Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1668 ggr
Jina.
0

Fler som lägger tarot.

Är det bara jag eller är det fler som lägger Tarot?

Kännst som det blir fler och fler hela tiden.

Det är roligt.

Jag tycker att det är jätte kul att lägga Tarot.

Har börjad med det i tidigt typ 13 år.

Har säkert 5 olika tarotlekar och 2 änglakortlekar :)

Hur många har ni?

www.mediumjina.se

Elpida
0

Visst är det kul om det växer Flört.

Jag har tre tarotlekar och två änglalekar. Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jina.
0

Har du ett favoritlek (tarot)? Eller lägger du med alla?

Jag lägger mest med 2 av dem.

Älskar mina lekar :)

www.mediumjina.se

powerofthebass
1

jag har många olika lekar och orakel kort  tycker dom e vackra  att bara kolla på ,  ibland skriver  poesi och lättare dikter med hjälp av korten .

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Elpida
0

#2 Jag använder min Hanson Robertslek vid mer materiella frågor och min Shadowscapes när det rör känslor och relationer Glad. Sedan gillar jag mina angel oracle-cards skarpt som lite daglig vägledning.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jessica Holländare
0

Vi är många här inne som lägger Tarot och annat spännande! Skrattande Själv har jag typ fyra tarotlekar, en änglalek och runor. Massa spännande!!!

Lägger med min Fenestra Tarot. Har fått en ny av min syster nu Legacy of the divine Tarot som är heeelt underbar!! Men den har jag inte hunnit använda ännu.

plutopellis
0

Hejsan!

Jo vi är en hög här som lägger Glad

Jag har en RW-lek, en gilded samt en da vinci-lek. Har även två enklare RW liknande lekar som kom med i dels prenumerationsklubben själ kropp ande och dels en från en bok jag köpt på bokrean en gång i tiden.. Fast använder mest min RW och nu det senaste min gilded som är relativt ny.. Har även ärkeängeln Michaels änglalek och handgjorda runor som dock ej används..

Så det ligger en del lekar här hemma Kyss

Jina.
0

Tack för era svar. :) Jag använder mycket Gilded Tarot och Rider Waite (med den började jag att lägga Tarot, så mycket fina minnen :) )

Ha bara en fråga till.Kan ni alla kort utantill? Eller åtminstone nyckelorden?

Det kan inte jag, än. Men vet vad dom ungefär betyder.

www.mediumjina.se

plutopellis
0

Hehe, nä verkligen inte! Har en pärm med utskrifter dels här från sajten och dels från en kurs jag går nu som ständig följeslagare tillsammans med lekarna när jag lägger GladOskyldig

Skogshumblan
0

Hej Jina och välkommen hit! Jag har nyss börjat med Tarot, lite drygt ett år. Jag har tre tarotlekar och en orakelkortlek. Jag är periodare, lägger med den lek som för stunden känns bäst och ibland blir det orakelkort. Skulle vilja lära mig runor * fin vink åt Pagan* men allt har sin tid.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jina.
0

#8 Vad kul med en kurs. Det är ju en bra idé med en pärm, jag har en book som jag använder hela tiden. Gjorde egna anteckningar i den också.

#9 Tack :)

Det är sant. Allt ta sin tid.

Jag kommer ihåg första gången jag la Tarot, jag blev jätte rädd, för allting stämde ju exakt. Så jag struntade i min tarotlek i några år *lol* jag var 17 år tror jag när jag väl började igen, har fortfarande min första lek kvar :)

www.mediumjina.se

Jessica Holländare
0

Tänk om man kunde alla korten… Jag har som syrran, PlutoPellis, en pärm och lite böcker.. Pärmen är min bästa vän!! Skrattande Det får ta den tid det tar med att läsa, tolka, tyda, känna in och allt vad det nu är innan jag får ner det jag vill ha sagt på papper. Man lär så länge man lever!

Skogshumblan
0

Har en universal Wait raider, min första, sen kom en renaissance Tarot in och sen en Hanson Robertson och nu senast en animal Spirit oraclecard lek. Nä jag kan inte alla kort men kan sviterna och lite vad de står för. Har min lilla bok med kursens grunder i samt varje leks lilla bok som kommer med. Däremot har några kort dykt upp mer än andra så de kanske man kan lite bättre. Typ döden, tre i svärd och narren. Samt kråkan och skatan som förföljt mig ett tag;)

/ Skogshumblan

Skogshumblan
0

Har en universal Wait raider, min första, sen kom en renaissance Tarot in och sen en Hanson Robertson och nu senast en animal Spirit oraclecard lek. Nä jag kan inte alla kort men kan sviterna och lite vad de står för. Har min lilla bok med kursens grunder i samt varje leks lilla bok som kommer med. Däremot har några kort dykt upp mer än andra så de kanske man kan lite bättre. Typ döden, tre i svärd och narren. Samt kråkan och skatan som förföljt mig ett tag;)

/ Skogshumblan

Jina.
0

Vore kul om man kunde dem utantill en dag :) "drömmar"

www.mediumjina.se

christel70
0

Vad kul att höra att du började när du var 13Skrattande, Jina!  Min dotter är 13 och hon fick sin första tarotlek för en månad sen när hon fyllde år. Var lite osäker på om hon var för ung men om den används rätt med översikt från mig ett tag så kan det nog bli braFlört hoppas jag!

Jag har bara 1 tarotlek , Gilded Tarot, och än så länge så vill jag inte ha någon annan för denna är såå fin i sina bilder. Är faktiskt lite småkärKyss

Till min flicka köpte jag HansonRobertson, den är lite mild i sina bilder så den passade bra till henne. En del blider i vissa lekar är väldigt dystra och kan lätt skrämma i början innan man förstår sig på betydelserna och tolkningarna.

Jag kan definitivt inte alla kortens betydelser utantill utan brukar använda mig av en liten "fusklapp" men stödord för vad varje svit står för och vad numerologin säger.

Sedan låter jag intuitionen ta över tolkningen.

Änglakortlekar är något jag har fler avTungan ute 7 st olika… Änglakortlekar kan ju se lite olika ut i sin uppbyggnad och ha olika teman så jag tror det är därför jag köpt på mig flera, eller så är det shopaholicen i mig som varit framme…

Medarbetare på Tarot

Pagan
1

Vad trevligt här varSkrattande Trevigt att se dig Jina

Själv har jag har 3 Tarot lekar 2 änglalekar och mina egna runor - använder mig nu mest av mina runor och av Cosmic Tarot.

Pendeln är också en följeslagare, den väljer bl.a. sten och kristall varje morgon.

Tror inte man ska stirra sig blind på alla betydelser för de kan ju skilja en del. Skulle jag köpa mig en ny lek i morgon skulle jag skriva ner ett nyckelord eller en mening för varje kort - snabbt och rappt, det skulle säkert visa att det kan sklija en del i bildens budskap och hur jag läser av den, magkänslan mm. Har man stirrat sig blind på en betydelse så kan en ny lek bli förvirrande skulle  jag tro. Så uppfattade jag det  ibörjan iallafall.

För mig fungerar det med att ha med numerologin och sedan vad sviterna står för, men resten kan ju skilja en hel del. Att det finns en grundbetydelse är iofs svårt att blunda för, men i olika läggningar och hur korten placerar sig så kan den ursprungliga känslan ändra sig, så man får inte skriva varje kort i sten sas.

Men vi är olika, vi ser saker olika, vi lär oss olika - sedan ger vi våra erfarenheter vidare - tillsammans lär vi oss nya saker varje dag. Finns inget rätt eller fel - bara en magkänsla att följa och kan vi sedan dela med oss av våra lärdomar, och ja då är vi äntligen hemmaKyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jina.
0

Fint skrivit Pagan :)

Om jag går efter känslan då lägger jag inte Tarot utan bara ta emot budskap ect från andra sidan och/eller min intuition.

Alla gör olika, oc det är kanon, för ingen är lik en annan alla vi är unika :)

Jag tycker det här är spännande hur ni andra gör.

Hur ofta lyckas ni?

Christel, hade jag fått en mer "mjukare" tarotlek då hade jag nog inte lagt det på hyllan, så du gjorde rätt :) Vad kul för din dotter.

Visst ärr Gilded Tarot en super fin lek, såååå fin.

Tack för alla era svar!

www.mediumjina.se

Nattuggla
0

Jag har en Ozho Zen tarotlek, älskar bilderna i den! Håller fortfarande på övar att tolka korten, men har blivit en liten paus ifrån det som jag ska ta upp igen snart… Glad

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Pagan
0

Ozho zen är fortfarande okänd terräng för mig…..Obestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot