Söndag den 26 februari
Godmiddag alla tarotare!
Sovmorgon naturligtvis. Måste ju komma ifatt på något sätt så att kroppen verkligen får ta igen sig efter förra veckan. Men nu känns det faktiskt ganska bra. Jag låter dock denna sköna söndag också vara en vilodag för i morgon börjar åter jobbet med återstående vägg och tak.
Nu ska jag ut och sätta mig i solen på balkongen. Jag satt ju där en stund häromdagen och fick genast färg i ansikt och på bröstet, så det blir idag också. jag njuter av fågelsång utanför balkongen. Härligt! Det kan också bli an promenad idag.
Ha det såååå skönt denna dag!

God middag Morgan och alla andra! Håller med, helt underbar dag! Varit och köpt regnkläder till lillemannen så nu ska vi nog kasta ut honom i trädgården lite. De var väldigt stora så får se hur det blir.. :)
Godmiddag Morgan, Pluto och alla andra. 
Ljuvligt ute. har vädrat och det känns så mycket bättre när solen skiner. Suttit och njutit därute med en mugg kaffe.
Önskar alla en underbar söndag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Godkväller!
Ja det var jätteskönt att sitta i solen, men jag är försiktig så här med den första solen. passar man inte sig så bränner man sig. Huden är ju helt oskyddad.
Men jag fick i alla fall gjort i ordning lite på balkongen och ska iväg i morgon och köpa bambujalusier, för jag måste ha lite soldämpande annars blir där för varmt ute när sommaren kommer. Fick syn på att de hade sådana på Biltema, så i morgon är det jag som tar bussen iväg dit. Billiga är de ju också! Och dekoriativa. Det blir ett sådant fint ljus.
Vidare måste jag ha en trasmatta därute. Sen behöver jag nog inte göra några större investeringar - förutom blommorna naturligtvis. Ska faktiskt köpa tre pelargoner och sätta därute redan nu!
Verkligen underbart! Vårkänslorna spudlar i hela kroppen! Försått mina olika plantor jag ska ha i min trädgård, första sommaren i alldeles egna trädgårde. Kryper i fingrarna! Idag blev det morot, rädisor, tomat, sallad, persilja, vaxböna, pense, svart öga och akleja. Tror inte jag glömt någon. Sen blir det direktsådd av dill, vitkål, sockerätor. Har säkert glömt någon men. Har redan försått banan passionsblomma, ska bli riktigt spännande och se om den kommer bära något frukt
fast såg att ena var bruten nu, pallrat upp den mot stöd så får vi se annars har jag fyra små plantor kvar och det ska nog räcka
kram alla!
# 4 - Jag tänkte ha lite örter på balkongen i krukor, men numera så finns det ju små plantor man kan köpa så slipper man detta pill med fröerna. Rosmarin, lavendel, basilika - till exempel.
Fast man skulle kanske bege sig till fröavdelningen i alla fall, för jag tänkte på indiankrasse, den brukar inte finnas som planta men är ju väldigt lättsådd.
Jag har en bit vägg ungefär 80 cm bred som jag skulle vilja ha någon form av "klätterställning" på. Funderar………… 
Ja, örtträdgård kanske man skulle ha! Hmm, det stora frågetecknet är hur jag tänkt få plats med allt i den enda lilla pallkrage som finns här! Hahahaha!
får nog bli ett grävt land vid sidan om också.. 
Kryddor kan du ha i krukor också. Eller gräva ett litet hjul, med smala gångar som delar upp hjulet i "tårtbitar.
Ja, det har du rätt i Isa.. Timjan blir det nog i gubbens stenparti tror jag för där passar ju den bra. Sen får vi se, jag är rätt kass på att använda färska örter så får se om jag ska vänta till nästa år med det kanske.. Får klura på det, men örter köper jag i färdiga plantor i så fall 
Du kan göra ett gott te på blad av pepparmynta, citronmeliss och svart vinbärsblad. Tänk isåfall på att pepparmynta sprider sig genom rötterna så en hink utan botten bör grävas ner runt om den. Eller ha den i kruka för sig.
Tack för tipset! Jo pepparmynta vill jag nog ha så det var bra att veta.. Finns inte en enda bärbuske här om man inte räknar den förvildade hallonbusken
inga fruktträd heller! Så det blir framtidens projekt, det ska in både bär och frukt 
Ja, och lätt att göra te. Du kan antingen göra te på färska blad, eller lägga ut dem och torka på en bricka.
Mums
stackars pallkrage! Hahahaha 
Verkar som du får skaffa en kompis till din pallkrage. 
Ja det får allt bli ett lite större grävt land.. Kanske jag kan pilla ner nån potatis också 

Godafton finingar
Har haft fullt upp idag, vädret är ju strålande. Vet att det är för tidigt att hoppas på vår, men guuuud så underbart! Odlingarna, har Ni startat redan
, ja men tack - då vet jag ju att det är vår. tack så hemskt mycket!!!
så härligt att höra prat om fröer, plantor och pelargoner.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Är mitt första år så är säkert tidigt ute men det blir säkert bra :)
:)
God kväll alla,
Fy bövelen på ren svenska för den här influensan. Idag har även sonen insjuknat så vi är lite halvdöda hela gänget.
Jag som har en tavla att gosa med och så har jag inte ens fått upp den för jag har inte orkat eller kunnat få ro….
Jaja sånt är livet, den lär inte försvinna.
Det hoppas jag däremot den här influensan gör för nu kan vi det här med hög feber, barn som kräks, vuxna som knappt orkar vara trevliga mot sina barn…
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Ush vad jobbigt humblan :( krya på er
Tack Pellis.
/ Skogshumblan
Tackar Pagan, den värmer!
/ Skogshumblan
Skogis Skickar en flock krya på er kramar och tanlar. Hoppas det blir bättre snart. 
Kram Isa
Tanlar? Jahaja är det Agda som är framme och stavar nu också. Jojo…
Tack Isa. 
/ Skogshumblan
"ASG"
Haha det missade jag. Ska ju vara tankar. 
*asg*!
Säga vad man vill men hon bjuder på en del skratt den där Agda.
/ Skogshumblan
Vissa bokstäver har tagit slut i mitt tangentbord. Juuuu 

Hehe, skvallra inte för Skogis, då hamnar jag väl i hennes gryta. 

Nä Isa, jag är inte kanibal på det sättet. Dessutom är du för söt, skulle passa bättre som dessert.
/ Skogshumblan
Hm
Tack… Tror jag 

Ni e då för härliga
nu ska jag gå och sussa. Lördagen var najs, spadag och massa "ta hand om mig själv" och min date blev hur bra som helst
Idag har varit en händelserikdag. Var på Gekås i halva dan!!!!! Det kan jag då rakt inte rekommendera, men jag fick inköpt en massa som stått på inköpslistan ett tag och jag är jättenöjd. Kort sagt så har denna helg varit både mysig, dyr, trevlig och omhändertagande - kan ju inte begära myycket mer. Vann 40:- på lotto måste jag ju tala om. Måste komma i håg att affirmera Stoooora summor - inte bara vinster, tycks inte fatta detta!!
Sov sött alla goa och vi ses i mon
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Sov gott. Vännen och alla andra vänner. 
Själv jobbar jag eftermiddag, så blir här en stund till
Kram
Nej men pagan! Där var jag också idag :)
# 36 - Nå båda får sluta upp med att träffas på der där sättet