Tarot iFokus

Tarot

Etikettenergier
Läst 6473 ggr
LightAndShadow
0

Vilken typ av fullmåneceremoni gör ni?

Hur gör ni?

Har ni någon speciell ritual ni alltid utför eller är det olika från gång till gång? Hur väljer ni? Följer ni någon tradition eller kör ni på känsla? Använder ni er av några hjälpmedel? etc

Är ni på olika ställen ex inomhus på vinterhalvåret och ute i naturen när det är varmare? Till våren/sommaren skulle jag vilja åka ut i skogen när det är fullmåne och meditera. Skall man då tänka på något särskilt för att skydda sig eftersom engerin höjs?

Pagan
0

Oj Light, denna har jag missat.

Jag är med i ModerJord Nätverket och de har en gemensam healing session till moder jord varje fullmåne. Eftersom många är med så känns det extra speciellt. Det är ju deltagare från hela världen som hjälper till.

Du vet väl att det egentligen inte spelar någon roll i vilken månfas du hyllar eller använde för olika ritualer. Månen har ju flera faser. Nymåne exempelvis är ju en bra tid för att komma till skott med saker man velat starta om med, bantningskurer, företag, författande mm mm. Sedan har du tilltagande måne, då är det hög tid för de där besluten du tagit att bli mer handlingskraftiga, fullmånen har väl kanske starkast inverkan på oss då dess fulländning kan ge känslosvall, hormonerna dansar men det är en svår tid att ta tag i saker, avtagande måne är en bra tid för att läka och bota. Förr ansågs det vara den bästa tiden att kasta förbannelser eller för den delen att häva dem om du nu varit utsatt för dem. Enligt folktro är det också bästa tiden för operationer då risken för att blöda kraftigt avtar.

Är det sommar och gott väder så vill jag gärna göra min cirkel utomhus. Men nu har jag flyttat så det blir lite svårare här. Grannarna skulle väl få slag om jag tillbad månen näck i trädgården som jag ju kunnat tidigare. Får nog klä mig i något mer passande. Tungan ute Ofta skriver jag ner önskningar och ber mina böner, jag tänder levande ljus - olika färg för att förstärka mina önskningar, jag ber för moder Jord jag nynnar och sjunger. Har olika ramsor för mig och det kanske man kan kalla för mantran. Vad svårt det blir att förklara vad jag gör. Vid fullmåne brukar jag ladda stenar och Tarotkorten, jag skriver ofta långa listor på saker jag vill få bort ur mitt liv och eldar upp poff - problemen är väckFlört plantera örter kan ju vara bra en månnatt vid tilltagande måne, ja det finns en hel del - bara du själv sätter gränserna.

Någonstans i trådarna finns en del jag skrivit om månens olika faser och vad som kan vara extra bra att filura på då. Ska se om jag finner dem.

Ser att de var lite gott & blandat bland rubrikerna. Nu har jag flyttat alla trådar jag fann rörande månen till rubrik Energier & Krafter.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LinaLj
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en speciell lyckta som jag alltid tänder i fönstret under fullmåne kvällar. Ibland dekorerar jag ett altare i vitt med runda saker. Ibland gör jag magi arbete, i torsdags sådde jag alla mina frön som ska förgro. Det beror lite på vad jag känner för och vad som händer i livet. Skickar med ett foto av ett litet fullmåne altare där min "månlykta" finns med.

Pagan
0

vad fint LinaGlad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Ja, det var fint! Inspirerande!

plutopellis
0

Jättefint! :)

LightAndShadow
0

Tack för svaren. Jag gjorde som de uppmanade i länken här "Drumming for the earth" eller vad den heter; mediterade på det vis de rekommenderade, och så tände jag ljus och rökelse. Det var första gången jag gjort någon rit så det fick bli lite på känsla. Lade också ut mina stenar för laddning.

Jag har Cassandra Easons "Stora boken om Magi" som jag kollade i igår och där står massor av intressanta tips ex om månen, solen och årstiderna. Bl a att man kan göra månvatten vid fullmåne, det skall jag testa. Jag köpte en jättefin flaska på Indiska igår som skall användas till det.

Jag köpte också en massa annat nytt bla nya stenar och ett kristallkluster <3, och knöt nya kontakter på kuppen som kan leda vidare vilket jag tror är meningen, jag är inne i en intensiv andlig fas just nu men det är en annan historia Flört

Vilket fint altare LinaLj, som jag har förstått så är det oftast vitt och silver som är ett vanligt tema vid fullmåneritualer både vad gäller ljus och stenar och det är så vackert och rent.

Pagan, vad jag skrattade när jag läste om dina grannars förväntade reaktion på dina aktiviteter, jag kan se det framför mig haha. Jag gick själv igår och tänkte att folk i min närhet tror väl att det fullständigt har slagit över när jag gick bananas på en massa saker med andligt tema, skönt att man inte är ensam om de tankarna. Själv bor jag i lägenhet så jag får göra det bästa av situationen trots avgaser och brist på natur, men stå naken på balkongen är inte aktuellt Cool

Pagan
0

Nä man får ju inte åka dit för förargelseväckande beteende LightSkrattande Men det är så mysigt att hålla på med ritualer av olika slag.

Roligt att höra om din alldeles första.

Månvatten är det kristallvatten du menar då?

Sajtvärd Tarot