Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1259 ggr
plutopellis
1

Onsdag 11 april

Oj! Får en klump i magen varje gång jag ser att det är april. 2 maj börjar jag jobba igen, heltid och gubben blir hemma fyra månader. Det är ångest på hög nivå att återvända till det där ¤#"!¤%%& jobbet, men jag ska göra det bästa av det och försöka tillföra ny energi så kanske det blir bra Glad

God förmiddag alla förresten! Sonen vilar sin andra vila för dagen, trött? Ja har man hunnit med två vilor mellan sex och elva är man nog lite trött idag. Men det får väl vara så idag.

Regnet öser ner ute, veden ligger i en hög och ropar på att få bli täckt, mer är på väg i eftermiddag. URK! Och gubben bara gnäller Rynkar på näsan när jag var duktig att fixa jättefin ved för hela året innan vi valde bergvärme och nu vill han inte ha den men jag tycker vi ska ha den…. Ja nu fattar, mutter från honom hela tiden då det staplas och flyttas om, underbart Tyst

Annars? Idag händer inget direkt, imorgon ska vi göra ett nytt försök att få åka med bussen.. Håll tummarna för oss för vill inte missa fler tider!

Hoppas alla får en toppendag! Puss och kram på er! Kyss

[GunillaR]
0

Godmiddag!

Regnet öser ner och jag vill stanna i sängen - hela dagen. Inte göra något mera.

Men det finns måsten som ska göras. Så tyvärr blir det ingen heldag i sängen.

[GunillaR]
0

Usch en stor jordbävning utanför Thailand!!!!!!! Varning för tsunami!

Isa56
0

jag affirmerar: Jag är glad att jag inte jobbar på kontrollavdelningen hos Johnson&Johnson

http://tarot.ifokus.se/discussions/4d712e62b9cb4622440448fd-nar-ditt-jobb-kanns-tungt-och-trakigt?discussions-2

Vill också bli i sängen. Eller nä jag vill leka med mina nya pastellkritor som kom idag. Men men som sagt: Jag är glad………..Flört

Tsunami ush då.

Kram på er, ska hålla tummenPluto att du får åka med idag. Kyss

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
0

Imorgon Isa, imorgon Tungan ute jag är också glad att jag inte jobbar hos Johnson&Johnson *hahahaha*

Ja fy, tsunami.. Rynkar på näsan

Styrkekram till Gilla!

Isa56
0

Pluto Ehhh Ja imorgon var det. Hehe, som geni är man ju lite disträ ibland.  Oskyldig

Om det nu kan hjälpa dig. Jobbångest är både normalt och vanligt, men den blir inte bättre för det. Självklart har du ångest nu, försök bortse från den och njut av varje dag som du är ledig.

Jag började med att ta fram papper och penna och skriva upp alla positiva saker med mitt jobb….. Det blev tre punkter: God mat i matsalen (där jag sällan äter), Toppenbra arbetskamrater och lönen i rätt tid!!! Obestämd Ett idogt tränande har fått mig att hitta fler positiva saker nu. Men det tar tid. Nu slipper jag den på söndagkvällen iallafall. (För det mesta)

Kram Isa

plutopellis
0

Haha :) du är underbar isa! Vi stackars förvirrade genier ;) jo, jag trivs på mitt jobb om man bortser från ledningen och en viss person så det kommer bli bra :)

Skogshumblan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God eftermiddag. Här är grått och trist väder. Jag "roar" mig med att försöka affirmerar fram lite glädje inför livet och jobbet. Kör också den där Isa;) Fick en kul känga/ utmaning av livet när jag la lite orakelkort. Jag ska leka och ha kul, bara njuta av livet som delfinen gör även på jobbet, ska sluta vara så överkänslig och grinig som bältan är och istället bli mer lik skunken. Alla vet att den är vän och söt men när det gäller blir det en doft få vill ha. Svärdssjuan m.a.o. Är förföljd av en textad från Anne Linnets låt "förårsdag": " jeg ved at al min sidste tid skal leves, jeg ved at tiden tæller hjertets slag…" Kan vara pappa som gör sig påmind med pepp eller så är det något annat. Hoppas ni andra har och får en fortsatt fin dag. Och Pellis självklart kommer ni i väg som ni ska i morgon.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha ja, det blir säkert bra. Nu ska jag stänga ner och dra mig till jobb. Jag längtar, ju fortare jag kommer dit ju fortare kommer jag hem igen. Flört

Ha en skön dag

Kram Isa

Isa56
0

Snabbt hej Skogis kram vännen. Kyss

Jessica Holländare
0

Efter en mongonatt på jobbet har jg sovit som en stock!!!

Massa goa kramar till alla genier här inne!!! FlörtTungan uteKyss

[Momiji]
1

Ramen är nu helt klar! Ska bara lyckas göra bilden också, har kommit fram till hur den ska se ut nu Glad

Ska fara till Coop också där jag har ett paket som väntar. 3 böcker och 2 film-serier. Hoppas på att min favoritglass finns inne också, ska isåfall köpa 2 byttor Skrattande Ska även köpa så jag kan göra mina special-mackor i ugn.

Sen ska jag lägga mig och läsa, dock inte i dom nya böckerna utan Sagan om Ringen Glad

Ha en trevlig eftermiddag!

Pagan
0

Goderafton gott folk

Ja här trivs man ju helt klart, bland knäppgökar och genier - välj själv vem som är vemTungan ute

Oj då förstår din jobbångest Pellis, tiden går ju så himla fort, men tänk vad skönt att få komma hem till familjen där pappa lagat mat, Theodor jollrar av glädje av att se dig, de har handlat och städat, hängt och vikt tvätten, det blir himla skönt så du kan sätta dig och koppla av med tidningen medans grytan puttrar och pappa dukar fintTyst

Här har det också regnat och regnat, grått & trist, det var finare i Mars än i April. Blir sen jobbdag i morgon kväll. Skit!! Vad ska man samla på sig flex för när dit är nästintill omöjligt att ta igen den???

Nu ska jag kolla lite i trådarna

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
0

Jag har glass!

2 hela byttor! Köpte även så jag kan göra mina special-mackor.

Nu ska här läsas och äta glass Skrattande

[GunillaR]
0

Godkväller!

Jag har varit och handlat present till sonsonen, en Harry Potter. Och så köpte jag en bok på rea åt mig själv, kostade bara 69 kronor. Någongång ska man ha tur, jag fick 20% rabatt på hela kalaset!!!

Ska ju på 60 års kalas om en månad och har haft stora bry om vad jag ska ha på mig. Idag hittade jag en storblus i cericerött (min färg) som är precis som jag vill ha. Snyggt fall, långa ärmar med manchetter. Så får jag fundera på om jag ska ha vita byxor eller svarta. Tror faktiskt att vita blir snyggast.

Men nu till det verkliga problemet - jag har inga skor att sätta på mig. Mina ömma fötter har ju så svårt med superläckra högklackade pumps. Provade några idag på Din Sko men det gjorde ont………. Men de var snygga *dregel*  Jag får försöka hitta några med lite lägre klack. Kanske man skulle affirmera fram fötter som endast är 30 år gamla och helt smärtfria!!! Tungan ute

Cericeröd långblus, vita byxor, svart väska och svarta skor - kan det bli snyggt?

Skogshumblan
0

Låter väldigt läckert Gilla! Hoppas du hinner få till de där fötterna i tid ;)

/ Skogshumblan

Pagan
0

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Skulle behöva köpa nya fötter !

Dessa är snygga och ungefär det jag är ute efter, men jag vågar inte skicka efter skor. Måste provas.

Pagan
0

Vet en som blötte ner sina skor rejält och sedan gick hon ut dem, har aldrig provat??

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Ungefär något i den stilen brukar jag göra med pumps. Kanske inte blöta men gå och gå och gå - även ute.

Här är min blus

plutopellis
0

Kommer bli ursnyggt Gilla!

När du uttrycker det så Pagan så längtar jag efter att börja jobba! Tungan ute

Momiji, jag väljer att helt enkelt ignorera ditt inlägg för jag blev så sugen på glass!!! Flört

Skogshumblan
0

SÅ snygg! Påminner mig om min favvoblomma ( inomhusblomma) hibiskus. De där pumpsen du visade bild på borde ju gå att hitta, klassiska tidlösa, men om de passar är kanske en annan femma.

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

Jag väljer med att ignorera Momijis inlägg… Jag vill med se massa film, äta glass och måla… Inte ett dugg avis!! Oskyldig

Fin blus Gilla! Riktigt härlig färg. Älskar färg. Skrattande

Själv är jag överlycklig för jag har fått en riktig aha upplevelse och vet nu hur man virkar fastmaskor!!! JIPPIE!!! Skrattande

[GunillaR]
0

Jo precis Skogis, det gäller att de sitter bra. Jag får ge mig ut i skoaffärerna nu! Dessa skor kan man ju ha nytta av framöver också.

Mina fötter har levt i högklackat i så gott som hela min arbetskarriär. Man hade lagom klackar på dagarna och när det var fest så var det riktigt högklackat. Ni skulle ha sett min skogarderob! Oj oj oj Tungan ute

Ellos-skorna skulle jag gärna vilja ha - men att vänta på dem och om de sedan inte passar………..

Pagan
0

Nu är det sedan lääänge läggdax. Alltid då det är som roligast! Glad Ses imon alla sköna. Sov gott

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Världens j*kla skitdag. stress röra. Med andra ord en total kaos, ett tag visste knappt vad jag hette, men att jag hade en rygg och två axlar, DET känner jag. Foten i munnen Inte ofta jag är sur, men idag var jag brinnande nära att gå i taket. Just då får jag hjälp och ilskan bara rinner iväg, och tacksamheten bubblar för fullt. Tungan ute

[GunillaR]
0

Natti!

zzzzzzzzzzzzzzz

plutopellis
0

Oj isa! Glöm inte andas! Lät jobbigt :(

Isa56
0

Ja, Pluto. Det är dags att läsa på. Kort sagt, en del arbetsplatser är mer utformade för karlar runt 1,86 medan majoriteten av operatörer är runt 165 och kortare. Det handlar mycket om ergonomi. Små förbättringar som skulle göra stora skillnader, gäller bara att hitta lösningar också. Då blir det inga problem att få igenom dem.

Här precis som på de flesta platser gäller de att helst ha en ide om lösning också och inte bara säga det funkar inte. Att få igång en dialog. Vilket är lätt om man har lite ideer att spinna vidare på. För företaget jobbar också hårt på att få en bra arbetsplats för alla. Skrattande

Det är därför jag är kvar, för det är en bra arbetsplats med förbaskat bra arbetskamrater och högt i tak för olika åsikter.

plutopellis
0

Hoppas det löser sig :)

Isa56
0

Jadå. På något sätt har det alltid löst sig. Jag är en katt som alltid landar med fötterna först. Eller ett grästrså som böjer sig när det blåser och reser sig igen när stormen avtagit. Jag klarar mig alltid. Kyss

Men ibland känns det skönt att gnälla av sig lite. Flört

plutopellis
0

Ja gnälla måste man få göra ibland annars brister det tillslut.. Och då är vi här och lyssnar :)

Isa56
0

Tack vännen. Det är det som är så skönt. Kyss

Jessica Holländare
0

Många kramar till dig Isa!! Hoppas du hittar någon bra lösning. Kyss

Skogshumblan
0

Isa, många varma kramar här ifrån också. Hoppas det här löser sig och att du får ro i och runt dig igen.

/ Skogshumblan