Tarot iFokus

Tarot

Etiketter: dagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 2256 ggr
plutopellis
0

Idag är det TORSDAG!! 22 mars

Idag är jag på rätt dag :) kanske för att jag har en tid att passa. Hoppas vädret blir soligt idag. Hoppas min envisa trötthet släpper snart! Ätit b12 i en vecka nu så man tycker ju att jag borde börja känna skillnad? Men nope, ingenting :( ja ja, det blir väl bra nån gång. Sonen har fått för sig att halv sex är en bra tid att vakna. Jag håller inte med riktigt. Längtar till lördag då brukar jag få sovmorgon. Hoppas alla får en toppendag!

Skogshumblan
0

God morgon Pellis och alla andra. Nja halv sex är väl lite för tidigt tycker jag också. Minns med fasa de morgontider mina barn experimenterade med *ryser* Verkar bli en fin dag idag, hoppas ni alla får en fin dag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
0

Vaknade av en tjutande dotter som skrek och grät om att kaninen var död… Rusar upp för att se vad som händer.. Och mycket riktigt, den låg död i sin bur… Gråter Fattar inte vad som hände för den levde för typ tre timmar sedan… Och inte märkt något konstigt… En vecka fick hon ha sin kanin…

Och slutledningsförmågan är ju underbar hos en 4,5 åring… När hon lugnat sig lite "då får vi köpa en ny för jag vill ha en kanin"… Vad svarar man då??? Förvånad Låt mamma sörja!!!

Elpida
0

God morgon godingar!

Har haft lite ont om tid och får hoppa över lite sidor ibland Obestämd. Nåväl, torsdag idag, och jag som hade torsdag typ halva dagen igår redan… Men nu är jag oxå på banan!Flört Jag har aldrig haft morgonpigga barn, de är kvällsugglor istället. Allt har för- och nackdelar, det innebär att den där vuxentiden för mig och min man är väldigt liten…

#2 Nej, så tråkigtGråter. Stackars lilla kaninen, då blir det begravning nu då.

Själv var jag och tittade på tamråttor för några veckor sedan. Hade jag bra haft plats för buren hade jag skaffat mig nya igen. Underbart härliga sällskapsdjur!!! Vi får väl se hur det blir när dvärghamstern går ur tiden…

Önskar er nu en strålande vårtorsdag med massor av solenergi!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[MorganLeFey]
0

Godmiddag i stugorna!

Men Momij, så tråkigt att kaninen dog. Låt det gå en tid så att ni båda får landa i detta. Håll en begravningsakt för kaninen.

Jag hade svårt att somna inatt, men det var väl en massa som snurrade i mitt huvud. Till slut somnade jag i alla fall. Solen lyser och idag är det tvåsiffrigt på termometern. Folk går med sommarjackor på sig.

Dags att se till cykeln så att den fungerar och pumpa luft i ringarna. Kanske det kan bli en liten cykeltur - bara en liten idag så att det inte blir för mycket "cykelvärk i ändan".

Sonen kommer hit ikväll och hjälper med med borrningsarbeten. Ska försöka blinka lite extra så att kan sätter upp i alla fall en rullgardin på balkongen. Jag behöver lite skydd från östersolen nu.

Det blir en stunds solande i dag också, måste ju passa på.

Ha en fin dag Glad

Jessica Holländare
0

Vi har haft en fin begravning idag… Lite ljus och blommor och det blev så mysigt… Gråter Det är så sorgset!!! Lilla ninen…

plutopellis
0

:( snyft Fått ok på lån för bergvärme men nu tvivlar jag, är ju mycket pengar! Klarar vi det?! Vägledning? Jaja vi är inte vedmänniskor, alltid bott i lägenhet så det är nog det bästa för oss ändå.. Hoppas alla haft en bra dag, jag har haft ett mycket bra första besök hos psykologen. Känns riktigt bra! :)

Skogshumblan
0

Jessica, så fint att ni fått ta ett avsked. Pellis, så gott att psykologen kändes bra och ekonomi kan vara värt sin risk men lita på din magkänsla!

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

Go for it syrran!!! Tungan ute Lätt att säga när det inte är mina penga.. Men tänk vad ni sparar in på några år med tanke på elpriset och vedpriset.. Ta en riktig funderare så blir det nog bra. Kram

Ja Skogis.. Var mysigt.. Kunde varit bättre om en viss person kunde bry sig mer…

Skogshumblan
0

Jessica :/

/ Skogshumblan

Jessica Holländare
0

Sorry… Jag är en aning grinig och besviken… Fel frekvens big timte!!!

plutopellis
1

Du får också följa din magkänsla angående denna person du.. Vi står bakom dig, kram!

Isa56
0

Godkväll kära vänner. Skrattande

Var tog tiden vägen, hon var ju fyra nyss!!!!! Förvånad

Pluto. Mm "di barna, di barna" Kyss Kommer en tid då han kommer att sova halva dagen istället. Flört Ved ja, det ska skötas, är rätt mycket jobb med det.

Skogis, hoppas din nerv är mer medgörlig nu. Kyss

Jessica, Kramar om dig. Alltid svårt att mista ett husdjur. Kyss

Elpida kram på dig, glöm bort dig själv i farten, för det är den enda du säkert vet att du alltid kommer att ha med dig. Kyss

Morgan, Glöm inte hjälmen, vi vill ha kvar dig lääääääääääänge här. Kram Kyss

Fick ett gott skratt när jag kom hem idag. Ett brev från fackets a-kassa. Där stod att eftersom jag arbetade deltid (hade jag ingen aning om, Va tusan sliter jag 8 timmar för då. Förvånad) Och hade a-kassa andra halvan (var är dom pengarna?) Så ville dom ha in ett intyg från arbetsgivaren, perioden de saknade var augusti 2009!!!!!!!!!!!!! Skrattande

Kom över min telefonfobi och ringde dem. En mycket vänlig och på slutet gladlynt dam svarade. Hon fick ett gott skratt och bad mig riva brevet, hon ville absolut inte ha det intyget nu. Anledningen var att jag blev varslad och stämplade en månad, sen började jag jobba igen och anmälde bara att jag fått jobb. Tungan ute

Sen har jag betalt räkningar, måste vara lite knäpp, för jag tycker det är så roligt att göra mig skuldfri (nåja någotsånär, vissa återkommer förståss)

Önskar en härlig kväll

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
0

Magkänslan bara skriker just nu!!!! Kanske jag borde lyssna denna gången…

plutopellis
0

:( Kram till alla som behöver det! Min magkänsla velar :/ men Mickes är starkare så får väl lita på honom. Men har tid hos banken på onsdag så jag har tid att ångra mig många gånger hehe, så blir nog bra i slutändan. Synd bara att vi får en årsförbrukning ved levererat snart men vi har ju öppen spis ;)

Jessica Holländare
0

Avboka skiten! Flört

Kram alla

[MorganLeFey]
1

Isa, det var modigt och bra gjort av dig som ringde det där samtalet. Hade något sådant hänt mig så hade det blivit en svår traumatisk upplevelse. Tungan ute

Undrar om jag inte har myndighetsfobi………… Obestämd

Isa56
0

#16 Morgan det är lustigt det där med fobier, vissa dagar går det hur bra som helst att ringa, andra dagar knyter det sig helt i halsen och jag får inte fram ett ljud.

Det verkar ju inte helt osannolikt. Vi kanske ska gå i terapi för det. Obestämd

[MorganLeFey]
0

Telefonfobi har jag inte utan det är mer "rädslan för att öppna kuvert från myndigheter-fobi".

Hur kommer det sig att du har telefonfobi? Har du alltid haft detta eller har det hänt något särskilt?

Isa56
0

Njä, tror det har med ett jobbigt år för måååånga år sedan med massa tråkiga meddelandet på just telefon. Till slut ville jag inte svara. sen har det blivit sådär. Men bara när det handlar om mig själv. Konstigt nog. Får nog ta mig en funderare på varför.

Pagan
0

Jessica - en sådan där dag i dag då det mesta gick i fel frekvens mao, kramis tjejen. Har du dragit ett kort för att få vägledning i dag? Söta lilla kaninenGråter

Pellis, förstår att lån känns nervöst. Jag känner likadant. Men i detta fall måste det ju ge huset en värdeökning också och du får ju dra av det om du en dag säljer - så se det som en investering - inte ett lån.

Där ser man Isa, när de äntligen hann med dig i högen av "viktiga" kontakter så hade det gått 3år, ja herre jösses, tur de inte jobbar på ackord.

Blev det borrat i dag Morgana?

Här har det också varit solenergi Elpida, riktigt skönt. Åkte hem från jobbet i T:shirt! Kanske vågar man byta till sommardäcken nu då…..

Har haft ett jobbigt möte under förmiddagen, hoppas det blir som utlovats, men det efterlämnade en bitter eftersmak. Olustig känsla där munnens budskap sade en sak - min magkänsla en annan.

Nu sitter jag och lyssnar och hoppar i kroppen - min alien lyssnar på Hip Hop på hög volym. Jag ber henne sänka men succesivt så når volymen högre och högre styrka, får be henne sänka igen. Varför kan det inte vara Sanna Nielsen eller nåt som hon valt för kvällen???

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Låter jobbigt Isa och Gilla…

Jag har lagt mitt sist kort och skickat in det Gilla! *blink, blink*

[Momiji]
0

Gokväll på er alla!

Har varit på min lillebrors klass modevining idag efter jag passat hunden. Vi tog en "brottningsmatch" jag och hunden och väldigt snart låg jag underst och skrattade mig fördärvad medans hon satte sig på mig och gottade sig i sin seger Glad

Imorron är det då äntligen dags, morbror, moster och mina kusiner kommer upp för att överraska morfar Glad Sen på kvällen har vi en överraskningsfest för en kompis kompis som fyllde 25 nu i början av året, men precis innan hennes födelsedag så dog hennes pappa. Allt blev inställt men nu har vi bestämmt oss för att det är dags att fira henne ordentligt! Hon tror att vi ska fira våran kompis man, men egentligen har vi bokat in henne på en modellfotografering, sen ska vi bjuda henne på mat på thai-restaurangen och sen far vi till våran kompis som anordnat allt och dansar indiska danser hela kvällen.

Sen efter det är det min födelsedag och den stora festen Skrattande

Isa56
0

Pagan, var du glad för att det bara är en som spelar. Mina två äldste försökte överrösta varandra med Carola (dotra) Och hårdrock (äldste sonen) En annan satt i köket under deras rum och försökte synka musiken. Det gick inte. Tyst

Jessica Holländare
0

Momiji, hoppas att det blir en toppendag med bra väder!! Låter så mysigt med alla påhitt. Kram

Pagan
2

fytifasen IsaSkrikandes jag hade gjort retroaktiv abort……hm hur länge kan man göra det?

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
0

Jo, får bara se efter hur jag ska hinna med allt. Ska ju hinna ut med hunden på en långpromenad också. Nåja, ska skriva klart tolkningarna på dom sista korten till veckans lektion nu. Hann bara skriva klart hälften av dom innan jag var tvungen att fara, men nu ska alla skrivas klart och skickas in Glad

Pagan
0

Momiji efter alla dessa förberedelser och att hålla morfar borta allt hemlighetsmakeri och den kommande överraskningen och sedan partaja vilt och fylla år på det så lär du nog behöva semesterSkrattande hoppas Ni får en toppendag

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Momiji, glöm inte bort dig själv alldeles, försök ta en mikropaus då och då. Så du inte somnar mitt i alltihopa. Kyss

Ja Pagan, det vet i tusan. jag brukade hota med att sätta in en annons om bättre begagnad ungj*kel till salu. Billigt vid snabb affär. Flört

Pagan
0

ja jag har hotat att hyra ut dem till skorstensfejaren - men det fungerade ju bara då de var typ 4-6 sedan var det kört, kanske skulle försöka med ett byte istället - typ yngelaliens bytes mot spa resa - eller vadtusan jag kan nöja mig med ett begagnat kylskåp i dagslägetTungan ute

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Hos mig blev det skogshuggare i norrland. De bor fortfarande i Skåne. Kyss Byt dem mot grannens ungar. De brukar vara bättre borta. Eller en hundvalp.

Pagan
1

hmm, ja det vore en idé förståss. Då kan jag göra om hennes rum till spa och kalla det min frizon. Eller en walk in closet det har jag alltid önskat migGlad Tur hon inte har Ifokus

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Hahaha vad vet du om det? Flört

[Momiji]
0

Äh! Jag kör alltid på för fyllt när jag ska fylla år, sömnen går ner till 2 timmar per natt och det spelar ingen roll vad jag gör. Har aldrig kunnat sova runt min födelsedag(eller julen för den delenTungan ute) Men har planerat in att fara iväg på tisdag till grannstaden och äta lunch och shoppa hela dagen, det förståss alldeles själv. Tycker inte om att gå på stan med folk för antingen så är det bara dom som bestämmer vars man ska eller så vill dom inte någonstanns och så måste jag bestämma allting. Tror inte många uppskattar hur jag går runt i musikaffärer i timmar och sen bara kommer ut med en notbok Oskyldig

Isa56
0

Hahaha vad vet du om det? Flört

Skogshumblan
1

*s* Isa & Pagan, här är det militärakademin Sandhurst i England som hotas med när barnen lever om.

/ Skogshumblan

Pagan
0

hahaha min dotter hade älskat det SkogisSkrattande kan ju kanske hota med att ge henne en giftig ört som gör att hon vaknar i blåkulla med 17 vårtor på näsan och att enda vägen därifrån är en karta som hon får då hon är 19Tungan ute

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, hmm med tanke på att min lilla, knappt två och ett halvt, är en fascionista utan dess like redan (glöm det där med att välja kläder åt henne, hon vägrar ta på sig annat än det hon vill ha…)så ska jag absolut hota med vårtor, finnar och killiga kläder och inga kjolar, rosa eller lullull!

/ Skogshumblan

Pagan
0

Ja bäst du skriver en listaTungan ute

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, bra idé! Tack för tipsen.Kyss

/ Skogshumblan

[Momiji]
0

Pust! Nu har jag äntligen skrivit ner alla tolkningar på datorn och skickat in dom. Att sitta och göra tolkningarna och skriva för hand gick ju ändå i en lagom takt. Men att sen skriva om det på datorn till att språk som alla kan förstå är inte det lättaste(inte ens jag förstår vad jag skriver alla gånger). Men nu är det gjort iallafall Glad

Amandla
0

Häromdagen kom jag på det perfekta hotet för min tonårsson! Jag sa att jag skulle pussa hans kompis nästa gång han kom, ifall sonen inte GENAST plockade ur diskmaskinen Skrattande Han skrattade faktiskt *lol* och gjorde det han skulle. Den gången… Oskyldig

Skogshumblan
0

Momiji, heja dig. HOppas det blir godkänt och bra hela vägen nu.

amandla, det åker upp på listan också!

/ Skogshumblan

Skogshumblan
1

Jaha så har jag köpt en handväska också… Allt är svensk damtidnings fel! Såg en väska från ett märke, var tvungen att googla, hamnade på sajten N som säljer mode och hittade där en helt annan väska än jag sett i tidningen, men väskan var på rea och den vrålade på mig.Tyst

Meeen 228  kr  för väska och frakt är ett kap tycker jag!

/ Skogshumblan

Pagan
0

nämen jäkla Svensk DamtidningFörvånad

ja, ibland får man helt enkelt offra sig för den goda sakens skull Skogis. Jag menar att du behövde en ny väska finns det ju inga tvivel om, herre jösses de andra 12 är ju typ…….från förra året. Och nu när de reade på det sättet och liksom bara dök upp på det viset, så ja, det måste ju varit en högre makt som vägledde ditt köp och alla vet ju att man ska lyssna på goda råd och för den delen så var det ju bara 228:- det kunde ju varit 500:- så egentligen så har du ju visat prov på ekonomiska tankegångar här, helt klart. Glöm inte gratta din karl till att ha valt ett så enastående fruntimmer som sparar pengar till hushållskassan t.o.m då hon ska välja nu handväskaSkrattande

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, tack för att du ser det positiva! :D

/ Skogshumblan

plutopellis
0

Sovmorgon in my face! :( idag tyckte tydligen gubben att han skulle sova! Men jag tar igen det om en timme typ brukar ungen somna om och då kryper jag ner igen :) men så snopen jag blev! Är ju en oskriven regel lördagar sover jag, söndagar sover gubben men nu sitter jag här. Eller jag har bäddat ner mig i soffan :) Jag vill också ha ny väska humblan! Men men, en annan gång..

Pagan
0

jajamen skogis.Skrattande

nämen sicken liten juvel Pellis, som väcker dig i ottan på en lördag. Hoppas du får ta igen det.

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Ja pagan jag fick sova ett antal timmar till, typ två och en halv hann jag nog med så nu är man seg i kroppen! Hehe men skönt var det!