Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 2456 ggr
Skogshumblan
1

Lördag 21 april.

God morgon alla! Idag skulle min hund ha fyllt 25 om hon levt, så grattis lilla änglahunden min! Här har de små "lyckokorten" börjar dyka upp i morgonläggningarna. Idag var det korpen: "Raven has long been known as the magical bird—the one who carries our messages and our prayers to spirit. Raven has been called a shape-shifter, and his message to you today is one of change—expect the unexpected, but know that Raven is flying close and will help you transform life’s challenges into life’s greatest " Så det är väl bara att försöka vänta och se. Tur att jag är sååååå tålmodig:P Ha en skön helg alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0

Godmorgon Skogis och alla andra som kommer in sen. Skrattande

Några ensamtimmar med hunden. Lite mulet ute men rätt skönt. Bilen tankad och tvätten färdig. Ska bara vika ihop den sen när den torkat.

Så det blir en dag att pyssla lite. Kanske sortera lådorna i skrivbordet. Vi får se vad dagen bjuder på. Tungan ute

Dagens tanke av Louise L. Hay.

"Jag känner mig strålande med en dynamisk energi. Jag är aktiv och levande."

Ha en skön dag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

Godmorgon på er

Verkar som det blir uppehåll i dag. Så gott att slippa regn och hagel. Tack Isa, de orden ska jag försöka få med mig i dag. Trevligt budskap du fick Skogis, jag drog stav 2an igen. Dyker upp troget fortfarandeSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Pagan Ett tecken på att du är på rätt väg. Du tycks behöva den ständiga  påminnelsen av Mr Darcy (eller vad han heter) Flört

Pagan
0

Skrattande ja nu ser jag kortet som "mitt kort", när det kommer så vet jag att det blir en bra dag. I söndags och i måndags kom det också - brukar betyda att jag får ta en del tuffa beslut, som visar sig bli bra.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Tillit till dig själv och det beslut du fattar. Med andra ord. Skrattande

Elpida
1

Träningsdag som jag nu kompenserat med typ 1/2 kg godis och en kexchoklad… Vad gör man så här veckan innan när begäret sätt er inOskyldig.

Funderar starkt på att utöka kaloriintaget med ett glas rött… eller tvåSkrattande

Må så godis alla lördagsslappare!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
0

#6 Hehe en nyttig "piggelindos" Njut du utan dåligt samvete. Du har ju jobbat hårt. Flört

Amandla
0

Jag har ätit alldeles för mycket slafs den här helgen, och helgen är inte slut än Obestämd men men. En frestelse är dålig om man inte faller för den, eller hur var det nu? Oskyldig

Häpp, nu ska jag fortsätta med ett lapptäcke jag dragit igång. "Ett till??" fnös 19-åringen… Jaaa… det är så roligt ju! Skrattande

Isa56
0

Frestelser äter man upp så de inte kan fresta en mer. Tungan ute

Pagan
0

Hahaha, jag gillar er syn på frestelser Amandla & Isa.

Själv dricker jag ett litet glas rött just nu och äter jordnötter till. Rätt god kombination faktiskt.

Elpida du har ju slitit hårt för de futtiga kalorierna så ta du två glas rött.

Sajtvärd Tarot

Elpida
0

Inte rött… Men jag är inne på mitt andra vita =D Hade inget mungott rött hemma…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jessica Holländare
0

Kanske jag skulle slå på stort och ta en mojito då kanske!? Tungan ute

Pagan
1

äsch Elpida färgen är inge viktig, det är procenten vi är ute efter å yrseleffektenTungan ute

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Synder ja… SKulle följa med en vän till godisaffären, skulle inte ha något själv då vi redan köpt godis men si affären hade sådana där lite stora ägg med marsipan i och 4 för 10 kunde jag inte motstå. De 40 kr jag hade i kontanter blev raskt omvandlade till ägg…Och sen kånkade jag dessutom hem två små godingar i form av napoleonhattar. Ja jag har hört talas om något som visst hette karakt…Karaktarr eller vad det nu var Obestämd men när det kommer till godis är jag ett hopplöst fall, helt bortom räddning tror jag.

/ Skogshumblan

[C Stark]
0

Åååå, har ni fest här inne utan mig?
-Skål! Flört

Pagan
0

Skål på dig C starkSkrattande som Jacob Dahlin brukade säga "skål tamej fan"

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Nädå Starkis (är det ok att jag kallar dig så?), här är drop-in syndandeFlört

KOmsi komsi och sätt dig.

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

Vilken lördagsfest!! Skrattande

[C Stark]
0

Haha… det går alldeles utmärkt.

Men vem är den däringa Jacob Dalin egentligen med de eminenta väl valda orden? Det måste ha varit en väldigt vis man… Flört

Skogshumblan
0

Starkis, oj har du missat honom, jag minns honom med värme.

Googla så hittar du nog lite, en kändis i svensk media på åttiotalet.

/ Skogshumblan

Isa56
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hm jo jag minns honom i "Jakobs stege" Ett smakprov från det programmet.

Pagan
0

ja jösses, sicken nostalgi trippSkrattande han hade en hel del stora känsidar med i sitt program. Det var verkligen stort!!

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Ja jag minns honom och jag är född 1976 så jag var ju inte så gammal, minns ett avsnitt då han hade lorendana berté med och hon hade någon tyllstass med dockhalvor sytt på, helt makabert även för åttiotalet….

/ Skogshumblan

Pagan
0

Kolla vad jag fann på svt.seSkrattande

1980-talet: Sextio- och sjuttiotalen hade varit hippie och linsgrytor. Entré åttiotalet.

Bekämpade fördomar med glitter och glamour

Före 1985 gällde ett antal sanningar:
1. Disco och glamour är fördummande och världsfrånvänt
2. Champagne och politiskt engagemang hör inte ihop.
3. Öst är öst, väst är väst och aldrig ska de mötas.

Se video:
Se mer på Öppet arkiv:

Sedd ur det perspektivet var Jacob Dahlin egentligen en slags gerillakrigare. Beväpnad med glitter och glamour bekämpade han alla sorters fördomar, inte minst fördomar om vad underhållnings-program egentligen kan innehålla.

Operasångare och discodivor, ikoner och dagsländor, amerikaner och sovjeter; alla förenades och utropade "Skål tamejfan!" i Jacob Dahlins program.

Jacobs stege införde perestrojka i televisionen innan det fanns i politiken. Programmet sändes 1985-1988. Berlinmuren föll 1989.

Jacob Dahlin (foto: Björn Edergren/SVT Bild)Jacob Dahlin, som talade flytande ryska, var vid ett tillfälle programledare i ett sovjetiskt program som kunde ses av en miljard människor. Hans egen version av händelsen: "När jag visade en video med Grace Kellys dotter Stephanie i Sovjet, kom det 400 000 brev. De flesta från sibiriska arbetare som ville adoptera den moderlösa prinsessan. Dom vet inte vad dom vill ge sig in på. Furst Rainier tycks ha fullt upp".

Alla de stora kom till Jacob Dahlins program. Diana Ross, Tina Turner Donna Summer, Mick Jagger, Cher, Rod Stewart, Boy George. Det såg så enkelt och självklart ut när stjärnorna satt där i svensk tv och skålade, men det bakom låg ett envetet journalistiskt arbete.

"När jag jobbade med Galaxen skickade jag tre telex per år till Diana Ross och bad om en intervju. Jag fick alltid samma svar: fröken Ross ger inga intervjuer. När jag kom till tv ändrade jag bara texten på mina årliga telex. Jag frågade nu om hon inte kunde ställa upp på en tv-intervju istället. Till slut gav hon upp".

När Jacob Dahlin gjorde det banbrytande radioprogrammet "Galaxen" hittade han namnet i en krogguide över New York. När han skulle göra en uppföljare till Jacobs stege letade han fram samma krogguide och hittade namnet Caramba. Det kombinerade aktualitets- och underhållnings-programmet Caramba!, som han gjorde med Annika Hagström, sändes mellan 1989-1991.

Många inspirerades av Jacob Dahlins sätt att göra tv-underhållning. Inte minst av hans sätt att servera champagne, en dryck som snart bubblade upp i vart och vartannat program. I en intervju i Göteborgs-Posten 1988 tyckte Jacob Dahlin själv att det hade gått för långt. "Till och med Catrin Jacobs i Sköna Söndag, välsminkad och i högklackade pumps, går omkring med ett glas champagne på söndagsmorgnarna. Medan resten av svenska folket är yrvaket, ifört morgonrock, och försöker få i sig morgonkaffet".

Champagne och högklackat en söndagsmorgon - det är svårt att hitta en mer talande bild av åttiotalet. Jacob Dahlin dog 1991. Samma år föddes ett nytt Ryssland. Sovjetunionen upplöstes och det ryska folket gick till val.

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
0

Haha… ja, jag ser vem det är nu! Jag var dock av vädigt ny modell under dessa år så jag kan inte påstå att jag minns särskilt mycket! Flört

Visst var det så att allt! var stor förr? Det fanns ju liksom inget att jämföra med… nuförtiden är man väldigt svårimponerad.

Skogshumblan
0

C Stark, japp det mesta var större förr, kanske för att vi var mindre då.

Nu ska jag gå och sussa, tack för idag alla fina, galna och goa här inne.

/ Skogshumblan

Isa56
0

Detsamma Skogis sov gott.

Sov gott alla andra också, ska snart också stänga ner

Kram Isa

Pagan
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ja det börjar bli dags att runda av. Sov så gott och dröm söta drömmar.

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

hahaha jag är en tjötig en. Fick just Maratonen - en medalj för de som skrivit galet många inlägg, närmare bestämt 10 000!! detta måste jag ju klart kolla om jag gjort.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Läs du så sover vi. Flört

Fast du har bara en medalj mer än mig. Förvånad? Flört

Pagan
0

ja sussa lugnt Isa, jag har ju viktigare saker för migCool

Sajtvärd Tarot