Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotkedja
Läst 5647 ggr
christel70
2

Tarotkedja

Tarotkedja

Denna kedja är tänkt att vara löpande, ingen tidsbegränsning.

Kedjan är till för våra medlemmar på Tarot i fokus.

Du får svar på 1 fråga som ex Hur ser min dag ut?, Beskriv mig med 1 kort, Hur blir min dag på jobbet osv.

Tanken är att alla ska kunna vara med, även om du är Nybörjare.

Det går till så här:

Jag börjar med att ställa en fråga. Den som känner sig manad skriver sitt namn i tråden för att anta läggningen och drar sedan 1 kort och skriver sin tolkning i tråden under. (Står där redan 1 namn så får man vänta in nästa fråga. Då är det någon som är på gång att göra läggningenFlört)

Personen fortsätter kedjan med att skriva sin fråga efter tolkningen och så fortsätter kedjan.

Obs! Glöm inte skriva ut vilket kort du drar så vi alla kan lära oss av tolkningen!

Du får vara med hur många gånger du vill bara du också är med och gör en tolkning. Alltså för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan.

Ok, då börjar vi:

Min fråga: Beskriv mig med 1 kort

Medarbetare på Tarot

Amandla
0

# 0 christel70, jag beskriver dig med ett kort, 4 bägare: du känns trött, lite avslagen, du riskerar att missa något trevligt om du inte tittar upp!

Jag vill gärna veta hur min kväll blir, den 3/12.

liawilson
0

#1 kung i stavar: Det känns som det kommer bli en lugn & stabil kväll  tillsammans med det kreativa. En glädjefull & kreativ kväll.

Jag vill också att någon drar ett kort & beskriver vad som händer härnäst i mitt liv=)

*Kärlek & lycka*

liawilson
0

kul tråd =)

*Kärlek & lycka*

powerofthebass
0

#2   jag försöker   , skriver snart  vad jag fick fram av kortet

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

powerofthebass
1

8 i stavar  (8 wands )

du finner en styrka i det som  du upplever som jobbigt , ser det ljusa istället för  att se alla motgångar ..

lägger upp en bild på kortet åsså  lite senare

,, någon kan gärna dra ett kort för mig  ,  vilket år kommer jag träffa den rätta?

**_

liawilson
0

# 5 Tack!!

*Kärlek & lycka*

Amandla
0

# 5 Tidsangivelser kan vara svåra att få fram i Tarot, de funkar sällan så… formulera om frågan, till exempel "vad behöver jag göra för att träffa den rätta?".

powerofthebass
0

kom på det åsså! , kan fråga kommer jag träffa den rätta ?

**_

powerofthebass
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bilden till dig #2  som jag sa , lite svårt att fixa in den

**_

Amandla
0

Haha, samma där, det kan vara knepigt att lyckas få fram ja- eller nejsvar! Flört Utgå ifrån dig själv, dina handlingar osv. när du ställer frågor, som vad kan jag göra, vad bör jag undvika, hur ser mitt liv ut om ett år…

powerofthebass
0

beskriv mig med ett kort

**_

Amandla
0

Si där ja, det var en fråga som går att få ut något vettigt av!

Tre svärd: duhar ett val att göra som känns svårt och vet varken ut eller in. Ta ett steg tillbaka och lyssna till ditt hjärta, då ser du att det bara finns en väg att gå.

Jag behöver ett råd angående min bil, ska jag behålla den, rusta upp den eller sälja?

powerofthebass
0

#12 efter som ingen har försökt  så gör jag det  , ( 4 i mynt ) håller hårt i pengarna   , ser mer vad förlorar jag på detta  är det värt pengarna  att rusta upp bilen .  blunda och du vet vad du ska göra

**_

christel70
0

#13 Du har glömt att skriva en egen fråga så kedjan kan fortsättaGlad

Medarbetare på Tarot

powerofthebass
0

a just det sorry ,

Hur ser framtiden ut för mig med att studera Latin?

**_

Amandla
0

# 12 Det är exakt så jag tänker! Köpte en bil i vintras som var i fint skick DÅ, men nu visar sig fler och fler saker… blääääää. Men tack ändå! Flört

Elpida
0

Vilken himla bra tråd! Tittar in ikväll och kollar om någon svarat eller ställt ny fråga så kanske jag kan vara med Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

white lady
0

Ja vad bra,,då har jag en fråga.

Vad ligger framför mig ,?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Amandla
1

# 18 Först måste man svara på en fråga innan man själv får ställa en, så du får svara på frågan som ställs i # 15 Flört

white lady
0

Hoppsan såg inte det amandla.Klart # 15 ska få svar Glad

Jag lägger med kort som heter OSHO.

Till frågan : 

Hur ser framtiden ut för mig med att studera Latin?

Din framtid med Latin ( om du själv vill ) är fylld av mycket känslor…varför vet jag ej.

Kortet jag drog va " CELEBRATION "

Så festen pågår runt dig hela tiden ! Så kör det blir bra.

powerofthebass
1

tack,  white lady ,

**_

Elpida
1

#18 Då svarar jag på din fråga som du ställde:

Vad ligger framför mig?

Jag använder Shadowscapes lek och får upp 8 i bägare som jag tolkar så här:

Du har rört upp lite virvlar i ditt liv, rört runt i grytan lite och nu har du hittat EN bägare som du vill fylla med nya känslor, mål och drömmar. De andra bägarna låter du nu falla bort och du kommer att jobba dig bort från det gamla för att starta något nytt. Lita på din känsla till det som är rätt, lyssna på det inre ljuset och tänk på att rätta vägen kanske inte alltid är rätt fram - ibland kanske vi behöver gå bakåt.. eller åt sidan… för att komma framåt på rätt sätt!  Lycka till!

Jag har då en fråga - hur ser min kommande helg ut?Glad

"Du har alltid två val"

Amandla
0

#22 Din kommande helg:

Tre svärd. Ett av de kort jag tycker är jobbigast att få upp, för mig betyder det stor besvikelse för att man inte får det man vill… men samtidigt är svärd ju "bara" tankar, och tankar kan man vända på. Vad är det du behöver se ur en annan synvinkel? Kanske kan det vara något som faktiskt kan bli bättre om det sker på annat sätt än på det sätt du bestämt? Som ett råd från kortet: släpp din förväntan på hur något ska se ut, det kan bli så mycket bättre!

Jag ställer samma fråga, hur ser min kommande helg ut?

christel70
0

Jag svarar på Elpidas fråga: Hur ser min kommande helg ut?

Jag drog 9 av stavar ocg tolkar det så här:

Phu, det känns som om det blir en jobbig helg med mycket kroppsarbete. Finns risk för att du tar ut dig lite föör mycket. Du har dock lätt för att inspirerara andra så försök att "locka " med dig andra så kan de dela arbetsbördan med dig - dessutom blir det roligare!Flört

Här kommer då min fråga:

Hur kommer nästa vecka att bli för mig?

Medarbetare på Tarot

christel70
0

Ha ha Amandla - jag såg inte att du redan svarat Elpida , satt och drog mitt kort och skrev innan jag kollat.

Men jag svarar på din fråga istället så får Elpida hålla till godo med 2 svar.

Jag svarar på din fråga nu så ingen annan "snor" den nuFlört Vä´nta…

Medarbetare på Tarot

christel70
0

amandla frågar: Hur ser min kommande helg ut?

Jag drar 6 i pentagram:

Jag tycker du ska gå och köpa dig en lott! Glad(det var det första jag fick till mig så jag hoppas du följer det rådetFlört) Det känns som om helgen kommer att bringa dig någon form av gåva. Kortet pratar om att glädjen i att få ge och själv få ta emot och det behöver inte vara pengar det handlar om (även om det var så jag kände i första blicken på kortet) utan det kan röra sig om fysiskt välbifinnande också - kanske du kommer att bli ompysslad lite extra?!

Här kommer min fråga igen:

Hur kommer nästa vecka att se ut för mig?

Medarbetare på Tarot

Amandla
0

Tack Christel!

white lady
0

Tack Elpida.

Kändes så rätt ( *_* )

Elpida
0

#23/#24 Helgen är full med jobb så det kommer att bli mycket av den varan.. Amandla, jag gillar inte heller det kortet men ibland har det ju som sagt med sina egna känslor och sätt att tänka som behöver ändras. I samband med Christels kort tolkar jag det som att helgen inte faller på plats som jag önskar och det kommer förmodligen att bli krock mellan jobb och familjen… Tyst

Tack så mycketKyss

"Du har alltid två val"

powerofthebass
0

#26   ,  (hur kommer nästa vecka se ut för mig?  )

The world,   ett beslut som du har kommer du stå fast vid , du känner säkerhet vid vigtigt val som rör personer runt om dig. även om det kan dra igång små lätta konflikter så vt du vad som är rätt.

Hur ser det ut för mig om jag byter skola nästa år?

**_

Nattuggla
0

Powerofthebass!

"Hur ser det ut för mig om jag byter skola nästa år?"

Jag drog ett kort för dig och fick upp TILLIT! Som jag tolkar det är det bara positivt, Det verkar ha haft mycket med känslor att göra och när du byter skola kommer du känna ett inre lugn.

Kortet tyder på att "kom igen, gör det du tänkt, det kommer bli så bra.. mjukt, välkommande, härligt!"

På bilden är det en flicka som svävar högt upp i luften med utbredda armar i ett skimmer av ljusblått och ljusrosa.

Hopppas det gav dig någon hjälp! :)

Jag undrar…. Vad är det som jag bör jobba på när det gäller mig själv?

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

[GunillaR]
0

# 31 - Jag drar ett kort för dig!

Nattuggla
0

Tack GuillaR det ser jag fram emot =)

[GunillaR]
0

# 31 - Vad du ska jobba på………..

Jag använder Aleister Crowley Toth Tarot

kort: Riddare i Svärd

Du har en viss hetsighet i dig pga elementet luft som står för intellektet. I regel är du före och vet redan slutresultatet, kanske något som förargar dem som inte är lika snabba i tanken som du.

Du är både modig och finkänslig, två egenskaper som kan passa som handen i handsken ena gången och som grus i maskineriet andra gången. Det är mycket avvägande.

Du tar gärna inte i sådant som ger motstånd, om du inte vet på förhand att du redan kan fälla din motståndare.

Det tycks också finna ett märkligt motstånd mot det som du samtidigt kan vara väldigt engagerad av och vill veta mera om. Använd motståndet här på rätt sätt, så att du inte trampar i galen tunna.

Något som du kunde ta till dig?

[GunillaR]
0

Ny fråga från mig.

- Om det nu finns någon som kan hjälpa mig att komma ut med min konst, var finns denna person och hur ska jag göra för att träffa denne?

Nattuggla
0

GunillaR om din tolkning till mig…. Tack för ditt svar :)

Handlar det om mina känslor?

Jag vet att jag har ett rätt hetsigt och hett temprament många gånger, som jag inte själv tycker om och inte riktigt kan kontrollera.

//Nattuggla

[GunillaR]
0

# 36 - Som jag ser det så handlar det egentligen både om känslor och intellekt. Det verkar finnas en del motsägelser hos dig som beror på vilket känslotillstånd du befinner dig i, där känslorna tar över intellektet. Och då kan man hoppa i galen tunna. Känslor och intellekt ska ju helst vandra hand i hand.

christel70
0

Gunilla - din fråga innehåller egentligen 2 frågor, Var finns personen och hur ska du göra så för att komma i kontakt med denne person.  kan du formulera om den?

Medarbetare på Tarot

tarotlasse
0

Hej Gunnila inga problem att få i hop denna fråga till en jo det finns en person som kan hjälpa dig att få visa dina tavlor.

Jag får upp ett nytt projekt  många samtal tavlor med blommor o växter i en härlig kombination som ger en härlig glädje och  där även dessa blommor lockar till skratt.

Så kan vara en speciell utställning med blommor som motiv eller om det har sommaren som motiv. Utställningen skulle jag vilja ha i ett växthus eller annat hus i glas.

Ser dig inte som ensam konstnär i detta projekt.

Personen som hjälper dig ser jag som en social och väldigt pratsam person  till gränsen till  att överdriva o imponera men även på ett intresse för dig som person.

Ser denna man som projekt ledare för detta projekt som kan vara ett komunalt intativ.

Men var försiktig för hans charm och var noga med att det blir en arbets relation  så man inte skenar i väg  för då kan det bli fel i slutresultatet,

Så det var som dök upp med en gång utan kort så ska vi se vad kortet säger o jag använder jolanda den IIIes lek och tappar två kort på golvet så det får bli dessa jag tolkar första kortet jag tar upp visar på Döden  och som jag tolkar det så är det  dags för förändringar och göra ngt nytt  dels återigen blommor som dyker upp men även skrattande blommor så en kombination med  blommor och humor så får folk att dra på smilbanden och få skratta.

Nästa kort jag får upp är tio mynt som är en kängru som står högst upp på prispallen med mynten regnande över sig.

Så jag får tolka detta som en personlig seger och ett firande och att man får sin belöning så antingen är det en konst tävling eller en bedömnings utställning där du får en uppskattning för det du gör  o även här får jag mycket glädje och att vara mån om att humorn måste finnas med i ditt arbete.

Men kängrun tolkar jag som  att du måste våga hoppa och ta steget till det annorlunda o det oväntade för då får du även medaljen över bröstet,

Så ngt man inte förväntar sig och som sticker ut från det andra kommer göra  succe för dig.

Lasse

tarotlasse
0

Min fråga då hur ska jag bryta den negativa situation som jag hamnat i under hösten. Är det ngt som är bättre en ngt annat för att bryta denna situation.

Lasse

[GunillaR]
0

Tusen tack Lasse - Puss o kram Kyss

Jag vet att jag har en slags barriär som jag måste komma över. Egentligen så tvivlar jag inte på min konst som sådan, men det finns ändå något osynligt som står i vägen, kanske är det att jag inte har tron på mig själv eftersom jag har åldern mot mig och inte har högskoleutbildning.

Nattuggla
0

Hej Lasse!

Jag har nu dragit ett kort för dig, och jag bör tillägga att jag är under övning med min tarotlek.

Jag fick upp kortet, Överflöd.

" För en man representerar detta kort att det är dags att bryta gamla stereotypa manliga mönster, och låta den hela människans rikedom lysa igenom "

"Halva mänskligheten har accepterat den inre världen och förnekat den yttre. Den andra halvan av mänskligheten har accepterat den materiella världen och förnekat den inre. Båda är halva och ingen människa som är halv kan vara till freds"

Du måste bli hel; kroppsligt, förmögen, vetenskapligt förmögen, mediativt förmögen och förmögen i medvetenhet.

"Om du inte blir existentiell kan du inte bli hel"

_Som du ser har jag skrivit allt ur min bok… Kanske gav det dig något svar..

/Nattuggla

_

tarotlasse
0

Tack Nattuggla för den tolkningenjag kan ju delvis förstå detta men var inte riktigt svaret på frågan om bryta den nuvarande situationen.

Dra ett kort till o strunta i att titta i boken och se vad som dyker upp i  dina egna tankar när du tittar på bilden.

Böckernas tolkningar  stämmer oftast väldigt dåligt o ger väldigt sällan svaret på specifika frågor.

Utan är en allmän tolkning av hur författaren tolkade kortet men kortet har oftast en helt annan betydelse från tolkare till tolkare o betyder sällan samma sak gång för gång.

Så lyssna på ditt eget inre när du tittar på korten så får du troligt vis rätt svar.

Kram Lasse

Pam89
0

Nattuggla - du får skriva en ny fråga!

liawilson
0

Hur många gånger får man besvara & lägga en ny fråga?

*Kärlek & lycka*

powerofthebass
0

#45  så många gånger man svarar på en annans fråga skulle jag säga i med att det är upplagt så

**_

liawilson
0

# 46 Tack!

*Kärlek & lycka*

christel70
2

#46 Helt rätt! Man får vara med så många gånger man vill så länge man besvarar en frågaFlört Man kan vara hur aktiv (eller inaktiv) som man själv vill.

Måste bara få flika in att jag tycker det är jätteroligt att så många vill vara med i denna kedja! Alla är så duktiga och det är roligt att få läsa allas tolkningar och att så många olika lekar används!

Medarbetare på Tarot

powerofthebass
0

#48  roligt att man kan få öva lite åsså

**_

helenahi
0

#40 Hej Lasse jag är också Nybörjare men det här fick jag visuellt upp med kortet fyra i svärd. Du behöver sakta ner och vila mer, har du goda vänner att diskutera och bolla åsikter med? känns som att det flyter på och att du inte styr flödet,

nu till min fråga, behöver jag vara orolig för min son.

tro hopp och kärlek...

[GunillaR]
0

# 50 - Man kan inte säga ja eller nej i taroten. Kan du formulera om din fråga?

helenahi
0

min son har haft en motig period, med arbete bla, kommer det att lossna för honom?

tro hopp och kärlek...

Amandla
0

#52 Det är en ja- eller nejfråga igen Flört Tänk istället nåt som "vad behöver min son göra för att det ska lossna på jobbfronten?" eller "hur ser det ut framöver med jobb för min son?"

helenahi
0

haha ok, hur ser det ut framöver med jobb åt min son? Kyss

tro hopp och kärlek...

[GunillaR]
0

Jag lägger ett kort för dig helenahi, kommer senare idag.

powerofthebass
0

ingen ny  fråga här hmm  är det ok  att ställa en fråga då så  det fortsäter  ?

**_

[GunillaR]
0

Det är jag som har stoppat kedjan. Det hände något privat som kom mig att komma lite ur balans. Men jag lägger ett kort för helenahi ikväll - lovar!

Skäms

powerofthebass
0

oki gunilla  hoppas det löser sig för dig

**_

[GunillaR]
2

Jag ska faktiskt ta och passa på att använda min nya tarotlek, som jag fick i gåva idag. Glad

[GunillaR]
0

Svar till #54

hur ser det ut framöver med jobb åt min son?

Jag ville lägga tre kort

Det första kortet berättar om någon som egentligen inte är mogen men han vill ge sig ut i arbetslivet. Men på något sätt strular han till det. Han kan inte ta något på allvar utan bara ser det hela som en lek. Visserligen är det ju bra om jobb och lek kan vara samma sak, men det finns ju något sidan om som handlar om ansvar och förtroende. Det var kanske så att det var/är rätt tid för honom att göra som han ville, att han behövde inse vad han höll på med.

Nästa kort berättar om raka motsatsen egentligen. Han vill ändra sig och byta mönster helt. Egentligen trivs han inte där, utan det är mest belöningen som han trivs med. Det verkar också finnas värdefulla ting i hans närhet som gör att han inte vill släppa detta. Fortfarande lite vilse, alltså.

Men nu börjar det bli ordning på torpet! Han finner en partner/kollega eller möjligtvis någon anställd där de två fungerar utmärkt tillsammans. De är olika men de kompletterar varandra perfekt. Det kommer att gå bra för de båda, de kommer tillsammans att klättra vidare på karriärstegen

Jag har egentligen ingen fråga just idag så jag bjuder in någon annan att ställa sin fråga.

powerofthebass
0

då kan jag fortsätta , sätter en fråga tack gunilla.

Hur ser min framtid ut, ?

**_

helenahi
0

GOTT NYTT ÅR!! börjar det nya året bra för mig Flört

tro hopp och kärlek...

Amandla
0

# 62 Meningen är att du ska tolka en fråga åt närmast föregående (som ställt en fråga vill säga), sen får du ställa din egen fråga Flört

plutopellis
0

#61, hur ser min framtid ut?

Observera att jag endast gjort läggningar på mig själv innan och inte ens haft framme min lek på flera år samt har fuskbok, men jag gör ett försök ändå så kanske någon som kan, kan svara efter mig och se om det blev bra Glad

Jag har en AE Waite/P Colman Smith lek och drog kortetPentagram 8, min tolkning: Enligt min tolkning står pentagram för arbete, ekonomi och sysselsättning. Känslan jag får när jag drar kortet är att du kommer få ett händelserikt år med mycket att göra, det kommer gå bra men det kommer vara fullt ös..

Men som sagt, jag är total Nybörjare så någon annan får gärna göra en tolkning efter mig.

Min fråga: Hur kommer våra stora planer för året urarta sig?

powerofthebass
0

tack #64

**_

plutopellis
0

Typiskt Gråter ingen som vill ta sig an min fråga?

Amandla
0

# 66 Naw, inte bli ledsen, ibland tar det någon dag eller två innan man får svar Flört

Jag får upp 14 Temperance. Det handlar om tålamod, att ge och ta, att ge kärlek utan att förvänta sig något tillbaka, att sprida ljus omkring sig även om man känner sig ensam. Ta hand om dig själv så att du blir bättre rustad att stå emot andras önskemål och krav, var dig själv i alla lägen.

Min fråga: vad kan jag göra för att min önskade viktminskning ska gå så bra som möjligt?

plutopellis
0

#66, tack så jättemycket för de visa orden! Ska ta dem till mig och försöka följa dom Glad

Isa56
0

#67 Amandla. Jag drog sex i stavar. du är i balans och har segern inom räckhåll. kortet står ju för seger. En liten varning finns här. Det kan vara någon form av beroende (typ choklad, marmelad eller nåt sånt) och att du inte slår dig till ro, utan jobbar på lång sikt. Stavarna är ju också eldens element okontrollerbar naturkraft. den kan hjälpa men också stjälpa. Var mån om dig själv, men låt det inte gå till överdrift.

Attans vad svårt det var att få till orden till något vettigt. Hoppas du förstår ändå. Annars bara fråga. Skrattande

Min fråga: Jag försöker få lättare arbete på jobb. Så hur ser det ut på jobbfronten den närmaste tiden?

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
0

# 69 Choklad är så mitt i prick det kan vara! *lol* Uthållig är jag visst, jag har ätit lchf i ett helt år nu utan att gå ner i vikt, så jag lär fortsätta. Tack!

Isa56
0

#69 Ja Lchf är ca 2,5 år jag ätit mer eller mindre strikt. Märker att jag inte ska dra ner för mycket på kollisarna. Skrattande och choklad är en stöttesten för mig med. Oskyldig

powerofthebass
0

#69  …. din fråga …. hur ser det ut på jobbfronten den närmaste tiden?

Kortet   -   coins ace . Jag tolkar det kortet som att du kommer få det lugnt ,du har sammlat på dig tid som du har sparat ett tag.

du kommer jobba men det kommer vara avslappnat och inte så mycket stress och spänningar .

(Ett budskap från en  eldre person kommer komma , det som jag nu skrev sist komm upp i skallen när jag skulle sluta )

kan detta stämma

…………………

Min fråga:  Hur ser det ut med betygen för mig framöver.?

**_

Isa56
0

#72 powerofthebass Tack så mycketSkrattande

Ja, det låter bra. Hoppas verkligen att slippa stressen på jobb. Och jag hoppas det blir så. Ska bli spännande att se vad det är för budskap.

plutopellis
0

#72: Hur ser det ut med betygen för mig framöver?

Jag drog kort bägare 9, min tolkning: detta kort står för belåtenhet, framgång och tillfredsställelse.  Även att man kan luta sig tillbaka och blicka ut över det man åstadkommit och vara nöjd med det och sig själv. Så om du tar ett steg tillbaka, fokuserar, men även slappnar av och har roligt så ska allt lösa sig.

Som jag sagt inna, jag är total Nybörjare Flört så hoppas att det blir som korten visar.

Min fråga: Jag har som i min tidigare fråga förklarat att jag har stooora planer på gång. Min nya fråga blir, ska jag göra det själv (med hjälp av nära och kära) eller ta hjälp av "proffs"?

powerofthebass
0

tack #74

**_

Pagan
0

Får upp översteprästinnan, lite svår att tolka gällande de praktiska sakerna du verkar ha i görningen. Ekonomiska aspekter och denna dam visar att det kan bli lite besvärligt innan du har det hela klart för dig. Rådet är att be en kvinna om hjälp. När du har hela bilden klar så kommer du själv kunna besvara denna fråga.

Jag vill veta:

Har upplevt en hel del förändringar senaste året, vad har jag att se fram emot närmaste tiden?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

#76 tack! Och du, de där orden förstod jag helt och hållet :)

Pagan
0

Vad gott att höra PlutopellisSkrattande

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Fick upp The Chariot i Shadowscapes Tarot.

Som du sade har det varit en del förändringar året som gått och nu är du i ett läge där du känner kontroll över situationen. Gå på känslan så kommer du att välja rätt här framöver!

Min fråga: Var är jag? (inte fysikt då, utan typ utveckling)

Pysslan
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 79 

Jag fick upp regnbågsknekten " Att sakta ner" i OshoZen leken

Du har jobbat flitigt med din utveckling och kommer nu till en tid av vila och reflektion. Se tillbaka på ditt arbete och resultatet av detsamma. En tid att vara tillfreds i det du har inom dig och runt dig, tid att vila i dig själv 

Jag hoppas att du blir nöjd med svaret, jag är lite ringrostig tyvärr Glad

Min fråga: Hur ser min vår ut? (arbetsmässigt)

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Pagan
1

#76&79 Tack fridelfina - I  will go with the flowSkrattande

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Just precis ordet flow skrev jag först men i en så konstig mening att jag inte förstod den själv. När jag ändrade texten så försvann ordet! Skrattande

Pagan
1

Budskapet gick fram ändåFlört

Sajtvärd Tarot

fridelfina
0

Tack, Pysslan! Det tar jag till mig och planerar in tid för reflektion och vila, för det behöver jag verkligen!

Amandla
0

#80 Pysslan: hur ser min vår ut arbetsmässigt?

Nio i stavar. Jag tolkar det som att du får en på sätt och vis slitsam vår på jobbet, men det är roligt arbete som du behärskar perfekt. Du jobbar och står i, lägger dig trött på kvällen när du lägger dig men planerar ändå för fullt hur du ska komma vidare.

Min fråga: Jag har kommit ihop mig med en person som jag behöver samarbeta med, vad ligger bakom detta?

Pysslan
0

Tack Amandla.

Då ska jag se till att fylla energireserven så jag är redo när det sätter igång Flört

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

lilla__c
0

#85 Amandla

Fyra i bägare. Jag är en osäker (lite nervös) Nybörjare men tolkar det som att du själv kan påverka mycket och att du i detta läget ska lägga lock på dina känslor, helt enkelt försöka vila från dem. För mig känns det som att problemet dyker upp för att du ska påminnas om att inte ta allt för givet.  

Min fråga: Hur ska jag agera för att hitta min nästa relation?

mandymoo
0

#85 amandla: Jag har kommit ihop mig med en person som jag behöver samarbeta med, vad ligger bakom detta?

Tyckte det här var en rolig tråd som ger övning och man får nya sätt att se hur andra tolkar olika kort. Så jag provar, det var ju för alla…

7 i stavar

och det jag får till mig när jag tittar o känner på kortet är att det finns ett missförstånd bakom, något som inte är självklart o öppet utan något som ligger o gnager omedvetet. Helt spontant så känner jag det som om du kan få känslan av att den här personen har lite lätt att smita undan sitt ansvar o lämnar över allt på andra.
Lösningen ligger i att försöka se det från en annan vinkel o kommunisera.

Min fråga: Jag träffar en man jag fått känslor för (ovanligt att jag ens vågar - men dom har smygit sig på) Och jag frågar hur våran relation kommer att utvecklas.

Amandla
0

Tack lilla_c och mandymoo, vilken lyx och få två svar! Ni är helt rätt ute båda två och jag tar till mig era sva! Glad

Jaha, hur blir det nu då, om mandymoo drar ett kort för lilla_c också så tror jag det blir mest rättvist (mandymoo svarade först) Flört

mandymoo
0

#87 lilla_c : Hur ska jag agera för att hitta min nästa relation?

Klart jag kan prova till lilla_c - det är ju övning *ler*

Kung i mynt

Det här är vad jag får fram när jag ser o håller i kortet.

Du ska hitta en trygghet inom dig, bli mer "stabil/stark" Hur ska jag förklara - gillar inte de klädda korten ;) Om jag skriver att du ska agera på ett sätt som visar att du klarar dig själv, inte är någon "klängig tjej" eller behöver bekräftelse hela tiden. Utan visar att du är självgående - men samtidigt uppskattar ett förhållande, visar att du tycker om personen. Du ska alltså hitta den här balansen mellan att visa att du är självgående men inte så mycket att du inte uppskattar att ha någon vid din sida.

Hoppas att det där blev så att du förstog hur jag menar.

Min fråga: Jag träffar en man jag fått känslor för (ovanligt att jag ens vågar - men dom har smygit sig på) Och jag frågar hur våran relation kommer att utvecklas.

liawilson
0

Mandymoo:

ser mycket jobb kring honom..mycket jobb som står i hans tankar nu.Egen förtegare ? Men han är helt klar en fin kärlek till dig..Jag fick de  älskade & 9 i pentagram som står för rikedom, det ser bra ut även där. Jag ser mycket festligheter & småsummor som kommer in hela tiden, men så ser jag att han smyger iväg mot jobb igen, det verkar ta upp mycket plats i sitt liv, jobbet.  Han måste finna en balans. Annars är risken att han bränner ut sig,  men eran relationen kan inte bli finarse. jag ser giftemål eller förlovning här också & ev en flytt,, ni kanske inte bor ihop idag?  Jag ser en flytt iallafall, ni kanske bara byter bostad..Solen är med er & lyser upp..kramar

Jag skulle vilja veta lite om kärlek  & ekonomi=) kram

*Kärlek & lycka*

Jessica Holländare
1

Jag använde mig av ärkeängel kort och drog "Belowed one" med ärkeängel Chamuel. Hon hjälper dig med att hitta kärlek och romantik. Genom kärleksfulla tankar kommer du dra till dig kärlek och romantik i alla aspekter av ditt liv.

Lycka till med kärleken!

Min fråga: Kommer jag få hjälp hos läkaren??

mandymoo
0

#91 Jätte tack för din tolkning - den känns jätte fin att ta med mig.

Nej vi bor inte ihop än *ler*…  jag är lite för försiktig med att ens visa allt jag känner än…. lite för misstänksam - men ska bättra mig o dina kort visar ju att jag verkligen ska våga o satsa - annars kommer inget bra ske.

Jätte tack

christel70
0

#92 Jag håller på att svara på din fråga. Vänta…..

Medarbetare på Tarot

christel70
0

Jessica Holländare:

Kommer jag få hjälp hos läkaren?

Jag drog Temperance XIV från Stora Arkanan:

Det jag får till mig är att antingen kommer du till en ny läkare som föreslår nya mediciner för dig eller så har din gamla läkare upptäckt att dennes koncept uppenbarligen inte hjälper dig! Här måste till ett nytänkande och att våga gå utanför ramarna när det gäller att få dig att må bra. Var inte rädd för att lita på din egen känsla och intuition. Oftast vet vi själva innerst inne vad som är bäst även om läkaren ordinerat annat. Kortet manar också dig att vara tålmodig. Det kan ta lite tid innan det nya ger verkan. Kroppen och själen måste få fungera i balans. Glöm inte bort att likväl som att träna fysiskt måste du träna det själsliga.

Min fråga är:

Hur ska jag göra för att må bra?

Medarbetare på Tarot

Jessica Holländare
1

#95 Tack snälla!! Jag har en plan redan för min medicinering och hoppas att läkaren går med på det. Tungan ute

Jag kan dra ett kort senare på dagen för dig om ingen annan hunnit före. Kram

Jessica Holländare
0

#95 Du ska skriva!

Jag drog ett kort ur min ärkeängel-lek och fick upp "Creativ Writing". Den handlar om ärkeängel Gabriel som uppmuntrar dig till att skriva för att dels få utlopp för dina känslor och dels för att kunna få perspektiv på saker och ting. Gabriel kommer att vara där och ledsaga dig hela vägen.

Hoppas att detta kan hjälpa dig.

christel70
0

#97 Ja det låter vettigt eftersom jag har så svårt att prata när jag har det jobbigt utan bär det inom mig och det måste ju ut nån väg så skriva är ett bra sätt! Tack!Kyss

Du får inte glömma att skriva en ny fråga från dig så kedjan kan gå vidare.

Medarbetare på Tarot

Jessica Holländare
0

#98 Sån är jag med.. Jobbigt att få fram allt..

Oj, en ny fråga.. Jag som inte har någon… Hmmm… Då får det bli: Vad hände med min Svante?? <3

white lady
0

Svår fråga  *_* # 99

white lady
0

# 99     Vad hände med min Svante ??

Jessica jag drog Styrkan ( 8 )

Antingen va Svante både stark och tillgång till en inre kraft.Så oavsett behöver du inte ha någon oro *_*

Eller så är det du själv JH. Om så är fallet finns svaret i dig.

Nu till min fråga: Har hamnat i en knivig situation,,,

Vad bör jag tänka på ?

liawilson
0

101: Får upp ordet tillit, ser också att du måste lämna situationen & bygga upp den på nytt, så kommer det att ordna sig..

Jag undrar hur det blir för mig framöver ekonomiskt?

*Kärlek & lycka*

plutopellis
0

#102: "Hur blir det för mig framöver ekonomiskt"

Får upp kortet Världen: du kommer få belöning för ditt arbete och som det står i mitt lilla fuskhäfte "säkrad framgång", det talar ju för sig självt Flört det kommer alltså gå bra för dig om du fortsätter som du gör nu, kämpa på. Du får inte slappna av och låta dig driva fram med strömmen utan fortsätt kämpa så löser sig allt Glad

Min fråga: Jag vill göra något, jag börjar bli rastlös. Men vill inte bara satsa på jobb eller så utan något som är mitt egna, men då vi detta året har begränsad ekonomi stoppar jag mig innan jag ens vet vad jag vill. Så min fråga blir: vad passar mig som "hobby"?

LightAndShadow
0

#103 Jag får upp kortet Patience vilket motsvarar kortet Temperance i en traditionell tarotkortlek, Stora Arkanan.

Du är rastlös men behöver tålamod för att få ut det bästa av ditt sökande efter rätt hobby. Tar du dig tid och hittar rätt kommer du och din hobby blomma, har du för bråttom är risken att det blir ett projekt som du snart tröttnar på och det rinner ut i sanden. Bilden visar en person som betraktar ett frö i handflatan och visar på de två alternativen och möjligheterna: en stor, vacker, ståtlig blomma som växer rakt upp och sträcker sig mot ljuset alternativt en rökstrimma som delar sig och dalar ut åt vänster (möjligheten går upp i rök)

Guideboken råder dig att fråga din omgivning om råd, du kanske inte tror på dig själv? Och du är osäker på vad som passar dig. Fråga andra vad de har lagt märke till att du är bra på, det är också viktigt att du tycker att det är givande och roligt. Men ge som sagt inte upp, forcera inte fram något utan ha tålamod. Jag råder dig att utveckla din andlighet, den vita blomman sträcker sig mot ljuset. Jag uppfattar dig som en nyfiken och positiv person med benägenhet till att vara otålmodig och som vill att det ska hända saker. Ett råd är att du kan engagera dig ideellt och ha mycket att ge där. Din sprallighet och positiva inställning kan sprida god energi. Då blir det både en hobby och något du både ger och får av. Rusa inte bara fram, då kan du missa mycket av vad som händer omkring dig och möjlig chanser. Släpp in andra människor och lyssna till vad de har att säga och se om de har något behov du kan hjälpa dem med.

(Jag är total Nybörjare i att använda mig av tarotkort som hjälpmedel men det här är min tolkning med hjälp av intuitionen, känna in dig när jag läser texten och ser din Avatar, betraktar kortet och tolkar bilden, samt texten i guideboken)

Min fråga är: Jag vill fortsätta utveckla min mediala sida och andlighet. Vilket fält är min styrka och som jag bör inrikta mig extra på?

christel70
0

Hej LightandShadow.

Jag tar mig gärna an din frågeställning, ska bara iväg och handla förstSkäms

Återkommer!

Medarbetare på Tarot

plutopellis
0

#104: tack så jättemycket! Låter precis som mig, och ska faktiskt gå gillas kurs i Tarot nu så lite utveckling av andlighet blir det allt!

christel70
0

Hej LightandShadow!

Jag valde att dra ett orakelkort till dig från leken Life purpose av Doreen Virtue.

Options

"Consider the career possibilities that are open for you"

Som Jag ser det så har du många möjligheter att utveckla dig inom. Du bär på många olika gåvor som du kan utveckla dig inom. Änglarna påminner dig om att du har inga begränsningar utan vad du än väljer inom det mediala och andliga så kommer det att gå bra. Änglarna ger dig inga givna svar utan ber dig att söka inom dig och prova dig fram och när det känns rätt i hjärtat har du hittat din väg. Be om att få klara tecken när du är inne på rätt väg!

Jag drog även ett kort från min tarotlek Gilded Tarot och där fick du:

X Wheel of Fortune Ett starkt kort från Stora Arkanan som också säger samma som ovan att du har alla möjligheter! (ganska roligt att det blir ung. samma svar från 2 olika kortlekarGlad) Wheel of Fortune kortet berättar för dig att du är inne på en nystart i livet och får kontakt med ditt högre jag. Du får en insikt om livets mening det är en stor förändring på gång i din utveckling. Jag får till mig ordet ny verksamhet - din utveckling kanske leder till att starta upp något eget? Hur som så är mitt råd att följa med i flödet och ha tillit till dig själv!

Jag känner lite att jag ville ge dig mer och få fram tydligare VAD  inom det mediala som du kan börja med… (som sagt det finns många bitar men jag ställde frågan mer konkret för att få fram mer information):

Fick då ytterligare ett kort från Stora Arkanan:

XXI  The World

Ja du min vän - ett klart tecken till dig när du får så starka kort är att du helt klart ska satsa på din mediala utveckling och jag tänker stort här. Egen verksamhet ,leda kurser, vägleda människor. Ditt intellekt är som en finslipad diamant! Världen ligger öppen för dig! Du är mycket andlig och allt du drömmer om kan bli verklighet. Du kommer att komma i kontakt med likasinnade människor och etablerar nya kontakter.

Jag får faktiskt rysningar och förundras över hur väl dessa kort passar ihop. Här ser man att det är korten som talar och det högre jaget!

Medarbetare på Tarot

christel70
0

Glömde ju ställa min fråga:

Hur ser mina utvecklingsmöjligheter ut inom det mediala?

Medarbetare på Tarot

LightAndShadow
0

Tack kära kära Christel! Din tolkning betyder mer för mig än du nog förstår (eller så gör du det, för utan att föra tarotkedjan vidare och svara på din fråga genom att dra ett kort så ser och känner jag obegränsade utvecklingsmöjligheter inom det mediala för dig. Du har DET; känslan, begåvningen och inte minst den varma medmänskligheten). Jag uppskattar otroligt mycket att du tog dig extra tid och drog fler kort, det var som om du kände att det behövdes,både för att förtydliga och försäkra dig om helhetsbilden och att jag var i behov av mer utförliga budskap nu.

Du berättar saker om mig själv som känner jag igen och som har sagts av andra, och var jag just nu befinner mig i livet. Även på detaljnivå.

Tack du fina människa!

Ett tillägg till Plutopellis # 103 också! Jag känner och ser färgen gult med dig, kan inte släppa det så jag kände att jag behövde tala om det för dig. Om det har med chakrat att göra (solar plexus är gult) eller att du strålar som en sol, kortet som drogs eller något annat vet jag inte. Du kanske vet själv eller någon annan här?

plutopellis
0

#109 det är nog min aura som är gul Flört tack!

christel70
0

#109 Kyss

Medarbetare på Tarot

hakanssa
0

Hm?? Kan inte hitta någon fråga att svara på! Har själv en fråga men vill "göra rätt" från början. Alltså ge ett svar😊

powerofthebass
0

#112 kolla på #108

**_

Binney
0

#108 Christel Är ny på detta, men gör ett försök.

Jag drog ett kort ur The Goddess Tarot:

Two of Pentacles - Det finns inte tid till att göra allt du vill utan försök att hitta balansen i livet, balansen mellan det jordliga och det andliga. Då kommer fler möjligheter att göra det du brinner för, att komma till dig.

JAg drog även ett kort ur Archangel Oracle Cards:

Passion - Du ska satsa på det du känner passion för, då kommer du att lyckas. Kan det vara så att du länge varit intresserad av detta men inte lagt så mkt energi på det? Ta risken att våga ta steget och satsa på det du känner att du har din passion och kunskap i. Stannar du kvar alltför länge i tryggheten kan det medfölja tristess och deppiga tider.

Så jag sammanfattar detta med att fokusera på det du verkligen brinner för, då kommer du att lyckas. Kanske du har frågat efter lite mer lycka i tillvaron och lyssnar du på din inre röst o vägledning så kommer du att få det du ber om. Glad

Nu min fråga..

Vad ska jag inrikta mig på, då det gäller mitt mediala intresse?

tarotlasse
0

Hej Binney Korten visar mig att du måste våga att bryta mönster och att släppa dina rädslor för att gå vidare i din utveckling.

Så jag misstänker att du kan fortfarande ha vissa rädslor även om du är väldigt öppen.

Men genom att utveckla ditt eget inre så kommer rädslorna tona bort.

Men rädslan kan även röra sig om en osäkerhet och att följa det du får till dig.

Men framförallt så visar korten att släpp kraven och ha roligt då kommer det ske väldigt mycket i din utveckling.

När det gäller en speciell inriktning så i dom tre korten jag får upp visar alla tre på utbildning och att utveckla sig.

Kan ju var din egen utveckling men jag tolkar det även som att du själv ska titta på att lära ut i framtiden.

Får dig även som en coach som får andra att utvecklas och hitta rätt väg och öppna upp för sitt eget inre.

Så din inriktning tolkar jag som vägledare och att lära ut till andra.

Min egen fråga blir vad för yrke ska jag satsa på i framtiden.

Var hos AF i går och ska tillbaka om 3 veckor där jag ska lämna 3st olika yrken som förslag om vad jag ska syssla med och jag vet faktiskt inte.

Även om jag har vissa funderingar så titta om ni kan få fram ngt som kan hjälpa mig i mitt val yrkesmässigt.

Det enda  som är säkert att jag måste byta yrkesinriktning efter som mitt gamla yrke inte existerar längre.

Lasse

Skogshumblan
0

Lasse, spontant utan kort, känner jag att du ska arbeta med ungdomar eller lite yngre människor? Lärare, fritidsledare etc. Känns som ditt lugn och dina goda egenskaper som människokännare och positiva energier skulle funka för ex. tonåringar eller liknande. Kan ha fel, det händer…Tungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

tarotlasse
0

Tack skogshumblan du är inte helt fel ute jag har under flera år varit barn o ungdomsledare inom förenings livet.

Förra året så hoppade jag in och arbetade som elev assistent på en skola under en termin.

Tyckte det var jätte kul men tyvärr klarade jag inte det fullt ut eftersom jag är ljudkänslig så jag blev sjukskriven och läkaren skällde på mig att jag var så jäkla dum o gav mig in och arbetade i skolmiljön som är så ljud mässig.

Trivdes annars jätte bra med detta så det var inte helt fel även om min läkare sagt att jag ska undvika skolmiljön för det kommer jag inte klara rent hälsomässigt.

Lasse

Skogshumblan
0

Så synd:( Kanske vårdyrket, undersköterska på äldreboende eller kanske barnavdelning/ mottagning. Din omtanke och lugn är påtaglig!

/ Skogshumblan

LightAndShadow
0

#117 Lasse

Jag fick rött no 3 Recognition o reward. Jag får känslan utifrån kortet att du är en person med mycket kunskap och erfarenhet som bör få komma till sin rätt. Du bör dra nytta av vad du kan och ordet belöning ser jag både som att det är din tur att skörda frukterna nu samt att ha ett arbete som stärker andra på något sätt. Vidare syftar informationen till harmoni, avancemang, expantion som i utbildning. Du är lugn och trygg och har mycket att bidra med till andra människor.

Konkreta möjligheter jag ser/känner är:

Antingen arbeta med medial vägledning i någon form, kanske via nätet eller telefon.

Utbildning är som sagt också ett passande tillfälle just nu. Jag känner att du har healande förmågor som skulle kunna nyttjas i att arbeta som massör, då får du möta och hjälpa människor i lugn miljö. Men frågan är om din hälsa gör det möjligt? Arbete i en simhall eller personlig assistent dyker också upp.

Det känns också som du är praktiskt lagd och att ett hantverksyrke skulle passa, vilket även kortet talar om. Du har flera strängar på din lyra som borde tas till vara på då du skulle vara en stor resurs på rätt ställe.

Kolla upp vilka arbetsmarknadsutbildningar som Af har i sin regi.

Kortet uppmärksammar också att det är viktigt att du är rädd om din kropp och hälsa för att du skall hålla. Även om hälsan vacklar finns det alltid saker man kan göra för att förbättra den med rätt kost och motion bl a.

Ny fråga ger jag till # 116 som inte ställde någon fråga och jag nyss fått en egen tolkning lagd.

tarotlasse
0

Tack skogshumblan igen och återigen är du på rätt spår för dom tankarna jag är inne på att utbilda mig inom vården.

Tack även till Lightandshadow du är också inne på rätt spår jag har arbetat heltid som medium, tarotläggare o healer  under 3 år nu men det fungerar inte fullt ut ekonomiskt.

Dagens ekonomiska läge gör att många drar in på kurser och ngt dom flesta i branchen känt av även studieförbunden har jätte problem med sviktande deltagare.

Utan kurserna funkar det inte ekonomiskt att ha medium arbete som heltids arbete även om man har fullt upp med sittningar och tarotläggningar så täcker inte det en normal lön sociala avgifter skatter moms osv.

Som telefon medium blir du inte rik du får bara betalt för pågående samtal  o ca  2,60 min plus att du själv får stå för skatt o sociala avgifter

Du får inte heller betalt för den tiden du sitter o väntar på att telefonen ska ringa så det blir fruktansvärt långa arbets dagar om du ska komma upp i en normal månads lön.

Så för att få betalt för en timmes telefon samtal kanske du får sitta vid telefonen 3 timmar.

Men har blivit erbjuden telefon jobb för Norska bolag och där är det betydligt högre ersättning till mediumet men även här så får man stå för skatt o sociala avgifter själv.

Är inte främmande att sätta mig på skolbänken igen så det stämmer också med mina funderingar.

Lasse

Binney
0

#115 Tack Lasse!

Det stämmer ganska bra, det där. Har just börjat gå en medial cirkel. Men känner fortfarande en viss osäkerhet för det vi får prova på/lära oss blandat med förundran och ett stort sug efter att få lära mig mer.

Så det är väl bara att kasta sig ut i det okända och ha skoj!Glad

Jag drog ett kort(King of Swords) för dig beträffande ditt yrkesliv och även jag får upp att du ska inrikta dig på studier. Kan det vara så att du kanske behöver studera för att sedan i din tur kunna leda och lära ut till andra. Att du kanske bör studera en period för att sedan kunna få arbeta i den miljö där även din hälsa kan blomstra.

I vilket fall, hoppas att du finner rätt lösning för dig!

christel70
0

Skogis - ställer du en fråga så kedjan kan gå vidare?

lightandshadow bollade vidare till dig eftersom hon precis fått en fråga besvarad.

Medarbetare på Tarot

Skogshumblan
0

Oki, hur kommer februari se ut jobbmässigt för mig?

/ Skogshumblan

powerofthebass
0

#123   jag drar ett kort för dig

**_

Skogshumblan
0

Oki ska bli kul att se vad du ser.Skrattande

/ Skogshumblan

powerofthebass
0

Kortleken jag valde var  Spiral Tarot.

kortet:- III The Empress

det du gått genom tidigare  har varit tufft men du har ändå en styrka i dinbakgrund  som ger näring åt ett lugnt jobb somm du har  framför dig.  jobb som ger dig  näring (energi). du lyser upp tillvaron för de runt dig , och sänder ut en kärleksfull energi till livet som ger så mycket till de runt dig och dig själv. Det ser ut som om att du kommer få mycket jobb men på ett lugnt plan

…………………………………….

Min fråga är ,…   Hur kommer personerna runt om mig se på mig om jag går över till Cybergoth stilen ?

**_

LightAndShadow
0

Det ser ut att gå lite trögt här så jag gav mig an en fråga igen.

Jag drog ett kort ur min orakelkortlek och tänkte samtidigt på dig # 126. Fick upp ett chakra kort - det orange chakrat som sitter i nedre delen av magen, under naveln. Det chakrat handlar om känslor, begär/lust, kreativitet och sexualitet. Det handlar också om grupptillhörighet och att följa normer. Cybergothstilen är en subkultur som inte följer Svenssonnormen och kortet bekräftar din oro som din fråga indikerar.

Det handlar mer om självförtroende, att våga göra det man känner är rätt än att anpassa sig till vad andra tycker. Du vill testa en stil, frågan är - gör du det för din egen eller någon annans skull?

Känner du begär till någon särskild person just nu? Kortet hintar om det. Det kan isåfall bidra till att du tvekar och oroar dig för omgivningens eller en speciell persons ev reaktion.

Bejaka dina känslor nu, det chakrat pockar på din uppmärksamhet och tycks vara i obalans eftersom du känner en motsättning i att vilja ha acceptans samtidigt som du bryter en norm och ditt självförtroende vacklar. Avstå inte vad du vill göra av rädsla att bli avvisad, att testa en stil är inget som skadar andra och det kan stärka ditt självförtroende.

Jag drog ett kort till för att komplettera chakrakortet och din fråga.

Det röda Positive movement forward slängde sig ur kortleken. Den meningen säger mycket i sig, inte sant? Bejakar du din kreativitet? I det här kortet betonas att det oftast handlar om en artistisk och konstnärlig sida. Det är ett positivt kort som uppmuntrar dig att följa din passion och uttrycka dig själv. Detta säger mig att du skall satsa på den här stilen om DU VILL och att det är viktigt att du inte hämmar dig och att det är ett bra tillfälle nu att du satsar på att uttrycka dig själv och att det är ett led i din utveckling. Och att det som sagt handlar mer om att du kan hantera omgivningens eventuella reaktioner med självkänsla. Men det positiva kortet hintar om att du får mer positiva reaktioner på ditt stilbyte än du tror så var inte rädd. Personligen tycker jag den stilen är jättesnygg och kul. Jag blir alltid glad när jag ser tjejer och killar med den stilen.

Min fråga i kedjan blir: hur ser det ut med sysselsättning för mig, får jag tillfälle och möjlighet att satsa på det jag vill eller ser du något annat yrkesområde och i såfall vilket?

Skogshumblan
0

126, tack för din läggning. Känns som den jag är nu och jag ser fram mot jobb i lugn.

/ Skogshumblan

powerofthebass
0

svar till #127

som jag ser det är det att utamana mig själv  och visa att jag vågar . jag bryr mig inte igentligen vad andra tycker om mig de som tycker om mig och ser mig för den jag är , de är mina rigtiga vänner.

Det röda Positive movement forward

vist jag har alltid haft den musiksmaken ,  sen jag var cr 7-8 år och hörde smurfarnas euro-dance stil så  vaer jag fast i electronisk stilen  ,  så nu lyssnar jag på  allt från trance till hardstyle . försöker även göra egen musik

tack för hjälpen

**_

plutopellis
0

#127 jag drar ett kort för dig

plutopellis
0

Jag drog kortet vagnen: kortet står för triumf och övervinnliga hinder. På mitt kort står en stolt krigare i vagnen dragen av två sfinxer. Han är stolt över det han uträttat och gör det han tycker om och är bra, bäst på. Precis som du skall göra, du ska sträva efter att lyckas, att göra precis det du tycker om att göra för det är det rätta för dig. Om du kämpar på och verkligen strider för det du vill kommer du också kunna "komma hem" som den stolta krigaren på kortet.

Hoppas du fick ut något vettigt ur mitt babbel.. Tänk att ibland förstår jag inte ens själv vad det är jag skriver Foten i munnen

Min fråga: Ibland känns det som om jag "sitter fast", hur/vad ska jag göra för att komma vidare till nästa fas i mitt liv?

fridelfina
0

Plutopellis:

Hoppas det är ok att jag drog en runa för dig (även om det heter tarotkedjan)?

Du känner att du sitter fast och inte vet hur du skall komma vidare.

Du fick Eoh/Eiwas Idegransrunan (skulle kunna vara Döden i tarotleken)

Eoh är växtrikets runa och symboliserar världsträdet. Du motverkar förändringen genom att hålla kvar det gamla. Fundera på vad det är du egentligen vill och var inte rädd för de svar du får!

Min fråga är: Hur förbättrar jag kontakten med en nära och kär?

Amandla
0

#131 Ess i mynt: du ska fokusera på det du vill uppnå. Se det inte som en lång lång kamp utan dela upp det i mindre delar så du får många delsegrar Flört

Min fråga: Hur ser det ut med beställningar i min lilla syverksamhet den närmaste månaden?

Amandla
0

Haha, där fick du två svar Pluto!

Så jag svarar på Fridolfinas fråga också, hur förbättrar du kontakten med en nära och kära?

Nio mynt: jag känner att det är en person som dragit sig undan, lite deprimerad? Jag tror hon (känns som en hon) behöver en trygg hemmiljö, att ni gör något husligt tillsammans. Bakar kanske eller planterar blommor fick jag i huvudet sen…

Min fråga är samma som i inlägget ovan.

plutopellis
0

Tack för båda svaren! Att få en runa var bara roligt! Spännande med andra sätt som i slutändan ger samma svar :) jag får ta en funderare.. Jag har funderat massor men hakar upp mig på ekonomin :/ anser att vi kanske för tillfället inte lever så jämlikt som jag vill med utgifter för "hobby" får tänka och prata igenom det här..

fridelfina
0

Amandla: *Fniss* täntke du på att vi på sätt och vis fick fram samma svar, fast med lite olika ord! :)

Tack för din tolkning! Ja, personen drar sig undan, kanske deprimerad. Vi får väl helt enkelt ta och göra nåt tillsammans som att baka tex då brukar man ju kunna få igång lite prat iallafall!

Amandla
0

#136 Sådär är det ofta har jag märkt, om man så får svar av flera personer så stämmer de överens även om orden skiljer. Bra att du förstår min tolkning Flört

LightAndShadow
0

#129 Precis! Du förstod vad jag menade och det verkar som vi har samma tolkning fast med olika ord. Kör på bara Glad.

Tack Plutopelllis. # 131 Vet du - jag drog samma kort igår för mig själv! *Ryys*. Det måste ju betyda något. Jag skall lyckas, jag skall förverkliga det projekt jag tror stenhårt på. Jag tänker inte ge mig. Och du babblar inte alls, tryck inte ned dig själv Kyss! Nu skall vi båda utveckla denna spännande konst och det verkar ju som det kommer gå bra, inte sant?

och en sak till: att du själv ibland knappt förstår vad du skriver tyder ju på automatskrift vilket kan komma fram när man lägger Tarot. Det är ju ytterligare ett tecken på att du är på helt rätt väg. Fortsätt så. Och där har du ju en hobby som passar dig också, vilket du frågade längre upp :). När jag läser hur jag svarade dig då så ser jag att det stämmer, din talang kommer blomma när du hittar rätt och som jag ser du är du på rätt väg, det är dina tvivel som hindrar dig. Och jag rådde dig att fråga din omgivning, din omgivning innebär ju även det här forumet och jag är en del av det och jag ser ju att du har fallenhet för detta med Tarot. Jag rådde dig även att utveckla din andlighet och det gör du bl a genom Tarot. Som jag ser det är du på rätt väg min vän.

Amandla
0

Det är min tur att fråga, så jag lägger in frågan här igen för att det ska bli lättare för nästa person att hitta den:

Min fråga: Hur ser det ut med beställningar i min lilla syverksamhet den närmaste månaden?

powerofthebass
0

#139  jag gör ett försök

**_

powerofthebass
0

sword 10

på kortet står en halv nake man med tio svärd mot sig  och en siden sjal runt sig. han blundar och skyddar sig med  högra armen över huvudet.

jag tolkar detta som  att du  tar på dig lite för mycket att göra , du längtar efter att ha mycket att göra men glömer då bort dig själv och stress ligger då nära. ta det lite lugnt  med jobbet med att sy så du inte tar dig vatten över huvudet.

jag passar frågan till någon annan !

**_

Amandla
0

#141 Hehe, du behöver inte passa. Det där är jag i ett nötskal Tungan ute så du är mitt i prick. Heja dig!!

Nu får du fråga något.

powerofthebass
0

oj jag mena min fråga    . tänker lite för fort  eller rättare skriver XD   .  Vem som hällst får ta och skriva en fråga istället för att jag ska skriva en fråga .

**_

[sagalina123]
0

Fick tipset av powerofthebass att ställa en fråga här istället för honom/henne. TACK! Så jag tänker passa på medan möjligheten finns:

Min fråga: Kommer jag att få ett jobb?

christel70
0

Hej sagalina!

Jättegulligt av powerofthebass att tipsa dig om denna kedja men jag måste tyvärr hänvisa till våra regler här inne:

Tarotkedjan är till för medlemmar på Tarotifokus och är tänkt som en övning mellan medlemmarna där båda parter får utbyte. Man drar ett kort för någon och ställer en fråga och får ett svar osv.

I trådens början står så här:

¤ Kedjan är till för våra medlemmar på Tarot i fokus.

¤ Du får va med hur många gånger du vill bara du också är med och gör en tolkning. Alltså för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan.

Vet inte om du har något intresse för Tarot men om du har det så är du jättevälkommen att bli medlem hos oss och utbyta erfarenheter och vara med på denna kedja.

Medarbetare på Tarot

[sagalina123]
0

Självklart regler är till att följas, jag ska genast bli medlem, trodde man blev medlem automatiskt när man blev medlem i overnaturligt.se jag är ny här och har inte riktigt lärt mig allt. Självklart kan jag besvara på en fråga och blir medlem även här. Bara att hoppa över min fråga så besvarar jag på nästa fråga som dyker upp istället.

Kan läggas till att powerofthebass bad mig ställa en fråga i hans/hennes ställe och sen var planen att jag ska besvara på nästa fråga som dyker upp, då h*n inte ville ställa en fråga.

Pagan
0

Förstår hur du menar Sagalina, men iFokus är ett stort ställe med måååånga medlemssajter. Du har helt rätt - Nu ser jag att PowerOffThe bass faktiskt har passat sin fråga vidare - till den som kommer in - så Sagalina123, när du blivit medlem så kan du ställa din fråga - om ingen annan hunnit föreTungan ute

jag skulle ju exempelvis kunna fråga …

skoja baraFlört

Sajtvärd Tarot

[sagalina123]
0

hahaha fråga på du, så kan jag ta dig istället. ;-) hihihihi Som sagt ber om ursäkt, ska genast skynda att bli medlem även här.

Pagan
0

Skrattande kunde inte låta bli. Frågan är din, ta din fråga i lugn och ro. sorryTungan ute

Sajtvärd Tarot

christel70
0

# ingen fara! Som sagt - du är jättevälkommen att bli medlem!Glad

Medarbetare på Tarot

Denna kommentar har tagits bort.
[sagalina82]
0

Pagan HAHAHA underbart, du gjorde helt rätt i det, hade nog gjort detsamma. *fniss*

christel70, Tack för välkomnandet, lovar att göra mitt bästa och följa reglerna:D

Denna kommentar har tagits bort.
AnnieLee
0

Hej! Ny och fräck som jag är här på forumet så mjukstartar jag då med att ställa en fråga eftersom förgående fråga verkar redan besvarad :P Oj vad snurrigt det blev..men ok here I go…:

Hur ser det ut på kärleksfronten? Är det någon "riddare" på ingång?

Amandla
0

Hej AnniLee och välkommen hit! Det blir snurrigt i tråden lite då och då, bara att snurra med Tungan ute

Lägger du Tarot själv och har för avsikt att delta i kedjan genom att svara på andras frågor?

AnnieLee
0

Hej igen, ja jag lägger  tarot själv och jag tänkte delta och försöka svara på frågor. Jag "tränar" hemma på mej själv, men tänkte tuffa till mej och försöka gå ett steg längre, dvs försöka svara på nån av era frågor. :)

Amandla
0

Ok! Testar dig direkt då, ställer en fråga som du svarar på och så får du ställa din fråga sedan Flört

Beskriv mig som person.

AnnieLee
0

OK :)

Du är en person som är medveten om dig själv, du är självständig och får saker att rulla framåt. Självsäker är du också, mannen i min kortlek blickar stolt ut över vidderna med ett nöjt ansiktsutryck, en inre styrka : detta fixar jag!!

Kortet var vagnen.

Kände du igen dej något?

Min fråga: Hur ser det ut på kärleksfronten? Är det någon "riddare" på ingång?

Amandla
0

#158 Tack! Jodå, jag känner igen mig i mina bättre stunder Flört

Din fråga: Hur ser det ut på kärleksfronten? Är det någon "riddare" på ingång?

Fem svärd: du är stressad, har tusen tankar i huvudet som rusar runt, vet inte om du vill eller inte vill, när någon kommer nära stänger du av…

Drog några kort till men det är också svärd. Du behöver fokusera på att slappna av, att acceptera dig själv som den du är och att du är bra. Att du är värd att få kärlek. Sluta älta och analysera, lär dig att affirmera och var uppriktig i det.

Aj, det där kändes hårt Obestämd

AnnieLee
0

Hårt ja kanske, men dessvärre sant :( Där fick du in en fullträff :)

Drog ett kort för skojs skull själv åt mig själv på samma fråga : Översteprästen…hm vet inte riktigt hur jag ska tolka den. Kortet står ju i mångt och mycket för andlighet och lärande. Kanske ska lära mig av tidigare erfarenheter..vet inte riktigt. (Ja det blev en liten parantes)

Tack! :)

Amandla
0

Ok, det är jobbigt ibland att lägga kort för andra på avstånd, lättare när man har personen framför sig så man ser hur h*n reagerar. Så inte utan att jag andas ut Tungan ute

Glömde ju ställa min fråga:

Jag måste nog byta bil. Vad kan jag få för råd om det?

AnnieLee
0

Jag går på hårt ikväll och svarar en gång till:

Jovisst är du missnöjd, missnöjd över det du har. ( 4 i bägare) drog ytterligare ett kort och där finns beslutsamhet och ansvarstagande och du agerar. Du har alla möjligheter att få det du vill ( ny bil?). Kortet är Kung i svärd.

Frågar en fråga till då :

Ekonomiska råd, hur komer min ekonomi att se ut framöver?

fridelfina
0

Jag svarar strax på det AnniLie!

fridelfina
0

Frågar en fråga till då :

Ekonomiska råd, hur komer min ekonomi att se ut framöver?

Jag drog Stavåttan: Din ekonomi kommer att bli toppen. Du har ork och energi, lägger du ner din kraft på arbete kommer du att bli rikt belönad - kanske du har en redig löneökning att vänta? Eller är det ett nytt bättre betalt jobb på G?

Jag frågar faktiskt detsamma: HUr kan jag få ekonomin att gå ihop?

powerofthebass
0

#164  : HUr kan jag få ekonomin att gå ihop?

cups 2  .

jag tolker det som att du skas amarbeta med familjen.

säg till att du kance inte har det så lätt just nu ,

är det giftemål på gång ?

det käns som om att det kommer flyta på men det kan komma hinder som du sätter upp lite högre än vad de igentligen är

känns lite rörigt för mig

min fråga

planen (hur ser  mina planer ut för framtiden med att flytta til en gård utan tekniska prylar.  ingen el eller vandlig industrisamhälle saker. )

hur ser planerna ut ?

**_

fridelfina
0

Tack för tolkningen! Den tål att funderas på… Skrattande

Binney
0

#165 Din fråga: planen (hur ser  mina planer ut för framtiden med att flytta til en gård utan tekniska prylar.  ingen el eller vandlig industrisamhälle saker. )

hur ser planerna ut ?

Jag drog kortet XII Sacrifice(The hanged man)

Jag får till mig att du ska avvakta ett tag med detta tills du känner frid inför tanken och har stärkt den inre viljan.

Det kommer det ju att bli en hel del uppoffringar, men detta kommer att gå lättare om du nu först bidar din tid lite. Kortet varnar lite för att bli en martyr, uppoffra inte mer än vad du känner dig bekväm med, utan gå på vad som känns bra just för DIG och vad du tror på.

Men sedan kommer du att känna en nyvunnen frihet som till och med kommer att märkas av andra!Glad

Så min fråga:

Hur ska jag samverka med min tonårsson?

[sagalina123]
0

#167 Det här är min första läggning här såhär öppet, så det är lite pirrigt.

Jag fick upp kortet Prins i mynt. Ser en ung man född i jordtecknet (oxen, jungfrun eller stenbock?) Det är en envis ung man, väldigt målmedveten, många gånger också tjurig. Det jag får upp är att ni ska ha tålamod med honom och inte ge upp, lyssna och försök se det ur hans synvinkel, det känns som han lätt missförstås/ känner sig missförstådd av sin omgivning.

Han gillar gärna att ha kontroll/ styra och kan då lätt uppfattas som lite nonchalant i ditt försök med att kommunicera med honom. Korten säger att du ska släppa på dina tyglar lite och visa på tålamod, låt honom komma till dig och även visa tillit till honom. Jag ser en man som vet vad han vill och han kommer att klara sig bra här i livet, han vet vad han vill och när han får för sig att uppnå något så swr han atu uppnå det, men kan lätt knuffa iväg de som står nära, handlar inte om att han inte bryr sig utan mer att han blir lite väl exalterad i det han vill uppnå. Han är helt enkelt sån som person, gillar gärna inte att känna sig fångad/ fast i en situation som att exempelvis att öppna sig och berätta om vad han känner.

Hoppas att du fick en lite bättre förklaring och kanske lite större förståelse av min tolkning, hoppas att den är till någon hjälp.

Min fråga: Ser ni något jobb för mig inom närmsta framtiden?

powerofthebass
0

tack #167

**_

Binney
0

#168 Tack, mycket av vad du skrev stämde riktigt bra! Ska ta till mig detta och försöka släppa lite på tyglarna.Flört

Jag drog ett kort för dig oxå och fick då:

Fyra Svärd: Du bör dra dig tillbaka lite och ge dig själv andrum.Meditera och fundera över vad för slags jobb du ska söka dig till. Gör du det kommer du att få ett meddelande som kommer att visa dig vilken väg du ska välja.

Låt inte tidigare motgångar tynga dig utan se det ett led i din utveckling.

Du känns strukturerad och handlingskraftig, så med lite uthållighet kommer rätt jobb att komma till dig. Kan det vara i någon form av lärande kanske, att du ska lära ut till andra..?

Tack, än en gång!

[sagalina123]
0

Tack Binney för att du tog dig tid, goda råd, ska ta till mig dem. Det där med lärande är inget jag har funderat på, men man ska aldrig säga aldrig. Men ja, jag är väldigt strukturerad och handlingskraftig, drömmer är att jobba på kontor, med papper osv…administrativt arbete. Problemet är att jag har en hel del press från arbetsförmedling/ försäkringskassa och de vill något helt annat. :S Det brukar ju lösa sig förr eller senare. Än en gång, tack och ha en fin helg!

AnnieLee
0

Jaha? Ingen fråga..då får jag börja med att fråga. Vad ser du om mig? Något speciellt jag ska få "vara med om", goda råd, ska jag vara vaksam över något?

beahak
0

Hej AnnieLee. Jag drog ur Doreens änglaterapi. Änglarna säger att du ska gå kurser och påföredrag och kanske till och med hålla i dom själv.. Du ska lyssna till budskap som Änglarna förmedlar till dig, dom ber dig rensa lägre energier i dina öronchakran så du kan lättare kan ta imot deras budskap. Detta kan du be ÄÄ Mikael om hjälp med. ÄÄ Rafael stödjer dig i din strävan mot att förverkliga dina önskningar och mål.. <3<3<3 Lycka till!

Min fråga till nästa läsare; Hur ser det ut på min arbetsfront??

beahak
0

Hej AnnieLee. Jag drog ur Doreens änglaterapi. Änglarna säger att du ska gå kurser och påföredrag och kanske till och med hålla i dom själv.. Du ska lyssna till budskap som Änglarna förmedlar till dig, dom ber dig rensa lägre energier i dina öronchakran så du kan lättare kan ta imot deras budskap. Detta kan du be ÄÄ Mikael om hjälp med. ÄÄ Rafael stödjer dig i din strävan mot att förverkliga dina önskningar och mål.. <3<3<3 Lycka till!

Min fråga till nästa läsare; Hur ser det ut på min arbetsfront??

Jessica Holländare
0

Beahak

Hur ser det ut på min arbetsfront?

Jadu.. Jag drog kortet The Hierophant i min tarotlek. Jag har en aning svårt att tyda detta kort, men jag ska göra ett försök.

Det känns som att du fått mycket kritik eller blivit lite utdömd och att du varit inne på fel väg, enligt andra vill säga. Du behöver lyssna på din inre röst och stå emot all dålig kritik och lita till dig själv, då kommer det att lösa sig. Men det blir en tuff tid ett tag framför dig.

Kämpa på!! Och tro på dig själv.

Min fråga till den som vill öva är: Har jag valt rätt?

Binney
0

#175 Hej Jessica!

Jag drog ett kort till dig gällande din fråga: "Har jag valt rätt"

Jag fick då upp "Eight cups".

Kortet representerar en ny möjlighet som bara är positivt! :)

Det säger att du ska följa hjärtat denna gång och inte logiken. Vänd ryggen till det som inte längre fungerar, det är dax att lära dig nya saker och möta nya människor. Nu är tid för att växa och utvecklas!

Utgår/utgick du från detta, så har du valt helt rätt! Glad

Min fundering är..Hur kommer min jobbsituation att bli den närmaste tiden?

powerofthebass
0

#176  jag kan dra ett kort för dig när jag kommer hem,

**_

Jessica Holländare
0

Tack Binney! Det lät ju skönt att höra. Glad

powerofthebass
0

#176 ,  Hur kommer min jobbsituation bli den närmasta tiden ?   ..

jag drog kortet eight of wands.

jag tolkar det som att du kan få mycket att göra ,  du kanse tänker mer på det jobbet du har än vad du tänker på dig själv , glöm inte av att du måste kuna ta det lugnt lägg inte för mycket jobb på fritiden  ta och andas ut ett tag , gå en längre promenad och fyll dig med energi så du får ork att jobba och umgås med det du tycker om.

……

ledsen att det tog sån tid ,  för  mig att svara.

……

Min fråga är ,  Hur ser min framtid ut framöver.?

**_

LinaLj
0

#179: Hur ser min framtid ut framöver.?

Jag drog: 4 i bägare

Det verkar som du kommer att känna dig lite rastlös, du längtar efter förändring men vet inte riktigt hur du ska få fart på den. Lyssna på dig själv och försök nysta i kännslan så kommer du att upptäcka vad som behövs för att få bollen i rullning.

Min fråga. Hur kommer min helg att bli?

powerofthebass
0

tack LinaLj

**_

Maikailoa
0

#180 skrivetav LinaLj

"Min fråga. Hur kommer min helg att bli?"

Jag kan göra ett försök på denna.

Maikailoa
0

#180 skrivetav LinaLj

"Min fråga. Hur kommer min helg att bli?"

Omvända djävulen.

En möjlig besvikelse eller insikt om sådan, i person, som ej behöver vara någon annan än du själv, leder till ytterligare frigörelse från det materiella och ökad klarsyn framöver.

Maikailoa

Min fråga: Hur går det med ärendet?

LinaLj
0

Tack Maikailoa

christel70
0

Hur går det med Maikailoas ärende?

Tre av svärd:

Svärdtrean står för sorg och förlust så jag tolkar det som att ärendet inte går som du önskar. Se till att konfronrtera det du är rädd för och tala ut för att minska motståndet. Du måste våga se och gå förbi rädslan!

Min fråga:

Hur blir det med ekonomin under den närmsta tiden?

Medarbetare på Tarot

Maikailoa
0

#185 skrivetav christel70

Tack Christel, det är noterat, och det verkar mycket bra.

julklappen
0

Vet inte rigtigt hur detta går till.Men kan man få ställa en fråga här?

I så fall så frågar jag,   När? kommer min älste son att ta upp kontakten igen med mig? igen.Och var? kommer det att ske.

white lady
0

# julklappen. svara först på frågan christel70 ställde  #185.

Sedan får du fråga  *_*

julklappen
0

Hejsan, tyvär har jag ingen Tarot men jag skulle verkligen behöva(och få hjälp här) med att få svar på_ NÄR? kommer min älste son Emil att ta upp kontakten igen med mig?

helenahi
0

#185 din fråga om ekonomin, fag drog kortet nio i pentagram tyder på att du får en utdelning av något slag du har positiv och harmonisk energi och det ger utdelning.ett bra kort att få när det gäller ekonomiska frågor:)

nu till min fråga kommer jag att lyckas med min utbildning och får jag den glädje jag tänkt med den.

tro hopp och kärlek...

plutopellis
0

#189, vi ger ju inte gratisläggningar här men rent spontant känner jag att du borde ta kontakt med honom och prata ut och inte sitta och vänta och förlora tid med din son. Observera att detta inte är någon läggning utan spontan kommentar. Hoppas det löser sig för er.

christel70
0

#190 Tack Helenahi Håller tummarna för att det slår inGlad

Medarbetare på Tarot

[sagalina123]
0

5 i mynt:

#190 helenahi

Du kommer att få ha det lite kämpigt med utbildningen framöver, det är som om du kommer genomgå en prövning men att du kommer att ta dig ur det med din inre styrka, du kan klara vad som helst, anar en viss envishet den envisheten kommer och har många gånger varit din räddning.

Du kan inte påverka så mycket under den perioden men du kan planera och fundera över hur du vill ha det. Det är som om du har eller kommer att känna en överdriven oro på om du verkligen kommer att klara detta eller ej, lösningen är att lägga undan oron och stilla dina tankar. Fokusera på det som ger dig inspiration, för din oro är en övergående fas och det kommer att bli förändringar till det bättre. Att ha tålamod just nu känns för dig som en större prövning men det kommer att ge belöning längre fram. Det är som om du vill bli övertygad av din omgivning på om du kommer klara det överhuvudtaget då du inte fullt ut verkar ha den tron på dig själv, tror detta yttrar sig i din oro och tron på dig själv och på vad du kan åstadkomma.

Det är lite som om du redan har gett upp och inte har tron på din inre styrka. Men utbildningen kommer du att klara och du kommer att komma ur den med en starkare inre styrka.

Jag känner av rädslan över ekonomin och för att vara orolig för framtiden. Du kan känna dig ensam i din oro, som om du kanske söker trygghet och goda råd på fel ställe eller hos fel person?

Min fråga, hur ser det ut med mötet på torsdag, kommer det att vara till min fördel? Blir det förslaget jag fått mitt eller får någon annan det?

helenahi
0

tack 193 sagalina 123 ska försöka få lite mer mod i kroppen och knoppen:))

tro hopp och kärlek...

[sagalina123]
0

Helenahi det var så lite så hoppas det var till någon hjälp.

christel70
1

Tråden börjar bli lite lång så jag kopierar över det sista inlägget med sagalina123:s svar och fråga och startar en ny tråd till TarotkedjanTungan ute

Medarbetare på Tarot

Maikailoa
0

#193 skrivetav sagalina123

"Min fråga, hur ser det ut med mötet på torsdag, kommer det att vara till min fördel? Blir det förslaget jag fått mitt eller får någon annan det?"

Omvänd 5 mynt.

Det blir förändring; nya uppgifter elller anställning, lönsamhet uppnås efter en tids möda. Även samarbete antyds, inte någon enskild person.

Jag tog den här läsningen för det verkade som att det gällde imorgon, men jag har egentligen ingen fråga själv i nuläget.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer