Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1266 ggr
[MorganLeFey]
0

Måndag 19 mars

Goddagens gott folk Glad

Här skiner solen med det blåser kraftigt (vårvindar friska, som leka och viska). Det är inte speciellt varmt heller men vad gör det när solen skiner?

Jag ska strax ge mig iväg till stan och köpa kattsand. Sen är det målning och teckning som gäller för resten av denna dag. Kanske det blir en liten stund i solen beroende på hur vinden ligger.

Jag önskar er alla en bra dag denna måndag.

I morgon är det vårdagjämning!!! Skrattande

plutopellis
0

Hej Morgan! Och alla andra Glad

Ja här är strålande sol och storm Tungan ute i förmiddags var det regn och hagel, vårväder med andra ord. Hängde ut lite tvätt så hoppas solen håller i sig och tvätten med för den delen! Tyst

Hoppas alla får en bra dag och håll tummarna för mig och gubben i eftermiddag! (möte med banken)

Jessica Holländare
0

Hoppas att tvätten inte blåser iväg syrran!!! Flört

Jag vill gömma mig under täcket igen.. Obestämd

Skogshumblan
0

God kväll. Viskar? Nä snarare illvrålar är vad vindarna gjort här idag. I morse när jag vaknade trodde jag det var full storm ute men tack och lov la det sig lite på fm. Annars har dagen varit fin, men jag har fått något mög igen och mår inte alls bra. Ska bädda ner mig och säger godnatt nu!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
0

Goderafton

Usch då skogis, går vi om varann, jag mår kanon i dag. Så himla skönt. Värre med nattsömnen dock, vem behöver sova som nästan fått liggsår i helgen.

Här haglade det också i förmiddags, blåser kraftigt gör det också, det ser liksom vackert ut - men då man kommer ut så blåser man ju nästan bort.

Jessica är trött förstår jag, efter helgens jobb.

Hoppas du fick målat i dag Mogana, vårdagsjämning YES!Skrattande

Pellis, hoppas det gick bra på bankmötet. Nervigt förstår jag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Hej alla!

Haha, mög.. Har en på jobbet som säger så hon kommer från andra sidan åsen och jag har aldrig hört ordet innan jag träffade henne Tungan ute hoppas det går över fort!

Ja Pagan, det lät lovande men hon ville räkna på det och återkomma… Så vi håller tummarna! Vi vill nämligen gå över till bergvärme istället för ved men blir det inte bergvärme får vi köpa en akumulatortank till annars klarar vi inte bo här till vintern då vi båda jobbar. Nu har jag ju varit hemma hela tiden och kunnat elda hela dagen så…

Men men, vad är väl en bal på slottet?

Hehe

Kyss

Isa56
0

Godkväll allesammans Skrattande

Kilar inom som hastigast och säger hej. Har visst en nerv i kläm i korsryggen, nånstans. Så det blev hemma i sängen i dag också. Men imorgon måste jag gå. Vill inte till doktorn.

Ha en skön kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

Pellis - ja, jag funderade också på ordet mög - antar att det är nån benämning på allmän skit som går eller?

Vi hade direktverkande el i min gamla kåk, men sedan gick vi över till ved & solpaneler - sedan på vintern pellets. Bergvärme är ju klart det mest bekväma kan jag ju tro, men det ska ju vara dyrt som attan! Jag har ju fjärrvärme här, det är inte heller gratis, sista månaderna har jag blundat då räkningarna kommer - men det blir ju billigare under sommaren så jag kan komma i kapp mig och skapa en buffert.

Isa - du borde verkligen gå till doktorn (säger hon som är rädd för allt med vit rockTyst) men nerver i kläm kan ge bieffekter!! Snedbelastningar mm mm mm och du kan ju kanske också få komma ifrån helvetesmaskinen på jobbet för gott.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

En?????????????? Vi brukar springa mellan 5-6 maskiner. Ibland har vi bara en. Jo, jag borde ta mig i kragen och åtminstone ringa sjukgymnasten.

Vet inte om ni minns att min dotra och sambo krockade förra året. Nå, nu har hon fått sin diagnos, Fibro. Så hon jobbar allt hon kan med positiva affirmationer och lära sig leva med ständig värk.

Mina problem känns så futtiga jämfört med hennes. Obestämd

Pagan
0

Ja men så kan du ju inte tänka Isa, dina smärtor är också ständiga eller hur och kan leda till mera värk på andra ställen och firbro kanske inte är så långt borta då!!! Din oro för sin dotter är ju också med i spelet och ständig oro är ju inte heller en bra ingrediens.

Verkligen ledsamt att höra om din dotter, ingen trevlig diagnosGråter

Sajtvärd Tarot

[MorganLeFey]
0

Isa! Om jag slår mig på lillfingret så gör inte detta mindre ont om du samtidigt slår dig på stortån. Jag upplever min smärta oavsett hur andra upplever sin.

Du och din kropp vet att ditt jobb inte är bra för dig. Kruxet är kanske att du måste göra ett val och att du inte vet vad du vill välja.

Isa56
0

Nä och hon har ont, det syns. Maken har också fibro, så det vill jag inte ha. Foten i munnen Problemet är dels att jag får tunghäfta hos doktorn, dels att när jag ringer har jag kanske ont i ryggen, när jag väl kommer dit så har jag ont i armen. Värken flyttar sig. Nej de anser att det inte är fibro. Snarare oträning, jag rör mig för lite på fritiden, därför har jag ont. Jag ska motionera mer. Obestämd

Förresten Mög är skånska för skit kort och gott. Flört

[MorganLeFey]
1

# 4 - Nej det blev inte målat idag, men det blev gjort en himla massa annat. Är nästan klar med ett tecknat porträtt. Foto kommer i morgon.

I morgon åker penslarna fram!

Isa56
0

Ja Gilla, du har rätt i att jag vet inte hur jag ska lösa det.

Men det är svårt att få annat jobb i min ålder och med de yrkesutbildningarna jag har. Jag är så att säga nischad inom industri/verkstad.

Pagan
0

Vad är då fibro Isa? om inte värk som flyttar på sig??? Herre jösses, undrar just om alla som jobbar på kontor är ute i löpslingan efter jobbet, f*n sicket skitsnack!!! Kan du inte gå till en annan läkare och få en oberoende diagnos? Låter ju helt förryckt!

Skriv en dagbok på hur din kropp mår - då kan du hänsvisa till hälsans status, kanske kan fungera mot din tunghäfta. Skulle tro att när du väl kommer dit så vill du bara gå å gömma dig, inte alls ha uppmärksamhet och vill snabbt därifrån - fokus på andra verkligen sjuka människor tack och dit hör ju inte Isa…Flört

Sajtvärd Tarot

[MorganLeFey]
0

Isa, kanske du skulle ta till dig det du vill att andra ska ta till sig, nämligen att ändra på sitt tänk.

Väldigt ofta är det vår kropp som säger ifrån att "nu är du inne på fel väg". Och väldigt ofta är detta en vägledning att nu måste du välja en annan väg, för där finns en annan väg för dig, en väg som du själv stakade ut en gång i tiden innan du tog mark här på denna planeten. Inte kan jag tänka mig att du ville stå vid maskiner och slita ut dig.

Var inte rädd för förändringen, välkomna den istället.

Det är ett jobb och en puckel som kanske du måste över först, men det kan väl inte vara svårare än situationen som råder nu.

Har jag rätt eller har jag rätt?

Flört

Isa56
0

Ni har attans så rätt båda två. Pagan du känner mig väldigt väl. Inte är jag sjuk inte, har bara liiiiite ont. Är såååå duktig sååå. Guld i mun

Gilla Ja, gäller bara att hitta den där vägen. Obestämd

Jessica Holländare
0

Bergvärme är inte dyrt Pagan… Det har jag hemma. Det är toppen!! Skrattande

Usch och blä för fibro!!! Styrkekramar till alla som kämpar med det!!

plutopellis
0

Bergvärme är dyrt att skaffa i alla fall, sen skulle nog elen gå på runt 8-9000 om året för den här villan med det klimatet vi har vilket är betydligt mindre än vi redan lagt på ved.. Men dyrt att skaffa som sagt Rynkar på näsan men vi får se vad som händer..

Fy bubblan för fibro Gråter

Men Pagan, då är du rädd för mig! Jag går i vit rock hela dagarna på mitt jobb Tungan ute fast jobbar på lab så är väldigt harmlös Flört

Ett tips är att skriva ner alla symtom och sånt man vill ta upp på en lapp och ha med så brukar det gå bra, för du borde dra dig dit Isa!

Wiiii!!!! Glada PM, spännande! Återkommer om detta när det är klart Oskyldig

Pagan
0

Ja Isa, min vän, ser du att jag lärt känna dig Kysskan du då göra som jag ber dig, snääääällllaaaa! Skriv dagbok!!!

Ja Pellis, dig hade jag gått omvägar för. Har inte behövt gå till doktorn på massa år som tur är och tandläkaren har jag inte sett på 30år!!!!! herre gud, det är verkligen en lååååång tid. Men som tur är så har jag väldigt friska tänder!!!!

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Men Pagan då! Jag går till tandläkaren vartannat år trots att jag har friska tänder. Fast jag är väldigt noga med det och sen lider jag inte av vita rock fobi Flört

Pagan
0

jag vetSkäms därför är fridelfina min stoooora idol just nu. Men den dagen jag får tandvärk, då måste jag ju gåRynkar på näsan men det är lååååång tid dit!!!!!!Cool Faktum är att detta är något mina barn inte har en aning om, dem åker jag med till plågis jätteofta - fast jag har ju alltid en tid att passa och hämtar efteråt. Värre då de var små, då fick jag sitta medFörvånad svårt att vara cool då, när man bara vill springa ut och hyperventilera.

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Alla har vi våra laster… Glad

Pagan
0

eller dolda talangerSkämsFlört

Sajtvärd Tarot

[MorganLeFey]
0

Jag hatar allt vad sjukhus, tandläkare och sådant heter. Vita rockar, slamret av instrument kan få mig att svimma i ren förskräckelse. Och så är jag livrädd för blod, speciellt om det kommer från mig själv.

Jisses, jag svimmar bara jag ser en spruta!

plutopellis
0

Hehe, Morgan när jag var gravid fick jag ta två sprutor om dagen under hela graviditeten, det tuffaste var att göra det på mig själv! Hade hellre sett att någon annan gjorde det.. Men lillklumpen är såååååå värd det!

Jessica Holländare
0

Jag som jobbar på sjukhuset och tycker om att ge sprutor och skramla…. Skrattande

fridelfina
1

Pagan, när du ska gå till tandis så kom till sthlm och träffa min tandis på Narkoskliniken. De är "världsbäst" för tandvårdsrädda, specialdesignade lokaler och allt för att ta hand om såna som "oss"! Man kan få sova till och med om man är så rädd, hypnos, kbt, psykolog… Hela kittet! Den som är "tillräckligt" rädd kan tom få gå på högkostnadsskyddet via landstinget, dvs till samma kostnad som hos vanlig doktor.

Pagan
0

Låter ju fantastiskt Fridelfina. To good to be true. Att få sova sig igenom vore ju underbart. Det lustiga är att jag inte riktigt förstår var denna rädsla kommer sig av. Var inte rädd som barn och tills jag var 12 var det inga problem alls. De t.o.m drog en tand när jag var i 10års åldern fast bedövningen inte fungerade ordentligt - tanden hade liksom krossats av de nya tänderna som ville ha plats. Men jag uppfattade inte det som så värst svårt/jobbigt eller skrämmande. Nåt måste ha hänt då jag var 12 som jag förträngt, men jag har ingen aning om vad - men efter det - nope!! inga fler tandläkarbesök. Försökte då jag var 19, men kom bara till väntrummet……har du ett klart minne av vad som gjorde dig rädd?

Det värsta är nog att dessa vita rockar skrämmer i alla miljöer, ville inte till sjukhus då jag skulle föda, mardrömslikt!! eller nu när man blir kallad i tid och otid på massa undersökningar hit och dit…..gissa vem som inte går, fast jag vet att jag verkligen borde!

Känns som jag borde skärpa till mig lite härSkäms

Kanske ska jag köpa mig en vit rock och ha som pjamas för att övaSkrattande

eller nä, då får jag kanske mardrömmar…hmmm

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan jag var som du före jag blev gravid med sonen för snart 6, 5 år sen. Då började jag omedvetet ifrågasätta var min rädsla kom ifrån på lite samma sätt man gör i "the work". Varför är jag rädd? Är det sant att de kommer göra mig illa med flit etc. Kan inte säga att sprutor och sånt lockar men jag avbokar / avstår inte behandlingar i första taget utan orsak nu mera. Heja er rädda ni kan, ni vill och ni vågar ta tag i det här!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
0

Du får göra studiebesök, kolla runt och så utan behandling första gången :)

Pagan
0

Jo du Skogis, jag har försökt ta mig över denna ribba en del gånger och klarar det ……nästan och då dröjer det ännu längre till nästa gång jag ens börjar fundera på att ta tag i det….

Studiebesök, ja det var kanske en idé Pellis, inget tvång bara se sig omkring och se de hemska rockarna utan att veta att de ka ta mig nästa gång.

Sajtvärd Tarot