Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1503 ggr
Skogshumblan
0

Fredag 13 april

God morgon. En skrockens dag, fredag den 13, tror du på skrocken? Oavsett så önskar jag en trevlig dag & helg!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
0

Godmorgon humblan och alla andra! Själv är jag bara glad att det äntligen är fredag, 13e eller inte så är den efterlängtad! :) Idag blir det ytterligare en bussresa hoppas jag får åka med! Annars blir jobba med veden i eftermiddag, hoppas sonen vill sitta i vagnen och titta på så vi får lite gjort :) Puss och kram alla!

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon Skogis, Pluto och alla andra vänner här. Skrattande

Nej jag tror inte att mer olyckor händer idag än annars. Det är väl snarare så att vi skyller dagens otur på datumet. Men 13 har inte alltid varit otursnummer. De skrocket kom med kristendomen till Sverige. Flört

6 timmars arbete idag, gott. Ska fortsätta fundera över vad man kan förbättra på jobb. Jag tror att det blir ett bättre gehör om man har någon liten ide om vad man kan göra för att underlätta, än att bara säga jag får ont av det lyftet.

Med en dagens tanke av Louise L. Hay önskar jag er en härlig fredag.

"Alla dessa positiva självbekräftelser ger resultat. Liet är härligt."

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
0

Det är nog så som du säger Isa. Människor vill gärna ha en orsak och syndabock till alla fel så  fredagen den 13:e har nog bara blivit en just sån.
Jag kommer få bita mig i läppen imorgon om det nu händer något utöver det vanliga, hehe… ;)
Idag vigs dagen åt bakning, städning och angenämnt besök - härliga fredag.
Hoppas alla får en super helg!

Jessica Holländare
0

Dålig dag idag med.. Yrsel, huvudvärk, ögonen är helt grusiga och värker, ont i kroppen och jätte, jätte trött… *urk*

Jobb på schemat för natten.. Ska bli intressant att se om patienten vi skickade till iva sist jag jobbade kommit tillbaka.. Det tror jag..

Kram alla!!

Elpida
0

Hej svejs!

Har inte hängt vid datorn så mycket senaste dagarna. Dåligt internet hemma, legat med magont och inte jobbat på hela veckan. Idag är jag tillbaka eftersom det inte gör varken till eller från att vara hemma, vi får se vad den gode doktorn säger.

Fredag den 13:e är bara skrock, så jag färväntar mig massa positiva besked idag.Skrattande.

Må så godis!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

plutopellis
0

Hoppas magen blir bra elpida!

[GunillaR]
0

Godmiddag!

Jag har sovit länge idag, känns ibland som om jag behövde sova en vecka i streck.

Fredag den 13:e har aldrig egentligen för mig varit otursdagar, utan snarare tvärtom. Jag har fått en ny energi i mig idag som verkligen känts i hela kroppen. Den blev så häftig att magen tömdes ordentligt, Jo faktiskt!

Någon/något har försökt varna mig att sätta upp den där hyllan över sängen. Den skulle sitta över huvudändan. Det gick inte att borra i väggen trots att sonen hade den kraftigaste borren. Han skulle ändå försöka igen men hade inte tid nu, och igårkväll innan jag lade mig så fick jag en ingivelse om att det inte är meningen att hyllan ska sitta där. Så jag gick efter spackeln och började fylla igen de misslyckade hålen. Kände att någon hylla ska här inte sitta. Idag har jag hängt upp några tavlor där istället och det ser bra ut - och känns bra.

Hyllan den ska jag sätta upp på väggen över matbordets kortsida. Den får ha någon funktion där, vad vet jag inte. Men det är i alla fall inte betongvägg där, så jag kan borra själv.

Tänk om hyllan ramlat ner över mig i sängen, över ansiktet/halsen. Det kune gått riktigt, riktigt illa! Förvånad Det var nog det som mina hjälpare försökte berätta.

Jag känner också som att jag kommit in i något nytt flöde (hur man nu ska beskriva detta), och det kan kanske  ha att göra med mitt beslut om hyllan.

Solen skiner men genom höga moln så det är ingen klar himmel, men det är ändå ljust och trevligt. Kanske jag sätter mig på balkongen i eftermiddag och läser bok. Känner inte för att göra några större insatser annars idag mer än att ta en tango med snabeldraken.

Ha en bra fredag Glad

Amandla
0

Skönt Gilla, det märks att du har ny energi! Enligt feng shui bör man inte ha hyllor över sängen, de tynger ner så jag tycker det var ett bra beslut du tog.

Idag har jag bytt bort Albinpudeln (som är med min äldste son hos mormor och morfar) mot Daisypudel (mormors älskling, löper och inget bra sällskap till Albin just nu av förklarliga skäl) och Junigatukorsning (behövde passas), det är så tyst här!! Så himla skönt att slippa hans ständiga gafflande och kommentarer till allt, allt, allt… fast jag älskar honom ändå, han är ju bra go på sitt sätt.

Ska bada Daisy och förhoppningsvis Pixie också. Ett ständigt bestyr med dessa utställningshundar Tungan ute några dagar efter badet är det dags att sätta på dem fästingmedel, de uslingarna är i full gång. Jag kör gift på hundarna, min äldste hade borrelia när han var fem år och var väldigt sjuk. Vi kunde förlorat honom, som tur var så fick han behandling i tid så han har inga som helst men. Alltså törs jag inte chansa med "snällare" preparat, fästingj-larna ska döden dö Skrikandes

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag satt upp hyllan på annat ställe, och det blev kanske inte alls så dumt. Väggen ska ju målas så småningom.

Observera linslus Glad

plutopellis
0

Vackra målningar hänger där med Glad

[GunillaR]
0

Tackar o bockar Skrattande

Jag ska rama in dem. Ska köpa lister och fixa till.

Skogshumblan
0

Ser jättefint ut Gilla! Och vilken skönhet du har på bordet. Hur är det talesättet går " det finaste mor har sätter hon på bordet" ?

/ Skogshumblan

[C Stark]
0

Väldidigt fint! Men nu skapade ni huvudbry för hon som har en hyylla ovanför sängen… ;)

Pagan
0

Det var jag som bad Gilla att inte ha en hylla över sängen, det är bad feng shui i allra högsta grad att ha ngt som kan falla ner på en under sömnen. Så det var ju inte ett dugg underligt att det inte gick att borra just därFlört

Elpida, hoppas allt är ok.

En annan är ju mer skrockfull än övriga gänget här märker jag, vet att jag skapade en tråd om just skrock…..ska leta.

I dag kom jag hem i någorlunda tid i allafall så jag hann hänga här lite. Är ju himla nyfiken på vad ni sysslat med.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Den som letar den finner ovan nämnda tråd Skrattande

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

Godkväll!

Här har solen skinit lite idag och jag hade +12 på balkongen. Katterna har sprungit ut och in från balkongen hela dagen.Den är in-nätad och det är så skönt att bara öppna dörren och inte behöva vara orolig att något skall hända, jag bor på andra våning!

#9.Vilken söt kattfröken du har! Jag har en svart hane,med lite vitt på bröstet. En svartvit fröken och en rödbrunvitkille! 3st katter alltså!

Hoppas ni andra som är sjuka kryar på er snart. Har själv gått med en lätt förkylning i en vecka nu ,men den vill inte bryta ut, har också lätt tryck i huvudet. Men det går väl över med tiden när det har fått värka färdigtTungan ute

Pratade med en kompis i Svenljunga för en timma sedan, där regnade det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GunillaR]
0

# 12 - Hon satte sig själv på bordet. Av någon anledning så ska hon alltid vara i blickpunkten och vara med när jag gör något, vilket kan bli lite irriterande ibland om jag inte ser det  jag håller på med för att katten sitter ivägen.

Men hon är ju så söt min lilla prinsessa och hon kan ju linda matte runt lillfingret Glad

Hyllan ska jag förresten måla vit. Det kommer bli snyggt.

[GunillaR]
0

# 14 - Men visst är det väl märkligt detta. Jag skulle inte ha hyllan där, punkt och slut. Nu har jag satt upp två tavlor där istället. Hoppas bara att inte de ramlar ner i hövve på mig Tungan ute

Pagan
0

Nä det får vi verkligen inte hoppas Gilla. Men du ser vad feng shuin kan hjälpa oss medTungan ute

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Ja detta är ju mycket intressant!

I och för sig så brukar jag känna om det finns ett visst "flöde" i rummet. Men här såg jag inte detta samband,  utan såg mer som att jag skulle ha en "sänghimmel".

Tarotstollan
0

Ja, angående att ha saker på väggen ovanför sängen, inget bra!!!

För många år sedan så låg jag och sov, hade klockan på ringning för jag skulle iväg till jobbet. Hade väl på känn att klockan snart skulle ringa, så jag jag låg och halvsov och började tydligen drömma något otäckt och slänger upp armarna över huvudet för att skydda mig! Naturligtvis river jag ner sänglampan som var i metall rakt i ansiktet och en vass kant träffar mig precis under ögat!!!! Jag hade verkligen tur! Fick visserligen gå till jobbet med världens blåklocka, som syntes lika bra under mina glasögon i säkert 14 dagar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GunillaR]
0

# 21 - Nämen aj aj aj då! Sicken osis Tungan ute

Pagan
0

ja en anledning så god som någon!!! Det är väl just det som är dålig feng Shui. Ja, det kunde ju gått värre men det var ju iofs rätt Illa det med Tarotstollan, tur du kom undan bara med en blåklocka. Själva upplevelsen låter ju rent hemsk!Kyss

Feng shui är ju egentligen rent bondförnuft, att man ska i alla lägen känna sig tillfreds, trygg och må gott. Det gäller att ligga steget före och låta chin få ett naturligt flöde.

När jag började med feng shui så upptäckte jag att jag rent instinktivt använt mig av feng shui i många lägen. Nu när jag lärt mig mer så kan jag genom att använda enkla regler från feng shuins värld upptäcka varför något i hemmet känns mindre bra, det är oftast ett överskott / överdriven / underskott användning av något av elementen som behöver balanseras.

Kan vara så enkelt som att byta sängkläder, ta bort saxar och knivar från bänkarna i köket, duscha växterna, flytta tavlornas placering, flytta fåtöljen mm. Oftast är det ju så att det enkla är det bästa. Man behöver inte flytta på ytterdörren det första man görGlad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Gilla, klart hon vill vara i blickfånget, en sådan skönhet tål att tittas på!Flört

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

Nu saknar jag min Tulte… Gråter