Godafton Torsdag
Hej på er
Hoppas dagen varit bra. Här har vi haft ett strålande väder och det forsar av smältsnö överallt. Solen har verkligen visat sig från sin vackraste sida och det bådar gott för framtiden.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
God kväll.
Vilken dag! Vaknade i morse och hade sovit illa som sjutton, var något som pockade på mig i natt och när jag slog på tvn förstod jag vad. Det kom ju en liten sessa i natt. Herregud, jag har gått omkring och varit ömsom lyckligt och ömsom sjukt nostalgisk och tänkt på när jag själv hade fött min förstfödde, hur det var att ringa de ovetade far- och morföräldrarna, sms:a kompisar etc. Ja käre tid.7
Så i morgon ska jag njuta av konseljen sen får jag nog sansa mig innan jag blir skengravid på kuppen
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

hahaha, ja du Skogis, inte bra - bara massa gaser!
ja det var ju trevligt att de fått sin lilla kronjuvel. Har inte sett vare sig på TV eller hört på radio men folk pratar om det överallt. Svårt att missa även om man är en nyhetsanarkist. Skönt att allt gått bra och att den lilla är välmående och frisk. Har inte sett Viktoria som gravid heller, har faktiskt inte haft minsta koll.
Sajtvärd Tarot
Pagan det är lugnt. Min mamma och jag är rojalister och har nog täckt in all rojalism du och andra som inte hängt med missat
.
/ Skogshumblan
Godkväll allesammans 
Ha en skön kväll
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
God kväll på er!
Haft en bra dag, utflykt med sonen. Tog bussen in till VC för att ta nya prover angående min järnbrist samt besöka BVC och väga lillskiten. Var riktigt trevligt för han är så snäll och go att ha med så ute bland folk 
Roligt med den lilla prinsessan, en gammal klassis till mig hade mött Daniel nere i kulvertarna och grattat honom, det var ju coolt 
Fick ett smått irriterande samtal av sjukgymnasten. Jag har ju typ alltid haft problem med mina leder och nu i måndags när jag var hos läkaren sa jag att nu får det vara nog jag måste ha hjälp. Har tidigare varit på samma ställe och samma sjukgymnast men då var jag där en gång sen var hon inte intresserad mer och detta sa jag till läkaren så då svarade hon att jag ska skriva en remiss och verkligen förklara vad vi vill och vill ha ut av träningen. Kändes toppen! Men så ringde som sagt sjukgymnasten idag: ja jag hade ju fått en remiss att du ska hit och träna? ja…? Jo gör du inte det hemma? Nej….? Är det inget du klarar av att göra själv hemma? Nej, jag vill ha hjälp tjöt jag då! Hon verkade inte vilja ge mig en tid! Du har ju varit hos mig en gång innan….. Ja..??? Fy svordom vad arg jag var och när jag la på sa jag rakt ut att det här kommer inte fungera..
Men får väl ge människa en chans och se vart det leder…
Annars har jag haft en trevlig dag med fredagsmys en dag förtidigt då vi ska hem till svärföräldrarna imorgon och inte kan mysa hemma
kram alla!
Vad i jösse namn är det för konstig sjukgymnast?
Min hade nog gärna sett mig där var vecka. Var visst ett år sedan jag var där. 
Ja du Isa, säg det… En konstig en..? 
Ja verkligen. 

Skogis, det känns bertryggande. En sak jag slipper känna att jag behöver ha koll på
ja verkligen en udda sjukgymnast. Vad felas dina leder Pellis? Sådant tar vääääldigt på krafterna! Har du provat Gurkmeja?? Det är verkligen en underbar och billig krydda som tar bort ledvärk bl.a. Jag äter det varje dag och snacka om att det fungerar.
Sajtvärd Tarot
Pagan seriöst vad händer om du låter bli att ta det. Och hur tar du det? i tablettform eller?
Pellis, verkar vara ett udda exemplar av sjukgymnast du träffat på. Hoppas de hjälper dig och att den dåliga start ni fått kan ändras.
Pagan, ja jag är nästan löjligt rojalistisk. Höll nästan på att ringa mamma i morse vid halv sju när jag förstod vad som hänt men hejdade mig. Haha hon hade nog ringt dårhuset då!
/ Skogshumblan
Pagan, nej det har jag inte testat men ska verkligen göra det! Hur äter du det? I maten eller?? Dum fråga ja men…
Nä, läkarna kan inte hitta något så det enda jag fått är överrörlig. Men hon jag var hos i måndags tyckte inte jag var så överrörlig men jag har ju ont och inget annat syns på prover och så. Så vi får väl se hur det blir med det denna gången. Kämpat längre än jag kan minnas för att få hjälp och kände att jag nu var redo för ett nytt försök. Svårt eftersom prover inte visar något ju…
Kram på er, det värmer att ha några att gnälla av sig hos och som lyssnar 
Pellis, jag är också överrörlig, det som hjälpt mig är att via arbetsterapeut få tips och hjälp med hur man lyfter och håller saker på ett skonsamt sätt samt träning som stärker händerna. I mitt fall var det inte medvetet men judon och jujutsun gör att jag inte behöver den där förbannade handskenan längre, hade behov av den dygnet runt i början och sen alltid när jag sov för jag lyckades vika ihop handen under mig själv så handlederna blev helt mosiga….
/ Skogshumblan

Isa jag åt det först med fil, yoghurt, försökte ha det i the men fast det inte smakar så värst mycket så fixade jag det inte efter ett par veckor. Det är lite svårlösligt i kallt vatten. Nu köper jag tomma kapslar och fyller. jag var även ute på Top Formula för ett tag sedan och köpte deras Curcurmin fungerar också, men inte riktigt lika bra. Men som extra om man inte orkar kladda så funkar de perfekt. Eller på resa.
Vanemänniska som jag är så har jag samma rutin var morgon - vid stor belastning 2 kapslar, annars 1. missar ju gärna då det är ledighet och semester - då märks det efter typ 4-5 dagar så de har en viss långtidseffekt ändå. Många maträtter kan man ju tillsätta gurkmejan också, har det nästan alltid i riset ex.vis.
Jag har förslitningar i mina knän och har svårt med hårda golv, långa ståenden om du förstår, eller lååånga promenader, kan inte böja mig, knästående funkar inte, huk funkar inte heller - men med gurkmeja fungerar jag nästan som man ska
Sajtvärd Tarot
Ja du Humblan, hur lyckas de vika sig helt när man sover? Hahaha.. Tränade mycket karate innan och kan inte minnas att jag hade så ont då men nu har jag inte råd under mammaledighet men sen när vår ekonomi stadgat sig efter bröllop och sånt ska jag börja med något igen och har ärligt funderat på kampsport..
Tack, Var kan man köpa tomhylsor? Är det vanlig gurkmeja i kryddburk?
Hm jag kan utan problem sitta skräddarställning för 4 år sedan reste jag mig utan stöd också. Är överrörlig i vissa leder. Har för stort avstånd mellan de nedersta ryggkotorna….. Ja där med. 
Men resten av överkroppen är lite skruttig. Handledsstöd använder jag mycket på jobb. hade nästan klippkort på akuten i 20-årsåldern. Men de r bättre nu.
Hur mycket går det i en sån tomhylsa så man vet ung hur mycket man ska ta om man försöker med the som du sa.. Ska köpa hem, tror inte jag har någon hemma… Mycket bra tips!
Pellis, jo serrö, av födsel och ohejdad vana i dess bokstavliga betydelse, så viker man omedvetet ihop handen så mycket man kan helst då man ligger med händer och armar under sig. Sen ligger man så och sover. Klart!
/ Skogshumblan
Ja, nu var jag ju lite ironisk
eftersom jag gör precis samma sak! Haha 

köper kapslar på gymvaruhuset tror det är dessa http://www.gymvaruhuset.com/tomkapslar-500-st.html
kan tänka mig att du kommer märka bra resultat Isa. För mig är de rena rama mirakelkapslarna. Jag har haft tur att gå på marknader där de säljer rejäla burkar med gurkmeja - det drar ju ner kostnaden en del också.
Dessa köper jag http://www.topformula.se/article/curcumin__topformula
fungerar också!
Är helt klart vara värt att prova. Rekommenderar dem till alla, och de har märkt avsevärd förbättring.
Sajtvärd Tarot
Ja och jag var sarkastisk för jag blir galen på mig själv som gör sånt dumt fast jag vet att jag får ont som skam och skadar mina leder. Men faktum är att de där skenorna satte p för det hela lite och som sagt, mina leder har blivit bättre sen jag började träna. Jag förstår att man inte har råd när man är mammaledig. Jag har en förstående man som betalt min terminsavgift samt lät mig sno hans gi. Ska köpa mig en egen sen när jag får fast anställning och har råd med lite lyx.
/ Skogshumblan
Ska testas! Tack Pagan 
Fast tänkte testa utan kaplslar först pga begränsad ekonomi, hur mycket ung tar man om dagen? En tsk?
Absolut värt att prova. Tack för tipset vännen. 
Vill inte ta smärtstillande, vill egentligen inte ta blodtryckssmedicinen eller hjärtpillret heller, men det gör jag. I föerbyggande syfte.

börja med en tsk första veckan, märker du inte en ordentlig förbättring ta två - sedan kan du ta en om dagen då du börjar känna effekt. vet flera som dricker det i vatten/the eller i youghurt utan problem så det kan säkert fungera jättebra.
Sajtvärd Tarot
Ingefära i lite fil är smaskens. Ta gärna lite socker eller något litet sött i så blir det inte så kärv smak.
/ Skogshumblan
Aha, så bara en tsk på hela veckan? Ursäkta om jag är trög… En tsk allt på en gång och sen vänta en vecka? Känner mig trög, skyller på att klockan är sovdags 
Hur hamnade ingefäran här?????????????????????? 
Men te med kanel,ingefära och kardemumma är gott. 

Ingefära och Gurkmeja är släkt, men i detta fall är GURKMEJAN bäst! tror Skogis är lite brydd över Tarotlekarna och dregeleffekten satt in
Nä om dagen pellis. En tsk om dagen, eller två om du inte märker direkt effekt. Santa Marias duger alldeles utmärkt..
Sajtvärd Tarot
Ja nu hänger jag med! Du får ursäkta min tröghet, jag bjuder på det skrattet
ska köpa imorgon 
Isa & Pagan, tror hönan Agda vimsat hit….
/ Skogshumblan
Är du förvirrad? Vänta tills vi förklarat. 
Pluto om du överhuvudtaget vet vad du heter efter att vi tre förklarat samtidigt. Då ska du vara glad. 
På något sätt har jag fått för mig att jag heter Agda

Hahahahaha Du är för härlig Pluto. 
Sov gott vännen Pagan vi är här imorgon också. Kram
Hehe 
Nämen Isa! Nu låter du så tråkig tycker jag. Inte vårat fel att vi förklarar fem olika sätt, samtidigt.
Det här påminner mig om en magnet min svärfar fick av min svåger för ett par år sedan. Det står något i stil med att om man inte är förvirrad innan så blir man det när man är i sällskapet där typ.
Jaha nä nu pallar jag mig och min vimsiga stalker Agda i säng. (Fast hon passar mycket bättre plockad och kokklar i en gryta med lite god fond och kryddor!)
Natti natti och sov gott.
/ Skogshumblan
God torsdagskväll!
Jisses vad jag varit igång idag. 

Jag sov 9,5 timmar inatt!! Men det är kanske inte så konstigt att min kropp vill sova och läka som jag går på.
Idag har jag målat en halv vägg, (inklusive slipning och spackling av tapetkanterna) målat baksidan på Billy-bokhyllan (samma färg som väggen), burit in bokhyllan, satt den på plats och lagt upp böckerna på den. Sen har jag även tvättat i eftermiddag. Vid 19-tiden höll jag på att klappa ihop men det ordnade sig, då jag bestämde att jag skulle stryka tvätten i morgon istället.
Nu sitter jag här med tungan hängande som en slips och undrar hur ont jag ska få i morgon och övermorgon. Men det ordnar sig alltid. Smärtan kommer och går, och kärringen består 

Vad gäller gurkmeja så använder jag detta ganska ofta i matlagningen, likaså ingefära.
Nu önskar jag en god natt med löftet till mig själv att nu blir det en paus i väggmåleriet några dagar. Jag har bara en liten bit vägg kvar, sen är det klart. Den är det bara dörrfoderna som ska fräschas upp lite, men det är ju småpotatis.
#41 Jösses
Jag blir trött bara av att läsa. Du har ju varit superduktig idag. ja sova och vila behöver du, och har förtjänat den också. 
Önskar också alla en god natt sömn
Kram Isa
# 42 - Ja idag blev det lite mycket………… Jag får smälla mig själv på fingrarna - AJ 
Det roligaste har jag egentligen kvar, nämligen att sy de nya gardinerna och sätta upp dem! Det blir ju liksom pricken över I:et - hoppas jag 
Ja, det förstår jag. När gardiner och tavlor kommit upp och man kan sätta sig ner och bara njuta. Och känna sig väldigt nöjd. 
Tavlorna har jag inte bestämt än. Men jag ska sätta en hylla på ena väggen (över sängen) där jag ska ha ett par blommor och någon fin vacker sak (som jag inte har ännu)
Tavlor………………ja vad ska man sätta där? Jag har ju en som skulle passa kanske…………..
Det ska inte vara för mycket på väggarna, vara en eller två tavlor.
Åhhhh tack Pagan