Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 1580 ggr
Sandidra
2012-03-01 13:56
0

seriöst

Min man och jag är oense i en fråga. Han ringde känt medium och mediumet sa att vi skulle flytta isär tills problemet blir löst. Har gemensamma barn.

Svarar tarot/andar så?

Låter brutalt och elakt mot mig och barnen

LinaLj
2012-03-01 15:00
1

Det är alltid svårt att uttala sig om någon annans arbete.

Rent generellt så känner jag att tarotkort, och även andra likannde metoder som jag har provat, inte ger absoluta svar. Det vill säga de fungerar inte som en karta att om du gör så och sedan så så hamnar du exakt här.

Ofta så fungerar de mer som råd eller som tankeväckare. Lite mer som "Har du funderat på vad som skulle hända om du gjorde så här?"

Sedan så finns det mycket mindre seriösa personer som gärna utnyttjar folk som söker råd.

Men försök ta tillvara på tillfället och diskutera med din man. Vad känner ni båda inför rådet? Hur får det er att känna er? Förhoppningsvis kanske det leder till att "mindre" problem inte får så stor vikt.

christel70
2012-03-01 17:20
0

Jag tycker definitivt INTE ett medium ska säga på det viset!

Även om detta är vad mediumet fick till sig så har man ett ansvar gentemot personen och bör agera som en vägledare där man låter människan tänka själv och inte ge direkta svar så här. Inte seriöst alls! Det kan ju va så att mediumet har helt fel, hon/han har ju inte hört den andres version och bör inte lita blint på vad andarna säger. Denna ande kan ju vara någon som står din man nära och på så sätt känner den mest för hans känslor… Ibland kan andar faktiskt bete och uttrycka sig väldigt klumpigtTyst

När det gäller sådana här frågor där det berör 2 parter tycker jag det är bäst att man går till någon familjerådgivare som kan vägleda BÅDA samtidigt och öppna upp för en lösning tillsammans.

Sen måste jag säga att jag inte tycker det var särskilt bra agerat av din man heller… Han har kanske tolkat mediumets svar till sin fördel och löser situationen genom att "skylla" på mediumet…

Nä, säger som LinaLj härovan att börja ställ motfrågor till din man och ta tillfället i akt att diskutera.

Medarbetare på Tarot

Pagan
2012-03-01 19:08
0

Blir vääääldigt kluven här måste jag säga. Vad för fråga ställde din man och hur löd svaret Konkret?? Brukar han kontakta ett medium då Ni har misshälligheter. Osar en aning bränt måste jag säga.Rynkar på näsan

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Sandidra
2012-03-02 12:50
0

Han har ringt till en annan förut i ekonomiska frågor. Han sa bara till mig att det kanske var bäst att jag flyttade tills vi löst problemet. Jag fattade 0. Sedan kom det fram att det var mediumet som sagt de.

Vet inte hur han ställde frågan.

Sedan vill han inte att jag flyttar heller.

Har bokat tid till familjerådgivning, tror det fungerar bättre i detta fall.

plutopellis
2012-03-02 13:35
0

Bra, familjerådgivning låter bättre än medium i en sån här fråga.. Hoppas det löser sig för er!

Pagan
2012-03-02 16:02
0

Ja jag hoppas verkligen det löser sig mellan er Sandidra, låter riktigt jobbigt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot