rhododendronbuskar på tomten. Bara tanken på att gräva upp dem gör mig alldeles matt.  Tyst Bibblan "gottebutik" för lässugna. Tungan ute

Här blir det jobb i eftermiddag, hade gärna lagt mig med en bra bok istället.

Ha en skön dag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

Pellis. Har samma erfarenhet som du tyvärr. Hoppas det står i mina barns och min egen journal hur envis jag är så de vet på förhand vem de har att göra med;) Det är öken att gå hemma men håll ut för om en vecka är du din egen lite igen. Heja! Elpida skönt att det blev så bra ordnat med buskarna. Hoppa ni får en skön stund i kväll :) Isa, dynamit är underskattat hävdar jag;) Har en trädgård med massa buskar och träd överallt. Synd bara att de fått stå 30-40 år. Men skam den som ger sig. En dag kommer min man förstå hur rätt jag har ang. dynamit som lösningen;) Jo dotera mår lite bättre. Trött och febrig såklart men annars är vi konstigt nog vid liv. Känner för att skicka henne två hus bort till farföräldrarna så jag får sova lite men jag ger henne en timma till, sen ska vi sova;) annars ringer jag farfar. De där två älskar varandra och det finns få som min dotter har så kul med som farfar. Skönt att de finns säger jag. De har ställt upp så enormt mycket för oss så oj! Dags för mer kaffe!

/ Skogshumblan

plutopellis
0

Låter skönt humblan att hon repar sig. Och att ni har farfar :) Haha, ja i mina journaler står det nog hypokondriker och tablettmissbrukare om min förra läkare fick bestämma. Bytte genast då jag endast träffat människan en gång och han trodde jag bara ville ha tabletter då jag klart och tydligt sa sånna vill jag inte ha för jag tål dom inte :/ idioter finns det gott om. Min barnmorska tyckte att jag skulle avvakta en vecka då jag ringde och sa att jag var andfådd i v11, jag gick direkt till akuten och hade proppar i lungorna. Fick svar på min anmälan nu: då patienten inte tagit skada av rådet kommer ingen åtgärd ske. Skulle jag väntat så jag fick rätt då eller? Hur menar dom? Hade jag följt rådet hade vi varit döda? Fattar inte.. Ska minsann överklaga detta enbart för att bråka lite :P

Isa56
0

Skogis Som tur är står de flesta buskarna i backen ner mot nedre halvan av trädgården och där ska de stå. De andra är rätt små än. Håller med dig dynamit är underskattat, kunde ju få en fin liten damm också i en smäll. Flört

Ja far/morföräldrar är guld värt när barnen är små. Kyss

Pluto ja det gör du rätt i att bråka lite. För det är alldeles för mycket slarv och nonchalans på sina håll. Det finns bra läkare, men tyvärr väldigt sällsynta. De barnmorskor jag har haft har alla utom en varit toppen, vänliga och väldigt noggranna. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
0

Ja Isa, jag bytte ju barnmorska efter detta och fick en helt underbar människa! Och de som var med under förlossningen! Gud vilka goa människor Kyss så de finns där gömda bakom alla idioter Tyst

Ja, dynamit är underskattat! Kör på bara, men glöm inte filma! Haha Skrattande

plutopellis
1

Kolla gärna in denna tråden inne på akvarium ifokus:

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/4f67b302d3b4fd36a7001c7a-i-want-to-know-what-its-like?discussions-1

Väldigt kraftfull film, jag lipade som en stucken gris. Värd att föra vidare.

Amandla
0

Bråka på allihop! Med läkare, buskar och allt som behöver få sig en omgång *saknar en smiley med djävulshorn*

Jag ska åka och handla lite tyg, vet precis vad jag ska ha. Ett blekt rosa bomullstyg med vita prickar på, det blir perfekt som baksida och kanter på lapptäcket jag slängde ihop i helgen (jo, slängde ihop. Säger bara stora bitar… ). Bild kommer när det är nåt att visa Flört

Jessica Holländare
0

Kan man beställa av dig Amandla?? Var det du som sydde den fina väskan?? Kan inte hålla reda på allt…

Fördjävligt syrran!!! Fördjävligt!!!

Amandla
0

Jovisst kan du beställa av mig! Och det var jag som la ut en bild på en blå väska, är det den du menar? Pm:ar dig min hemsideadress!

Jessica Holländare
0

Ja, det var den jag menade! Då ska jag in och snoka direkt! Skrattande

Elpida
0

#5 Det finns tyvärr idioter överallt, människor som jobbar på fel ställen helt enkeltObestämd. Om du orkar så tycker jag oxå att du kan bråka lite till, bara för att verkligen markera hur urbota dumt det var!

Isa - vi grävde ner runt buskarna sedan hävde sig mannen på busken medan jag agerade hävstång med spaden under. Det gick ändå rätt bra. Trodde vi skulle få stå och såga av rötterna men det behövdes inte, det är inte sååå grova rötter ändå… Fast det är klart, planerar du ändå en vacker liten damm så är  nog dynamit en bra historia Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

plutopellis
0

Ett sånt arbete elphida! Blir imponerad :)

Skogshumblan
0

Elpida dynamit hade varit lättare;) Amandla låter som ett fint täcke. Vill också se när det är klart! Pellis bråka på! Har idag bevisat att det funkar. I morse när jag pratade med vc här så hade de ingen tid före nästa vecka och tveksamt om det fanns då ens typ. Så jag ringde barnmottagningen själv och sa som det var och fick första lediga tid de hade, i juni men ändå klart bättre än jag trott. NU ringer vc och erbjuder en återbudstid och undrar om vi har något hemma att ge dotera. *suckar djupt* Tur att jag har sovit så jag orkade behärska mig för att inte be dem fara och flyga, för sen ca två år tillbaka har vi frågat efter hjälp i olika omgångar men nä inte kan vi få remiss eller hjälp- vi skulle prova oss fram.

/ Skogshumblan

plutopellis
0

Fy bubblan rent ut sagt! I juni! Hutlöst Obestämd nu vet jag ju inte alls hur ni har det eller vad du söker för men här får vi alltid tid inom en vecka till VC. Och BVC, ja den människan jag har är helt underbar, där skulle jag säkert kunna få tid utanför normal tid så snäll och engagerad är hon! Men hoppas verkligen att ni får den hjälp ni vill ha och behöver nu då humblan!

Skogshumblan
0

Nä vc här är helt hopplösa. Har inget gott att säga om dem snart. Barnmottagningen i stan är underbara och försöker så gott de kan men de är upptagningsmottagning för Jönköping med kranskommuner så det kan ta sin tid.

/ Skogshumblan

plutopellis
0

Värdelöst att det ska vara så Obestämd men men, bara bråka vidare Flört

Jessica Holländare
0

Att man ska behöva bråka för att man är sjuk.. Skrikandes I höstas när jag ringde om tid till vc så fick jag svaret "vi har en tid om två veckor". Nej det duger inte tyckte jag. "Vi har en tid om en vecka". Varför sa ni inte det direkt?? Men nej… Jag bara skrek i luren "Ska jag bli tvungen att ringa till psyk eller???!!!" "Kan du komma om en kvart?" blev svaret då… Hallå eller?? FörvånadSkrikandes

Så kämpa på alla!! Megakramar till er alla idag!!! Kyss

[C Stark]
0

Goddagen alla!!

Upp till strid!! Gapa! Bråka! Lägg er på golvet och skrik!!
Och hjälper inte det så kontakta Patientnämnden, Hälso och sjukvårdsnämnden och slutligen Socialstyrelsen!!!
Det är precis där jag är själv efter 2 års väntan… Flört

Det är märkligt att man ska behöva vara frisk för att vara sjuk, eller hur!?

Styrkekramar till alla! Glad

Jag har oxå spenderat förmiddagen på sjukhuset  och blev mött av en ytterst trevlig överraskning när jag kom hem:

-MINA FINA ÄNGAKORT!! Glad Wiiiieee…. jättefina är dom, de mig några dagar så ska jag dela med mig av deras budskap!

kram

plutopellis
0

Åh så roligt att de kommit nu C Stark!

Ja, socialstyrelsen… Mutter och morr, det var dom jag fick svar från som jag ska bråka vidare med Flört

[C Stark]
0

Jag hejjar på dig Pellis!!

plutopellis
0

Kyss

Skogshumblan
0

Jag också Pellis! Vi kan bråka åt dig om du behöver en svada till;)

/ Skogshumblan

plutopellis
0

Kyss

Jessica Holländare
0

Vad roligt med nya kort C Stark!! Skrattande Grattis!!

[C Stark]
0

Tack jättefina är dom - ni ska oxå få pröva dom sen! ;)

Men otroligt svårblandade, är dina oxå det Pellis?

Skogshumblan
0

Starkis jag har djurorakelkort som är lite tjockare och större än exempelvis vanliga spelkort. Jag brukar mest skyffla dem lite pö om pöi handen och det blir ett kort i taget då. Men du kommer nog snart på hur du trivs med att blanda dina kort.

/ Skogshumblan

plutopellis
0

Ja då den var helt ny var den det. Har inte använt den alls mycket men det blir lättare för varje gång Glad korten hade en förmåga att klibba ihop i början, det börjar försvinna nu och då blir det lättare. Sen vänjer man sig hur man ska blanda. Och som skogis föreslår finns det ju andra metoder Flört

Pagan
0

Ser att jag glömt säga godmorgon, godmiddag och godkväll, så det får bli godafton då.

Tråden är låååång och  Ni är lika trevliga som vanligt. Sjuka barn och griniga morsor, sjuk sjukvård, nya änglakort kort, trädgårdsbestyr och tyger. Vetetusan var jag ska börja nystaSkrattande

Hoppas er dag varit bra iallafall säger jag då. Måndagen har också varit lång, men inte alls lika trevlig som denna tråd. Seg och faktiskt riktigt trist, så gott att sitta här och fnissa lite.

Måndagar är ett jäkla sätt att använda en sjundedel av sitt liv på.Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Ja ush vad jag gnällt idag inser jag… Skäms!

I morgon blir det nya tag, den där ringen kommer fram igen tror jag!

/ Skogshumblan

Pagan
0

Tycker jag ju inte alls!! Lika go som vanligtSkrattande Ringen…..vad har jag missat?

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Man FÅR  gnälla faktiskt. Så det så. Ibland behöver man det Glad

Skogshumblan
0

Amandla ja jo, men man behöver ju inte gnälla över precis minsta lilla utan vara öppen nog för att det kanske inte alltid är så lätt och att de vi möter runt oss är människor och också har sina dåliga dagar etc.

/ Skogshumblan

[C Stark]
0

Haha… välkommen Pagan! Glad

# 28

Ja, det blir en annorlunda blandningsform på dessa, precis som du säger pellis så sitter dom liksom fast i varandra. Och hörnen har redan släppt efter första kontakten.
Men det är väl så med olika personligheter… Flört

Amandla
0

Såklart! Fast ibland är det småsaker som får det att tippa över… man kan slå knut på sig själv och alltid försöka vara positiv, men man orkar inte hålla på så i längden. Nu är det nu, brukar jag säga, just nu mår jag si eller så, är det illa så är det okej för jag vet att det går över.

plutopellis
0

Ibland får man gnälla om allt! Det behöver man särskilt efter er natt humblan! :) Så tråkigt att de släpper c stark! Men du kommer nog på det och sen kommer ni vara vänner för livet :)

plutopellis
0

Amandla din going!!!!!! Puss på dig! :)

Amandla
0

*smack* Kyss

Skogshumblan
0

Pagan, det är nog en idé jag fick av dig faktiskt En tråd om negativt tänkande & gnäll. Varje gång man kom på sig själv med detta skulle armband, ring etc byta arm/ finger så man ständigt påmindes om sina mönster. Dags att damma av för mig helt klart!

/ Skogshumblan

Pagan
0

ja just det ja SkogisSkrattande

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan ja men det kom inte så långt idag Oskyldig

/ Skogshumblan

Pagan
1

imorgon e en annan dagFlört det är aldrig försent att börja omSkrattande

Sajtvärd Tarot