Hej alla Tarotälskare!
Idag kom mina två senaste älsklingar! 
Det är Shining Angels Tarot av Giuditta Dembech och Federico Penco.
Den andra är: Mystic Faerie Tarot av Linda Ravenscroft och Barbara Moore.
"Angels" är rund! Bilderna är lite åt serietecknat i milda färger och förutom "vanlig" tolkarbild så finns det en skyddsängel på varje kort. Ängelns namn står på kortet och namnet finns förklarat i det lilla häftet t.ex. The Fools ängel heter Vahuel,the breath of God.
"Faeries" är otroligt vacker! Bilderna är i klara pastellfärger, varje kort har en guldkant. Till denna lek hörde en bok på 288sidor på lätt engelska.
Båda lekarna har de vanliga sviterna.
Jag blir så glad av dessa kort!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Grattis till nytillskotten!! Alltid lika roligt med nytt. Jag har med kollat på den runda, den är så mysig!!
Hoppas du ska komma bra överens med dom båda.
Kram
Grattis! Även jag har spanat i den runda
alltid lika roligt med nya vänner 
Tack, ja det är alltid kul med nya lekar! Fast ärligt talat gillar jag nog "Faeries" lite mer än "Angels", men jag älskar mina båda "barn"
!
Man får alltid favoriter så det förstår jag
sen för min del går det i perioder vilken av lekarna jag använder. Samt till vad.. Gick en kurs nu och använde min Gilded genom hela kursen fram till examensuppgiften då kände jag att här måste jag ha min äldsta RW lek, min allra första 
Åh, vad roligt med nya lekar
Den där runda låter ju helt underbar! Har du någon bild på dem?
Medarbetare på Tarot

Angels var fin, står kortets namn på olika språk runt kanten eller är det tolkningshjälp?
Mystic var lite finare ändå! Men gillar det runda! Vill också ha en rund lek! Har tidigare sett någon som hette typ "mother…" Men har inte riktigt hittat den igen när jag letat…
Grattis till dina fina lekar!
Tyvärr, inga bilder! Jag är helt ny på dator, så det är ett stort mirakel att jag kommit så här långt med skrivandet!!!!!!
Bilder finns på Aeclectic, men det räcker om du söker på namnet. Det kan du nog mycket bättre än jag Christel 70
.
De var inte dyra, jag gav 149:- för "Angels". och 159:- för "Faeries", hos Vattumannen.
Ni får ta bort namnet om det är fel att nämna det här!
#6 Ja, det står olika språk runt kanten, engelska, italienska, franska, tyska och spanska är nog det sista språket tror jag! Det är ett litet vitt häfte med, som det brukar vara.
Är det Motherpeace round Tarot deck, som du menar?
Tack för länkarna, Fridelfina
Den runda -shining angels skulle jag helt klart kunna tänka mig
Kostade inte så mkt heller!
Medarbetare på Tarot

Det är den jag hittar nu för tiden, men jag vet inte om det är den jag sett tidigare, den väcker inte samma gensvar när jag ser korten nu i allafall! 
#8 Tack för hjälpen med bildlänken!
Heter det så?
#11. Min dator är gammal och seg så det tar en stund innan jag kan svara. Huvudsaken är att den fungerar för en Nybörjare!
Det finns ju en hel del runda lekar, och förr eller senare kommer de nog in i Aeclectics register. De har ju redan nu en hel del att titta på. Du har säkert redan sett dem, men om inte så titta på dem under runda lekar!
Hej!Jag är ny här.Jag har bara en lek och den är Doreen Virtue's Messages from your Angels.Den leken blev jag visad till då jag gick på loppis för ca.2 månader sedan.Leken var helt ny och oöppnad.
Den är på engelska.Jag pratar både finska och svenska och nu vill jag köpa kort också på svenska,har ni någon bra tips vad jag skall köpa.Finns det någon bra med t.ex.Ärkeänglarna och Enhörningarna?
Grattis Tarotstollan och välkommen (om jag inte sagt det innan), visst är det något speciellt med en ny lek. Har själv precis fått hem en vikinglek. 
#14 Välkommen Tina S
Här kan du kika på e hel del lekar.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Tina S - Unicorn Tarot är ju visserligen på engelska, men den är fin. Gå in på aeclectic.net. Där har dom ett helt register med alla möjliga kort! Sen kan du bara söka på namnet på tex adlibris.se. Dom brukar ha de flesta billigt och dessutom fraktfritt. Välkommen hit!!
Välkomna Tarotstollan och Tina S! 
Tack för välkomnandet! Det är alltid kul med nya vänner
Välkommen till dig Tina S!
Det finns ju både orakelkort och tarotkort med enhörningar (unicorns).Båda är väldigt vackra, och ja, jag har dem.

Vad kul med nya kompisar Tarotstollan, ja jösses välkommen in till oss, det har jag ju glömt säga fast vi redan träffats i trådarna
Blir lite nyfiken på de runda lekarna - hur känns de att blanda? Får du ett bra grepp sas? Det är en fundering jag har haft och därför undvikit dem. Kanske kan du hjälpa mig att få en annan tanke…..
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#19 Hej Pagan!
Tack för välkomnandet! Ja de runda korten är 11,2 cm i diameter och jag klarar att hålla dem och blanda. De är lite sträva men det är väl för att de är nya. Värst tycker jag är att man måste lägga dem tillrätta med bilden rak när man lägger upp dem. det är ju ingen upp och ner lek precis.
# 21. Jag skrev ett svar men det försvann! Det är nog mitt fel jag är ju ny så jag tryckte väl på fel knapp
, det händer hela tiden!
Nåväl, problemet är det att jag inte sitter och spår och blandar mina lekar så mycket. Jag sitter mest och tittar och jämför olika kort och lekar.Jag har mellan 30-40 lekar så det blir ju inte att det blir samma slitage på dem som det blir för en som arbetar med dem dagligen. Hoppas att det finns någon annan som kan hjälpa dig med dina frågor.
#15 Isa glömde helt av att fråga dig om din nya lek! Vikinglek skrev du, är det "Vikings Tarot" av Manfredi Toraldo och Sergio Tisselli? Eller är det någon annan jag missat? Berätta gärna lite mer om den, jag är mer än jättenyfiken
,dessutom har jag inte den!
Tack för välkomnanden
Det är roligt och intressant att vara här!
Tack också för tipsen.
Ja, den leken är lite "mörkare" och grymmare än Guilded. 
Nä, men ändå väldigt fascinerande. Kanske därför vi hade runor då istället. 
# 25 - Mycket intressant lek 
# 25. Tack för bilderna. Är ju samma otäcking som RW 10, fast här lite mer levande bild!
Det blir nog till att införskaffa den i framtiden
!