Tarot iFokus

Tarot

Etikett: boktips
Läst 1116 ggr
Pagan
0

Law Of Attraction LoA

Universums lagar är vi ju vid det här laget ganska insatta i…..typTungan ute Har du något bra boktips att dela med dig av som kan få oss att tänka rätt tankar, få oss att behålla vår goda energi, och hålla oss på rätt spår?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

• Redigerat 2025-02-06 02:25 av Tarotstollan
Isa56
0

En liten bok som jag gillade. Är Kund hos Kosmos av Bärbel Mohr. Hon skriver på ett lättfattligt och enkelt sätt.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
0

den ska jag hålla utkik efter Isa, verkar klart intressant

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Jag har bl.a. och kan varmt rekommendera:

Attraktionslagen så får du den att verka till din fördel

Esther & Jerry Hicks

En instruktionsbok till livet
I den här boken förklarar de bästsäljande författarna Esther och Jerry Hicks hur allt det du upplever, både önskat och oönskat, förmedlas till dig av universums mäktigaste lag: Attraktionslagen. 
Välbekanta uttryck som lika barn leka bäst eller kaka söker maka åsyftar egentligen det här fenomenet, nämligen att likheter dras till varandra. Några av historiens största läromästare har diskuterat det, men det har aldrig tidigare förklarats i så tydliga och praktiska ordalag som i den här boken av makarna Esther och Jerry Hicks.
I Attraktionslagen får du lära dig mer om de ständigt närvarande lagar som styr vårt universum och hur du får dem att verka till din fördel. Med hjälp av kunskapen du får när du läser den här boken slipper du gissa dig fram i vardagen. Du förstår äntligen orsaken till praktiskt taget allting som någonsin har hänt i ditt eget och i dina närståendes liv. Boken hjälper dig att med glädje bli, göra eller få allt du någonsin kan önska dig!

Samma författare: Skapa din framtid

Medveten avsikt - ett redskap för självförverkligande

Med Skapa din framtid fortsätter författarparet att uttolka Abrahams läror. Den här gången handlar det om hur vi genom att hela tiden ha en medveten avsikt med det vi gör inte bara kan uppnå det vi vill utan även njuta av varje steg på vägen. Livet blir en ständigt pågående och lustfylld resa, snarare än trista dagsetapper på väg mot tillfälliga lyckotoppar. 
I det mysterium som kallas livet söker vi ständigt efter svar. Vi vill ta kontroll över livet, men utan att veta hur vi ska bära oss åt. Vi vill dämpa vår rädsla från den minsta, mest intima rädslan beträffande den egna kroppen eller de närmaste relationerna, till den största av rädslor beträffande döden, statsskicket eller världens framtid 
Den här ytterst trösterika boken tar hand om allt detta. Vad vi än är rädda eller oroliga för har Abraham inte bara ett svar, utan även en enkel process vi kan utföra som för oss bortom rädslan eller problemet och som leder till att vi uppskattar livet än mer.

Samma författare: Be så ska du få:

Lär dig att förverkliga dina drömmar
Den här fascinerande boken av de bästsäljande författarna Esther och Jerry Hicks presenterar det ickefysiska väsendet Abrahams läror. Abraham förmedlar sitt budskap genom paret Hicks. Han lär oss olika kraftfulla processer med vilkas hjälp vi kan nå våra livsmål. Du kommer att förstå på vilka sätt dina relationer, hälsoproblem, ekonomi, karriärbekymmer och annat påverkas av de universella lagar som styr din tid och rumverklighet - och du kommer att upptäcka kraftfulla processer som kan hjälpa dig att följa med i livets positiva flöde. Den här boken visar dig hur du kan förverkliga dina drömmar, så att du får det glädjefyllda och tillfredsställande liv du förtjänar.

Sinnets magi

fantasin är nyckeln till universum samma författare

av Betty Shine

En bok för den som vill utforska sin egen psykiska energi och lära sig healing. Författaren, som är medial healer, menar att vi med tankens och fantasins kraft kan påverka vår situation.

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Sedan har jag ju Rhonda Byrnes böcker

The secret -  Hemligheten, Kraften och Dagens Visdoms ord som jag tjatar om härSkrattande väntar ivrigt på att The magic ska få en svensk översättning

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Båda The secret böckerna har jag. Av paret Esther och Jerry Hicks har jag Pengar och attraktionslagen. Har en till av dem men har glömt vad den heter.

Pagan
0

du får attrahera bättre minneCool

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Hehe, det är nog en två år sedan jag läste den. Och jag har nog den i källaren. Bar ner en del böcker där, har de två stora bokhyllorna där. Kan vara Be så ska du få. Flört